Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:31

Met mij gaat het eigenlijk wel aardig goed.

Hoe is je nacht geweest? Heb je een beetje kunnen slapen??
Ik hoop het wel voor je. Een beetje een goede nachtrust kan al veel schelen.
Ik kan me voorstellen dat de verjaardag zwaar was. Wel knap van je dat je bent gegaan!

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:17

Hallo bokkers

voor mijn afstudeerproject van mijn studie moet ik een interview houden met iemand die last heeft werkgerelateerde psychische klachten of een werkgerelateerde psychische aandoening, zoals (dreigende) overspannenheid, burnout of een werkgerelateerde posttraumatische stress stoornis.
Ik vraag me af of er iemand is die mij hierbij zou kunnen helpen. Het kan via de mail afgenomen worden en alle informatie is anoniem.
Denk je dat je me hierbij wilt helpen zodat ik ervan kan leren stuur me dan a.u.b. een pb met je emailadres zodat ik de opdracht door kan sturen zodat je kan zien wat ik moet doen/weten.

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik dit hier in jullie topic plaats.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:35

sifra bah wat naar zo'n intake gesprek. Ik zou het persoonlijk al heel erg vervelend vinden door ene psych in opleiding te worden behandeld bij zoiets belangrijks als een intake gesprek! Medicijnen vind ik ook nogal raar om gelijk over te beginnen. Ze spreken je net en de meeste van ons gooien volgens mij de deuren niet wagenwijd open bij zo'n eerste gesprek eerder op een kiertje en dat is al een mega stap!

CIV balen dat je nu weer klachten krijgt. Ik vind het zelf ook altijd weer moeilijk het is gelijk weer een klap in je gezicht die zegt dat het niet goed gaat. Het veroorzaakt bij mij ook weer nieuwe klachten dan een echte kick-off zeg maar. Hoe is het nu?

Ik had gister ook weer last van mijn ademhaling in hartkloppingen nog even doorbijten en dan begin ik aan mijn laatste vak voordat ik ga afstuderen!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:44

Hey PW, Fijn dat het beter met je gaat, lekker. De nacht is me meegevallen maar de dag valt me weer zwaar. Vind het lastig waar ik goed aandoe met mn paardje en vandaag was er iemand mee die geen angst kent en mij dus niet snapt. Wordt soms niet goed van mezelf met 'dat paard' en het ligt niet aan haar maar aan mij maar makkelijk is het niet. We gaan zien hoe het zal gaan, ik wil wel maar ik durf niet. Buiten de dingen met mn paard weet ik eigenlijk wel wat ik wil in mn leven.

Fairytail, vervelend die hartkloppingen. Alvast succes met je afstuderen, hoop dat het je gaat lukken!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:47

eerst nog een stage hoor :P anders had ik allang al enorm lopen stressen volgens mij..
Overigens had ik enkele weken geleden zo'n problemen met het groepswerk (mensen die niet reageren op vragen enz.) nu heb ik daar uiteindelijk wat van gezegt tegen de groepsleden en onze beoordelaar. Alles goed en wel nu heb ik bij het beoordelings onderdeel van iedereen lagere punten gekregen.. Word daar zo kriebellig van, zeg ik er wat van (naar mijn idee terrecht) krijg je gelijk de wind van voren..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:12

Ik ben vandaag op m'n werk geweest om wat af te ronden. Het viel me erg zwaar. Kan nu alleen maar weer janken en ik zie het dus echt niet zitten om tot het eind van m'n contract af en toe nog wat te gaan doen. Ik heb ook die vervelende steek op m'n borst weer terug. Iets wat ik lang niet gehad heb.

Het stomme is dat ik ook totaal niet weet wat er nu nog van me verwacht wordt. Daar is helemaal niet over gesproken in het gesprek. Ik heb er zelf toen ook niet aan gedacht om het te vragen. Misschien toch nog maar een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen hierover.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:40

Pollewoppy, waarom blijf je niet gewoon in de ziektewet? Je lichaam geeft nu duidelijk aan dat het teveel is! Als je weer zo moet huilen en je hebt die steken weer op je borst, zijn dat duidelijke signalen. Volgens mij moeten we hier allemaal leren om daar beter naar te luisteren. Ik heb mezelf iig voor genomen om ze niet meer te negeren, anders ben ik straks weer terug bij af...

Kies voor jezelf meid!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:58

*leest nog steeds mee.

Het gaat alleen niet zo heel goed hier, dus weinig reactie, sorry.
Heb mn moeder moeten vragen om me te helpen met mn huis
opruimen en poetsen, krijg het zelf niet gedaan :n
Morgen naar de dokter voor een helehoop klachten, ben benieuwd.
Hou jullie wel op de hoogte.

(Nogmaals sorry dat ik zo zelf gericht ben nu, maar heb de
concentratie niet om op iedereen te readeren :o )

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:58

Hey Samantha, wat rot dat je je zo naar voelt. Helemaal logisch dat je dan niet post hier, dat lukt dan gewoon niet. Bovendien is het geen verplichting toch! Als ik me rot voel gaat het precies hetzelfde. Sterkte bij de dokter morgen en rustig aan.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:16

Dank je, ik hoop dat alles goed is morgen.
Ik ben al een week lang misselijk, zonder duidelijke aanleiding.
Hoop dat het van de meds komt, maar ga om ergere dingen uit
te sluiten natuurlijk.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:28

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:29

Ik ga die morgen eens doen als ik dr de energie voor heb Himyar. Hoe is het met jou?

Kreeg net als banner te zien boven dit topic:
OHRA uitvaartverzekering :roll:
Hoezo demotiverend?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:31

Heel toevallig, ben ook de hele week kotsmisselijk geweest. Alleen bij mij begon het 's morgens zodra ik mijn ogen opendeed met een heel zenuwachtig gevoel. Vervolgens werd ik dan ontzettend misselijk, soms tot overgeven aan toe en dat bleef in ieder geval tot ver in de middag hangen. Op een gegeven moment dacht ik echt dat het wat lichamelijks was. Ik heb nog bloed laten prikken, krijg vrijdag de uitslag, maar ik denk niet dat er iets uitkomt. Toch stress, al weet ik niet waar dat nu precies weer vandaan komt. Vanochtend was het gelukkig eindelijk iets minder, dus hoop dat dat doorzet.
Hoop dat het meevalt morgen voor je, succes!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:42

Dank je, ik ga er maar met een neutraal gevoel heen, als ik me druk ga maken wordt het toch alleen maar erger lijkt me.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:50

samantha21 schreef:
Ik ga die morgen eens doen als ik dr de energie voor heb Himyar. Hoe is het met jou?

Kreeg net als banner te zien boven dit topic:
OHRA uitvaartverzekering :roll:
Hoezo demotiverend?

Ik zit bij Dela :D .
Het ging dus steeds nog behoorlijk sh*t, as usual. Maar nu ik druk bezig ben met accupressure en EFT (emotional freedom technique) gaat het echt een stuk beter. Ik slaap beter, zit niet meer zo compleet spastisch in mijn auto (heb in het verleden twee maal een paniekaanval gehad in de auto, wat zijn sporen had nagelaten), ben niet meer duizelig in de auto, kan eindelijk normaal ademen (geen verkrampte spieren meer rond mijn maag), al mijn angsten zijn minder, ik heb meer energie, pieker minder en maak me minder druk, heb geen hartkloppingen meer en/of pijn op mijn borst, voel me minder depri, mijn onderkaak is geen bankschroef meer, ik accepteer mezelf meer en ben laconieker, het is eigenlijk gewoon onwerkelijk. Mijn vriend gebruikt deze technieken nu ook tegen zijn slapeloosheid en het helpt hem ook. En hij had al een jaartje of zeven last van behoorlijk erge slapeloosheid.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:04

Himyar, ik herken me erg in jouw stukje tekst hierboven, zo voel ik me wel ongeveer. Wat is EFT precies? En hoe lang ben je er al mee bezig? Iig super dat het werkt!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:07

Ik zit ook bij de Dela maar zonder gekheid wat vervelend dat het minder gaat met je Samantha, hoop dat de dokter je morgen verder kan helpen, succes in ieder geval. Hou ons op de hoogte als het lukt anders geen probleem.

PW goed dat je op je werk alles hebt afgerond anders blijf je daar ook maar tegenaan hikken. Zou me niet meer druk maken om je werk, dat is toch aflopende zaak en me gaan richten op mn herstel. Die vervelende steken zullen wel door de spanningen komen en dat is ook te begrijpen/verklaren. Gaat het nu al iets beter?

Himyar ben benieuwd naar die site, zal er morgen eens naar kijken want als het jou zo goed helpt dan hebben wij er misschien ook wel iets aan. Klinkt in ieder geval erg goed, bedankt voor de tip!

Wel typisch dat het met de meeste van ons weer even minder gaat, zou het in het weer zitten? Vorige week hadden we natuurlijk lekker het zonnetje. Met mij gaat het nu wel, vanavond bij een vriendin geweest. Nog 2 nachtjes en dan is mn ventje weer thuis.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:55

CIV misschien wel, maar misschien heeft het ook met de aankomende paasdagen te maken? Verplichtingen enz.. Bij mij komt het ook omdat het het einde van mijn periode is dus examens, rapporten, presentaties enz.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:34

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:10

Moggel allemaal :wave:

Ben terug van de dokter, heb geen blaasontsteking.
Verder alle recepten verlengd gekregen, dus dat is allemaal weer
geregeld.

Alleen... ik ben zwanger

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:01

Hey Sam, gelukkig geen blaasontsteking en niks ernstigs. Wat jij in kleine lettertjes zet wou ik je gisteren al sturen maar dat vond ik niet passend en deed het dus maar niet. Maar is dat echt zo? Ben je er blij mee? edit mag ook via pb als je even je ei kwijt wil.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:07

Ik weet niet of ik er blij mee moet zijn :+ Het is iig niet gepland.
Je had dat gerust kunnen zetten hoor, dat was ook de insteek
waarom ik het liet testen. Ivm de misselijkheid.
Ik had alleen gedacht dat ie me zou zeggen dat het van de meds
zou komen. Maar helaas := En sja, voor nu, ik weet niet of ik
blij moet zijn, moet besluiten of ik het kindje ga houden of niet.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:10

Jeetje Samantha, dat is even heftig! Kan me voorstellen dat je daar even flink van op de kop staat. Sterkte met het nemen van een beslissing!

@CIV, mijn pc had gisteren flinke kuren en ik twijfel of die pb nou wel goed verzonden is?

@Himyar: Ik heb de hele ochtend gelezen over EFT en ik vind het de moeite van het proberen zeker waard. Pas jij het op jezelf toe (en heb je dan ook alle dvd's?) of ga je naar een therapeut? En moet je echt 1 ding tegelijk behandelen? Ik heb de hele handleiding doorgespit en ik kwam op een gegeven moment tegen dat je ook nog een lijst kan maken van alle hinderlijke specifieke gebeurtenissen en dat je er dan iedere dag 3 van kan behandelen. Maar moet je dat dan pas doen als je verder alle problemen hebt opgelost? Of kan dat ernaast? Hoe lang heb jij het toe moeten passen voordat je verbetering merkte (sorry voor al die vragen....)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:13

Mensen denken al snel dat ze een burn out hebben maar daar zit ZO"N groot verschiil tussen....
mijn oom heeft een burn out gehad, die kon niet meer opstaan, niet zelf iets pakken of wat dan ook, alleen maar liggen. zijn lichaam en geest waren zo overwerkt, hij kon niks meer. heeft heel lang geduurd voor hij weer wat kon.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:14

Klopt vivalavida, er zijn verschillende vormen.