Ik waardeer je berichten ontzettend Gomir. Je hebt er absoluut al een paar keer voor gezorgd dat ik rustig kon slapen tot ik weer een afspraak had met een arts
Zou het erg vinden als je heel mensenwelzijn & sport gaat vermijden, door wat er in dit topic gebeurd.
Dat geldt ook voor de rest die meedenkt uiteraard, of dat nou is door er echt verstand van te hebben, of eigen ervaring.. Of geen van beide, maar gewoon goed bedoeld.
Geloof ook zeker dat het bericht van Netjuh6 goed bedoeld is. Het is natuurlijk oppassen met dit soort dingen via internet. Maar dat besef ik me goed, onschuldige tips over eten oid probeer ik gewoon uit, tips over supplementen oid bespreek ik eerst met de arts/diëtist.
Het bloedprikken ging via het Isala. Nouja via m'n huisarts naar het diagnose punt van Isala en de uitslagen kan ik ook inzien via mijnIsala. Blijkbaar gaat daar iets niet helemaal goed, want zoals Gomir idd al zei, in 2021 zijn blijkbaar die referentiewaarden al aangepast en toch zie ik dit:

Methylmalonzuur is nu ook bekend en die is gelukkig ook goed.
De klachten begonnen begin Oktober zo ongeveer. Toen had ik nog niet de pijn in m'n voeten, maar alleen een verdoofd en pijnlijk gevoel in de huid van m'n benen. De pijn in m'n voeten kwam een week na de operatie ongeveer. Dat verdoofde gevoel heb ik ook nogsteeds, tot halverwege m'n bovenbenen. Maargoed, daar heb ik eigenlijk geen last van.. M'n broeken voelen koud en nat aan, maar dat is een stuk minder naar dan de pijn in m'n voeten.
De vitaminepillen neem ik sinds 17 oktober ongeveer. Dus toen had ik al wel last van dat verdoofde gevoel. En de dag dat de diëtist de vitaminepillen adviseerde, heeft de internist ook bloed laten prikken en toen bleek mijn foliumzuur ook al laag. Dus idd logischer dat het van het lage foliumzuur komt.
tienus63 schreef:Heb je al eens overwogen om vegetarische leefstijl al dan niet tijdelijk even te pauzeren in de hoop zo wat sneller aan te sterken?
Of indien je veganistisch eet dat eetpatroon wat minder streng te volgen?
Ja, hier heb ik wel over nagedacht
Heb het ook besproken met de diëtist. Maar die vond het niet perse een probleem dat ik vegetarisch eet. Het is wat lastiger, moet extra op de eiwitten letten, maar het kan wel.
Dus toch besloten vegetarisch te blijven eten. Als de diëtist anders geadviseerd had, dan had ik daar zeker wat mee gedaan. Maar nu hij er achter staat, dan verander ik dat liever niet. Heb 2/3 jaar geleden nog eens een stukje vlees gegeten terwijl ik dat al jaren niet gedaan had en dat viel ook niet echt goed.. Dus naast dat ik natuurlijk bewust gekozen heb om geen vlees meer te eten, vind ik dat nu ook wel een beetje een ding. M'n darmen vinden het opbouwen van eten al niet geweldig 
Eet ondertussen wel warm trouwens. Niet veel, maar toch
Vanmiddag dacht ik even dat m'n linker hand ook pijn ging doen.. Nouja, het deed ook pijn, maar bedoel dezelfde pijn als mijn voeten. Maar gelukkig is het weer weggetrokken.. Schrok daar wel even van