Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Arabesk schreef:In maart benaderde ik corona net als droes en rhino bij paarden. Na boodschappen doen kleren uit bij de deur en alles in de was en de boodschappen in de schuur drie dagen. Toen wist je nog helemaal niks.
Ik deed ook zoiets, kleren wassen, zelf onder de douche gaan, alleen boodschappen soppen heb ik nooit gedaan, dat vond ik te omslachtig. Maar wel bv (doe ik nog steeds) veel brood zelf bakken dus bij de molen hier in de buurt veel meel gehaald om te kunnen bakken, zodat ik minder naar de winkel hoef.
Anna79 schreef:Ik vraag me iets af: ik ken een gezin met jonge kinderen waarvan de vrouw corona heeft gehad. Ze had redelijk stevige symptomen als koorts en benauwdheid. Vanwege de zeer jonge kinderen van het gezin is ervoor gekozen om haar niet af te zonderen. Niemand heeft verder corona gekregen. Dit vind ik dus interessant om te onderzoeken. Wellicht heeft de man het asymptomatisch doorgemaakt. Hoe kan dat dan, vraag ik me af? Hij werd toch aan behoorlijk wat virus blootgesteld. Er wordt hier net gedaan alsof iedereen sowieso corona krijgt maar dat hoeft dus niet.
secricible schreef:Ik vond dit wel een interessant artikel nav de vraag waarom sommigen ziek worden en anderen niet: https://newsweek.be/4-op-10-mensen-besm ... en-waarom/
Ondertussen is er ongetwijfeld nog veel meer onderzoek bekend en zullen sommige hypotheses vast weer ontkracht zijn, maar het laat wel zien hoe complex dat die informatie in elkaar zit.
Ik heb hier ook gelezen dat de reden dat kinderen waarschijnlijk minder getroffen worden is doordat zij nog vollop in de ontwikkeling van hun immuunsysteem zitten en waarschijnlijk kruisreactie geven op andere coronavirussen die wel al langer bekend zijn bij ons.
bigone schreef:In extreme angst leven, ongetwijfeld zullen er wat zijn. Ik leef niet in extreme angst maar wel met grote voorzichtigheid. Wanneer je in het gezin of in zeer nabije kring mensen hebt waar een coronabesmetting het doodvonnis voor kan betekenen reageer je met de houding dat inderdaad iedere voorbijganger je doodvonnis kan betekenen. Niet uit angst maar uit realisme en het is belachelijk dat er mensen zijn die daar over. En zo is het ook met vaccineren, onze kinderen staan vooraan in de rij zodra ze gevaccineerd mogen worden, hopelijk snel want ze zitten ook nog eens in beroepen waar besmettingsgevaar hoogtij viert. Zo dat ze, wanneer wij ook gevaccineerd zijn we eindelijk weer bij elkaar kunnen komen, ook dat is niet in angst leven, dat is gewoon realiteit.
En de mensen die het voor hun persoonlijk niet zo nodig vinden om gevaccineerd te worden, tja, die hebben er wat mij betreft echt geen klap van begrepen. En blijven tot mijn omgeving en gezin gevaccineerd is potentiele gevaren.
mysa schreef:Er zijn inmiddels specifieke genen gevonden die bij het merendeel van de ernstig zieke patiënten zijn gevonden.
mysa schreef:pien_2010 schreef:Heb je daar bronnen van?
Want dit is iets dat ik me af heb gevraagd nl.
Nee, gelezen maar niet opgeslagen. Zal morgen eens kijken of ik het terug kan vinden.
sureido schreef:Nu bij Jinek wordt weer gezegd hoe pijnlijk het is hoe langzaam het gaat hier in Nederland tov andere landen. De achterstand wordt alleen maar groter. Ik hoop dat ze snel kunnen bijbenen maar ik heb daar een hard hoofd in.
Edit: Gommers zegt ook als 60+ gevaccineerd is (ongeveer 4 miljoen) dat de druk van de ziekenhuizen afgaat.
Dus ik neem aan als die groep gevaccineerd is dat we weer veel kunnen.
IMANDRA schreef:DuoPenotti schreef:Handen wassen. Afstand houden sta ik 1000 % achter. De kapjes niet. Al zet ik ze braaf op en ga er geen stennis over schoppen.
Wat ik er wel eng aan vind zijn de mensen die dus wel denken dat het helpt en weer in elkaars ruimte komen.
Ik heb mijn moeder van 75, hart patiënt dan ook echt op het hart gedrukt die afstand te houden. En niet naar plaatsen te gaan die te druk zijn.
Maar dit is dus inderdaad niet goed. Het is én, niet óf met deze maatregelen
Nikass schreef:bigone schreef:In extreme angst leven, ongetwijfeld zullen er wat zijn. Ik leef niet in extreme angst maar wel met grote voorzichtigheid. Wanneer je in het gezin of in zeer nabije kring mensen hebt waar een coronabesmetting het doodvonnis voor kan betekenen reageer je met de houding dat inderdaad iedere voorbijganger je doodvonnis kan betekenen. Niet uit angst maar uit realisme en het is belachelijk dat er mensen zijn die daar over. En zo is het ook met vaccineren, onze kinderen staan vooraan in de rij zodra ze gevaccineerd mogen worden, hopelijk snel want ze zitten ook nog eens in beroepen waar besmettingsgevaar hoogtij viert. Zo dat ze, wanneer wij ook gevaccineerd zijn we eindelijk weer bij elkaar kunnen komen, ook dat is niet in angst leven, dat is gewoon realiteit.
En de mensen die het voor hun persoonlijk niet zo nodig vinden om gevaccineerd te worden, tja, die hebben er wat mij betreft echt geen klap van begrepen. En blijven tot mijn omgeving en gezin gevaccineerd is potentiele gevaren.
Bigone ik vind jouw berichten in dit topic altijd zo to the point, en zó raak. Met dit bericht verwoord je precies mijn gedachte. Thanks![]()
![]()
pien_2010 schreef:secricible schreef:Ik vond dit wel een interessant artikel nav de vraag waarom sommigen ziek worden en anderen niet: https://newsweek.be/4-op-10-mensen-besm ... en-waarom/
Ondertussen is er ongetwijfeld nog veel meer onderzoek bekend en zullen sommige hypotheses vast weer ontkracht zijn, maar het laat wel zien hoe complex dat die informatie in elkaar zit.
Ik heb hier ook gelezen dat de reden dat kinderen waarschijnlijk minder getroffen worden is doordat zij nog vollop in de ontwikkeling van hun immuunsysteem zitten en waarschijnlijk kruisreactie geven op andere coronavirussen die wel al langer bekend zijn bij ons.
Ik vind het een heel interessant artikel ondanks de nog veel vragen waar de antwoorden nog op gezocht worden.
Ook het hele stuk over mondkapjes, als dat echt waar zou zijn, dan haalt dat de hele theorie dat mondkapjes niets zouden doen onderuit.
En nog wel meer andere zaken.