Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 10:05

Mijn opa rolde ooit zijn scootmobiel de plomp in. Ding was 2 dagen oud en meteen Total loss. Opa had alleen een nat pak en een verzopen ego. :') En geen scoot meer. :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 12:39

Ohhh wat moet dat zuur zijn geweest voor je opa, blub blub blub daar ging zijn splinternieuwe apparaat! En de gemeente geeft dan ook geen nieuwe waarschijnlijk :oo
Mijn opa had er ook eentje, die heeft het voor elkaar gekregen om bij kennissen de gevel aan gort te rijden want hij wou vol gas hun voortuin uit rijden maar het ding stond nog in achteruitrij modus. 1 klein knopje, grote gevolgen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 16:13

Arme opa, gefeliciteerd Tallie.

Ik mag doen met mijn scootmobiel wat ik wil. Ik ben zelf eigenaar. Hier wordt je gekeurd door een revalidatie arts en die geeft een score. Door die score kom je in een bepaalde prijsklasse uit en dan zorgt de thuiszorgwinkel voor de geschikte scootmobiel in die prijsklasse. Die wordt dan betaald door het ziekenfonds. Omdat ik nog kan autorijden (weliswaar alleen in een automaat) kreeg ik wat minder punten voor de snellere denk ik. Daarom wil ik kijken of hij op te voeren is.

Dit is trouwens mijn tweede, de eerste is demontabel en ligt standaard in de kofferbak van de auto. Deze staat in de garage.

In Nederland zie ik inderdaad altijd brommerplaatjes op de scootmobiel, hier is dat niet. Ik denk dat ze onder de familiale vallen. Ze zijn niet apart verzekerd.

Maar jij hebt toch meebetaald Telpeva? Dan blijft hij toch van de gemeente?

Even een aanvulling: hier heb je alleen maar vierwiellers.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 15:22

Net nog even uitgezocht, een verzekering voor een scootmobiel is in NL verplicht.
De scootmobiel kentekens zijn als het goed is niet hetzelfde als van brommers. Brommer kentekenplaatjes zijn van metaal en blijven hun leven lang er op zitten, bij scootmobielen krijg je elk jaar een nieuwe sticker in een andere kleur, waardoor direct te zien is of hij voor dat jaar is verzekerd. De stickers worden opgestuurd door de verzekeraar.

Vet zonde, heb ik straks een mooi apparaat, moet er meteen een lelijke sticker op :') maar goed als het maar rijdt he :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 16:24

Ik heb hier nog nooit zo'n sticker op een scootmobiel zien zitten. Weer een verschilletje Nederland België dus :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-25 22:16

Mijn man kijkt filmpjes van een leuke mountainbiker, en die is nu aan het fietsen met een hypershell. Dat lijkt me oprecht iets interessants voor mensen met weinig energie. Let op, het is niet goedkoop, maar de mountainbiker zegt dat hij zoveel verschil voelt, dat zijn gewone fiets net een elektrische fiets lijkt. Dat lijkt me wel bizar. Zelf heb ik dus ook snel 'zware' benen, dus ik zou zoiets heerlijk vinden. Mijn man is een stuk sportiever dan ik, dan zouden we weer vaker samen kunnen wandelen bijvoorbeeld.
https://eu.hypershell.tech/pages/summer-sale-2025

Hoe gaat het hier verder? Ik heb hele goede weken gehad in Amerika, echt niet ziek gevoelt, zo fijn was dat! Daarna viel ik wel in een low, maar dat vond ik niet zo gek. Daarna drukke dagen op een paardenevent, dat viel me zwaarder dan ik dacht en ik ben ook aardig ziek geworden daarna. Dus mijn lijf had er even genoeg van. := Maar Amerika heeft echt heel veel goede vibes gegeven. Dat was echt fijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:01

Telpeva schreef:
Net nog even uitgezocht, een verzekering voor een scootmobiel is in NL verplicht.
De scootmobiel kentekens zijn als het goed is niet hetzelfde als van brommers. Brommer kentekenplaatjes zijn van metaal en blijven hun leven lang er op zitten, bij scootmobielen krijg je elk jaar een nieuwe sticker in een andere kleur, waardoor direct te zien is of hij voor dat jaar is verzekerd. De stickers worden opgestuurd door de verzekeraar.

Vet zonde, heb ik straks een mooi apparaat, moet er meteen een lelijke sticker op :') maar goed als het maar rijdt he :D

Ik heb zelfs een sticker op mijn rolstoel. Zo lelijk en amper goede plek voor te vinden. Zal wel komen omdat ik er een moter aan kan hangen. :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:16

Bij mij is er niet zoveel nieuws te melden, ik wacht nog steeds op de scootmobiel. Als ze zich aan de aangegeven levertijd willen houden, dan hebben ze tot en met aanstaande woensdag/overmorgen om hem te leveren, maar ik heb nog helemaal niks gehoord dus ik vrees ervoor dat het langer gaat duren.

Wat leuk Earth van je reis! vond je het niet spannend met Trump aan de macht? Merkte je daar nog wat van of kon je gewoon lekker je ding doen zoals verwacht?

sterregoud

Re: Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:18

Ik vind het zelf moeilijk om allerlei vakantieplannen te horen, terwijl ik al tig jaar niet echt op vakantie kan.
Het is toch een eerste gespreksonderwerp bij veel mensen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:20

sterregoud schreef:
Ik vind het zelf moeilijk om allerlei vakantieplannen te horen, terwijl ik al tig jaar niet echt op vakantie kan.
Het is toch een eerste gespreksonderwerp bij veel mensen.

Herkenbaar. Naast dat ik het gewoon niet kan betalen en dus echt de laatste keer vakantie denk ik ruim 15 jaar geleden is, is op vakantie gaan echt veel te zwaar. Niet mijn eigen bed, de reis, toch ander ritme en noem maar op

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:23

Ik heb dat met de tv reclames over vakanties en het boeken van vakanties, alsof het iets standaards is dat erbij hoort. Nu ook weer een reclame met een vrouw in een opblaaszwembadje in de tuin wat dan wordt afgekraakt, die kwam bij mij eerlijk gezegd ook harder binnen als dat ik zou willen. Ik kom nergens meer tenzij ik hulp krijg van anderen, vanwege mijn lichamelijke issues en ook financieel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:15

Earth fijn dat je vakantie goed is bevallen en je klachten daar mee vallen.

Ik kan het wel aanhoren van andere, gelukkig wel.
Want zeker rond deze tijd gespreksonderwerp 1.

Ook al kan ik ook niet op vakantie.
Kort dagje weg kan net als ik die dag met redelijk wat energie op sta.

Maar vakantie, aleen al een lange auto reis, laat staan vliegreis. Is recept voor 3 dagen migraine.
Beetje veel zonde van de tijd.

Plus erg beperkt wat te doen op een dag. Op een goede dag kan ik 3 km wandelen.
Dus steden bezichtigen met een gids of natuurwandeling zit er ook niet in.

Maar je bent idd net een paria als je niet op vakantie gaat.

Hier klets ik het nog een soort van goed dat we niet gaan door de paarden. Dat word enigszins geaccepteerd.
Maar zonder zou het niet anders zijn.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 11:26

Telpeva schreef:
Bij mij is er niet zoveel nieuws te melden, ik wacht nog steeds op de scootmobiel. Als ze zich aan de aangegeven levertijd willen houden, dan hebben ze tot en met aanstaande woensdag/overmorgen om hem te leveren, maar ik heb nog helemaal niks gehoord dus ik vrees ervoor dat het langer gaat duren.

Wat leuk Earth van je reis! vond je het niet spannend met Trump aan de macht? Merkte je daar nog wat van of kon je gewoon lekker je ding doen zoals verwacht?

Nou het was wel even spannend omdat iemand van onze groep transgender is, maar we hadden echt nergens last van. Niet bij het land in komen maar ook niet onderweg. Terwijl we bijvoorbeeld bij een antiquair waren die nota bene zelf bustes van Trump maakte en verkocht. := Maar dat waren verder echt super aardige mensen waar we hele leuke gesprekken mee hadden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:12

Wij zijn een aantal keer met de paarden weggeweest. Een paar weken geleden nog naar de Cantharel in Apeldoorn. Lekker goedkoop want ons clubje betaalde dat. Toch even slikken toen mijn man, de penningmeester, de rekening moest voldoen van 12 kamers, 8 paarden en lunch en diner. De kas is flink geslonken maar dat was de bedoeling ook.
Ik had gerust langer willen blijven maar een van de honden was thuis gebleven (wel verzorgd door kennissen uit de buurt).
De andere was mee. En het is ook best prijzig, ons potje moet nodig weer aangevuld worden na de operatie van de hond dus maar niet gedaan.

Verder hier ook weinig te melden. De vakantie is begonnen dus ik heb afscheid genomen van mijn kindje die ik via het rode kruis 1,5 jaar geholpen heb met zijn schoolwerk. De stille tijd is hier voor de komende 2 maanden aangebroken.

Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad Earth. De dochter van goede vrienden gaat voorgoed naar Amerika met man en kinderen . Dat is wat minder.

Ik ben benieuwd of je scootmobiel op tijd komt Telpeva.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:18

Hoe is het met je pupje, is die al formaat pony?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:37

Die kan inmiddels voor een Shetlander doorgaan :D Het is zo'n clown. Ik wilde er een soort van hulphond van maken maar dat kan ik wel vergeten. Bij de Cantharel werd hij door meerdere hotelgasten al herkend als de hond die over het terras een kip achterna zat met een rennende hijgende baas er achteraan _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:55

Oh geweldig _O- veel plezier met hem <3

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:30

Nou ik werd net gebeld en ze komen de scootmobiel morgen brengen, precies op de laatste dag binnen de aangegeven levertijd dus helemaal netjes! Zo blij mee, en zo veel zin in <3

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:35

Telpeva schreef:
Nou ik werd net gebeld en ze komen de scootmobiel morgen brengen, precies op de laatste dag binnen de aangegeven levertijd dus helemaal netjes! Zo blij mee, en zo veel zin in <3

Veel plezier morgen ! *\o/*

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 16:16

Yes, eindelijk!

Heel veel rond cross plezier ermee.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 16:34

Ah super!, veel rijplezier al wordt het morgen wel heel warm.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 16:47

Bedankt <3 ik kijk het weer morgen en overmorgen gewoon even aan of ik dan ook ga rijden of niet, ik ben al blij dat hij er dan gewoon is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 16:49

*\o/* jaaa fijn al ga je maar een miniblokje om in de avond voor de eerste keer. Op naar heel veel veilige kilometers :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 18:58

Telpeva schreef:
Bedankt <3 ik kijk het weer morgen en overmorgen gewoon even aan of ik dan ook ga rijden of niet, ik ben al blij dat hij er dan gewoon is.

Ik ga morgen wel met de mijne op pad, we hebben maae één auto met werkende airco dus die gun ik mijn man omdaat hij morgen op pad moet. Ik moet iets te eten voor mezelf gaan kopen. Hopelijk staat er wat wind morgen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 19:09

Afbeelding

Dit was mijn scootmobiel ritje vanmiddag. 10 minuten maar geen pretje