[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:09

Je kunt ook een ontsteking hebben aan je eierstokken. Als het zo'n zeer blijft doen moet je echt naar de dokter. Is misschien eng, maar als het echt iets is en je doet er niks aan zijn de gevolgen nog veel enger... Hopelijk wordt je zo gewoon ongesteld Haha!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:59

...IEUW! Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:00

Ja tis al 3 weken zo dus moet toch maar eens inderdaad... Nagelbijten / Gniffelen

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 01:13

IKKKKKK HEB BLOEDVERLIEEEEEEEEHIEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS Haha! Haha! Haha!

Maar nog steeds verschrikkelijke buikpijn. Al drie weekjes dus, dokter?

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 01:14

Ik ben trouwens echt een hypochonder ofzo. Ik zit de hele avond al te bedenken dat ik een ontsteking heb aan m'n eierstokken en dat ik nu onvruchtbaar ben enzo. Scheve mond

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 01:18

Maarja stel ik ga naar de dokter maandag en straks moet ie met een eendebek en ik ben ongesteld. Lekker dan Tong uitsteken

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 01:56

Ik heb een eierstokontsteking gehad en kon toen nauwelijks lopen. Zelfs hobbeltjes met de auto waren teveel. Dus maak je niet teveel zorgen.

Ik zou even bellen maandag dat je ongesteld bent geworden, ik weet niet zeker of hij dan namelijk intern onderzoek doet. Ik denk dat ze zeggen dat je je menstruatie moet afwachten en als de pijn daarna niet weggaat alsnog moet langskomen. Maar.. misschien heb ik het mis dus wel even bellen uiteraard Knipoog

Oh enne: gefeliciteerd!! Go jij! Go jij!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:40

Jaaaaaa ik zat in de auto (in een witte broek nergens van bewust Nors opkijken ) en haha opeens huh JEEEEEJ kreeg de lach niet van m'n gezicht ik zat ECHT in de stress! Bedankt voor je hulp enzo! Haha!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:57

Ik kan trouwens alsog zwanger zijn toch, ongesteldheid door pil hoeft niets te zeggen?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:00

Gerbenfroh schreef:
Ik kan trouwens alsog zwanger zijn toch, ongesteldheid door pil hoeft niets te zeggen?

ROFL Zit jij jezelf even gek te maken. Niet vervelend bedoeld maar ik kon een glimlach niet laten, eerst helemaal blij dat je ongesteld bent, en nu toch weer twijfel.
Meis je bent echt zwanger! Lachen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:07

Gerbenfroh schreef:

meis meis meis, haal nou een tehesstt!!
Hoe je doet! je bent zwanger hoor :p
Kom op, ik sta je bij Ach gut

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:51

Komt vrijwel nooit voor Gerbenfroh en áls het gebeurt dat is de menstruatie ook heel anders dan normaal. Ik denk dat je niet zwanger bent maar als je echt zo zit te stressen haal je gewoon even een testje Lachen

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:55

Scheve mond Jeetje, op deze reacties zit ik niet te wachten. 'je bent zwanger hoor'. 'Hoe je doet'
Ik doe vrij normaal.

Dankje Nuage Knipoog

Ik ben gewoon bang, kan gebeuren toch. Mijn menstruatie is veel minder dan normaal, nu al een halve dag niet meer en normaal gaat 't maar door.

Ik wil gewoon zekerheid dus haal ik toch maar een testje.
(die wil ik morgenavond gaan doen, is die dan betrouwbaar of kan ik beter paar dagen wachten?)

Maar wat de arts mij ooit eens heeft verteld>
Als je aan de pil bent en zwanger zou worden, word je (meestal) toch ongesteld zolang je aan de pil blijft...daar zorgen de hormonen in de pil namelijk voor. Als je zwanger bent en niet aan de pil, werken die hormonen niet in die mate en word je niet ongesteld, maar als je aan de pil bent (omdat je niet weet dat je zwanger bent) wel.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:15

ik heb een vraagje...
Ik ben behoorlijk chaotisch en neem mijn pil vaak ook te laat en op wisselende tijden. Vergeet hem ook wel eens in te nemen.
Zit hierdoor te denken aan een spiraaltje...

Maar wat doen ze precies bij het plaatsen?
Doet het pijn?
Wordt het door de verzekering vergoed?
Merk je er iets van met vrijen?
Kan je de voorkeur opgeven voor en vrouwelijk iemand die dat doet?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:17

@ gerbenfroh: ik bedoelde het niet zo:P maar ik spreek gwn uit ervaring.. Ik was ook helemaal warrig en wild.. Ik kan hier natuurlijk niet van achter mn schermpje zien hoe je je voelt..
Maar ik zou toch een test halen.. Begrijpelijk dat je je zo voelt..

@ kyralover.. Als je niet zo goed met de pil om kan gaan (en ook al wel ik ben niet zo over de pil te spreken zie mn profiel Tong uitsteken )
Een spiraaltje is dan wel DE oplossing.. Ik zal hier niet in detail treden over hoe dat gaat, Maar het enige vervelende hieraan is dat je in je nakie met je benen wijd voor je huisarts zit, en het enige vervelende wat je voelt is dat hij een klein beetje tegen je BMmond wordt aangeduwd, het doet verder geen pijn, heel ff 10 sec. een rotgevoel, maar dan heb je ook wat Knipoog

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:30

Gerbenfroh je dokter heeft gelijk hoor. Want de pil forceert een nepbloeding. Je kunt wel nu testen want je NOD is voorbij. Tegenwoordig kan je die tests ook 's avonds doen maar drink dan niet erg veel die dag.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:55

Waarom denkt dan iedereen altijd van YES ik ben niet zwanger want ik ben ongesteld - terwijl dat dus neeergens op slaat?

Die mag je niet met alcohol op doen zeker? Dan doe ik het wel dinsdag (savonds alcohol sochtends testen mag dat?)
want ben morgen jarig Vork

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:56

Waarom mag je niet veel drinken eigenlijk?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:58

Alcohol kan de test beïnvloeden. Die test meet het HCG in je urine en als je gedronken hebt zit er ook alcoholresten doorheen. Daar heeft die test last van.

Het slaat wel ergens op, alleen is het geen 100% garantie. Meestal betekent ongesteld = niet zwanger. Er zijn namelijk ook mensen door de pil heen zwanger geworden en die werden dan in de stopweek ook niet ongesteld.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:59

Gerbenfroh schreef:
Waarom denkt dan iedereen altijd van YES ik ben niet zwanger want ik ben ongesteld - terwijl dat dus neeergens op slaat?

Die mag je niet met alcohol op doen zeker? Dan doe ik het wel dinsdag (savonds alcohol sochtends testen mag dat?)
want ben morgen jarig Vork

Tja, die zijn waarschijnlijk niet erg voorgelicht..
Als je zwanger bent kun je Denken dat je ongesteld bent.. Maar ik werkelijkheid is het dan een doorbraakbloeding (zoek maar op lang verhaal Tong uitsteken) dat wordt verward met ongesteldheid, het lijkt er erg op Knipoog Ik zelf ben 3 keer ''ongesteld'' geworden tijdens mijn zwangerschap, maar dit waren dus gewoon kleine stukjes ja.. restjes.. uit de baarmoeder.. Als je het fijne ervan wilt weten zou je het even moeten googlen ''doorbraakbloeding''
Alcohol is zoizo geen aanrader, als je zwanger bent/misschien bent.. Hier kun je een foetus aardig mee beschadigen, en kan uitlopen op een miskraam!
Als je verder hier nog vragen over hebt, ben je vrij me te pm en Knipoog

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:09

Naja ik laat het toch weghalen (sorry als dat er een beetje hard uitkomt zo bedoel ik het niet Nagelbijten / Gniffelen )

Maar als ik morgenavond 4 glaasjes wijn drink (ga niet stappen ofzo dus lig om 11 uur in bed ofzo) kan ik dan in de ochtend test doen? Of morgen rond half 8 'savonds ervoor, maar 'savonds was niet goed?

Jarig! Haha!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:15

Gefeliciteerd!

Ik zou het overmorgen in de ochtend doen. Weet je het helemaal zeker Lachen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:16

Gerbenfroh schreef:
Naja ik laat het toch weghalen (sorry als dat er een beetje hard uitkomt zo bedoel ik het niet Nagelbijten / Gniffelen )

Maar als ik morgenavond 4 glaasjes wijn drink (ga niet stappen ofzo dus lig om 11 uur in bed ofzo) kan ik dan in de ochtend test doen? Of morgen rond half 8 'savonds ervoor, maar 'savonds was niet goed?

Jarig! Haha!

Gefeliciteeerd!
Als je echt wilt drinken, dan zou ik nog ff een paar daagjes wachten met testen, dan weet je het iig zeker..
Alhoewel ik ook niet te lang zou wachten.. want abortus kan tm de 4e maand ofzo ? weet ook niet precies, maar iig kan je al langer zwanger zijn dan je denkt..

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:23

Waarom kan het niet morgen om half 8 'savonds?

aaaah bang

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:25

Het kan wel, maar als er nog alcohol zit zou dit de test kunnen beinvloeden..
Zoizo zou ik je willen adviseren niet te vroeg te juichen, en na 2 weken nog een test te doen.. Het kan namelijk zijn dat er morgen net niet genoeg HGG is, en over 2 weken wel.. Dan pas ben je echt zeker!