Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:43

Hier wel bewijspapiertje gehad.. nu al geen idee waar ik die in huis heb neergemikt. Gele boekje was ik vergeten.

Gister hele dag last van verhoging en keelpijn door opgezette klieren. Vannacht last van de spokende kat. Nu niks meer aan de hand :+

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:59

Hier rond Den Haag kregen we direct een bewijs mee, allebei ook gele boekje laten stempelen, Duitsland accepteert dat boekje (handig mocht mijn telefoon ineens leeg zijn of zo). Beiden ook geen enkele bijwerking van de booster gehad :)

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:59

ElSea schreef:
Ik heb besloten de booster niet te gaan halen. Ben inmiddels volledig gevaccineerd maar heb er zulke serieuze menstruatie klachten aan over gehouden dat ik het niet meer aandurf om de booster te gaan halen helaas. Zie er vooral erg tegenop dat mijn sociale leven mij dan weer 'afgepakt' wordt.

Ik zit in hetzelfde 'schuitje'. Ben erg ziek geworden na de tweede Pfizer met 24 uur overgeven waarna ik vervolgens nog steeds dagelijks koorts heb zodra ik me iets inspan en ben nu veel bedlegerig geworden. Met in de 38 koorts mag je je booster niet eens. De huisarts heeft me verwezen naar een immunoloog. Daar kan ik pas begin februari terecht. Men heeft al wel aangegeven brieven uit te schrijven voor de ggd dat om medische redenen je toch een QR code kan krijgen.
Zeker omdat het na 10 weken vermoedelijk weer grotendeels is uitgewerkt de booster, is voor mij maar even voorzichtig zijn en hopen dat er in voorjaar een speciale omikronprik met 'dood' materiaal komt waar ik misschien wel tegen kan.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 06-01-22 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:03

sureido schreef:
Je krijgt altijd een bewijs mee, daar wordt ook een sticker op geplakt met welke je krijgt bij de ggd.

Toch niet altijd hoor. Kreeg niks mee, en een dag later mijn booster in de app opgehaald.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:08

Morrie schreef:
Geen blaadje gehad, ook geen oproepbrief, die zal over een maand wel komen. Maar hij staat erbij in de app, dus zolang mijn telefoon het nog doet, is dat mijn bewijs.
Niet dat ik ergens heen ga overigens waar ik het nodig zou hebben.

Herkenbaar, geen oproep brief gehad, geprikt en zonder wat voor papiertje dan ook naar huis. Binnen 24 uur de booster in mijn app. Desnoods ook maar weer een printversie uitdraaien, voor het geval dat mobieltje problemen geeft.
Gevaccineerd in Amersfoort.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:09

Heel gek dan dat dat zo verschilt, omdat er ook echt op dat blaadje staat: bewaren en niet kwijt raken :+ daarom dacht ik dat het overal wel meegegeven werd..

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:10

Needje schreef:
En omdat mensen gewoon schijt hebben aan hun afspraak en gewoon komen wanneer het ze uitkomt staan mensen dus soms wel 1,5 uur in de rij voor hun afspraak. Super fijn!!
Het zou fijn zijn als ze bij de ingang de afspraak tijd zouden checken. Maar ja. Teveel moeite blijkbaar.

Jemig waar maak jij je druk om zeg, bij de GGD zelf is het totaal geen probleem!
Het is de toon die de muziek maakt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:11

sureido schreef:
Heel gek dan dat dat zo verschilt, omdat er ook echt op dat blaadje staat: bewaren en niet kwijt raken :+ daarom dacht ik dat het overal wel meegegeven werd..

Mee eens, het verschilt nogal, en dat is knap verwarrend. Eerste vaccinaties wel een registratiekaart gekregen trouwens, dat was AZ bij de huisarts.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:14

karrij schreef:
Needje schreef:
En omdat mensen gewoon schijt hebben aan hun afspraak en gewoon komen wanneer het ze uitkomt staan mensen dus soms wel 1,5 uur in de rij voor hun afspraak. Super fijn!!
Het zou fijn zijn als ze bij de ingang de afspraak tijd zouden checken. Maar ja. Teveel moeite blijkbaar.

Jemig waar maak jij je druk om zeg, bij de GGD zelf is het totaal geen probleem!

Tsja, ik werd ook niet blij dat ik mensen voor me had die pas 1,5 uur later een afspraak hadden. Doe dan overal vrije inloop, dan weet je dat het wachten wordt. Dat het bij de GGD geen probleem is snap ik, die staan niet buiten in de rij te wachten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:16

In Helmond ook echt een bizarre file tot de tweede rotonde toe aan auto’s toen wij weg reden, en wij waren braaf tegelijk om 15.30 ingepland. Om 16.00 zoveel mensen, kan echt niet geloven dat die allemaal tegelijk ingepland waren… alles stond daar dicht, was ook nooit genoeg plek op die parkeerplek voor wat daar nog aan gereden kwam..

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:19

In Groningen (GGD) supersoepel, kon overal zo doorlopen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:21

Swah schreef:
In Groningen (GGD) supersoepel, kon overal zo doorlopen.

Ik ook, maar als we wel een half uur later waren gekomen was het echt ellende geweest :P

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:33

In Hilversum was het oudjaarsdag rustig toen ik aan kwam maar toen ik wegging, stonden ze te wachten om te kunnen parkeren Nu was daar ook weinig ruimte, je kon 100 meter verderop bij de Gamma ook parkeren, maar ja, regenachtig weer enzo

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:33

karrij schreef:
Needje schreef:

:') Tuurlijk maakt het de GGD niet uit.
Beetje domme opmerking vind je zelf ook niet?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:41

De ggd moet toch zitten en prikken dus die zal het idd niet echt uitmaken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:39

Die hoeven niet in de wachtrij, dus zal ze inderdaad niet veel uitmaken. Als je er maar in blijft staan wachten, vinden ze het wel best gok ik :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:10

Ben ik weer even met een vraag! Ik zit alvast de vragenlijst over mijn gezondheid deels in te vullen en zit bij kopje 15 te kijken naar : kreeg u na een eerdere vaccinatie tegen corona allergische klachten zo ja, welke.

Nu heb ik daarvan niks maar ik was de vorige keer wel even flink misselijk maar echt pas na uren hoefde niet over te geven. Ik neem aan dat dat gewoon een normale bijwerking is? Neem aan dat ik het in combinatie moet lezen als buikpijn , diarree , misselijk of overgeven ?

Mijn moeder en zusje werden al vrij vlot misselijk de eerste keer eigenlijk na 15 minuten al bleek dat ze toen ook hadden moeten bellen naar de huisarts....

Ik vindt het lastig ik denk dat ik gewoon nee in moet vullen hoor want het was niet binnen 15 minuten en pas uren later en het duurde maar vrij kort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:12

Kon het ook ergens anders door komen? Je kan altijd even bellen om te overleggen natuurlijk.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:24

Zebrastreep schreef:
Ben ik weer even met een vraag! Ik zit alvast de vragenlijst over mijn gezondheid deels in te vullen en zit bij kopje 15 te kijken naar : kreeg u na een eerdere vaccinatie tegen corona allergische klachten zo ja, welke.

Nu heb ik daarvan niks maar ik was de vorige keer wel even flink misselijk maar echt pas na uren hoefde niet over te geven. Ik neem aan dat dat gewoon een normale bijwerking is? Neem aan dat ik het in combinatie moet lezen als buikpijn , diarree , misselijk of overgeven ?

Mijn moeder en zusje werden al vrij vlot misselijk de eerste keer eigenlijk na 15 minuten al bleek dat ze toen ook hadden moeten bellen naar de huisarts....

Ik vindt het lastig ik denk dat ik gewoon nee in moet vullen hoor want het was niet binnen 15 minuten en pas uren later en het duurde maar vrij kort.

Je kan altijd op de locatie even overleggen met de arts. Op de locatie waar ik ben geweest voor de booster werd er bij iedereen die binnen kwam gevraagd of er iets op het formulier was aangekruist met ja, als dat zo was dan moest je plaatsnemen op een stoel en kwam de arts bij je om te overleggen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:27

idinn schreef:
Kon het ook ergens anders door komen? Je kan altijd even bellen om te overleggen natuurlijk.

Ik ben wat angstig aangelegd en snel onrustig. Maar omdat ik van hepatitis ook een klein beetje misselijk was zag ik er de ernst er niet direct in zeg maar

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:29

Kans is natuurlijk ook groot dat het van de spanning komt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:34

Kan heel goed ik had toen de prik rond kwart voor 1 en ik werd pas misselijk na in ieder geval 12 uur in de nacht.

Maar kan altijd ja invullen vertrouwen is goed maar controle is beter zeg ik dan maar :')

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:35

CharleyT schreef:
Morrie schreef:
Geen blaadje gehad, ook geen oproepbrief, die zal over een maand wel komen. Maar hij staat erbij in de app, dus zolang mijn telefoon het nog doet, is dat mijn bewijs.
Niet dat ik ergens heen ga overigens waar ik het nodig zou hebben.

Herkenbaar, geen oproep brief gehad, geprikt en zonder wat voor papiertje dan ook naar huis. Binnen 24 uur de booster in mijn app. Desnoods ook maar weer een printversie uitdraaien, voor het geval dat mobieltje problemen geeft.
Gevaccineerd in Amersfoort.

Kleine update; vandaag de oproep brief gekregen, :):):):). Je gelooft het niet, mosterd na de maaltijd.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:46

Zit nu in wacht. Ben met pfizer geprikt ivm mijn ziekte.
Dus heb nu 3x pfizer

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:01

Zebrastreep schreef:

Je kan ook Ja invullen en dan moet je langs de medische balie.

Ik ben gister in Ahoy (Rdam) geweest. Echt een megalocatie (capaciteit van 10.000 prikken per dag). Ik was dan ook het meeste tijd kwijt aan het lopen. Alles was heel goed geregeld, geen wachtrijen en ook niet alles bovenop elkaar. Voor mensen die slecht ter been waren reden er golfkarretjes rond.