Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:27

IMANDRA schreef:
Vreemde conclusie dat…

Mag je vinden :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:19

Ik vind dat ook een vreemde conclusie. Als het verleden gewoon uitwijst dat er genoeg IC-capaciteit was, ook voor de roker en de mensen met overgewicht wil dat toch niet zeggen dat degene die dit zegt, rookt en overgewicht heeft :?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:50

Als je het over mij hebt, ik rook niet, drink nauwelijks en heb ook geen overgewicht. Dus als het jouw conclusie was dat ik rook, dan klopt die niet.

BeFunny, je hoeft niet zelf op de IC terecht te komen om er mede verantwoordelijk voor te zijn dat door jouw besmetting anderen op IC komen. En dat is nou net één van de zaken waar het om gaat, een te grote druk op de zorg, waaronder de IC, te voorkomen.

En vaccineren is een bewezen middel om die druk te verlagen. Niemand verplicht jou om je te vaccineren, ik vind het in 99% van de gevallen dom, maar mensen hebben het recht om dom te zijn. Ik hoop dat je je dan wel aan andere maatregelen houdt om de verspreiding tegen te gaan, al laten de cijfers ook weer zien dat ongevaccineerden in het algemeen minder geneigd zijn om zich aan die regels te houden dan gevaccineerden in het algemeen. Als je dat ook niet doet, dan vind ik dat nog dommer, maar heb ik nog steeds geen middelen om daar wat aan te doen. Maar ook al maak je de keuze om je niet te vaccineren, dan hoef je nog steeds niet met drogredeneringen komen als rokers geven grotere problemen op de IC aLs een jongere zonder vaccinatie. Want, a, je onderbouwt het niet en b, rokers zorgen helemaal niet voor een infarct op de IC's en ongevaccineerden wel.

Ik ben wel een beetje klaar met dat mensen zich niet willen laten vaccineren en dan allerlei drogredeneringen verzinnen om het toch maar te verantwoorden. Geef dan gewoon toe dat je het niet kan verantwoorden, maar dat je gewoon geen zin hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:00

Ibbel schreef:
In dit soort gevallen heeft cyclus wel een hele specifieke betekenis. De cyclus van veranderingen in hormonen, groei van baarmoederslijmvlies, en de afbraak daar weer van.
Met pilgebruik ben je ook niet ongesteld, je hebt een 'onttrekkingsbloeding'.
En als jij 3 weken de pil slikt, en 1 week niet dan is het nogal wiedus dat je een "cyclus" van 28 dagen hebt. Daar is die hele pil op gemaakt. Daar is niets natuurlijks aan, dat is 100% kunstmatig.

Ik heb em natuurlijk 28 dagen :) dus is niet altijd zo.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:01

Ja de ic's liggen vol met jonge gezonde ongevaccineerden.
Wie onderbouwd iets niet?
Wel leuk om het zo te draaien.

Het stukje over rokers is een voorbeeld.

Iemand anders haalde aan dat de kans net zo groot is dat je onder een truck komt. Het gaat om gezonde jonge mensen. Die ongevaccineerd zijn. En die kans is gewoon echt niet groot dat die de ic's bezet houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:05

BeFunny schreef:

Iemand anders haalde aan dat de kans net zo groot is dat je onder een truck komt. Het gaat om gezonde jonge mensen. Die ongevaccineerd zijn. En die kans is gewoon echt niet groot dat die de ic's bezet houden.

Ik ben roker en drinker en houd me alleen aan de wettelijk verplichte maatregelen. Heb geen Corona gehad hoor ben ook niet ziek? Dus das bullshit. Echt niet elk persoon word ziek en gaat dood. Ics liggen helemaal niet vol er is alleen onderbezetting van personeel. Personeel wil en kan het niet meer aan. Daar gaat het om. Capaciteit word minder.

Gevaccineerd of niet. Het maakt helemaal niets uit beide kunnen coro na krijgen en dood gaan. Net als met de griep. En dat is geen onzin dat zijn feiten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:06

De IC's liggen ook niet vol met rokers, dus het blijft gewoon een drogredenering van jou.

Wat wel een feit is dat niet vaccineren bijdraagt aan meer druk op de zorg. Voor een deel omdat ongevaccineerden vaker zorg nodig hebben dan gevaccineerden en voor een deel omdat ze besmettelijker zijn en daardoor de reproductie hoger houden dan nodig is.

En dat zijn de feiten waar jouw onzinvergelijking niks aan verandert.

Kinke

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:07

IC's liggen niet vol?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:14

Kinke schreef:
IC's liggen niet vol?

Er is nog capaciteit en het zijn niet alleen Corona patiënten.
Dus letterlijk genomen liggen de IC's idd niet vol met Corona (jonge) patiënten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:48

Marije_1997 schreef:
BeFunny schreef:

Ik ben roker en drinker en houd me alleen aan de wettelijk verplichte maatregelen. Heb geen Corona gehad hoor ben ook niet ziek? Dus das bullshit. Echt niet elk persoon word ziek en gaat dood. Ics liggen helemaal niet vol er is alleen onderbezetting van personeel. Personeel wil en kan het niet meer aan. Daar gaat het om. Capaciteit word minder.

Gevaccineerd of niet. Het maakt helemaal niets uit beide kunnen coro na krijgen en dood gaan. Net als met de griep. En dat is geen onzin dat zijn feiten.

Dus omdat beide partijen kans lopen om besmet te raken. Is dat de reden om dan niet voor vaccinatie te kiezen? Als iemand niet gevaccineerd is. Is diegene een potentieel groter gevaar voor besmetting en verspreiding dan iemand die gevaccineerd is. Met een ieder voor zich instelling komen we nooit uit deze ellende.

Vanuit het werk liet ik mij al jaren voor de griep vaccineren. Niet zozeer voor mijzelf (toen ik nog niet in de risicogroep viel) maar voor de patiënten en kwetsbaren die je in je werk treft, kwetsbare familieleden of vrienden.
Hierboven werd samenleving genoemd. Maar bestaat dat nog? Het egoïsme staat voorop heb ik het idee..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:07

Ook gevaccineerden zijn besmettelijk

De rede om wel of niet te vaccineren is aan ieder anders. Voor mij is dat niet omdat beiden besmet kunnen raken. Mijn rede heb ik al op meerdere manieren laten weten.

Maar als iemand schrijft beiden kunnen besmet raken betekend dat niet dat dat de reden is van niet vaccineren.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:09

Marije_1997 schreef:
BeFunny schreef:

Mijn bericht was een reactie op iemand maar daar zat inmiddels een ander bericht tussen.

Maar ik bedoelde dus dat de kans dat jonge gezonde mensen niet zo snel op de IC belanden. Ook niet als ze ongevaccineerd zijn.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:20

Het gaat om kansen.

De kans dat je ziekteverschijnselen krijgt als je gevaccineerd/hersteld bent is kleiner, daardoor is de kans dat je gaat hoesten dus kleiner, daardoor is de kans dat je iemand anders besmet kleiner, hoe minder besmettingen hoe groter de kans dat het virus uitdooft.

Ernstig versimpelde versie maar dit is dus wel het idee achter vaccineren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:26

Ilse_123 schreef:
Het gaat om kansen.

De kans dat je ziekteverschijnselen krijgt als je gevaccineerd/hersteld bent is kleiner, daardoor is de kans dat je gaat hoesten dus kleiner, daardoor is de kans dat je iemand anders besmet kleiner, hoe minder besmettingen hoe groter de kans dat het virus uitdooft.

Ernstig versimpelde versie maar dit is dus wel het idee achter vaccineren.

Ja, Jan Kluytmans maakt zich ernstige zorgen om de grote besmettelijkheid van de nieuwe variant.
Het boostervaccin schijnt toch te helpen tegen deze variant.
Was net bij OP1

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 01:04

BeFunny schreef:
Ook gevaccineerden zijn besmettelijk

De rede om wel of niet te vaccineren is aan ieder anders. Voor mij is dat niet omdat beiden besmet kunnen raken. Mijn rede heb ik al op meerdere manieren laten weten.

Maar als iemand schrijft beiden kunnen besmet raken betekend dat niet dat dat de reden is van niet vaccineren.

Aanzienlijk minder besmettelijk. Kan net de genadeklap zijn om het virus in te dammen en zo terug naar meer vrijheid te kunnen..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 07:05

Babsiej schreef:
Kinke schreef:
dat moet je uiteraard zelf weten Babsiej. Maar zou je dan je kinderen ook niet laten vaccineren tegen bijvoorbeeld kinkhoest en polio?

Ik durf je daar geen eerlijk antwoord op te geven omdat ik daar nooit over na heb gedacht of over na ga denken. Ik zal nooit kinderen op de wereld zetten. Het zou makkelijk zijn om meteen nee te zeggen, maar wie weet zou het krijgen van een kind mijn mening doen veranderen.

Beste Babsiej, je hoeft geen antwoord te geven hoor. Dit is Bokt maar, geen rechtbank vergeet dat niet.
Ik heb je berichten gelezen en dacht: jouw leven jouw besluit, punt. Ben zelf gevaccineerd, de booster staat in de agenda en 64 jr.
Het zou heel fijn als alle partijen in deze discussie een beetje gas terug nemen, het kan best met meer respect naar elkaar, of je iemands standpunt nu wel of niet begrijpt/waardeert.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:44

Janneke2 schreef:
En NEE, het is NIET iemands vrije keuze om in mijn nek te komen hijgen, dat is gewoon antisociaal gedrag.

Citaat:
Als jij je in je nek laat hijgen door mensen dan ben je sowieso niet erg slim bezig (gevaccineerden zijn dus net zo goed besmettelijk) ik pik dat ook niet van mensen. Je zorgt maar lekker dat je afstand houd. Gek genoeg heb ik ook nooit mensen die te dicht in de zone komen. Maar dat heeft niets met vaccineren te maken!

Het vaccineren moet vrije keuze zijn.

1) Waar leg je de verantwoordelijkheid...?
Komt iemand in mijn nek hijgen, ik vond dat voor de corona crisis al akelig gedrag.
'Mij in de nek laten hijgen' legt de verantwoordelijkheid bij mij.

2) Vrije keuze mbt wel of geen inenting is 1 ding.
Maar vrijheid hoort bij verantwoordelijkheid.
Als jij als groepslid er voor kiest om een dringend advies naast je neer te leggen,
en daarmee de groep last/ gevaar bezorgt,
heeft dat consequenties.

Ook dat hoort bij vrijheid.

3) Rare kronkels horen niet noodzakelijk bij vrijheid.
Wie is ingeënt is NIET 'net zo goed' besmettelijk.

De kronkel 'het is of 100% of 0%' hoort eerder bij angst, en angst is onvrijheid ten top.

Wie is ingeënt kan nog wel besmet worden en de boel zelfs doorgeven, maar de kans en de mate zijn veel kleiner.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:40

mysa schreef:
@Cer: I is dat paardenmiddel wat alleen werkt als je (ook) wormen hebt en bovendien gevaarlijk. Maar als ze dat (weer) propageert krijgt ze een modopmerking.

Herhaling: is niet alleen een paardenmiddel, dit middel wordt ook verstrekt aan mensen, is verstrekt door mijn huisarts. Is dus niet gemaakt voor c. maar wordt daar wel voor gebruikt en mijn huisarts gelooft erin.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:42

mysa schreef:
@Cer: I is dat paardenmiddel wat alleen werkt als je (ook) wormen hebt en bovendien gevaarlijk. Maar als ze dat (weer) propageert krijgt ze een modopmerking.

Heb 1x een modopmerking gehad in een compleet ander topic, kennelijk stalk jij mij ook net als b. ? Ik propageer niets, geef alleen aan dat ik het gebruikt heb en dat ik het van mijn huisarts heb gekregen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:44

Karl66 schreef:
Dat kan, alleen is de kans dat je als gevaccineerde besmet wordt kleiner en is de kans dat je als gevaccineerde anderen besmet kleiner. Kleiner is niet hetzelfde als nul, maar zorgt wel voor een lagere reproductie van de virusbesmetting.

Grappig dat zijn collega hem dan meteen besmet en dat mijn vriend gevaccineerd en wel meteen de besmetting oppakt... en hij is goed ziek geweest, nu nog uitgeput, kon zijn rondje sportschool vanochtend niet afmaken.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:44

BeFunny schreef:
Even kort ben aan het werk.

Influenza is niet seizoensgebonden en van influenza is ook niet één variant. In hartje zomer kun je aan je bed gekluisterd zitten door griep het komt minder vaak voor maar dat zie je ook bij Corona. Ik denk vooral dat dat komt omdat men dan veel buiten is. Dat denk ik hè dus geen feit.

Ik denk dat je even veel kans hebt om Corona te krijgen als je gevaccineerd bent dan als je niet gevaccineerd bent. Ik denk dat met name bij mensen die een zwakker immuunsysteem hebben het wel de heftigste randjes eraf haalde. Al heeft een oom in kritieke toestand
op de IC gelegen. En hij had zijn booster al gehad. Dus ook dat zegt niet altijd alles.

Hier Iig dus ongevaccineerd, ik test twee keer in de week. En heb nog geen Corona gehad. Dit is eerder toeval of geluk.

Precies.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:45

Ivermectine is een antiwormenmiddel. Ook voor mensen idd, maar het is een anthelminticum. Geen antiviraal middel. En dat is chemisch sowieso al klip en klaar, maar medisch wetenschappelijk ook allang aangetoond. Jouw huisarts is z'n diploma niet waard en zou uit het register geschrapt moeten worden.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:48

IMANDRA schreef:
En gezien je geschiedenis van verhalen verdraaien... heb ik mijn bedenkingen bij of je deze anekdote wel naar waarheid vertelt ;).

Grappig dat je dit zegt, gezien het feit dat jij continu sprookjes vertelt. Het feit dat ik niet reageer op iets wat ik alleen maar sneu vindt wil niet zeggen dat ik degene ben die dingen verdraaid heeft, maar dat even terzijde.

Feit is dat ik om mij heen zie dat gevaccineerden elkaar besmetten en dat de meeste ongevaccineerden niet besmet worden. Leg dat eens uit... En ja, in mijn omgeving is bijna iedereen gevaccineerd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:51

Hoe komen die ongevaccineerden die nu in het ziekenhuis liggen, er dan aan?
Gezien de meeste ongevaccineerden niet besmet worden.. ze halen het ergens vandaan? En gezien de groepsverdeling zijn het er nog best wel wat denk?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:01

hahahatsjoe schreef:
mysa schreef:

Heb 1x een modopmerking gehad in een compleet ander topic, kennelijk stalk jij mij ook net als b. ? Ik propageer niets, geef alleen aan dat ik het gebruikt heb en dat ik het van mijn huisarts heb gekregen.

:+ Hoezo moet het woord 'stalken' eraan te pas komen. Als Mysa dat toch gelezen heeft in een ander topic, omdat ze dat topic volgt, dan is het toch geen stalken? Waarom zo negatief omdat iemand toevallig weet dat dit is gebeurd?

hahahatsjoe schreef:
IMANDRA schreef:
En gezien je geschiedenis van verhalen verdraaien... heb ik mijn bedenkingen bij of je deze anekdote wel naar waarheid vertelt ;).

Grappig dat je dit zegt, gezien het feit dat jij continu sprookjes vertelt. Het feit dat ik niet reageer op iets wat ik alleen maar sneu vindt wil niet zeggen dat ik degene ben die dingen verdraaid heeft, maar dat even terzijde.

Feit is dat ik om mij heen zie dat gevaccineerden elkaar besmetten en dat de meeste ongevaccineerden niet besmet worden. Leg dat eens uit... En ja, in mijn omgeving is bijna iedereen gevaccineerd.

Lol.. sprookjes... sure... Mijn "sprookjes" zijn anders grotendeels onderbouwd door wetenschappelijke onderzoeken en statistieken, van betrouwbare bronnen. En het enige wat jij er tegenin te brengen hebt is "jij vertelt sprookjes" en "ik heb gezien dat...". Je ontkracht mijn argumenten totaal niet, maar probeert mij te discrediten op de wappie-manier. Prima, ik denk dat veel mensen daar wel doorheen kunnen kijken ;).

Jouw anekdotes zeggen 0,0, zeker als je in het achterhoofd houdt dat jij blijkbaar de neiging hebt om anekdotes uit je omgeving flink te verdraaien. Dat maakt jouw persoonlijke verhalen uiterst onbetrouwbaar. En als we op hetzelfde niveau dan moeten reageren: die observatie heb ik in mijn omgeving totáál niet. Ik ken welgeteld 1 gevaccineerde die corona heeft gekregen, en die heeft Janssen gehad als vaccin. Verder eigenlijk alleen ongevaccineerden die het op hebben gelopen.

Dus jouw anekdote is geen feit. Het is een scheefgetrokken, flink biased observatie. Overigens propageer je overal precies hetzelfde verhaal, en heb je steeds de behoefte om ivermectine aan te prijzen plus dat jouw huisarts het toch wel voorschrijft plus dus dat collega-vriend-verhaal. Ik heb het inmiddels al zo'n 3 of 4 keer voorbij zien komen, dus dat noem ik wel degelijk "propageren".