Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:Uhm besita ik weet niet hoe jij er bij komt dat kinderen bij de Sint op schoot mochten dat was namelijk niet de bedoeling ... Sint en Piet waren hier op de basisscholen via teams of op afstand in de klas. Dat het hier gebeurd is kan ik mij zo voorstellen, net als ik mij kan voorstellen dat, dat dan in België ook is gebeurd.
besita schreef:lenaa_tje schreef:Uhm besita ik weet niet hoe jij er bij komt dat kinderen bij de Sint op schoot mochten dat was namelijk niet de bedoeling ... Sint en Piet waren hier op de basisscholen via teams of op afstand in de klas. Dat het hier gebeurd is kan ik mij zo voorstellen, net als ik mij kan voorstellen dat, dat dan in België ook is gebeurd.
Ik zag zo ontzettend veel foto's van sinten en pieten thuis bij mensen en hun kinderen passeren vandaar
Bij ons mocht ie alleen in de auto of paard en kar door de straten ..nergens binnen ,viel me echt op vandaar
SusanH schreef:Twee mensen met mogelijke bijwerkingen op een groep van hoe groot? Dat kan ik niet snel terug vinden. Ik heb gelukkig geen ernstige allergie, alleen een allergie voor pollen. Ik durf het wel aan.
Shadow0 schreef:Achterom schreef:Misschien moet jij dan de regering gaan adviseren over wat wel helpt... en hoe te handhaven zodat men zich er daadwerkelijk aan houdt.
Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat men het gewoon niet weet.
Er zijn een aantal mensen met behoorlijke deskundigheid die al vele keren hebben geprobeerd gericht advies te geven. Die ervaring hebben met crisisbestrijding op andere terreinen in Nederland of die ervaring hebben met het omgaan met epidemieen in andere landen. En het wordt steeds afgeweerd. Er is geen gesprek of advies mogelijk. Soms, als het een beetje mediaaandacht krijgt wordt er heel selectief 1 ding uitgenomen, en wordt gedaan alsof dat 'het' advies was, ("en zie je wel, het werkt niet!") zonder de tijd te nemen om daar echt over na te denken.
Er kan veel en veel meer dan er nu gebeurt. (Maar dan moet je het wel willen. En niet blijven hangen aan een strategie die achter de schermen 'uit laten razen' genoemd wordt.)
Electra63 schreef:Ook Maurice de Hond, Robert Jensen en Baudet geven advies
Citaat:Je weet verder niet wat precies besproken wordt in het OMT en wat de afwegingen zijn.
bigone schreef:Wat betreft “ uit laten razen” er is inderdaad gekozen om te proberen Nederland zo gecontroleerd mogelijk door deze pandemie te krijgen. Daar ben je geen wob verzoeken voor nodig.
Citaat:Enige andere optie was een complete lockdown ala China voor nodig. Gezien alle steigerende Nederlanders die een ander de hersens al in slaan wanneer ze gevraagd word om een mondkapje te dragen was dit gewoon totaal onmogelijk.
Electra63 schreef:Ik vind het commentaar en kritiek van leken op het OMT van dezelfde orde als van complotdenkers.
Citaat:Zoveel mensen willen inzage en inspraak in het beleid....