Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
marrlinde schreef:Zijn hier meer langvoeders? Hebben jullie wel eens het idee dat de drinktechniek plots veranderd? Mijn zoon is nu 2j10mnd, en laatste weken voelt het drinken ineens anders, alsof hij een andere techniek gebruikt. Vind het zelf een beetje onprettig aanvoelen maar wat doe je er aan he... Wel benieuwd of anderen het herkennen.
lovelys schreef:Geen stuwing betekent niet dat er geen melk is. Luisteren naar of je ritmisch hoort klokken.
Lekker vaak en veel aanleggen.
marrlinde schreef:Zijn hier meer langvoeders? Hebben jullie wel eens het idee dat de drinktechniek plots veranderd? Mijn zoon is nu 2j10mnd, en laatste weken voelt het drinken ineens anders, alsof hij een andere techniek gebruikt. Vind het zelf een beetje onprettig aanvoelen maar wat doe je er aan he... Wel benieuwd of anderen het herkennen.
Ilse_123 schreef:Ik vind het deze ronde maar moeilijk. Meneer is 4 maanden, hapt prima aan, groeide gelijk goed ect ect. Productie is fanatiek en dat gaf in het begin wel problemen.
Kolven gaat ook prima.
Het probleem is dat meneer overdag vaak gewoon niet wilt drinken. Hij is zo druk bezig met alles volgen dat hij gewoon geen tijd lijkt te hebben om te drinken. Hij laat er overdag gerust veel uren tussen om dan een sloot in een keer naar binnen te werken, om vervolgens weer een deel terug te spugen omdat hij teveel in één keer drinkt. Tussendoor aanleggen is geen optie, daar wordt hij erg onrustig en bozig om. Ik kolf welleens als hij er te lang tussen laat om te zorgen dat er wel wat ritme in de productie blijft. Hij drinkt wel iets gemakkelijker uit een flesje, dan kan hij wel drinkend om zich heen kijken.
Groei qua gewicht begon op p100 en is nu richting p75, lengte volgt datzelfde lijntje.
Ding is dat hij overdag dus lekker druk en aan het ontdekken is, maar vervolgens snachts elke 2 uur wilt drinken…ik merk dat ik het steeds zwaarder krijg qua weinig slaap. Iemand tips? Of is dit een fase? (Uiteindelijk zijn het allemaal fases )
Ilse_123 schreef:Ik vind het deze ronde maar moeilijk. Meneer is 4 maanden, hapt prima aan, groeide gelijk goed ect ect. Productie is fanatiek en dat gaf in het begin wel problemen.
Kolven gaat ook prima.
Het probleem is dat meneer overdag vaak gewoon niet wilt drinken. Hij is zo druk bezig met alles volgen dat hij gewoon geen tijd lijkt te hebben om te drinken. Hij laat er overdag gerust veel uren tussen om dan een sloot in een keer naar binnen te werken, om vervolgens weer een deel terug te spugen omdat hij teveel in één keer drinkt. Tussendoor aanleggen is geen optie, daar wordt hij erg onrustig en bozig om. Ik kolf welleens als hij er te lang tussen laat om te zorgen dat er wel wat ritme in de productie blijft. Hij drinkt wel iets gemakkelijker uit een flesje, dan kan hij wel drinkend om zich heen kijken.
Groei qua gewicht begon op p100 en is nu richting p75, lengte volgt datzelfde lijntje.
Ding is dat hij overdag dus lekker druk en aan het ontdekken is, maar vervolgens snachts elke 2 uur wilt drinken…ik merk dat ik het steeds zwaarder krijg qua weinig slaap. Iemand tips? Of is dit een fase? (Uiteindelijk zijn het allemaal fases )
_Lorette_ schreef:Hier een kind van 6 maanden dat 's nachts om de max 3 uur komt. Meestal 3x tussen 00 en 06 uur. Ik probeer altijd even te wachten of hij weer in slaap valt, maar hij gaat alleen maar harder huilen en wil gewoon drinken. We proberen hem overdag zoveel mogelijk te geven. Dat lijkt nog niet zo te helpen. Troosten lukt wel, maar dan ben ik zo 45 minuten bezig en het is voor mij veel minder belastend om hem aan te leggen. Eerder heeft hij veel beter geslapen. Ik weet het nu aan de periode van ziek zijn en mijn verminderde productie, waardoor hij vaak moest drinken om het weer op gang te krijgen, maar inmiddels lijkt het me niet meer zo nodig.
Werkelijk geen idee hoe ik hem weer naar 1x per nacht krijg zonder compleet oververmoeid te worden...
Tara_13 schreef:Ik vind bij 4 maanden oud en dan niet ingaan op een voeding nog best wel heftig om te doen
Het is echt super heftig om zo vaak in de nacht aan het voeden te moeten, maar je baby is echt nog afhankelijk van jouw melk.
Ik zou dan echt meer zoeken in een manier om overdag wel te kunnen voeden. Probeer je inderdaad even terug te trekken in een donkere rustige kamer of eventueel een open beker of rietjesbeker proberen overdag?