Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:17

Dat is heel fijn Britt!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 15:08

BritHittepit schreef:
Grote_Beer schreef:
Sterkte met je moeilijke dagen Brit. Hopelijk kun je snel lekker in je nieuwe autootje rondrijden!

Ik heb gisterochtend de bestraling gehad en ben er behoorlijk ziek van. Zo erg heb ik dat van eerdere bestralingen niet gehad. Maar dan waren het series van 25 x en dit was 1 x een hogere dosis.

Hopelijk ben je snel aan de betere hand… moet je maar 1 bestraling hebben?

Ja, het was maar 1 keer. En ik ben de hele week hartstikke ziek geweest. Afgelopen nacht was ik ook nog heel ziek, maar nu lijk ik een klein beetje op te knappen.

Fijn dat het met jou ook iets beter gaat nu!

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:17

Hoe gaat het nu met je Britt?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-23 12:11

Ik voel me beter maar nu heb ik weer oorpijn dus straks toch maar weer naar de dokter want het is hier verlengd weekend tot woensdag dus ik wil maar niet langer afwachten…

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 13:31

Verstandig, beter nu naar de huisarts die je kent dan in het weekend naar een vreemde.

Gezien je klachten misschien toch een virusje onder de leden. Hopelijk knapt je oorpijn snel op!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 12:28

We zijn gisteren naar een 2 sterren restaurant geweest en wat heb ik genoten!

Ik had alleen hakken aangedaan, en dat was niet zo slim… ik had een champagne gedronken en op toilet sloeg ik men voet om :+ men elleboog geschaafd tegen de muur 8)7

Daarna wilde ik opstaan van tafel om nog eens te gaan plassen en ik sloeg alweer men voet om en ik lag dus tussen tafel en stoel in een sterrenzaak :+

Dat was wel gênant maar ik had gewoon geen hakken moeten aandoen… met naar huis gaan heb ik men schoenen dan ook uitgedaan!

Maar ik heb wel enorm genoten, ik was een beetje tipsy van de champagne en nog wat wijntjes maar het was zoooooo lekker, ik ben normaal geen wijndrinker maar deze was zooooo lekker… en het eten was gewoon subliem! Die smaken kom je gewoon nergens anders tegen en ook de setting was geweldig!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 12:33

Je verhaal is vermakelijk, je foto's van het eten geweldig. Jij bent een mooie vrouw Britt.
Kortom gelachen en genoten van je post.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 13:39

Heerlijk mens :D je kunt zo lekker beeldend schrijven :D ik zie je gewoon gaan met je hakjes… maar euhm… 2 sterren restaurant of niet :P als je je nog eens vergist met hakkenschoenen, dan doe je die de volgende keer lekker uit en ga je fijn op blote voetjes verder ;)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 14:26

Ah bij Colette, ik herken de setting meteen! Zal wel zalig zijn geweest, die man weet wat koken is!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 14:34

Ik lag compleet dubbel hier. :D :')
Dit zijn happy memories <3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:11

Whaha wat een grappig verhaal. Hopelijk geen pijn gedaan? Fijn dat je lekker gegeten hebt! Mij maak je hier niet blij mee, ik ben een moeilijke eter en denk al snel: doe mij maar een gebakken ei of een tosti. :')
Maar de setting ziet er supermooi uit!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:58

Wat fijn dat je zo genoten hebt en dat je je hakken-flop met humor kan zien.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 18:12

Buiten dat ik mijn elleboog geschaafd heb, heb ik me niet pijn gedaan!

Het was echt wel grappig want op het toilet belande mijn lange jurk ook bijna in het toilet dus het was echt stuntelig, gelukkig was ik daar alleen :+

En aan tafel was het echt grappig omdat mijn man me zag opstaan maar ik was in eens verdwenen tussen de tafel en men stoel _O- en nog geen 5 minuten later kwam de sommelier vragen of ze mijn glas nog eens moest bijvullen _O- Heb ik toch maar vriendelijk geweigerd :')

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 18:41

Heerlijk verhaal en wat fijn dat je lekker genoten hebt. Doe mij ook geen hakken, dat wordt niks :D Prachtige fotos Britt!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:51

Haha heerlijk, fijn dat je zo hebt genoten! Prachtige jurk had je aan!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 12:37

Al bij al heb ik een heel fijn verlengd weekend gehad maar heb tussendoor ook wel echt moeten rusten maar dan kan ik knuffelen met de hondjes op de bank en mijn man gaat dan een toer maken met de moto…

Deze nacht is de oorpijn wel weer erger geworden… maar morgen moet ik toch weer voor mijn immunotherapie dus dan kaart ik het daar nog extra aan!

Ook weer nieuwe papieren in de bus ivm mijn uitkering dus dat is ook weer even een stressmoment om alles geregeld en juist ingevuld te krijgen… het deel voor de dokter neem ik morgen mee, het eerste deel heb ikzelf kunnen invullen maar voor het tweede deel heb ik een afspraak gemaakt bij de sociale dienst…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 12:39

Die bureaucratie is ellendig. Dat komt er ook nog bij. Sterkte. Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 17:30

Ik wil nog graag mijn post op facebook met jullie delen, deze post is eigenlijk een ‘herinnering’ van vorig jaar…

Dit is een foto die ik nooit eerder heb gedeeld omdat het toch wel ‘schokkend’ kan zijn maar helaas is het ook de harde realiteit…

Dit is stipt 1 jaar geleden! De inwendige bestraling of ook wel brachytherapie genoemd…

In het blauwe ‘pakje’ tussen mijn benen zitten de stalen buisjes en deze zijn onder verdoving geplaatst tot aan de tumor in mijn baarmoederhals maar zoals je ziet komen ze ook een deel naar ‘buiten’…

Door deze staven wordt een bestralingsbron tot aan de tumor gebracht en dan gebeurt de bestraling dus inwendig… de bestraling zelf was pijnloos!

Maar die (als ik me goed herinner) 5 stalen buisjes die in je lichaam zitten maar ook nog eens ver naar buiten komen… dat was verschrikkelijk… en die moeten dan ook nog eens 2 dagen blijven zitten…

Dat betekend dat ik de avond ervoor een lavement kreeg om ‘leeg’ te zijn, s ochtends opnieuw en zo werd alles ook inwendig ontsmet voor de plaatsing van de staven…

Je wordt onder volledige narcose gebracht en dan word je wakker met dat ‘pakje’ tussen je benen, je hebt een sonde want mag niet uit bed, je mag niet rechtop gaan zitten want die staven buigen niet mee en moeten op hun plaats blijven zitten! Ook op je zij gaan liggen kan niet… de enige keuze die je hebt is 2 dagen op je rug liggen, zo goed als helemaal plat, zo stil mogelijk en zo moet je dus ook eten en drinken en proberen de tijd door te komen…

Tussendoor komen ze je halen voor een scan en dan de eigenlijke bestraling… elk hobbeltje, elke richel, de lift… alles voel je want dat pakketje beweegt natuurlijk mee, hoe voorzichtig ze ook zijn!

En dan bij de laatste bestraling zat er lucht in mijn darmen (dat komt ervan als je eiersalade krijgt bij je boterhammen ) dus ze konden op de scan niet zien of alles nog juist zat voor de bestraling… dan staan ze met 4 verplegers klaar om je toch op je zij te draaien maar je moet zo stijf als een plank blijven! En dan komen ze met een darm om de lucht uit je eigen darm te krijgen, dat is gênant! Uiteindelijk verloopt dat allemaal vlot en kan de bestraling doorgaan.

En dan VERLOSSING! Ze gaan de staven verwijderen maar dit gebeurt wel zonder verdoving! Dat is ook geen pretje maar wat een opluchting als ze eruit zijn! De pijn is ook direct minder…

EINDE BEHANDELING (dacht ik)

Dus dames, laat op tijd dat uitstrijkje nemen! Dat is een kleintje tegenover wat je moet doorstaan als je te laat bent!

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 17:45

:knuffel: ik herinner me jouw verhaal van toen nog goed. Ik had het zo met je te doen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 18:48

Jeetje, heftig zeg :(:)
Wat ben je toch een topper :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 19:49

Dat lijkt me verschrikkelijk pijnlijk!
Door jouw verhaal heb ik een paar maanden geleden toch een uitstrijkje laten doen. Vorig jaar had ik de oproep gehad maar ben ik niet gegaan. Ik heb dit jaar zelf contact opgenomen en toch bij de huisarts een uitstrijkje laten doen.
Wat ik wel jammer vond is dat ze het alleen testen op HPV, niet op afwijkende cellen. Maar goed. Ik ga er vanuit dat ze weten wat ze doen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 21:24

Meis, toch. De tranen springen me spontaan in mijn ogen....

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 22:06

Wat een drama en wat stoer dat je zo’n mensonterende behandeling hebt volgehouden!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 22:09

tiwi1969 schreef:
Wat een drama en wat stoer dat je zo’n mensonterende behandeling hebt volgehouden!

Ik heb echt even moeten nadenken hoe te reageren. Kon de juiste woorden niet vinden. Ik denk dat me hierbij aansluit.

Misschien een domme vraag, maar hoe gaat het eigenlijk met jouw man, Brit?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 22:12

Ik heb er ook gewoon geen woorden voor. Verschrikkelijk en wat een stress zal dat gegeven hebben.