Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:25

tip voor iedereen die niet van een erg ''sla-achtige'' salade houdt:

deze mango/hummus/amandel salade van de appie is superlekker, en vult naargelang de hoeveelheid kcal echt goed!! Voor de hele bak 276 kcal.

Afbeelding

Hij vulde voor mij net niet genoeg om mijn hele lunch op te vullen, maar ik eet 2 maaltijden per dag + 1 tussendoortje. Dus misschien voor mensen met kleinere lunchporties en meer eetmomenten wel!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:28

Als stille mee lezer (motiveert me toch wel als ik lees hoe goed jullie bezig zijn), even een vraag :)

Ik zoek een fijne workout app of programma wat ik online kan volgen..
Lang via Chloe Ting gedaan maar irriteer me dood aan haar :+

Heeft er iemand ervaring met Sweat? Kost wat maar alsnog een heel stuk goedkoper dan de sportscholen hier in de buurt (en misschien motiveert het ook :') ) en schijnbaar kun je je eigen muziek er onder zetten?

Iemand anders tips? Mag uiteraard via PB :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:23

Hier geen ervaringen met online workout.
Vroeger wel eens dingen gedaan van Jillian
Michaels, maar dat is lang geleden. Beviel wel goed. Ook ooit insanity gedaan, maar dat werd uiteindelijk te zwaar.

Hier nogal wat moeite om m’n kcal doel te halen. Heb het de afgelopen 3 weken vrij streng gedaan en ga volgende week weer even wat meer eten, kijk er naar uit dat ik weer wat meer ruimte heb dan. Al heeft het wel goed resultaat geleverd.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:26

Ik volg growwithjo op YouTube. Ze heeft geloof ik ook een app, maar daar geen ervaring mee. Workouts op YouTube zijn wel leuk en soms intensief om te doen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 21:57

De fitOn app is ook wel een goede.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:07

Online workouts werken niet voor mij dus k ga gewoon maar naar de sportschool. Gisteren heerlijk lesje spinning gedaan en morgen probeer ik een lesje Pink Fight. Ik hoop na de vakantie ook weer eens bodypump op te pakken :j

Morgen krijg ik vakantie en ik heb bijna de -15 kilo gehaald. Op vakantie beetje opletten maar ook genieten van lekker eten en een wijntje en na de vakantie volle bak verder voor de volgende 20. Ik heb wel voor het eerst in 6 jaar een bikini gekocht en hij staat nog leuk ook dus een beetje trots ben ik wel *\o/*

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:48

Ik meld me hier graag (opnieuw).

In het voorjaar 2019 haalde ik dankzij enkele bokkers mijn streefgewicht, jeej!

Helaas ging het in september 2019 mis en werd ik aangereden door een auto.
Long story short: 16kg bijgekomen door een revalidatie van 6 maand (tibiaplateaufractuur) en nu de dag van vandaag, chronisch ontstoken aanhechtingsspieren thv het tibiaplateau.

Bewegen doet dus pijn…

Ik probeer nu afhv intermetted fasting mijn eetpatroon wat op de rit te krijgen :(

Nu dus 2kg kwijt, nog 14 te gaan :)

Het is niet dat ik zoooooo zwaar ben, maar een brace laten maken voor mijn knie gaat niet omdat mijn bovenbenen te zwaar zijn. Die kwam binnen…

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 12:55

Nou wonder boven wonder gaat mijn dieet echt super goed! Ik heb geen idee wat ik afgevallen ben maar ik maak elke week foto's en je kan het echt goed zien, werkt echt veel motiverender dan de weegschaal. :D

Ik heb wel sinds ik op dieet ben dat ik na bijna elke maaltijd direct naar het toilet moet voor de grote boodschap. Dat vind ik opzich wel vreemd want ik eet alles wat ik ook eet als ik niet op dieet ben ik laat alleen alle slechte en ongezonde dingen achterwege.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:22

Nou zeg, wij zijn net terug van 12 dagen Marokko. All inclusive. Ik ben zelfs afgevallen! Omdat ik altijd wat lastiger naar het toilet ga op vakantie let ik wel op vezels en zo. Dus ontbijten met een bruin broodje met ei (voor de eiwitten) en yoghurt met granola. Lunch met sla en groentes en avondeten ook groentes en komkommer. Maar natuurlijk toetjes! Al met al dus redelijk “braaf” gegeten, maar dat ik afgevallen zou zijn had ik niet verwacht. Had eigenlijk gedacht dat ik iets aangekomen zou zijn, maar dit is mooi meegenomen natuurlijk :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:06

Hallo mede bokkers,

Ik wil me hier graag melden. Ik zal vooral meelezen maar ben er wel haha.

1 september ga ik naar een informatie avond bij de sportschool voor een SlimFit groep. Dit betekend 3 maanden onder begeleiding van fysiotherapeut, sportinstructeur en voedingsdeskundige sporten met een groep. Hoop dat dit me gaat helpen. Ik wil graag 10 kg afvallen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:04

Succes! In groep is altijd fijn en motiveert ook goed!

Hier alweer -6kg *\o/* ik hoop tegen het eind van het jaar de -10kg aan te tikken.

Ik merk dat ik een stuk zelfzekerder ben, tot mn hormonen om de hoek kome n kijken, rond mn menstruatie voel ik me gelijk weer zwaarder (en klopt ook wel ergens want er gaat daarna altijd een hoop vocht vanaf), meer mensen die daar last van hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 00:20

Ja absoluut! Hier ook last van. Vooral in vocht- opgeblazen, en in energie. Ik had de laatste week zoveel last van de warmte dat ik me gewoon koortsig voel en alle sport heb vermeden. Baal er zo van.. was onwijs lekker fanatiek bezig :-( nu weer een week knallen, en dan kijken of ik elke ochtend tussen 06.30 en 08.00 kan wandelen met deze temperaturen, of de sportschool wat eerder opzoek.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:01

Ja, hier ben ik ook 1-2 kilo zwaarder tijdens mijn menstruatie

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:18

Cemlys schreef:
Succes! In groep is altijd fijn en motiveert ook goed!

Hier alweer -6kg *\o/* ik hoop tegen het eind van het jaar de -10kg aan te tikken.

Ik merk dat ik een stuk zelfzekerder ben, tot mn hormonen om de hoek kome n kijken, rond mn menstruatie voel ik me gelijk weer zwaarder (en klopt ook wel ergens want er gaat daarna altijd een hoop vocht vanaf), meer mensen die daar last van hebben?

Wat goed van de -6!!
Hier ook erg last van vocht en aankomen de week voor mijn menstruatie. Soms scheelt het wel 2,5 kilo. En ik kan je zeggen, dat werkt zo demotiverend voor mij, ook al weet ik wat de oorzaak is. Energie is dan ook niet zo heel hoog.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 13:30

Ik wil graag meeschrijven als dat mag?
Helaas ben ik 20kg te zwaar. Afvallen gaat niet makkelijk; ik heb geen schildklier meer (dus medicatie) en ik ben 49 en vermoed dat ik in de overgang begin te raken. Ik merk dt het hierdoor moeilijker gaat en dat ik gewoon sneller aankom dan een paar jaar geleden. Ik ben nu zo'n 4 jaar te zwaar en sinds kort ineens een te hoge bloeddruk dus ik moet er nu echt wat aan gaan doen.
Ik weet alleen niet zoo goed hoe ik het aan ga pakken. Mijn grootste probleem is dat ik 's avonds nog veel loop te snaaien en dat is echt een ingesleten gewoonte geworden.

Als ik online bereken wat ik aan kcal mag eten, dan kom ik op 1200 kcal en dat lijkt me best weinig :+ ?

Overigens word ik eerst volgende week geopereerd; mijn galblaas gaat er uit omdat ik al een paar weken geterroriseerd word door een joekel van een galsteen. Dus heb sowieso eerst even een weekje oid nodig om te herstellen.
Daarna wil ik ook weer de sportschool oppakken.

Wat vinden jullie een fijne methode?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:02

Ik hou wel van de lazyfitgirlmethode. Je maakt gezonde eetswitches, leert voedzaam eten, op jouw tempo, waardoor je het volhoud en sus op lange termijn resultaat boekt die ook blijft. Er wordt niet gerekend en geteld, alleen leer je wel etiketten lezen. Ik heb vanalles geprobeerd maar voor het eerst kost het me weinig moeite. Ik de de transformatie cursus gedaan, daar zit ook nog een stukje mindfullness bij.

Ik weeg tegenwoordig nog op 1 moment in de maand, waarop ik weet dat ik dan op mn laagste punt zit (zonder vocht etc), daarnaast maak ik geregeld een vergelijkingsfoto. Dat is altijd wel leuk om te zien, zeker in het begin

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:10

@Cemlys en val je dan ook af, als je niet rekent/telt? Hoe weet je dan dat je niet teveel eet
? (want tja, het is toch calories in, calories out)
Is die transformatie cursus het waard of kun je ook gewoon het boek bestellen om mee uit de voeten te kunnen?

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:13

1200 kcal is inderdaad wel heel erg weinig! Dat hou je op de lange termijn niet vol.

Wat ik je kan adviseren:
- klein beginnen, ga niet direct voor die 1200 kcal maar probeer te kijken naar je grootste winstpunten. Kun je naar magere kwark, mager broodbeleg, meer eiwitten eten toe? Eens een keer wortel of komkommer als tussendoortje ipv een koekje? Hier is de lazyfitgirl methode volgens mij ook heel handig voor.
- structuur helpt altijd, sporten in groepje, soms kom je in aanmerking voor een leefstijlplan via de huisarts (dat volgen ook meerdere mensen hier geloof ik?)
- motivatie is niet iets wat er altijd is, het gaat om doorzetten en slimme keuzes blijven maken

Voor mij werkt
- 10.000 stappen als streven aanhouden om iedere dag te halen. Als het regent binnen op mijn thuis loopband. En ik moet vaak 's avonds na het eten nog een rondje lopen om aan de 10.000 te komen dus minder snaai tijd op de bank.
- 3-4x per week sporten (het is leuker naarmate ik er beter in ben geworden). Die dagen haal ik vaak niet ook nog apart de 10.000 stappen maar wel ongeveer 6000.
- geen groot verschil tussen 'doordeweeks' of 'weekend' qua eten, eerst vond ik dat ik in het weekend los mocht gaan 'omdat het weekend was' en nu ga ik soms los omdat ik er écht behoefte aan heb. En ook doordeweeks drink ik lekker dat wijntje als ik een etentje of borrel heb.

Ik ben intussen echt progressie aan het zien en aan de beruchte laatste kilo's begonnen, begon vorig jaar op 68 kilo, lang op 58 gehangen maar nu nog weer ietsje aan het zakken, denk rond de 55/54 nu? Door voldoende sporten en gezonde leefstijl vast te houden zak ik nog langzaam verder.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 17:13

Koekie73 schreef:
@Cemlys en val je dan ook af, als je niet rekent/telt? Hoe weet je dan dat je niet teveel eet
? (want tja, het is toch calories in, calories out)
Is die transformatie cursus het waard of kun je ook gewoon het boek bestellen om mee uit de voeten te kunnen?

Ik zal even kijken of alles van de cursus ook in het boek staat. Ik was niet ontzettend zwaar (80 en voor het mooie wou ik naar 68. Inmiddels ben ik 6kg kwijt. De bedoeling is ook dat je gewoon leert gezondere keuzes te maken, en er ook gewoon aan went. Dat laatste helpt, als ik weer 'normaal' eet dan merk je gewoon dat het te zwaar valt en dat je snakt naar een gezonde hap. Verder eet ik echt nog wel eens lekkere dingen, chocola, ijsjes, chips of frietje maar ook daar probeer ik dan wel wat swtches te maken. Bv friteslijn ipv majo, of zero ketchup ipv gewone. Slaatje bij de frietjes.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 18:24

dat is fijn, dank Cemlys!
6 KG kwijt op deze manier is super.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 19:30

Hier fan van Project Gezond, werkt hier als een tierelier. Zelfs met m’n vakantie (inclusief de nodige wijntjes en etentjes) stabiel gebleven en eigenlijk niets aangekomen dus vanaf vandaag weer vol aan de bak voor de volgende 20 kilo *\o/*

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 19:31

xingridx schreef:
Hier fan van Project Gezond, werkt hier als een tierelier. Zelfs met m’n vakantie (inclusief de nodige wijntjes en etentjes) stabiel gebleven en eigenlijk niets aangekomen dus vanaf vandaag weer vol aan de bak voor de volgende 20 kilo *\o/*

Gebruik je dan echt de dagmenu’s? Heb nu het top boek binnen en wil zelf maar wat aanklooien, maar vraag mezelf af of dat verstandig is.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 19:49

Ik volg de app, idd grotendeels de dagmenus. Ik pas het avondeten wel eens aan naar iets wat het hele gezin lust of wat beter in de dagplannen past. Maar verder hou ik me er best aardig aan. Wat aanklooien heb ik lang gedaan en had nooit het gewenste effect, nu ben ik bijna 15 kilo kwijt sinds begin maart zonder het idee te hebben dat ik op dieet ben

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 07:47

Ik wil naar mijn vakantie keto dieet volgen. Op bol .com kom ik verschillenden de boeken tegen. Welke is een goede aanrader liefst 1 waar ook genoeg recepten voor ontbijt en lunch. En wel beetje makkelijk en niet dat je veel eten verspild. Kwa bijv je hebt 1 eetlepel van iets nodig waarvoor je een heel pot moet kopen en vervolgens later weg kan gooien omdat je niet meer gebruikt.

Savonds heb ik hello fresh (dan kies ik menu’s uit zonder te veel koolhydraten)

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:46

Gaat goed hier zeg!

Ik ben heel erg blij *\o/* Vanmorgen even op de weegschaal gestaan na 6 weken vakantie en ik ben gewoon 3kg afgevallen! *\o/*
Dit is de eerste keer dat ik echt "zoveel" ben afgevallen. Hopelijk hou ik het vol.
Ik weeg nu ong 61 kg. Maar ik wil nog wel best wat lager gaan.