Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 16:46

HappyBuddha schreef:
Citaat:
Mriek1990 - 31 maart 2023 - jongen
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Azmay - 9 mei 2023 - meisje
[***] - 10 mei 2023 - jongen
Gnome - 15 mei 2023 - jongen
Sting - 17 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
jenkins - 21 mei 2023 - jongen
Peeltje - 22 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Freetorun - 29 mei 2023 - jongen
Freekiee - 4 juni 2023 - meisje
_Marjon_ - 4 juni 2023 - meisje
Marlis - 7 juni 2023 - meisje
Lisewiesje - 9 juni 2023 - meisje
Flowery - 10 juni 2023 - geslacht nog onbekend
QueenE - 12 juni 2023 - meisje
DonDon - 17 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Nicje87 - 17 juni 2023 - meisje
Linda2008 - 30 juni 2023 - jongen
Ballard_L - 5 juli 2023 - geslacht blijft onbekend
Vivianhesen - 11 juli 2023 - geslacht nog onbekend
HappyBuddha - 12 juli 2023 - jongen
Melanie_D - 13 juli 2023 - geslacht nog onbekend

Ik heb je er bij gezet Marjon :D

Freekieee

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 17:12

Haha wat leuk Marjon! Grote kans dat ik hem niet ga halen haha, aangezien ik wordt ingeleid.

Hier vandaag weer wat minder. Best veel last/pijn weer. Vanmorgen boodschappen gedaan in Duitsland. En voor de rest lekker op de bank. Hond moest net even haar energie kwijt, dus naar buiten en balletje mee zodat ze even los kan en rennen. Zonder bal mag ze niet los.

Ik moet mij ook elke x wegen bij de verloskundige. Standaard. Vertellen hoe het gaat, bloeddruk meten en hartje luisteren.
16 feb mag ik weer.

Jullie fijne dag gehad ? Het weer was wel lekker. Wel erg koud maar wel lekker zonnetje.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 17:32

Gefeliciteerd HappyBuddha! Leuk dat je gevoel dan klopt!

Ik wordt ook niet gewogen bij de verloskundige, vanmorgen toch maar even gedaan.. +4kg al }:0

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 18:42

Ik weeg zo min mogelijk haha. Heb al overgewicht en was net zes kg kwijt en nu wordt ik weer dik haha... Vreselijk.

Op begin moest ik een x bij verloskundige, verder tot nu niet. Benieuwd of ik bij de nieuwe wel regelmatig moet wegen.

Ik ben zo iemand die altijd op haar eten let, veel beweging heeft in de vorm van wandelen, hardlopen en paarden. Nu ook nog twee x per week hard loop maar nooit afval.
Toen ik twee x de marathon gelopen had en veel trainde en echt lange afstanden liep ging er ook niks af.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 18:49

En nu maar gewoon in gedachten houden, dat je een baby aan het brouwen bent <3 hoort er allemaal bij!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 19:16

Ah Marlis, als je maar gezond leeft toch? Zo te horen doe je je best ;) en deze dikte heeft een reden gelukkig :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 19:24

Marlis schreef:
Ik weeg zo min mogelijk haha. Heb al overgewicht en was net zes kg kwijt en nu wordt ik weer dik haha... Vreselijk.

Op begin moest ik een x bij verloskundige, verder tot nu niet. Benieuwd of ik bij de nieuwe wel regelmatig moet wegen.

Ik ben zo iemand die altijd op haar eten let, veel beweging heeft in de vorm van wandelen, hardlopen en paarden. Nu ook nog twee x per week hard loop maar nooit afval.
Toen ik twee x de marathon gelopen had en veel trainde en echt lange afstanden liep ging er ook niks af.

Als je zo op let is de kans best aanwezig dat het echt de kleine is natuurlijk. Hoewel ik wel snap dat het balen is.

Ik heb weer een "standaard" dag, tijdens de wandeling redde ik het bijna niet meer tot thuis :x
Daarna in slaap gevallen en hoewel ik me mentaal beter voel lukt het echt niet om wat te doen -O-

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 20:38

Grappig hoe erg het kan verschillen qua buiken! Ik ben nu 15 weken maar echt al een zwangerschapsbuik. Maar ik was van mezelf ook al wel stevig.
Ik heb me nog nooit hoeven te wegen bij de verloskundige!

Even een praktische vraag; hoe bewaren/organiseren jullie alle spullen? Ik koop af en toe wat maar heb ook al best veel gekregen, echter is de babykamer nog niet af dus kan ik het daar niet echt kwijt.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 20:54

Ik heb een lege hemnes kast staan. Zelf nog niks gekocht ook maar veel gekregen. Doe het nu maar daar in… maar we gaan midden volgende maand verbouwen dus denk dan maar even wat in dozen doen…

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 21:00

HappyBuddha schreef:
Grappig hoe erg het kan verschillen qua buiken! Ik ben nu 15 weken maar echt al een zwangerschapsbuik. Maar ik was van mezelf ook al wel stevig.
Ik heb me nog nooit hoeven te wegen bij de verloskundige!

Even een praktische vraag; hoe bewaren/organiseren jullie alle spullen? Ik koop af en toe wat maar heb ook al best veel gekregen, echter is de babykamer nog niet af dus kan ik het daar niet echt kwijt.

De spulletjes zitten hier allemaal in dozen en plastic zakken tot alles klaar is. :o En we hebben een kledingrekje gekocht wat al wel in elkaar zit, dus daar hangen kleren voor de kleine aan.

Grappig om al die verschillen in buik te zien.
En dat iedere verloskundige het anders doet met wegen. Bloeddruk wordt hier wel altijd opgemeten.

Freekiee rot dat de pijn nog steeds niet over is. Hopelijk is dat snel wel het geval.

Azmay ook niet echt een goede dag dus. Vervelend!

Marlis, dit dikker worden is wel voor een heel goed en mooi doel.
Maar kan me wel voorstellen dat het soms frustrerend kan zijn dat je zo lastig afvalt terwijl je zo je best doet.

Hier wel een goede dag gehad. Hadden een verjaardag in Zwolle. Was heel gezellig, maar daardoor vanmiddag niet geslapen. Dus nu wel moe, dus denk dat het een kort avondje gaat worden! ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 16:19

Haha hier lag alles overal in huis verspreid.. Daarom wilde ik de kasten zo snel klaar hebben. Ligt nu al mooi ingeruimd maar moet natuurlijk nog wel even gewassen worden. Komt wel tijdens m'n verlof.

Hier ook iedere keer gewogen. Wel met kleding aan steeds dus weeg thuis ook weleens tussendoor.

Hier nu 2 dagen geen gespannen buik meer en geen maagzuur. Ik geniet ervan zo lang het duurt haha.

Hebben jullie je al verdiept in een matras voor het ledikantje en box toevallig?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 16:27

Hier is de babykamer al 'klaar' dus kunnen het daar makkelijk kwijt :P

Daar was ik ook wel benieuwd naar Gnome, hebben gister even naar een cosleeper gekeken, daar zat al een matrasje in (mocht ook niks bij eigenlijk) maar die vond ik niet heel comfortabel voelen.. en voor het ledikantje moeten we daar ook nog naar kijken

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 16:54

Hier een standaard ikea matrasje in het ledikant en een matrasje in de cosleeper die erbij hoort. Geloof niet dat we daar ook een hele studie van gaan maken... Waar zou het aan moeten voldoen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 17:00

Sting schreef:
Hier een standaard ikea matrasje in het ledikant en een matrasje in de cosleeper die erbij hoort. Geloof niet dat we daar ook een hele studie van gaan maken... Waar zou het aan moeten voldoen?

Nouja net als bij onszelf kan ik me voorstellen dat het ene matras echt veel fijner ligt dan de andere. Dus voor ons is comfort, wasbaarheid, veiligheid en luchtdoorlatend wel een ding. Maar had me er verder nog niet in verdiept welke opties er dan zijn dus dacht wellicht iemand hier wel al. In de box vind ik het wat minder spannend dan in het ledikantje.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:08

Wij hebben de inbouwkast in de kinderkamer nu als tijdelijke opslag. Toen we de meubels bestelden leek half maart zo snel maar nu wil ik het liefst dat ze er gisteren zijn }>

"Oncomfortabel" matras is prima, een zacht matrasje is echt niet veilig voor de kleintjes. Wij hebben een aerosleep molton ding maar die mag er pas op na een paar weken.

Vandaag is ook al echt niet mijn dag, ven nog niet van de bank geweest behalve voor plaspauzes en val gewoon in slaap :Z

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 17:19

Wat klote Azmay. Hopelijk een fase die snel voorbij gaat.

Denk inderdaad dat die kleintjes snel kunnen stikken in een zacht matrasje. Nog even goed in verdiepen.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:34

Gnome schreef:
Haha hier lag alles overal in huis verspreid.. Daarom wilde ik de kasten zo snel klaar hebben. Ligt nu al mooi ingeruimd maar moet natuurlijk nog wel even gewassen worden. Komt wel tijdens m'n verlof.

Hier ook iedere keer gewogen. Wel met kleding aan steeds dus weeg thuis ook weleens tussendoor.

Hier nu 2 dagen geen gespannen buik meer en geen maagzuur. Ik geniet ervan zo lang het duurt haha.

Hebben jullie je al verdiept in een matras voor het ledikantje en box toevallig?

https://www.baby-dump.nl/product/matras ... cm/167809/
Wij hebben dit matras voor in het lediakantje.
Voor de co sleeper zit het matras er al bij, krijg ik van een vriendin heb geen idee welke dat is.
Wel fijn dat je gespannend buik en maagzuur weg is voor nu. Geniet er maar goed van. ;)

Vervelend Azmay dat je je zo moe voelt. Heb je ook pijn of ongemakken?

Hoe is het met de rest van jullie? Beetje goed weekend gehad?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:54

@azmay; vervelend van de mega vermoeidheid
@gnome; fijn dat je buik nu even niet gespannen is.

Hier het weekend bij zus in Brabant geweest. Vanavond naar huis rijden want morgen weer werken.

Vandaag rondje hardgelopen nieuwe schoenen liepen goed. En buiten gereden met de paarden. Kyra is normaal heel braaf maar we waren net honderd meter weg en lag er al bijna twee x naast, oeps. Die was erg fris. Buik voelde erna iets gespannen maar nu niet meer. Placenta ligt voor dus extra stootkussen.Afbeelding
Afbeelding

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:52

Wat een toffe schoenen! Ik hou van paars <3
Mini rodeo gehad dus? Gelukkig dat je bent blijven zitten. Was de rit erna wel gewoon rustig? :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 19:01

Lekker Marlis, mis het echt zo om iets voor mezelf te kunnen gaan doen. Spreek zo nu en dan af voor lunch of thee omdat ik anders gewoon echt gek word maar ben al zo lang niet meer gewoon lekker zelf ergens heen gegaan..

mriek1990 schreef:
Gnome schreef:

https://www.baby-dump.nl/product/matras ... cm/167809/
Wij hebben dit matras voor in het lediakantje.
Voor de co sleeper zit het matras er al bij, krijg ik van een vriendin heb geen idee welke dat is.
Wel fijn dat je gespannend buik en maagzuur weg is voor nu. Geniet er maar goed van. ;)

Vervelend Azmay dat je je zo moe voelt. Heb je ook pijn of ongemakken?

Hoe is het met de rest van jullie? Beetje goed weekend gehad?

Ik ben na het eten flink misselijk, verder gaat het wel.
Gisteren wel op de sneeuw gelet tijdens het lopen en toen kreeg ik ineens bijna een tak in mijn gezicht. Ik draaide weg uit reflex en damn dat vonden mijn banden links in mijn buik niet grappig. Maar dat trok vrij snel weg gelukkig.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:13

Azmay, oh wat vervelend zeg :( jij bent een stuk verder dan ik. Tegen mij riepen ze dat het met 12 weken allemaal beter zou worden maar helaas met 17+2 nog geen verbetering in de vermoeidheid :n

Oeh marlis heftig! Ik vind jou wel mega sportief hoor, heel knap! Het aankomen is super vervelend als je net je best hebt gedaan om af te vallen (hier precies zo) maar goed blijven bedenken dat het voor een goed doel is en dat je er dit keer niks aan kunt doen….

HappyBuddha, hier bewaar ik de kleinere spullen in verhuisdozen en grote spullen zoals stoeltjes, maxicosi etc. staat voorlopig verdeeld bij mijn moeder en schoonmoeder. Maar dat komt vooral omdat wij nog een verhuizing in april gepland hebben staan :o

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:16

Klinkt als een lekker weekend Marlis! En balen voor de dames met mindere dagen :(:)

Mijn weekend was wel top, gister lekker bij de paarden geweest en nog even naar de babydump en een stoel gekocht voor de babykamer bij de meubelboulevard, daarna nog lekker uit eten geweest met vrienden. Vanochtend heel vroeg uit bed voor wedstrijd, leuke hobby hoor :brr: was weer de eerste keer sinds 1,5 jr, was allemaal nog te spannend om echt fijn te rijden maar had alsnog 185,5 en 7e geëindigd in een grote selectie groep dus dat was dan wel weer positief :D daarna lekker niks gedaan en een leker dutje op de bank :P

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 20:19

Klinkt heerlijk QueenE! Gefeliciteerd met je winstpunt. Ben erg benieuwd naar de stoel die het geworden is *D

Heb je bij zulke winkels ook iets van plankjes voor aan de muur te koop? Zou ons een uur rijden naar een ikea schelen.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:28

Oh ja hier hebben ze vanalles voor aan de muur :j als het goed is komt de stoel donderdag binnen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 22:45

QueenE schreef:
Oh ja hier hebben ze vanalles voor aan de muur :j als het goed is komt de stoel donderdag binnen

Too thanks. Kijken we daar eerst wel. @mriek matrasje ziet er goed uit! Jij ook bedankt.

Hier weer een maandje verder na de laatste buik foto. Het gaat hárd :x vraag me soms af waar dit eindigt haha.

Afbeelding