Hey dames, ik wil gezellig mee gaan kletsen!
Na vele gesprekken met mijn vriend hebben we vorige maand de beslissing genomen om voor ons eigen bengel te gaan.(iets waar ik super blij mee ben en kan niet wachten tot ik de kruimel in mn armen heb) Ik heb mijn spiraaltje laten verwijderen door de huisarts en we zijn gaan “klussen”
Ik merk alleen dat ik zelf heeeeel veel twijfel/angst heb of het überhaupt allemaal nog wel werkt…
Ik ben net 36 geworden (niet meer de jongste dus) en na 15 jaar een hormoon spiraal weet ik gewoon niets van mijn lijf…
Ik weet dat ik ruim 16 jaar geleden wel degelijk zwanger kon worden van mijn ex (het bewijs word van de zomer 16 namelijk

) maar voor die zwangerschap heb ik nooit bewust gekozen. Ze is door de nuva ring heen verwekt… ik ben uiteindelijk na 20 weken zwangerschap hier pas achter gekomen en heb wel voor mijn gevoel heel veel gemist van mijn zwangerschap en de aanloop er naar toe…
Ik weet dus niet wanneer mijn ovulatie is (ik zou niet eens weten waar ik het aan moet herkennen)
Ik heb geen idee hoe lang mijn cyclus is(al jaren niet meer ongesteld geweest door mn spiraal)
Tel daar de gemiddelde cijfers van vrouwen boven de 35 die zwanger worden boven op en dat alles maakt me heel onzeker….
Buiten feit dat ik nog al graag controle houd en die nu volledig moet loslaten zonder vertrouwen dat het goed komt
Ik hoop zo dat het gaat lukken, mijn vriend is er veel nuchterder in. We zien het wel is zijn mindset, alleen ik kan er (nog) niet zo in staan merk ik