Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 17:04

Gecondoleerd Thami, dat hakt er wel nog extra in zo voor de feestdagen. Sterkte de komende tijd.

Voorlopig is het nog geen rust hier! Ik heb de fietsen even, letterlijk, geparkeerd en ben druk bezig in huis. Mijn schoonouders hebben mij leren behangen en inmiddels hebben we al 4 ruimtes voorzien van wat kleur en textuur. Verder klink ik nog altijd als een bronstige zeeleeuw :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 17:49

Gecondoleerd Thami :(:)

Tja , het is altijd druk met Nederlanders hier .
En nu voor deze dagen is het helemaal extreem .
Gelukkig hoef ik voor boodschappen de deur niet meer uit .
Wederom is de werkdag omgevlogen , morgen nog een halve dag . En dan laaaannng weekend *\o/* .
Zo even 50 minuten op de indoortrainer :j

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 18:18

Dank jullie <3 , ik kende haar persoonlijk niet zo goed, maar wel haar nabestaanden. En het is ook echt naar en verdrietig, geen omaatje van 90 zeg maar. Toch gek hoeveel impact zoiets kan hebben.
Maar fietsen helpt, en kerst vieren met loved ones ook!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 17:28

Iedereen een hele fijne Kerstavond en kerstdagen gewenst . +:)+

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 18:22

Heb niet bijgelezen; maar ook vanaf hier allemaal fijne feestdagen gewenst!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 20:13

Fijne kerstdagen gehad allemaal?

Hier vandaag nog een fris rondje gedaan, samen met Sander, gebeurt echt nooit haha.
Het was prachtig op de Borkeld.

Afbeelding
Hij had koude voeten, dus iets de afstand ingekort, 45km uiteindelijk.
Ik ben gezegend met bijna altijd warme ledematen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 21:04

Heerlijk rustige kerstdagen gehad *\o/*
Nou , chapeau hoor Marlies . Om met dit weer buiten te fietsen .
Niets voor mij , veel te koud :brr:
Gisteren kort buiten hardgelopen … bbbrrr .
Nee, geef mij maar de zomer .

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 20:00

Allemaal een sportief, gezellig en liefdevol nieuw jaar gewenst! Dat er maar weer veel mooie ritten gemaakt gaan worden.

Ik kwam gisteren een mooie aanbieding tegen van een Carbon racefiets met elektrisch schakelen en ondanks dat de winkel vandaag dicht was, mochten we toch komen kijken.
Dus sinds vandaag heb ik er een nieuw Spaans gezinslid erbij 8-) Nu alleen nog een fijn baasje vinden voor mijn Orbea, want de garage staat nu een beetje vol :D

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 20:40

Jullie ook de beste wensen voor 2026!

Dat is een mooie nieuwe vriend Padoertje! Die Orbea is vast goed verkoopbaar toch?

Hier in Arcen voor een lekker weekend samen weg. Wouden fietsen maar met de sneeuw en ijzige koude wind er vanmorgen voor gekozen om de fietsen thuis te laten.
Vandaag als verschrikkelijke sneeuwmannen gewandeld. Morgen dompelen we ons heerlijk onder in de Thermen. En dan zondag hopelijk een fijne ronde wandelen in de Maasduinen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 11:07

Ohhhh, die is mooi Padoertje. Het ziet er uit als een snel vriendje! Ik kan me voorstellen dat je daar heel blij mee bent.

Een heel gelukkig nieuwjaar voor iedereen. Dat we een heel sportief jaar mogen krijgen, zonder blessures en ziekte. Ik wens jullie allemaal een prachtig jaar toe!

Ik ben inmiddels over naar het nieuwe huis en ik leef nu uit dozen. Inmiddels begint het zijn tol wel te eisen: griep, corona, keelontsteking, ze zijn allemaal voorbij gekomen de afgelopen 4 weken. Ik heb al 3 weken niets aan sport gedaan. En nu met het uitpakken van de dozen en het inpakken van de tassen voor de reis gaat het er ook niet van komen. Het zij zo. Ik pak de draad wel weer op in maart.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 14:49

Fijn dat jullie over zijn Maaike. Er heerst momenteel van alles, dus na zo’n drukke periode ook niet gek dat je van alles oppakt. Hopelijk snel weer fit en lekker op reis.

Hier vanmorgen ook pas na 2 weken weer naar de gym geweest. Wel thuis op de swift gezeten, maar niet langer dan steeds een uurtje. Kan echt niet wachten op de zon :j

Fiets is indd bijna een aerobike. Ik kende het merk niet, maar het is echt een snelle en zit knap in elkaar. Moet alleen nog wachten tot maart om te testen ben ik bang.
Alleen het stuur en de wielen zijn geen carbon, maar ik ga er nu al 2,4 kilo op vooruit. Die kan ik in de toekomst altijd nog vervangen, maar straks eerst maar eens wennen, want deze zal echt wel een stuk stijver zijn dan de Orbea.
Orbea is uit ‘24, dus die is nog vrijwel nieuw. Staat inmiddels op marktplaats, dus als het seizoen weer begint dan komt er vast wel iemand voor (hopelijk eerder, want de garage wordt een beetje vol zo). :')

Marlies lekker in de thermen. Het is er wel het weer voor. Veel plezier!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 08:34

Yes , iedereen de beste wensen .
IIg blij dat de feestdagen voorbij zijn .En vooral Oud en nieuw .
Ik heb er niets mee , ben dan ook op de bank in slaap gevallen :=
Maar als ik dan later die zinloze vernielingen zie 8)7 , geweld tegen hulpverleners .
Dat kan echt niet .

Gefeliciteerd @ Padoertje wat gaaf zeg *\o/*
Heel veel plezier met je nieuwe fiets .

Oooh Marlies , heerlijk , zo,n weekend genieten .

Wauw @ Maaike , de verhuizing is dus toch best snel gegaan *\o/*
Al duurt het misschien nog voordat alles een plekje heeft .
Succes met je reis , al weet ik niet meer wat het ook al weer was Y;(

Vanmiddag naar de verenigingsduik , na ja ik ga er heen om taart te eten _O-
Geen mens die me het water in krijgt voor een "nieuwjaarsduik"

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 09:40

:wave: ik was jullie verloren! Het topic stond niet meer in mijn stipjeslijst.

Beste wensen voor 2026! Hopelijk wordt het voor iedereen een mooi fietsjaar *\o/*

Heb even snel bijgelezen, maar ik loop achter natuurlijk.

@Time: die vernielingen en het geweld bij oud en nieuw vind ik ook vreselijk. Verder heb ik wel wat met de jaarwisseling, ik hou wel van het symbolische moment dat een jaar voorbij is en een nieuwe begint :o

@Padoertje: wat een beauty die fiets! Zodra de zon een beetje begint te schijnen (en de fietskriebels weer opkomen) heb je de Orbea vast zo verkocht.

@Maaike: dat is nogal veel bij elkaar op je bordje. Verhuizen is ook niet niks vind ik altijd. Mijn vriend trekt binnenkort bij mij in en dat is al een heel gedoe/geregel met spullen. Fietsen komt wel weer, Eucalypta (was het toch?) verroest niet ;) Waar gaat de reis naartoe?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 09:37

Goed dat je ons weer hebt gevonden @ Leeslampje *\o/*
Al gebeurd hier op het moment niet echt veel -O-
Na mijn verkoudheid mijn trainingen weer opgepakt .
Vandaag naar de sportschool , lekker binnen lopen op de loopband .
En als ik er dan toch ben , meteen ook maar krachttraining doen . :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-26 10:37

Okee jongens, life vanaf Schiphol plaza!

De afgelopen week voelde echt als een soort apotheose, maar we zijn verhuisd, het andere huis is weg, de tassen ingepakt en nu, nu even helemaal niets. Dat voelt heel raar! Ik ben inmiddels toch best een tikkeltje overprikkeld.

Ik vlieg op mijn verjaardag naar Ushuaia waar wij over 3 dagen de boot pakken naar Antarctica. Daarna gaan we naar het zuidelijkste puntje van Chili om daar een kleine twee weken door de bush te trekken. Mede mogelijk gemaakt door een hele lieve dame bij de bagageafhanding, die de tas met gevriesdroogde maaltijden gratis heeft ingecheckt (wij waren nogal overweighted). Dat voelde wel als een cadeautje!

Na de trekking hebben we nog geen plannen, maar we gaan eindigen op Paaseiland. Die beelden intrigeren mij al mijn hele leven en nu ga ik ze zien.

Voor alle andere dingen zoals werk, huisinrichting, dozen uitpakken, schilderen en fietsen: het antwoord in ‘maart’. Maar uiteraard zal ik af en toe eens een foto doorsturen van een pinguïn en zo’n beeld!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 10:52

maaikemuis schreef:
Okee jongens, life vanaf Schiphol plaza!

De afgelopen week voelde echt als een soort apotheose, maar we zijn verhuisd, het andere huis is weg, de tassen ingepakt en nu, nu even helemaal niets. Dat voelt heel raar! Ik ben inmiddels toch best een tikkeltje overprikkeld.

Ik vlieg op mijn verjaardag naar Ushuaia waar wij over 3 dagen de boot pakken naar Antarctica. Daarna gaan we naar het zuidelijkste puntje van Chili om daar een kleine twee weken door de bush te trekken. Mede mogelijk gemaakt door een hele lieve dame bij de bagageafhanding, die de tas met gevriesdroogde maaltijden gratis heeft ingecheckt (wij waren nogal overweighted). Dat voelde wel als een cadeautje!

Na de trekking hebben we nog geen plannen, maar we gaan eindigen op Paaseiland. Die beelden intrigeren mij al mijn hele leven en nu ga ik ze zien.

Voor alle andere dingen zoals werk, huisinrichting, dozen uitpakken, schilderen en fietsen: het antwoord in ‘maart’. Maar uiteraard zal ik af en toe eens een foto doorsturen van een pinguïn en zo’n beeld!

Heel gaaf! Spam vooral foto's van jullie avontuur en geniet van alles!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 11:04

Gefeliciteerd Maaike!

Hele fijne reis gewenst en we zien inderdaad heel graag de foto's voorbij komen!

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 11:44

Wauw gave reis plannen hebben jullie! Heel benieuwd naar de foto's. :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 19:11

Woehoe *\o/* , gaaf Maaike .
Heel veel plezier , heel veel foto’s maken .
En laat af en toe wat van je horen :j

Ooh ja , en Thami moet langzaam ook weer thuis zijn . Heb wel al veel foto’s op Strava gezien .
Maar ook erg benieuwd naar de verhalen .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 19:30

Gefeliciteerd Maaike! Wat een mooie dag om een reis te beginnen, en ook heel fijn, even een tussentijd met zn tweeën en in het hier en nu leven. Wel intensief, en jullie gaan nog een stuk langer weg! Hopelijk dan ook vakantie tussen het reizen door!

Padoertje wat een beauty! Moet je echt wachten tot het hier lente wordt, of mag ie nog mee naar Spanje of de eilanden van te voren? Alhoewel ik dat ook best spannend zou vinden, vliegen met zon gloednieuwe fiets.

Verder zag ik wat mooie witte Strava activiteiten voorbij komen bij Marlies, en Time ook alweer aan het trainen!

Welkom terug Leeslampje, ik krijg ineens ook geen bericht meer als er hier gepost wordt, gek.

Ik ben gisteren idd teruggekomen uit Japan. Wat een reis! Ik zeg altijd; Europa is ook mooi. Maar zo een ander werelddeel en andere cultuur, dat is echt weer een heel andere ervaring! Is iig heel goed bevallen, en Japan is echt een verrassing; zo veel afwisseling tussen hypermoderne steden, prachtige natuur en de spirituele rust van de Shinto en Buddhistische tempels. En dan nog de mensen, heel aardig en respectvol en behulpzaam, en het eten, echt een aanrader! Schoon land ook, en het was duidelijk goedkoper dan Europa, dat had ik niet gedacht.
Maar wel fijn om weer terug te zijn en te kunnen fietsen, dat had ik wel een beetje gemist. Dus vrij spontaan vanmiddag al een ritje gedaan, beats the Jetlag!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 06:31

Thami is weer thuis *\o/*
Ik zag al mooie foto,s op Strava voorbijkomen . :D
De tijd met je dochter is waarschijnlijk omgevlogen ...
Fijn dat het zo goed is bevallen .
Heb je nog ergens een reisverslag gemaakt ?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 06:37

Wat een prachtige reis. Veel plezier gewenst.
Ik hoop dat je een topic opent hier op Bokt, zodat we een beetje kunnen meegenieten..

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 13:13

We zijn aangekomen bij het einde van de wereld!!! Wel met 1 tas minder dan we vertrokken: de tas met eten voor de trekking over 2 weken heeft helaas een afslag genomen naar Santiago de Chile…

Voor wie het leuk vindt om mij te volgen en wie Instagram heeft, ik ben te vinden op maaike_gaat_hiken_en_biken. Wanneer ik iets beleef en ik heb internet, dan probeer ik daar te posten.

Afbeelding

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 13:24

Verzoek tot volgen ingediend *\o/*
Have fun ....

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 14:09

Leuk! Ik heb ook een verzoek ingediend. Benieuwd naar je avonturen! Veel plezier. *\o/*