Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmboom95

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 10:45

Meer mensen hier die last hebben gekregen van hun menstruatie? Ik zie het wel op internet voorbijkomen maar heb het nog niet 'in het echt' van iemand gehoord. Heb mijn eerste Pfizer gehad drie weken geleden en heb nu mijn eerste menstruatie sinds de prik. De 10 jaar dat ik aan de pil ben kan ik de klok gelijk zetten op het moment dat het begint en eindigt. Nu is het twee dagen eerder begonnen en duurt het ook al twee dagen langer (ben nog steeds ongesteld, inmiddels al 8 dagen i.p.v. de gebruikelijke 4). Hoop maar dat dit een eenmalig grapje is ;(

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 11:45

Ik heb deze week mijn tweede prik gehad. Mijn menstruatie is nog net zo structureel als anders qua frequentie en duur. Zonder pil of andere externe hormonale invloed :+
Het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 11:50

Hier wel een onregelmatige menstruatie na de 2e Pfizer vaccinatie. Ik heb nu al 2 weken achtereen stevig bloedverlies en ga volgende week naar de huisarts voor een bloedonderzoek omdat ik extreem moe ben.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:11

Hier ook cyclus in eens langer maar wel korter dan normaal. Ook zonder pil etc.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:24

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:37

Ik heb nergens last van. Nog steeds keurig op tijd en 4 dagen ongesteld. Ik gebruik geen anticonceptie of iets.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:42

Ik heb sinds mijn 2e AZ prik, behalve een aantal andere klachten, weer heel erge opvliegers. Ik was er na13 jaar net een beetje vanaf. Echt heel irritant

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:43

Ik ben ook al heel lang niet zo erg ongesteld geweest als vorige keer. Poe kwam geen eind aan. Zou het daarmee te maken hebben. Pff. Lekker dan. Hoop eenmalig

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:54

zonnebloem18 schreef:
Dit komt letterlijk net voorbij in mijn timeline op Facebook.
https://www.knack.be/nieuws/gezondheid/ ... 56607.html
Over de invloed van de vaccinatie op je cyclus.

"Naast de getuigenissen over cyclusveranderingen na vaccinatie, circuleren er ook nog berichten van vrouwen die beweren dat hun cyclus veranderde nadat iemand in hun omgeving gevaccineerd werd. In Florida ging de directie van een middelbare school zelfs zo ver dat gevaccineerde personeelsleden tijdelijk niet in contact mochten komen met vrouwelijke leerlingen om beïnvloeding te vermijden."
Wauw :+ Gelukkig staat er nog een keer letterlijk bij dat dit niet kan haha, voor het geval mensen dit gaan overnemen.

@Dorus 'gewoon toeval' lijkt me sterk. Ben al 10 jaar precies op hetzelfde moment en voor dezelfde duur, en voordat ik aan de pil ging was het ook altijd ontzettend stipt en regelmatig. Nooit ook maar enige afwijking gehad (ja oke, misschien een keer een paar uur eerder of later :') ). Verder is er niets veranderd in andere externe factoren, werk al 1,5 jaar 100% thuis, geen covid gehad (of enige andere ziekte, zelfs geen verkoudheidje), altijd hetzelfde week- en dagritme.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:31

Palmboom95 schreef:
@Dorus 'gewoon toeval' lijkt me sterk. Ben al 10 jaar precies op hetzelfde moment en voor dezelfde duur, en voordat ik aan de pil ging was het ook altijd ontzettend stipt en regelmatig. Nooit ook maar enige afwijking gehad (ja oke, misschien een keer een paar uur eerder of later :') ). Verder is er niets veranderd in andere externe factoren, werk al 1,5 jaar 100% thuis, geen covid gehad (of enige andere ziekte, zelfs geen verkoudheidje), altijd hetzelfde week- en dagritme.

Er komt een dag dat je cyclus niet zo stipt is. En dan kan 1001 oorzaken hebben. Het zou echt wel gewoon toeval kunnen zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:43

Zo erg is het toch niet als het wel een bijwerking zou zijn? Sommige mensen krijgen flinke griep klachten anderen dit.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:44

Hier nu drie weken na de tweede Pfizer en kan nu veilig zeggen dat ik bij beiden geen bijwerkingen heb gehad *\o/*

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:48

Palmboom95 schreef:
Meer mensen hier die last hebben gekregen van hun menstruatie? Ik zie het wel op internet voorbijkomen maar heb het nog niet 'in het echt' van iemand gehoord. Heb mijn eerste Pfizer gehad drie weken geleden en heb nu mijn eerste menstruatie sinds de prik. De 10 jaar dat ik aan de pil ben kan ik de klok gelijk zetten op het moment dat het begint en eindigt. Nu is het twee dagen eerder begonnen en duurt het ook al twee dagen langer (ben nog steeds ongesteld, inmiddels al 8 dagen i.p.v. de gebruikelijke 4). Hoop maar dat dit een eenmalig grapje is ;(

Nope, alles normaal.

Hoe gaat het nu Femke?

Mijn dochter heeft vandaag haar eerste Pfizer gehad, de andere vorige week Moderna (is net 18). Ze zijn er allebei blij mee! *\o/*

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:48

Mijn cyclus is redelijk regelmatig.
Toevallig de laatste 2 intervallen 2 dagen korter dan normaal gemiddeld.
Echter, de eerste keer dat dat plaatsvond was dat precies een week vóór m'n eerste Pfizer prik.
Dus in mijn geval ga ik toch echt uit van toeval :+

Of toch, mijn man was al wel gevaccineerd en ik ben wel al die tijd met hem in contact geweest :=

Niet serieus bedoeld uiteraard

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:03

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:07

Pfff ik moet %}£#£#¥{%{^ ook voor een tweede keer.
Ben 8 mei positief getest bij een GGd teststraat, netjes contact onderzoek gehad en weet ik veel wat allemaal.
Bel ik vandaag om te zeggen dat mijn herstelbewijs in de app niet werkt, zegt die doos dat dat komt omdat ze geen pcr maar een sneltest gebruikt hebben die dus niet internationaal geldig is.
Nu moet ik nog meer van die zooi in mijn lichaam laten spuiten omdat zij een andere test gebruiken %{^~^^~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:11

Maar je code werkt toch wel? Je bent het herstelbewijs alleen maar nodig als je geen prik gehad hebt. Als het goed is staat op je QR code gewoon dosis 1 van 1 en dan werkt die gewoon.

Het verschilt echt wie je aan de telefoon hebt. Collega van mijn man kreeg dit eerst ook te horen. Hebben ze nog paar keer weer gebeld en toen was het wel goed en is de QR code ook gewoon goed.

Collega's zijn nu in het buitenland op vakantie en daar werkte het dus gewoon was geen probleem.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:17

Spenk schreef:
Maar je code werkt toch wel? Je bent het herstelbewijs alleen maar nodig als je geen prik gehad hebt. Als het goed is staat op je QR code gewoon dosis 1 van 1 en dan werkt die gewoon.

Het verschilt echt wie je aan de telefoon hebt. Collega van mijn man kreeg dit eerst ook te horen. Hebben ze nog paar keer weer gebeld en toen was het wel goed en is de QR code ook gewoon goed.

Collega's zijn nu in het buitenland op vakantie en daar werkte het dus gewoon was geen probleem.

Qr code werkt denk ik wel, althans zie hem zoals ik hem moet zien.
Waar staat dat 1 van 1?

Dat herstelbewijs is dus alleen nationaal en niet internationaal omdat het blijkbaar geen pcr was. In september ga ik op vakantie ( hoop ik :) ) dus wil wel dat alles goed is.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:19

laura1987 schreef:
Pfff ik moet %}£#£#¥{%{^ ook voor een tweede keer.
Ben 8 mei positief getest bij een GGd teststraat, netjes contact onderzoek gehad en weet ik veel wat allemaal.
Bel ik vandaag om te zeggen dat mijn herstelbewijs in de app niet werkt, zegt die doos dat dat komt omdat ze geen pcr maar een sneltest gebruikt hebben die dus niet internationaal geldig is.
Nu moet ik nog meer van die zooi in mijn lichaam laten spuiten omdat zij een andere test gebruiken %{^~^^~

Ik heb ook zo'n soort gelijk verhaal. Sneltest gehad bij commerciële testbedrijf en positief maar wel 1 prik nu gehaald en uiteindelijk 9 augustus de 2e maar twijfel er nog over. Ga van 1 tot 8 augustus naar Frankrijk en heb mijn internationale qr code en bij verschillende buitenlandse scan apps scant die groen. Dus als alles lukt in Frankrijk zeg ik hem af. Ben namelijk erg bang dat ik ziek wordt van de 2e prik. Hoor je van meer mensen. Van de 1e prik nergens last van gehad maar toch.. en bij mij staat er dosis 1 van 1. Dus ga ervan uit dat het goed gaat.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:11

Morrie schreef:
Ik heb sinds mijn 2e AZ prik, behalve een aantal andere klachten, weer heel erge opvliegers. Ik was er na13 jaar net een beetje vanaf. Echt heel irritant

Wat voor klachten nog meer?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:22

tokedri schreef:
Morrie schreef:

Ik kreeg 3 dagen na de 2e prik gordelroos (de derde keer in mijn leven). Het herpesvirus zag z’n kans terwijl mijn immuunsysteem aan het knokken was met AZ

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:47

Hier ook na een jaar weer opvliegers. Begon al na de 1e prik. Heel irritant en geen idee wanneer dat weer op zal houden.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:25

["]
tokedri schreef:
Morrie schreef:

Ik kreeg 3 dagen na de 2e prik gordelroos (de derde keer in mijn leven). Het herpesvirus zag z’n kans terwijl mijn immuunsysteem aan het knokken was met AZ[/quote]

O balen zeg. Voor zoiets ben ik bang maar dan anders
Ik heb lyme en bij veel mensen met lyme worden de lymesymptomen erger
Al twee x de vacc uitgesteld uit angst daarvoor. Maar ja… wat anders

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:45

Blue_Eyes schreef:
Palmboom95 schreef:

Nope, alles normaal.

Hoe gaat het nu Femke?

Mijn dochter heeft vandaag haar eerste Pfizer gehad, de andere vorige week Moderna (is net 18). Ze zijn er allebei blij mee! *\o/*

Wat super dat ze er zo blij mee zijn!

Ik ben wat moeiig nog, maar een eind beter dan gisteren en eergisteren. Beetje keelpijn nog, beetje stram, maar echt vele malen beter dan gisteren. Vanmiddag zelfs weer even bij paardlief gaan kijken.

Nu nog een dag of 8 wachten en dan ga ik me eindelijk wat veiliger voelen. Yesss!
De kans dat de enting niet aangeslagen is bij mij lijkt me buitengewoon klein, gezien de heftigheid van mijn reactie :') :D

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 01:12

Vandaag mn 2e pfizer prik gehad. Net als de eerste prik werd ik na een paar uurtjes doodmoe, knallende koppijn en misselijk en een zere arm. Kon mn ogen niet meer openhouden.
om 21.00 naar bed gegaan. Maar nu weet ik de andere bijwerking weer.... dagenlange slapeloosheid... terwijl je doodmoe bent...grrrr...