Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:49

Primavera schreef:
Spannend anieke, ik duim mee.

Ik zou gisteren moeten maar nog steeds niks... Testen blijven negatief dus zal nog wel komen. Mag ik in elk geval alcohol drinken op vakantie :+

Jij houdt t spannend Primavera.
Meestal ben jij de eerste die ongesteld is.
Geniet van je alcoholische drankjes!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:33

Sorry voor mijn afwezigheid dames. Ik ben inmiddels ruim 3 weken niet in orde en ik knap maar niet op.
Ik hoop dat ik me snel weer wat beter voel zodat ik kan meekletsen.
Voor nu een heel dikke knuffel aan jullie allemaal. :knuffel:

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:58

Hey dames, ik wil gezellig mee gaan kletsen!

Na vele gesprekken met mijn vriend hebben we vorige maand de beslissing genomen om voor ons eigen bengel te gaan.(iets waar ik super blij mee ben en kan niet wachten tot ik de kruimel in mn armen heb) Ik heb mijn spiraaltje laten verwijderen door de huisarts en we zijn gaan “klussen”

Ik merk alleen dat ik zelf heeeeel veel twijfel/angst heb of het überhaupt allemaal nog wel werkt…
Ik ben net 36 geworden (niet meer de jongste dus) en na 15 jaar een hormoon spiraal weet ik gewoon niets van mijn lijf…
Ik weet dat ik ruim 16 jaar geleden wel degelijk zwanger kon worden van mijn ex (het bewijs word van de zomer 16 namelijk ;) ) maar voor die zwangerschap heb ik nooit bewust gekozen. Ze is door de nuva ring heen verwekt… ik ben uiteindelijk na 20 weken zwangerschap hier pas achter gekomen en heb wel voor mijn gevoel heel veel gemist van mijn zwangerschap en de aanloop er naar toe…

Ik weet dus niet wanneer mijn ovulatie is (ik zou niet eens weten waar ik het aan moet herkennen)
Ik heb geen idee hoe lang mijn cyclus is(al jaren niet meer ongesteld geweest door mn spiraal)
Tel daar de gemiddelde cijfers van vrouwen boven de 35 die zwanger worden boven op en dat alles maakt me heel onzeker….

Buiten feit dat ik nog al graag controle houd en die nu volledig moet loslaten zonder vertrouwen dat het goed komt %)

Ik hoop zo dat het gaat lukken, mijn vriend is er veel nuchterder in. We zien het wel is zijn mindset, alleen ik kan er (nog) niet zo in staan merk ik

Lau

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 14:21

Welkom Dieseltjr! Het kan even duren voordat alles weer op gang komt.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:42

Dooortje schreef:
Hopen dat je alsnog een positieve test hebt vrijdag! En alvast een hele fijne vakantie! :)

Heeft iemand hier ervaring met het afwachten tot de miskraam op gang komt? Hoe lang duurt dat? Ik zit toch te twijfelen of ik geen medicatie wil.. ik durf de hond nog niet uit te laten, bang dat het allemaal ineens in m’n onderbroek ligt :=

Allereerst heel veel sterkte. Ik herken je gevoel heel erg. Ik heb wel gekozen voor medicijnen en dat is mij voor zover dat kan goed bevallen. Het kwam snel op gang en ik was uit de onzekerheid van wanneer komt het nu.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:46

Ik kom mij hier ook melden,

4 maanden geleden zwanger geweest na 1 poging en dat is helaas uitgelopen op een miskraam. Nu 3 maanden aan het “klussen” tot nu toe helaas nog niet zwanger.

Zijn er hier mensen die ook niet direct na de miskraam zwanger zijn geworden. Ik merk dat het mij best onzeker maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:48

netjuh6 schreef:

4 maanden geleden zwanger geweest na 1 poging en dat is helaas uitgelopen op een miskraam. Nu 3 maanden aan het “klussen” tot nu toe helaas nog niet zwanger.

Zijn er hier mensen die ook niet direct na de miskraam zwanger zijn geworden. Ik merk dat het mij best onzeker maakt.

Ik was na 3 maanden weer zwanger, echter is dat ook een miskraam geworden.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:55

netjuh6 schreef:

Welkom! Herkenbaar, het maakt mij ook heel onzeker.. Ik was na 4 maanden zwanger na de stilgeboorte van onze zoon, helaas is dat geëindigd in een miskraam.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 17:11

Netjuh6, wij zijn ook alweer naar ronde 4 na mn missed abortion.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:51

Klinkt stom. Maar toch fijn dat t bij jullie ook wat langer duurt.

Wij werken met ovulatietesten maar toch denk ik als ik negatief test er zal toch niets met me aan de hand zijn waarom t nu niet meer lukt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:30

netjuh6 schreef:

Wij werken met ovulatietesten maar toch denk ik als ik negatief test er zal toch niets met me aan de hand zijn waarom t nu niet meer lukt.

Sommige mensen pieken niet hoog, hou je ook je afscheiding een beetje in de gaten? Daar zie ik vaak aan of ik ovuleer of niet.

Vanaf zondag mogen we 2 spuiten gaan doen dus ben heel benieuwd hoe ik het vind. Tot nu toe gaat alles nog oké op het slapen na.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:34

Lau schreef:
netjuh6 schreef:

Sommige mensen pieken niet hoog, hou je ook je afscheiding een beetje in de gaten? Daar zie ik vaak aan of ik ovuleer of niet.

Vanaf zondag mogen we 2 spuiten gaan doen dus ben heel benieuwd hoe ik het vind. Tot nu toe gaat alles nog oké op het slapen na.

Ik bedoelde met negatief testen de zwangerschap test. Mijn cyclus is dus eentje uit het boekje.

Spannend. Die spuiten zijn dan voor een traject? Sorry ik heb niet echt terug gelezen

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:40

Wij zitten in het icsi traject, van beide kanten zijn er problemen met de vruchtbaarheid. maar gelukkig is dit mooie traject er zodat het toch mogelijk is.

Testen of er iets is van beide kanten kan natuurlijk nooit kwaad.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:43

Spannend primavera! Ik duim voor je!!! Ga je nog testen of wacht je nu af.

Julien al 3 weken aan t tobben, vervelend. Hopelijk knap je snel op.

Lau, fijn dat het spuiten toch aardig wil. Spannend ook nu door voor de tweede. Hoe zou t komen dat je slecht slaapt?

Leuk, twee nieuwe namen! Hopelijk hebben jullie snel succes.

Ik heb vandaag mijn piek gevonden dus vanavond de boel eens flink gezellig maken :):)
Mijn piek is een dag later dan afgelopen 2 maanden. Ben nu de benieuwd of ik gewoon een dag later ben of bv maar 1 dag piek ipv twee. Dus ben ook weer nieuwsgierig naar morgen hahaha

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:45

Have fun linn!

Slapeloosheid is helaas een van de bijwerkingen, het had ook haaruitval of aankomen/afvallen kunnen zijn. Bij mij is het nou nooit afvallen erg kinderachtig.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:50

Ja zul je zien! Sws bijwerking zit je niet op te wachten maar laten we hopen dat je/jullek snel succes hebben

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:51

Vanmiddag toch nog ongesteld geworden, maar wel een pak later dan gewoon. Dat ben ik niet gewend van mezelf :=
Maar goed op naar de volgende ronde. Taartje zo raken we elkaar nog kwijt haha :P

Welkom Netjuh , wij zijn nu (9 maanden nadien) nog steeds niet zwanger na stilgeboorte op 30 weken. Niet opgeven ;) kan best even duren helaas.

Succes Lin!

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:04

dieseltje09 schreef:
Hey dames, ik wil gezellig mee gaan kletsen!

Na vele gesprekken met mijn vriend hebben we vorige maand de beslissing genomen om voor ons eigen bengel te gaan.(iets waar ik super blij mee ben en kan niet wachten tot ik de kruimel in mn armen heb) Ik heb mijn spiraaltje laten verwijderen door de huisarts en we zijn gaan “klussen”

Ik merk alleen dat ik zelf heeeeel veel twijfel/angst heb of het überhaupt allemaal nog wel werkt…
Ik ben net 36 geworden (niet meer de jongste dus) en na 15 jaar een hormoon spiraal weet ik gewoon niets van mijn lijf…
Ik weet dat ik ruim 16 jaar geleden wel degelijk zwanger kon worden van mijn ex (het bewijs word van de zomer 16 namelijk ;) ) maar voor die zwangerschap heb ik nooit bewust gekozen. Ze is door de nuva ring heen verwekt… ik ben uiteindelijk na 20 weken zwangerschap hier pas achter gekomen en heb wel voor mijn gevoel heel veel gemist van mijn zwangerschap en de aanloop er naar toe…

Ik weet dus niet wanneer mijn ovulatie is (ik zou niet eens weten waar ik het aan moet herkennen)
Ik heb geen idee hoe lang mijn cyclus is(al jaren niet meer ongesteld geweest door mn spiraal)
Tel daar de gemiddelde cijfers van vrouwen boven de 35 die zwanger worden boven op en dat alles maakt me heel onzeker….

Buiten feit dat ik nog al graag controle houd en die nu volledig moet loslaten zonder vertrouwen dat het goed komt %)

Ik hoop zo dat het gaat lukken, mijn vriend is er veel nuchterder in. We zien het wel is zijn mindset, alleen ik kan er (nog) niet zo in staan merk ik

Mijn spiraal is er begin september uitgegaan, tot 1 januari niks gebeurd.. toen heel heftig en nu sinds 3 dagen weer over. Het kan inderdaad echt even duren, ik weet ook nog niet of het nu wel “normaal” gaat doen. Helaas toch altijd geduld… lastig!

Leuk dat jullie voor een kleintje samen gaan!

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:38

Wat een heftige verhalen allemaal en wat dapper dat iedereen dat hier durft te delen!

Sterkte voor iedereen die dat nodig heeft

Jullie hebben mij echt wel gerust gesteld. Je hoort namelijk veelal dat mensen na een stilgeboorte of miskraam direct weer zwanger zijn.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 23:48

Primavera schreef:
Vanmiddag toch nog ongesteld geworden, maar wel een pak later dan gewoon. Dat ben ik niet gewend van mezelf :=
Maar goed op naar de volgende ronde. Taartje zo raken we elkaar nog kwijt haha :P

Welkom Netjuh , wij zijn nu (9 maanden nadien) nog steeds niet zwanger na stilgeboorte op 30 weken. Niet opgeven ;) kan best even duren helaas.

Succes Lin!

Balen Primavera, hopelijk volgende ronde dan wel raak!

Ja dat kan niet he, ik was natuurlijk 1 dag te vroeg dus zo loopt het helemaal mis.. :+

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 13:55

Mijn zwangerschapstest 10 dagen na de miskraam, vind hem nog vrij duidelijk?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:43

Ja ik vind het ook duidelijk, bij de eerste had ik dat ook en de tweede niet. Wanneer heb je een controle echo?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 16:36

Woensdag heb ik een controle echo. Vind het toch wel spannend of alles wel ‘leeg’ is

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:36

Vervelend doortje, zo kun je het steeds net niet " afsluiten" hopelijk snel duidelijkheid

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:14

Wat naar Doortje hopelijk heb je snel duidelijkheid en kan je het een plekje gaan geven :knuffel: