[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:24

Koperspiraaltje zou volgens mij dan de enige optie zijn. Al weet ik dat die minder betrouwbaar is als de pil of hormoonspiraaltje..

Of onthouding :Y)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:18

Ik heb ook eerst uitstrijkje gehad (ook om andere redenen), deed bij mij wel verrekte pijn wegens lompe boer :(

Zetten deed echt wel meer pijn maar was het waard! Nooit meer ongesteld, zalig :D

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:25

Ik heb ook een uitstrijkje en een kweekje gehad. Uitstrijkje 3 keer, omdat ie telkens mislukte.. toen zei mijn gynea 'ach.. je bent nog jong, het zal wel meevallen!' lekker dan..

Ik vond het zetten echt 10.000x pijnlijker dan het uitstrijkje!! Uitstrijkje is geen hobby van me, maar echt pijnlijk is het niet..

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:02

Hallo,

Ik zat een hele tijd aan een pil; een mini pil. Ik had nergens meer last van totdat een maand geleden mijn pil opeens werd vervangen in een andere. Maar deze zou dezelfde werkende stof hebben. Opeens was ik twéé weken achtereen ongesteld en ik had buikpijn, hoofdpijn niet te zuinig.
Nu heb ik een Mircogynon pil 50 en heb ik ontzettende hoofdpijn en misselijkheid?
Ligt dat aan de overstap of ?

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:41

Ik zou het nog heel even aankijken en als het dan nog niet over is, even met je huisarts overleggen. Misschien zitten er net weer andere bijstoffen in of is de dosering iets anders.. Kan natuurlijk aan de overstap liggen, maar misschien is deze pil niet zo geschikt voor je..

Nog ff aankijken dus en dan naar de HA! ;)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:51

Ik zie nu dat ik het niet duidelijk heb op geschreven.
Dit is de derde pil voor mij. De eerste ging prima de klachten namen zeer sterk af. Die werd een maand geleden vervangen door een andere pil, waarvan gezegt werd dat deze dezelfde stoffen zou hebben. De pil heet anders, zag er anders uit én werkte niet hetzelfde. Daarom heb ik nu die mircogynon.
Het effect wordt er niet beter op, ik wordt nu ook duizelig.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:10

Ik heb ook even een vraagje. :)

Is de prikpil slechter als de gewone pil ( Diane )?

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:45

Nou ik heb mijn koperspiraal nu (denkt even) 15 dagen ongeveer :D

De bloedingen zijn na 10 dagen gestopt en nu komt er alleen nog af en toe wat slijm mee. Ik heb nog wel regelmatig een steek in mijn onderbuik met het gevoel alsof ik verschrikkelijk ongesteld ben! Maar dat wordt ook steeds minder. Iedere keer als ik nu langs 't ziekenhuis kom denk ik weer aan de uitspraak van die arts "dit kan even prikken". Ik gilde het bijna uit van de pijn :(

Ik heb bewust voor een koperspiraal gekozen omdat ik geen hormonen wil. Artsen kunnen mij vanalles vertellen, maar mijn eigen boeren verstand zegt dat het nooit goed kan zijn je lichaam op die manier te beïnvloeden. Daarnaast lijkt het me verschrikkelijk om niet meer ongesteld te worden! De spiraal is toch (net als bijna alle anticonceptie) niet 100% veilig. Nu heb ik nog enig sinds zicht op wat er daarbinnen gebeurt. De eerste maanden lijkt het me trouwens wel lekker, maar zou uiteindelijk toch achterdochtig worden. Dan slik ik wel een 'ibu'tje' meer :P

AlicavR schreef:
Ik heb ook even een vraagje. :)

Is de prikpil slechter als de gewone pil ( Diane )?

Ervaringen van vriendinnen van mij met de prikpil zijn niet erg positief, toch nog zwanger raken, libido daalt drastisch, blijven last houden van dat plekje, verliezen van het staafje onder je huid. Als je graag een alternatief voor de pil wil waar je niet elke dag aan hoeft te denken zou ik eerder nadenken over een spiraal ofzo. ik persoonlijk heb er dus geen ervaring mee.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:37

Ik denk dat je Implanon en prikpil door elkaar haalt? Implanon is het staafje, prikpil is een prik eens in de 3 maanden.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:55

Een spiraal mag ik niet van mijn moeder, een tante van mij is daar door overleden toen het eruit gehaald moest worden.
Ik denk niet dat dat tegenwoordig ook nog kan, maar mijn moeder wil dat niet meer hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:56

AlicavR schreef:
Een spiraal mag ik niet van mijn moeder, een tante van mij is daar door overleden toen het eruit gehaald moest worden.
Ik denk niet dat dat tegenwoordig ook nog kan, maar mijn moeder wil dat niet meer hebben.

Niet echt een geruststelling :=
Hoe is dat gebeurd dan?

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:02

Rock schreef:
AlicavR schreef:

Niet echt een geruststelling :=
Hoe is dat gebeurd dan?

Die spiraal was toen 'vast' gegroeid waar door er toen allemaal infecties bij kwamen.
Uiteindelijk is ze er toen aan overleden.
Maar ik denk dat het in deze tijd haast niet meer kan gebeuren.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:21

Shahazai: een 'ibutje' is net zo goed zooi en ook een koperspiraaltje heeft zijn invloed natuurlijk. Is maar hoe je het bekijkt...

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:02

Ik vind het een beetje vervelend om te zeggen hier, omdat het ook best prive is.

Maar ik heb zaterdag op zondag nacht met mn vriend gedaan en heb nu een soort uitslag daar beneden! Het is niet rond om de vagina maar meer op de venusheuvel (??? zo heet dat toch?)
Het lijkt op een soort scheeruitslag, stuk of 7 hele kleine bultjes.. Maar ik heb 3 dagen geleden voor het laatst geschoren en heb het nooit eerder gehad! Het doet geen pijn ofzo..

Ik heb het er ook wel met mn vriend over gehad, hij heeft zich in december uitgebreidt laten testen en toen had hij niks. Ik heb hem wel pas ik januari ontmoet dus het kan wel! En ik heb het zoiezo van hem.. ik heb nooit eerder seks gehad met een jongen en voor het eerst met hem!

Ik hoop dat jullie kunnen helpen want ben een beetje hopeloos :+

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:06

Als je het niet vertrouwd, zou ik zelf even naar de huisarts gaan! Ik denk dat wij niet kunnen beoordelen wat je hebt... misschien als je foto's plaatst, maar dat is waarschijnlijk niet zo'n beste oplossing! :+

Hou het wel goed in de gaten, want ook de symptomen van een SOA kunnen op een gegeven moment verdwijnen, maar dat betekent niet dat de SOA ook weg is!!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:07

Scheer je het helemaal?? zo ja, dan kan het namelijk best dat het gewoon een beetje geirriteerd is door wrijving zeg maar...

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:50

Misschien is het idd gewoon wat geirriteerd?
Ik weet niet of je vriend zich scheert, maar het zou ook goed kunnen dat het anders gewoon irritatie is van zijn schaamhaar.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:18

Hij scheert zich niet. Ik scheer me helemaal ja, maar dat doe ik al meer als een jaar. Dan zou ik deze irritatie toch al eerder gehad moeten hebben?
Het is vandaag niet erger geworden; het is nog steeds hetzelfde.

Ik ga nu ook even op internet zoeken wat het zou kunnen zijn. Ik ga denk ik liever naar het ziekenhuis, aangezien mn ouders de huisarts ook persoonlijk kennen en ik echt bang ben dat ze het erover gaan hebben.
Ik heb wel een vriendin die het ooit heeft meegemaakt toen ze even oud was als mij, en die zou evt wel met me naar het ziekenhuis willen rijden enzo!

Ik vertrouw het zelf niet helemaal, maar m'n vriend stelt me steeds maar gerust dat het waarschijnlijk gewoon niks is enzo. Toch heb ik het gevoel dat er wel iets fout zit!
Hij laat zich woensdag testen, maar hij deed daar een beetje moeilijk over! Hoe gaat een soa test? :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:26

Kan goed zijn dat het van de wrijving van zijn haartjes is hoor :=

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:33

kimmysan schreef:
Hij scheert zich niet. Ik scheer me helemaal ja, maar dat doe ik al meer als een jaar. Dan zou ik deze irritatie toch al eerder gehad moeten hebben?

Misschien dat jullie nu net iets anders gelegen hebben ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:37

Als je zelf het gevoel hebt dat er iets fout zit kun je altijd beter even laten testen toch :)
Een soa-onderzoek kan (heb ik ook maar van internet) in veel gevallen met een urine-onderzoek. Soms wordt nog een uitstrijkje genomen of bloed afgenomen. (http://www.soatest.nl)

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:12

Bedankt iig :+

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:19

Zoooo tijd voor een updatje :Y)

Vorige week dinsdag is onder volledige narcose mn mirena geplaatst.
De eerste dag was een beetje zeurderig gevoel, maar verder voelde ik me kiplekker. (beetje moe van de narcose maar dat is normaal. Daar was ik overigens na 2 dagen al helemaal van opgeknapt)
De dagen daarna begon de ellende. Ik kon niet zitten of mn onderbuik en onderrug deden zo'n ongelovelijk veel pijn. Dat ging over in alleen 's morgens en 's avonds, en inmiddels is het alleen nog in de avond. Het is gewoon zo erg dat ik er misselijk van word, en gewoon moet blijven lopen, want zitten was onmogelijk :=
De avonden kom ik nu nog door op een aantal ibuutjes, maar het is vol te houden :j

Het nabloeden was na 2 dagen gestopt. maar nog wel elke avond een (echt een heel) klein beetje roder slijm. Gewoon een inleg kruisje en het is goed te doen gelukkig :D

Aangezien de pijn ed normaal schijnen te zijn, ben ik er verder eigenlijk niet ontevreden over, en wachten we het allemaal gewoon nog ff af :D

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:24

Hallo,

Vandaag in de na middag kreeg ik ineens een doorbraak bloeding. Nou ga ik zaterdag naar equitana en ik wil als het kan liever niet ongesteld zijn als ik daar ben. Nou was mijn vraag. Wat moet ik doen, mijn pil door blijven slikken en hopen dat de bloeding voor zaterdag gestopt is, of accepteren dat ik zaterdag dus ongesteld ben en nu een stopweek inlassen. De pil die ik slik is microgynon 30, de doorbraak bloeding is niet heel heftig. Ik heb wel eens eerder doorbraakbloedingen gehad, die waren na een paar uur weer over, alleen deze is net iets heftiger..

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:50

Gewoon door slikken, dan heb je de meeste kans dat het van zelf stopt.

Kimmy, kan het niet zijn dat jij een paar ingegroeide haartjes hebt? bij 3 dagen begint het namelijk weer te groeien...