Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 18:37

Eske_B schreef:
Hoe zitten jullie in de naderende bevalling? De ene dag kijk ik er vol vertrouwen tegenaan, andere dag vind ik het weer heel eng :')

Ik merk dat de cursus me wel rust geeft en natuurlijk dat mijn man erbij is en weet hoe hij kan helpen.

Heel herkenbaar! Zelfs al weet ik wat er gaat komen (exacte datum, keizersnede wat ik ook al eerder heb meegemaakt) kan het me soms echt aanvliegen. Meestal gaat het gelukkig gewoon goed, you got this!

@Jolliegirl: oef dat klinkt niet fijn, veel beterschap!

@Simoneee: wat een leuk behang <3

@Jitske: knoop dus doorgehakt voor keizersnede? Fijn dat de sterilisatie meteen ook kan. En gek he, dat je echt de exacte geboortedatum op voorhand weet.

@Renee: lijkt me stresserend om haar zo weinig te voelen :knuffel: heb je wat vaker hartje luisteren nu?

Voor mij zijn voorweeën zodanig anders dan harde buiken, dat de harde buiken niet echt pijn doen en de voorweeën eerder wel (krampen).

@Adamootje: geniet van je verlof!

Nog 7 dagen te gaan :):) vandaag alle doopsuiker zakjes gemaakt en van een naamstickertje voorzien (is om mee te geven aan de mensen die op babybezoek komen). Komende week de laatste dingetjes in orde zetten, cosleeper opmaken, het huishouden aan een slakkentempo wat in orde zetten, enveloppen van de geboortekaartjes schrijven,... Bizar idee dat hij er gewoon bijna is! De laatste dagen wel echt heel veel last van krampen, het is gewoon niet leuk meer.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 20:37

Eske_B schreef:
Hoe zitten jullie in de naderende bevalling? De ene dag kijk ik er vol vertrouwen tegenaan, andere dag vind ik het weer heel eng :')

Ik merk dat de cursus me wel rust geeft en natuurlijk dat mijn man erbij is en weet hoe hij kan helpen.

Je mag het ook eng vinden, het is gewoon heel moeilijk om echt op voir te bereiden omdat het voor iedere vrouw anders is en niemand je kan vertellen hoe het voor jou gaat zijn. Maar cliche: er is er nog nooit een blijven zitten.

Persoonlijk had ik er vorige keer al vertrouwen in, omdat ik weet dat ik een sterk lichaam heb. Die ervaring geeft mij nu nog meer vertrouwen. Ik vind het wel heel bijzonder om die soort van oerkracht te ervaren. Wat Solleke zegt, you got this. Probeer mee te gaan in de ervaring en laat los dat je er controle over hebt. Klinkt zweverig, maar laat het over je heen komen. Op de een of andere manier weet je lichaam wat te doen en je wordt (goed) begeleid. En voel je je op enig moment wel angstig, zeg het. Dan kunnen ze je het beste helpen.

Jolliegirl

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 04:20

Ik lig voor de derde nacht wakker met rusteloze benen...ik kan er helemaal niets mee...het is gruwelijk irritant...
De baby blijft ook maar schoppen..

Ik ben er echt even zo klaar mee...

Ik heb een luchtweginfectie..ik ben ziek...ik ben zo ontzettend moe...
En ik weet gewoon niet wat ik ermee moet..

Ben vanacht al 20x naar de wc gegaan km te plassen..

Ben inmiddels maar van plan wakker te blijven en overdag maar te slapen...dan heb ik nergens last van...

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 08:44

Hè, getsie, Jolliegirl. Wat ontzettend naar!
Je hebt ook lekker alles te gelijk.
Kan me goed voorstellen dat je er dan doorheen zit.
Ik heb niet echt tips voor je. Ik heb af en toe 's avonds in bed last van rusteloze benen. Ik was van plan om ze even te masseren met magnesium olie om misschien de spanning eruit te halen, maar sindsdien nog niet zo erg gehad (of te uitgeput om wakker te blijven), dus geen idee of dat iets zou kunnen doen.
Sterkte en beterschap iig.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:41

Wat enorm vervelend Jolliegirl, veel beterschap :(:)

Ik neem nu regelmatig een bad met magnesium, dat helpt ook voor de benen en spieren.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:19

Ik zal weer magnesium halen vandaag..
Mijn man is ook de hele nacht wakker geweest..mn benen gemasseerd, niets hielp... Ellende.

Net de huisarts gebeld voor een afspraak om even ontstekingswaarden te controleren voor mogelijk longontsteking..maar dit moet in overleg tegenwoordig dus ik word straks teruggebeld. Maar hoop toch echt dat ik terecht kan... Het is al sinds vrijdag bekend bij ze.

Vergeet alleen te vermelden dat ik zwanger ben...maar dat zien zij ook wel in het dossier neem ik aan... Dit is vrijdag ook vermeld.

Uiteindelijk heb ik om 05:15 een hete kruik gemaakt en met die kruik op mn been ben ik toch nog in slaap gevallen..heel onrustig wisselen tussen slaap en wakker...maar tot half 10 ongeveer..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:26

Jolliegirl schreef:
Ik lig voor de derde nacht wakker met rusteloze benen...ik kan er helemaal niets mee...het is gruwelijk irritant...
De baby blijft ook maar schoppen..

Ik ben er echt even zo klaar mee...

Ik heb een luchtweginfectie..ik ben ziek...ik ben zo ontzettend moe...
En ik weet gewoon niet wat ik ermee moet..

Ben vanacht al 20x naar de wc gegaan km te plassen..

Ben inmiddels maar van plan wakker te blijven en overdag maar te slapen...dan heb ik nergens last van...

Ahhh dat is absoluut niet fijn zeg!

En hopelijk kun je straks ook ivm longontsteking terecht bij je arts

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:58

Ik slik hier ook magnesium ivm verkrampende benen snachts.... Werkt wel heel fijn moet ik zeggen!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:02

Jolliegirl schreef:
Mijn man is ook de hele nacht wakker geweest..mn benen gemasseerd, niets hielp... Ellende.

Net de huisarts gebeld voor een afspraak om even ontstekingswaarden te controleren voor mogelijk longontsteking..maar dit moet in overleg tegenwoordig dus ik word straks teruggebeld. Maar hoop toch echt dat ik terecht kan... Het is al sinds vrijdag bekend bij ze.

Vergeet alleen te vermelden dat ik zwanger ben...maar dat zien zij ook wel in het dossier neem ik aan... Dit is vrijdag ook vermeld.

Uiteindelijk heb ik om 05:15 een hete kruik gemaakt en met die kruik op mn been ben ik toch nog in slaap gevallen..heel onrustig wisselen tussen slaap en wakker...maar tot half 10 ongeveer..

Wat vervelend! Maar nergens vanuit gaan en zeker nog apart vermelden. Mijn huisarts assistente had die informatie ook niet paraat en bij de apotheek wisten ze helemaal van niets. Sterker nog, toen ik met nota bene een baby in de maxi cosi bij de eerste hulp stond twee jaar geleden voor ellende met mijn oog, heb ik zelf moeten vragen of de medicatie die ik kreeg gevolgen had voor het geven van borstvoeding. "Oh, nee, met deze medicijnen mag je geen borstvoeding geven". Dus mijn ervaring: better safe than sorry, altijd vermelden, hoe duidelijk het ook moge zijn.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:06

mylittlejoy schreef:
Jolliegirl schreef:

Wat vervelend! Maar nergens vanuit gaan en zeker nog apart vermelden. Mijn huisarts assistente had die informatie ook niet paraat en bij de apotheek wisten ze helemaal van niets. Sterker nog, toen ik met nota bene een baby in de maxi cosi bij de eerste hulp stond twee jaar geleden voor ellende met mijn oog, heb ik zelf moeten vragen of de medicatie die ik kreeg gevolgen had voor het geven van borstvoeding. "Oh, nee, met deze medicijnen mag je geen borstvoeding geven". Dus mijn ervaring: better safe than sorry, altijd vermelden, hoe duidelijk het ook moge zijn.

Die ervaring heb ik helaas ook, bij borstvoeding is het ook vaak standaard "nee mag niet" dan kun je altijd aan de lactatiekundige in het ziekenhuis vragen of het écht niet mag. Vaak is er veel meer mogelijk dan eerst gedacht.

Sorry ik dwaal af... Ik hoop iig dat het snel wegtrekt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 13:20

Jolliegirl schreef:

Super rot!

Hier slik ik standaard een halfuur voor slapen gaan een magnesiumpilletje, anders ook dikke ellende. Ik las ook de tip van juist met koud water je benen afspoelen (onder de douche), dat zou ook kunnen helpen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:43

Inmiddels bij de huisarts vandaan.
Viraal beeld longontsteking. Vingerprik waarden waren 18/19.
Bij de minste of geringste verandering moet ik bellen ( ergere klachten, verhoging of koorts)

Zit nu lekker met mn voeten in een magnesium badje, dat hielp in het begin bd zwangerschap ook wel.

Bedankt voor de tips!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 12:43

Hoe gaat het nu Jolliegirl?

Ik heb door het hoesten een gekneusde rib -O- Hoop dat dat tegen de bevalling wel over is.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:01

@JitskeJeldau fijn dat het uiteindelijk toch goedgekeurd is en je nu duidelijkheid hebt!

@Jolliegirl pff wat een pech zeg... Voel je je nu weer wat beter?

@Simone ooh wat een mooi behang <3

@Solleke_Noah voor jou komt het nu echt heel dichtbij! Goed bezig geweest met de voorbereidingen :D

@Eske_B pff dat is niet fijn nee... Beterschap!

Ik zit morgen alweer op de 38 weken en het gaat gelukkig nog steeds prima. Vanavond naar Moulin Rouge met ons mam. Ik vind verlof wel echt heel saai, heb gisteren 1,5 uur met m'n broertje via teams gebeld en hem geholpen met werk (we werken voor hetzelfde bedrijf en hij doet mijn werkzaamheden tijdens m'n verlof). Merkte dat me dat echt heel erg goed deed. Ik ben gewoon geen persoon om de hele dag in huis te rommelen :o
Babykamer is klaar hier en de cosleeper staat ook. De essentials zitten ook in de commode, nog wat beddengoed etc wat een plekje moet krijgen maar verder zijn we er klaar voor denk ik. Ga zometeen een Elle tens 2 ophalen hier in de buurt en heb 2 weken geleden al een bevalbad gescoord (niemand in bevallen, 70 euro :D).
Afgelopen woensdag ook een fijn gesprek gehad met de verloskundige over het bevalplan. Bedankt nog Jolliegirl voor de tip van het boek! Onze praktijk doet eigenlijk alles zoals het daarin beschreven is, dus dat is heel prettig. Ik zie zelf niet per se op tegen de bevalling, vind het vooral lastig dat ik niet weet wanneer en wat ik kan verwachten (dat heeft iedereen natuurlijk, maar met autisme is dat nog net een tikkeltje moeilijker). Ik word alleen moe van mensen die me steeds sterkte wensen enzo... Ik weet wel dat ze het goed bedoelen, maar vind het vooral irritant omdat ik er zelf positief in sta.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:22

Snap je helemaal hoor! Mijn bevalling staat gepland voor maandag en ik ben stiekem nog werkmailtjes aan het beantwoorden :=

Wat een goeie vondst van het bevalbad! Mooi koopje! Ook alweer 38 weken, dat schiet op.

@Jolliegirl: ondertussen een beetje beter?

@Eske: auwtch! Serieus gehoest dan wel :(:)

Nog twee dagen te gaan :):) de zenuwen beginnen nu echt wel te komen. Ook ons laatste weekend met drie, vanaf maandag met vier, zo'n gek idee. Ik denk dat we nog een keertje naar het zwembad gaan samen en verder nog een beetje opruimen in huis.

Heb van het ziekenhuis nog een lavement meegekregen dat ik zondag moet zetten, hoera :+ things we do for the baby...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:45

Een bevalling op komst, wat spannend!!

Irritant he mensen die je sterkte wensen ..ze bedoelen het ongetwijfeld goed maar weten niet wat het in het hoofd van een toekomstige moeder kan doen...zo irritant!

Ik begin enigszins op te knappen gelukkig...het is nog wel drama met slapen.. heb codeine voorgeschreven gekregen voor uiterste nood.
Vanacht rechtop geslapen waardoor ik nu weer last heb van mn heupen en bekken, maargoed..

Ik merk ook dat ik het thuiszitten beu ben...en zeker omdat mn man ook nog steeds gedeeltelijk thuis zit...die is inmiddels gediagnosticeerd met PDS...dus hier moeten we nu weer mee verder voor hem om mee te leren omgaan... Het is allemaal niet makkelijk momenteel. Maar we komen er wel.

Eske, wat vervelend een gekneusde rib, dat doet zo ontzettend zeer!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 14:54

Beterschap, Jolliegirl! Fijn dat het wat beter gaat inmiddels, maar dat virus heeft ze goed te pakken gehad.

Geniet van je weekend, Solleke, vreemd gevoel lijkt me dat ook wel, om precies te weten wanneer het gaat gebeuren.

Herken de opmerkingen over werk ook wel, ik heb nog 2 maanden tot verlof en ik denk dat ik er tegen die tijd wel aan toe ben, maar op dit moment heb ik er echt nog veel te veel plezier in om te denken aan dat ik er maanden niet ga zijn.

Eske, beterschap! Hopelijk trekt het snel weg, heel vervelend een gekneusde rib.

Morgen hebben we bevallingscursus, ben benieuwd. Vorige keer door alle omstandigheden compleet onvoorbereid alles over me heen laten komen (kon ook eigenlijk niet anders), dus voelt heel gek dat we deze keer ons kunnen voorbereiden. Beetje dubbel gevoel dus, maar vast goed als we er eenmaal zijn. Over een week gaan wij nog een weekje op vakantie, daar kijk ik ook wel naar uit (niet in de laatste plaats omdat de badkamer verbouwing dan ook klaar is). Kortom, ik heb het echt nog lekker druk.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 17:54

@Naomi, snap ik wel! Ik zit inmiddels 3 weken werkloos thuis en verveel me best wel := Leuk om toch nog even bezig te zijn geweest dan!

Wat spannend Solleke! Geniet nog even van de dagen zo en veel succes maandag!

Fijn dat je wat opknapt Jolliegirl! Hopelijk zet het door. En vind je man iets wat werkt. PDS is zo vervelend.

Veel plezier bij de cursus Roulette!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 01:53

Zo net thuis van een avondje Vrienden van Amstel. Ookal hadden we zitplaatsen, is zo'n avondje toch pittiger als je al ruim 30 weken zwanger bent. De vrouw voor en achter me waren overigens ook overduidelijk zwanger. Vond ik dan wel weer grappig haha.

Het was leuk en we hebben genoten, maar dat zitten op zo'n klein stoeltje hakt er toch wel in moet zeggen! Nu lekker in m'n bed :)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 13:03

Wat spannend dat de eerste geboortes om de hoek staan :) hopelijk komen er allemaal gezonde kindjes en positieve geboorteverhalen aan.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 16:02

Eske: Na het gesprek met de kraamverzorgster kijk ik al iets geruster naar de bevalling. Het boek wat ik nu lees helpt daar ook wel bij. Ik ga het vooral allemaal later gebeuren ( hoop ik :+ )
Vervelend van je gekneusde rib, hopelijk is het inderdaad weer voorbij wanneer de bevalling gaat beginnen.

Solleke: Spannend! Ik lees geboortekaartjes schrijven.... Ik bedenk me nu dat wij daar nog geen steek verder mee zijn :+ Dit weekend maar even achteraan haha.
Vervelend dat je zo'n last hebt van krampen. Succes met het laatste stukje.
Geniet van jullie laatste weekend met zijn drieën. Ik moest lavement even opzoeken.... succes met dat :+

mylittlejoy: Wat een fijne woorden voor Eske, maar deze zijn ook zeker helpend voor een ander. Fijn om te lezen <3

Jolliegirl: Wat naar, de rusteloze benen. Ik snap dat je er even klaar mee bent. En dan ook nog een luchtweginfectie/longontsteking erbij. Het valt ook niet mee allemaal :(:)
Hoe werkt je plan? overdag slapen? En hoe gaat het nu met je?
Magnesium werkt voor mij ook goed. Al had ik van de week ook een nacht waarbij het mij in de kuit schoot. Zo naar! Ik neem nu ivm 1 pil, 2 pillen magnesium per dag.
Wel fijn dat jullie weten dat je man een PDS heeft. Hoe vervelend ook. Ik weet er alles van.

Naomi_Jortje: Wat leuk dat je nog naar een musical geweest bent, hoe was het?
Alles lekker klaar voor de bevalling, fijn! En een bevalbad gescoord, nice!
Sterkte wensen? Wat bijzonder. Een succes of zet hem op oid is dan misschien wat gepaster om te zeggen :+

Roulette: hoe was de cursus? Wel lekker om nog even op vakantie te gaan <3

Iirriissjjee Bij de Vrienden geweest. Leuk! Toevallig dat er nog 2 zwangere dames voor en achter je zaten.

Ik heb een week voor mijn uitgerekende datum nog een theatervoorstelling gepland staan van de voormalig zanger van Kensington. Ik hoop dat ik dat nog ga halen, haha.

Ik had van de week een beetje een drukke week. Dat heb ik gisteravond geweten. Mijn buik was enorm hard en opgezet. Met een warme kruik naar bed heeft gelukkig wel geholpen. Ik heb vandaag wel een soort spierpijn gevoel bovenin mijn buik. Ik probeer dan ook zo min mogelijk te doen.
Mijn vriend, mijn vader en een vriend van ons zijn hier hard aan het werk vandaag en ik kijk vooral toe haha. Ik ga zo alleen even de auto wassen en nog even wat kleine boodschappen ophalen. Verder doe ik even niks druks vandaag.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 08:51

Veel succes vandaag met je keizersnede Solleke!
En heel veel plezier bij het ontmoeten van jullie kindje! <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:05

JitskeJeldau schreef:
Veel succes vandaag met je keizersnede Solleke!
En heel veel plezier bij het ontmoeten van jullie kindje! <3

Dankjewel <3

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 10:26

Veel plezier met de ontmoeting Solleke! Hopelijk gaat alles voorspoedig en krijg je een fijn herstel <3

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:41

@solleke heel veel succes
En ook plezier.

Ik heb een tijdje hier niet echt veel getypt.
Ik was een beetje bokttyplui.

Maar ook ik krijg zometeen een keizersnede.
Het loopt een klein beetje uit dus een beetje geduld moet ik nog hebben...

Zo langzaam ben ik ook wel "klaar" met mijn dikke buik :Y)
Afgelopen week was het echt behoorlijk zwaar.
Als het moest deed ik nog wel wat. Maar toch liever geen lui niks doen.
Ookal was het soms echt moeilijk om niet nog even te helpen.
Bijvoorbeeld gisteravond kwam mijn vader nog even langs, en de koelkast en 3 dozen oudpapier moesten op de aanhanger.
Normaal zou ik direct opstaan en helpen. Maarja nu eventjes niet...