[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kathris

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 13:37

juist.. dinsdag laatste pil geslikt, vandaag - zaterdag dus - eindelijk ongesteld, maar wel al sinds donderdag zo'n beetje de pijn hebben van "ik moet ongesteld worden" en t is nu eigenlijk alleen maar erger..
toen ik de pil nog niet slikte was t niet zo erg.. (de buikpijn dus) komt dit dan door de pil? want het leek me juist - dat lees je ook overal - dat als je de pil gaat slikken dat je er dan minder last van hebt.. en weten jullie wat tegen die *$%&*buikpijn?

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 16:44

Bij de drogist NAPROXEN halen... werkt super tegen menstruatiepijnen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 16:45

Werkt paracetamol niet? Anders zijn er goede andere pijnstillers, alleen die mag je niet gebruiken als je astma hebt en waarschijnlijk zijn er wel meer aandoeningen waarbij je die niet mag gebruiken...
De eerste keer aan de pil had ik nauwelijks buikpijn, de 2e stopweek juist heel erg en zo schommelde het wat, maar waarschijnlijk is het even wennen en volgende keer alweer minder Ja

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:06

Iboprofen mag je idd niet gebruiken als je astma hebt omdat het eventuele klachten zou kunnen verergeren. Heb zelf ook astma en gebruik toch iboprofen want bij mij heeft het geen bijwerkingen. Paracetamol helpt bij heel veel mensen/pijnklachten niet. Als ik naar mezelf kijk; bij kiespijn helpt het bijv. wel maar bij menstruatiepijn of hoofdpijn kan ik 4 tabletten van 500 mg innemen en nog niets merken behalve dat je meer bloed.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:09

de nieuwe aleve werkt ect goed bij mij...speciaal tegen menstrustiepijn

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:28

Ik ben al een hele tijd aan de pil maar nu moest ik zaterdag weer beginnen met een nieuwe strip maar ik kwam er dus te laat achter dat ik er geen meer had.

Nu is het maandag en ik heb dus zaterdag, zondag en vandaag nog geen pil geslikt.

Nu kan ik vandaag wel naar de dokter bellen zodat ik misschien zelfs vandaag nog nieuwe strips kan halen maar moet ik dan gewoon weer beginnen met slikken van de pil of moet ik dan eerst wachten op mijn volgende ongesteldheid en dan weer beginnen ( op de 5e dag uiteraard )

Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen want ik weet het dus even niet meer Lachen

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:41

Je bent zowiezo drie dagen te laat. Ik zou dan op je volgende menstruatie wachten en dan beginnen volgens bijsluiter. Je kan dit ook even aan je dokter vragen.

Je kunt toch zonder herhalingsrecept je nieuwe doosjes gaan halen?

MarloesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:51

Hoi, ik ben vorige week de pil wezen halen bij de dokter omdat ik gewoon ziek was als ik ongesteld was. Het werd steeds erger. Maar je moet toch beginnen met je eerste strip op de eerste dag ongesteld? Wanneer moet je dan aan je volgende beginnen? Mijn moeder is zo fijn geweest om de gebruiksaanwijzing eruit te halen en die kan ik niet meer vinden. Het zal vast wel ergens anders in dit topic staan maar ik had geen zin om dat allemaal door te lezen. Bloos T is misschien beetje domme vraag maar ik weet het niet..

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:12

Er mag maximaal 7 dagen tussen de laatste pil van je strip en de eerste van je volgende strip zitten. Je kan het beste elke dag om dezelfde tijd je pil innemen, bijv 's morgens bij het tandenpoetsen. Inderdaad beginnen op de eerste dag als je ongesteld bent. Zeur nog eens om die bijsluiter, het is niet zo handig dat ze die eruit gehaald heeft! Knipoog

MarloesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:17

bedankt voor je reactie. Kan je ook doen dat je begint met je 2e strip op de eerste dag dat je ongesteld bent. of moet je echt 7 dagen wachten?

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:12

Zijn hier ook mensen die een andere manier van anticonceptie gebruiken dan de pil?
Ik gebruik sinds een tijdje de Nuvaring, en vind het echt ideaal *LOL* !

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:11

Okey dan vermeld ik het nog wel een keertje...Ik heb t spiraaltje:) en ook ik ben hier dik tevreden mee *LOL*

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:08

Meissjj_K: er mag maximaal 7 dagen tussen zitten, meer absoluut niet, minder mag wel. Je mag dus bijv ook 3 dagen er tussen houden Lachen Maar over het algemeen wordt die 7 dagen aangehouden.

Fredt: Ik heb ook de mirena en die bevalt mij super! Geen gezeik met onthouden wanneer ik iets moet gebruiken en menstruatie is ook zo goed als weg.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:38

myrtheJ schreef:
Bij de drogist NAPROXEN halen... werkt super tegen menstruatiepijnen.

Dat is een redelijk zware pijnstiller die alleen boven de 18 gebruikt mag worden, althans, zo heb ik em gekregen (ook al was ik toen 15.. )

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:57

hmm, neem m eigenlijk vrij vaak, tegen alles helpt het.. gewone asperines of ibuprofen werkt maar slecht bij mij.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 11:50

Nog even een opbeurend (not) bericht voor iedereen die denkt aan implanon (staafje in je arm) die van mij is er uit, maar dat heeft behoorlijk wat 'wroeten' door de huisarts en assistente gekost, wondje moest zelfs gehecht worden. Verwijderen van dat ding is dus niet fijn.

Ook heb ik hem geen drie jaar laten zitten maar er eerder uit laten halen omdat ik er niet tevreden mee was.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:21

ik heb een vraag... ik wil eigenlijk mijn menstruatie 5 dagen uitstellen... daar ga ik dus niet een hele maand voor doorslikken. kan ik de pil dan gewoon 5 dagen langer door slikken en dan een stopweek inlassen? is hij dan nog wel veilig??

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 13:25

volgens mij kan dat wel.. staat dat niet in de bijsluiter??

ik denk eraan om volgende maand de prikpil te nemen. ik vind te veel gedoe, ik vergeet de pil regelmatig als ik bi mijn vriend ben. moet ik weer naar huis fietsen om hem op te halen en zo, heel irritant.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:59

Tip; lig een extra strip bij je vriend Knipoog

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:35

Ellende schreef:
Nog even een opbeurend (not) bericht voor iedereen die denkt aan implanon (staafje in je arm) die van mij is er uit, maar dat heeft behoorlijk wat 'wroeten' door de huisarts en assistente gekost, wondje moest zelfs gehecht worden. Verwijderen van dat ding is dus niet fijn.

Ook heb ik hem geen drie jaar laten zitten maar er eerder uit laten halen omdat ik er niet tevreden mee was.

bij mij was dit inderdaad ook...
hechting moet zowieso hoorde ik van de dokter, maar bij mij was hij helemaal 'weggezakt' en ingekapselt... Geen pretje dus...

had jij dat ook, dat ze af en toe een zenuw raakten ofzo, ondanks dat ik verdoofd was kreeg ik een heel heet tintelend gevoel door m'n arm heen, net alsof het in brand stond!

MAAR: volgens mij is dit nog altijd beter dan een spiraaltje Clown (en gezonder/makkelijker dan de pil)

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:38

milo schreef:
volgens mij kan dat wel.. staat dat niet in de bijsluiter??

ik denk eraan om volgende maand de prikpil te nemen. ik vind te veel gedoe, ik vergeet de pil regelmatig als ik bi mijn vriend ben. moet ik weer naar huis fietsen om hem op te halen en zo, heel irritant.

laat je goed voorlichten voor de prikpil! Mijn huisarts schrijft het niet meer voor omdat hij vind dat er teveel bezwaren aan zitten!
1 daarvan is o.a. dat het te lang doorwerkt. Mocht er iets gebeuren kun je het niet ongedaan maken. een implanon/spiraaltje kun je eruit halen, de pil stop je gewoon mee, maar bij de prikpil heb je dus GEEN oplossing!
bovendien ze er een aantal vrouwen mee gestopt omdat ze kinderen wilden, en het heeft een jaar geduurt voordat ze weer vruchtbaar werden!

ik zou niet zomaar voor de prikpil gaan omdat de pil 'irritant' is...

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:39

Ik heb net even de bijsluiter van mijn pil zitten lezen (de microgynon30) en daar staat in dat je ontrekkingsbloeding na ongever 2/3 dagen krijgt. Bij mij is dat meestal na ruim 4 dagen zijn er nog meer die daar last van hebben? Dus na hoeveel dagen krijgen jullie meestal je ontrekkingsbloeding?

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:51

Ik heb alweer een andere pil Boos!
Eerst had ik bijna 3 jaar de microgynon30, Daarna 1 doosje Rigevidon en nu heb ik Stediril 30
Ik heb de laatste 2 gehaald via het receptbriefje (weet er zo even geen andere naam voor)
bij de Rigevidon heb ik de arst gebeld en die zei dat het de zelfde werkingen had als de microgynon30 alleen zat het in een andere verpakking

Maar kan dit kwaad zo veel verschillende pillen?

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:54

ik had de microgynon30 maar ben vandaag naar de dokter geweest omdat ik echt een bitch van die pillen werd, heb ze ong 2 jaar gebruikt maar mn humeur werd er zo slecht op! ik heb van de dokter een recept gekregen en ga vandaag de : ethinylestradadiol (als i kdat goed heb neem het van het recept over) halen, het is dus een ring die in je vagina word en is vrij nieuw, heeft iemand hier ervaring mee?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:59

Dat is de Nuvaring Knipoog, daar hebben veel bokkers ervaring mee.

(Productnaam: NuvaRing. Generieke naam: ethinylestradiol/etonogestrel)
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 21-09-06 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt