Het is echt een heerlijk zoet meisje, slaapt (iets te) goed, enkel de borstvoeding verloopt nog niet helemaal soepel. Ze valt elke keer in slaap
.. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nathachou schreef:Wij zijn op woensdag 27 maart trotse ouders geworden van een meisje, genaamd Novi Lou (roepnaam Novi).
Naar omstandigheden doen we het beide goed, ik zal later uitgebreider vertellen over de bevalling.
.
maar ze ligt savonds tussen 19 en 20 op bed! Dream feed doet ze ook goed en dan geven we snachts nog een fles. Heel verschil met haar grote broer. Het is voor ons goed vol te houden zo

hier nog alles op verzoek, nou is dat meestal wel een kort dutje in de ochtend en een langere erna en dan nog 2 kortere (denk ik) tussen de lange en bedtijd, maar ik zou het niet zeker weten. Ik werk meer met wakkertijd.
binnenkort willen wij ook gaan zwemmen.
. Dit keer thuis, in bad en volledig handsoff, echt een prachtige ervaring. In de ochtend braken m’n vliezen en had ik gelijk goede weeën. Tien uur later had ik echter pas 6cm ontsluiting (enige hands-on moment) terwijl ik voor de bevalling begon al 3cm ontsluiting had. Maar zoals de vk benadrukte: het is een momentopname en het zegt niks over het verdere verloop van de bevalling. Nou daar was geen woord van gelogen want minder dan twee uur later pakte ik de kleine zelf aan uit het water.
volledig overtuigd dat ik de 40 weken weer voorbij zou gaan, maar met 39+3 braken ‘s morgens in bed m’n vliezen. Uurtje later kwamen daar ook direct regelmatige weeën bij.
ik was naar de wc geweest en op bed gaan liggen in afwachting van ontsluiting meten. Rond 14.15 had ik ineens persweeën, die zo sterk en niet tegen te houden waren dat ik m’n man de gang op heb gestuurd omdat ik idee had dat baby er al bijna was. Verloskundige stond gelukkig voor de deur, is direct binnen gekomen en m’n broek (die ik nog aan had) uitgetrokken. Toen was de kruin van z’n hoofd al geboren. Vervolgens nog drie keer geperst en daar was Jorik al!
nu vooral aan het wennen hoe het leven is met twee kinderen. Helaas komt hij niet aan, blijft al twee weken hangen rond z’n laagste gewicht. Al lijkt er nu eindelijk wat verbetering te zijn met strikt op tijd borstvoeding en wat extra kolven en bijvoeden. Verloskundige en CB maken zich geen zorgen, dus ik probeer dat ook niet te doen.