Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magriet

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:17

Mijn suikers zijn met het warme weer ook lager. Zit steeds net tegen een hypo aan. Kan meestal ook iets minder spuiten. Be benieuwd hoe dat is als ik lantus spuit ipv levemir.
|ga volgende week met de lantus beginnen ivm allergie levemir

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:00

Succes Agaath, mijn vriend spuit ook de Lantus! :j

Hebben de suikers ook (veel) invloed op jullie gedrag? Zo ja, in wat voor zin zijn jullie dan 'anders'? Ben wel benieuwd! :)

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:18

Hai!

Ja mijn suikers hebben wel invloed op mijn gedrag.
Als hij boven de 15 is (en ja dat komt helaas nog wel eens voor) wordt k saggo en heb ik een kort lontje. Dit gebeurt eigenlijk alleen bij mensen die k al langer ken, voor andere mensen kan ik het op de een of andere manier goed verbergen.

Als hij laag is wordt ik moe en ga ik trillen, Dan ben je ook nogal prikkelbaar is mijn ervaring.. Als hij erg laag is wordt ik ook een beetje onzeker omdat ik dan bang ben dat ik flauw ga vallen en dan moet je me echt met rust laten. alleen van mijn exvriendje vond ik het fijn als hij in de buurt was omdat ik hem vetrouwde en hij wist wat hij moest doen, dat maakte mij ook zeker.

Ik begrijp dat je vriend suiker heeft? Hoe reageert hij op jou, en jij op hem?

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:19

@ Ano0uk:

Klopt, mijn vriend heeft suikerziekte. Ik kan me eigenlijk wel in jouw verhaal vinden. Zodra mijn vriend hoog zit dan issie ook prikkelbaarder dan anders. Maar dat doet hij zeker niet bewust, vaak heeftie het ook niet helemaal door. Ik reageer net zoals anders op hem, in mijn achterhoofd weet ik wel dat het meespeelt dus ik kan en of hou er wel rekening mee. :j Of bedoel je hoe ik met zijn diabetes om ga? :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:23

hallo haloo, meld me ook weer even, voel me vaatdoekjes achtig duf, maar zal ook door t weer komen, do dag bloed laten prikken en urine ingeleverd, as dinsdag hoor ik mijn hba1c en de rest, ben benieuwd, heb me de laatste tijd alles behalve goed gevoeld, pieker eigenlijk ook te veel maarja gaat vanzelf.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:25

Ik benn juist erg prikkelbaar als ik laag zit

Joke weetje dat er veel diabeten kwaad worden als je het over suikerziekte hebt?

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:57

magriet schreef:
Joke weetje dat er veel diabeten kwaad worden als je het over suikerziekte hebt?

Én dat er diabeten zijn die het een beetje zielig vinden dat daar vaak over gezeurd wordt?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:45

ja joh noem t zoals je t zelf kent, vroeger werd er meer gesproken over suikzerziekte, maakt mij helemaal niks uit, komt toch op t zelfde neer

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:00

magriet schreef:
Ik benn juist erg prikkelbaar als ik laag zit

Yes, dat weet ik! Maar als ik eerlijk ben dan hoor ik zelf, 8/10 keer, suikerziekte het meest i.p.v. diabetes. :j

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:47

nee ik hoor eigenlijk meer diabetes, wel s de vraag of dat net zoiets is als suikerziekte ;)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:05

nou hba1c is van 10,2 gedaald naar 9,0. ben ook 3 kilo lichter dus wie weet gaat t nog enigszins goedkomen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:09

Super hoor!!!
En wees maar blij dat het niet sneller daalt!!!!! je HBA1c bedoel ik :+ )
Ik weet helaas uit ervaring dat dat NIET goed is voor je ogen.......................

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:53

Mijn suikers zitten nu rond de 5 en met de levemier rond de 8. Dus het lijkt na nog maar 2 dagen de goede kant op te gaan

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:12

ik heb meeeeega stress dus mijn suikers vinden de rust niet, weet ik moet rustig aan doen maar mijn hoofd en gevoelens lopen even over dat ik dat niet voor elkaar krijg. heb vandaag nog geen hap geegten maar damn, ik zit hoog en wil maar niet zakken, pffffff

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:43

nou bij mij gaat het ook niet al te goed, mijn hba1c zat weer op 9.. schiet niet echt op, rot voor je caroline! :(:)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:55

Morgen moet ik weer voor de uitslag van bloed en urine..k ben bang dat het bij mij ook niet best zit.. de laatse tijd schommel ik mega erg..

Ik heb een pomp maar mijn buik is net een gaten kaas ,na twee dagen het naaldje erin hebben gehad zit er al een grote rode plek .. en als ik prik doet het zeer ..ik zit er zelf aan te denken om tijdelijk weer op de pen over tegaan dan heeft mijn huid weer een beetje rust..

En dit weer werkt ook niet mee eerst zakte de suiker heel erg en nu zit ik steeds mega hoog ook houd ik vocht vast..pfff van mij mag het herfst worden...

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:27

ik word er ook een beetje moe van...
Normaal drink ik tijdens en na het paardrijden een flesje ranja leeg, gaat het prima met mn suiker, vandaag zat ik op 33......
Geen idee hoe dat nu weer kan....

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:28

meikemarieke schreef:
ik word er ook een beetje moe van...
Normaal drink ik tijdens en na het paardrijden een flesje ranja leeg, gaat het prima met mn suiker, vandaag zat ik op 33......
Geen idee hoe dat nu weer kan....

Bah vervelend is dat he? Komt ook door dit weer nu dat de suikers zo schommelend zijn, bij mij teminste!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:16

ja dat idee heb ik ook!
Heel erg vervelend!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:58

tootje71 schreef:
Ik heb een pomp maar mijn buik is net een gaten kaas ,na twee dagen het naaldje erin hebben gehad zit er al een grote rode plek .. en als ik prik doet het zeer ..ik zit er zelf aan te denken om tijdelijk weer op de pen over tegaan dan heeft mijn huid weer een beetje rust..

...

en de naald in je been/kont is dat geen optie?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:14

daar ben ik weer ,naar binnen gevlucht voor de warmte..

Mijn gemiddelde was weer 8.5 dat is eigenlijk al jaren zo en het zal wel bij mij horen..

Wel gaan ze kijken of mijn schildklier langzamer werkt ivm lijnen maar niet afvallen ..hopeloos word je er van..

De naalsd in mijn bil of been werkt niet echt heb ik al geprobeerd maar ik heb geen maatje 38 en dus wat meer "plooien" en dan gaat de boel helemaal irriteren.

Nu krijg ik een spray die ik op de huid moet spuiten en dan daarin het naaldje zet hopelijk heb ik dan minder snel een reactie..

Overgaan op de pen was eigenlijk geen optie omdat met de pomp veel beter te regelen ben.. ( en ik wil hem ook niet kwijt)

Dus nu afwachten om te kijken af dat werkt...

pfffffff en het is zo warm ......bah bah....

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:35

:wave: mag ik me ook melden?
Heb sinds 2000 diabetes en sinds ongeveer 2006 een pomp.

Voor tootje71: Vraag Emla bij je dokter/internist/..
Gebruik ik ook om m'n infuus in te schieten, zalfje smeer je onder een soort pleister, laat je het een uur of anderhalf zitten en je voelt níks meer van je naaldje.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:40

welkom Yinthee !!

Ja ze heeft het al over de zalf gehad maar ik moest eerst de spray proberen, en als die niet helpt krijg ik een recept voor de zalf.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:51

Dankje :)

Emla kan ik je in elk geval aanraden, dat werkt gewoon echt goed. Heb het nu ook op mn buik zitten, haha.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:58

ja die heb ik in t begin ook mee gehad, practisch is t echter niet; duurt 1 uur voordat ie werkt, dus even snel of vlug nieuwe naald zetten is r dan niet bij, maar eerlijk is eerlijk, je voelt helemaal niks nada noppes :D