Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 10:05

Mijn opa rolde ooit zijn scootmobiel de plomp in. Ding was 2 dagen oud en meteen Total loss. Opa had alleen een nat pak en een verzopen ego. :') En geen scoot meer. :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 12:39

Ohhh wat moet dat zuur zijn geweest voor je opa, blub blub blub daar ging zijn splinternieuwe apparaat! En de gemeente geeft dan ook geen nieuwe waarschijnlijk :oo
Mijn opa had er ook eentje, die heeft het voor elkaar gekregen om bij kennissen de gevel aan gort te rijden want hij wou vol gas hun voortuin uit rijden maar het ding stond nog in achteruitrij modus. 1 klein knopje, grote gevolgen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 16:13

Arme opa, gefeliciteerd Tallie.

Ik mag doen met mijn scootmobiel wat ik wil. Ik ben zelf eigenaar. Hier wordt je gekeurd door een revalidatie arts en die geeft een score. Door die score kom je in een bepaalde prijsklasse uit en dan zorgt de thuiszorgwinkel voor de geschikte scootmobiel in die prijsklasse. Die wordt dan betaald door het ziekenfonds. Omdat ik nog kan autorijden (weliswaar alleen in een automaat) kreeg ik wat minder punten voor de snellere denk ik. Daarom wil ik kijken of hij op te voeren is.

Dit is trouwens mijn tweede, de eerste is demontabel en ligt standaard in de kofferbak van de auto. Deze staat in de garage.

In Nederland zie ik inderdaad altijd brommerplaatjes op de scootmobiel, hier is dat niet. Ik denk dat ze onder de familiale vallen. Ze zijn niet apart verzekerd.

Maar jij hebt toch meebetaald Telpeva? Dan blijft hij toch van de gemeente?

Even een aanvulling: hier heb je alleen maar vierwiellers.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 15:22

Net nog even uitgezocht, een verzekering voor een scootmobiel is in NL verplicht.
De scootmobiel kentekens zijn als het goed is niet hetzelfde als van brommers. Brommer kentekenplaatjes zijn van metaal en blijven hun leven lang er op zitten, bij scootmobielen krijg je elk jaar een nieuwe sticker in een andere kleur, waardoor direct te zien is of hij voor dat jaar is verzekerd. De stickers worden opgestuurd door de verzekeraar.

Vet zonde, heb ik straks een mooi apparaat, moet er meteen een lelijke sticker op :') maar goed als het maar rijdt he :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 16:24

Ik heb hier nog nooit zo'n sticker op een scootmobiel zien zitten. Weer een verschilletje Nederland België dus :D