Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:12

bij ons liggen 140 patienten op ic op 2700 bedden

In Nederland zijn er in normale omstandigheden 6,4 bedden op intensieve zorg per 100.000 inwoners beschikbaar. Dat is een pak onder het Europese gemiddelde van 11,5. Ter vergelijking: in ons land zijn dat er 16, in Duitsland zelfs 34. Die aantallen zijn nog lichtjes gegroeid tijdens de crisis. Alleen Finland, Griekenland, Zweden en Portugal doen het met nog minder bedden per 100.000 inwoners.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:14

besita schreef:
er liggen bij jullie net geen 150 mensen op IC ...verdeeld over hoeveel ziekenhuizen is dat dan ?
op 1350 ic bedden lees ik net

164 bewezen en verdachte IC patienten. Verdeeld over 59 ziekenhuizen. Nederland heeft normaal 1150 IC bedden, waarvan in normale omstandigheden er 70-75% bezet zijn. Dat betekend dus dat er naast de normale zorg gemiddeld zo’n 250 bedden bij kunnen voor we vol liggen.
Waarbij je je moet realiseren dat de maatregelen van nu pas over 2 weken effect hebben dus dat ze nog 2 weken stijging hebben ingecalculeerd bij hun keuze tot nu maatregelen nemen.

En ja, nederland heeft relatief weinig Ic bedden, de reden daarvoor is al heel vaak besproken hier. Nederland gaat heel anders om met IC bedden. In de rest van europa wordt vrijwel iedereen opgenomen op een Ic als er medische noodzaak is. In nederland kijken we veel realistischer of en hoe iemand van de IC af komt. De 80-jarige wordt dus meestal niet meer opgenomen, waar dat in andere landen wel zou gebeuren.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:14

Afbeelding

je hoeft toch geen tabellen te leren lezen het staat gewoon in de pdf totaal covid patienten op ic
MarlindeRooz schreef:
Leer alsjeblieft eens tabellen lezen. Van 1 tot 22 september is er een stijging van 285 patiënten op de IC.
Laatst bijgewerkt door besita op 01-10-20 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:17

Ik heb het over Dimphyl. :)

---

Dimphyl schreef:
bigone schreef:
Ik heb nu getemd op je bericht Dimphyl, je liegt !!

Waar lieg ik?
Google zelf maar. Er zijn fotos naar buiten gebracht van massagraven en van lijkwagens in een rij, die eigenlijk al van een aantal jaar geleden zijn uit een heel ander land.
Ik kan zo even geen link sturen, ben aan het werk, maar ga er vanavond even naar zoeken.

[ [url=m/FhQAyc.png]Afbeelding[/url] ]

Zelf ook de bron gecontroleerd?

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... raves.html

Tekst onder de foto: "The above image from 2017 shows inmates from Rikers Island burying bodies in New York City's Hart Island"

Doe je nou zo dom of?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:28

Nou, ik heb even gegoogled...
Het laagste wat ik zo kon zien is 18 mensen op de ic op 18 juli.
Toen is steeds onder de 100 gebleven tot 22 sept toen het naar 106 ging.
Gisteren op 30 september waren het er 163.
Terug te vinden op https://allecijfers.nl/nieuws/statistie ... n-covid19/

Ergens heb ik wel wat fotos gezien die niet juist waren, zoals bijv de verdrukkingen bij winkels (wat dan achteraf een opening van een winkel bleek te zijn).. volgens mij hebben meer dat gezien.. ?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:54

Wat wil je nou zeggen met blind alleen 3 tabellen posten besita zonder context?

Magrathea

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:38

Ik denk ter ondersteuning van wat jij en Cer ook zeggen :j

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:38

Ik wil niets zeggen gewoon de aantallen weergeven zodat niet 1 zegt 10 op ic ,een ander honderden etc
Je kan toch beter de exacte cijfers erbij halen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:44

Het is hoe dan ook duidelijk dat het weer flink aan het oplopen is.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:23

Blue eyes: normale jaren loopt het griep virus ook op wanneer de r in de maand terug komt.

Gommers zei zelf ook al zo’n pcr test zegt vrijwel niets.

Dus we kunnen wel massaal gaan testen maar waar testen we dan op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:33

Janinevv schreef:

Bron?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:36

Janinevv schreef:
Blue eyes: normale jaren loopt het griep virus ook op wanneer de r in de maand terug komt.

Hij zegt dat de test wel klopt (of je wel of niet corona hebt) , maar dat het niet test of je besmettelijk bent.

https://www.nu.nl/nucheckt/6071555/nuch ... atest.html

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:42

Janinevv schreef:

Maar wie heeft het over het griepvirus? Het gaat hier over de mensen die positief getest op corona op de IC belanden. Dat zijn dus, let op: de mensen die een kans maken om het te overleven, anders komen ze er al niet.

Gommers' uitspraak is gigantisch uit zijn verband getrokken. Hij heeft dat later op zijn eigen LinkedIn-pagina rechtgezet:
Citaat:
Gommers verduidelijkte echter al snel, via zijn eigen Linkedin-pagina, dat hij vindt dat alleen een PCR-test niets zegt én dat het om deze reden heel belangrijk is om symptomen erbij te betrekken en te testen als er klachten verschijnen. Een oude infectie zorgt immers niet meer voor nieuwe symptomen die passen bij COVID-19.

Gommers vindt dus niet dat de test van de GGD waardeloos is. Inmiddels heeft Café Weltschmerz de titel van hun video veranderd. Ze stellen nu alleen dat Gommers zich herkent in kritiek op de PCR-test. Desondanks is de originele kop nog steeds te vinden op meerdere complotwebsites, als WantToKnow en JDreport.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:46

Jaa maar die is er ook nog toch ? Of hebben we het griep virus verslagen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:48

Het griepseizoen is nog niet begonnen, dat komt eigenlijk pas eind oktober. Daarnaast is de kans heel groot dat door de Covid-maatregelen er ook veel minder griep zal uitbreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:05

Janinevv schreef:
Jaa maar die is er ook nog toch ? Of hebben we het griep virus verslagen?

Je stapt er wel makkelijk overheen nu. Hoe zit het met je uitspraak dat Gommers heeft gezegd dat zo'n pcr-test vrijwel niets zegt? Sta je daar nog steeds achter na de reacties hierboven?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:31

Als hij heeft verkeerd verwoord dan niet. Maar als het niet actief is in die zin hebben we er daarin niet veel.

Ik had Pfeiffer konden ze terug zien maar was niet meer besmettelijk. Dan is al die media die erboven op zit toch ook alleen maar angst zaaiend ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:36

Janinevv schreef:
Als hij heeft verkeerd verwoord dan niet. Maar als het niet actief is in die zin hebben we er daarin niet veel.

Ik had Pfeiffer konden ze terug zien maar was niet meer besmettelijk. Dan is al die media die erboven op zit toch ook alleen maar angst zaaiend ?

Ik krijg steeds meer de indruk dat juist die mensen die elke keer maar over angstzaaiers in de media praten zelf het meest bang zijn.
Waar is het gezonde verstand gebleven bij mensen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:38

Hoezo? Ik wil liever geen mondkap op omdat ik mij daar niet fijn bij voel. En dat hebben meerdere mensen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:40

Janinevv schreef:
Hoezo? Ik wil liever geen mondkap op omdat ik mij daar niet fijn bij voel. En dat hebben meerdere mensen.

Ik wil hem ook liever niet op, niemand denk ik zo maar je kunt er over klagen maar ook gewoon aanvaarden dat het nu gewoon even moet. Nederlanders kunnen in sommige gevallen zo miepen, niet alleen hierover maar elk besluit of gebeurtenis moet be- en veroordeeld worden.
Hoop dat ze het gewoon gaan verplichten zijn we van die discussie ook weer af.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:42

Janinevv schreef:

Ik snap even niet waarom je dat testen onzin vindt als het niet uitwijst of je besmettelijk bent. Kan je dat uitleggen?

Nee, het test niet of je besmettelijk bent. Maar wel of je het hebt of niet. En als je het hebt, dien je thuis in quarantaine te gaan. Zou het beter zijn als het al uitwijst als je besmettelijk bent terwijl je nog geen symptomen hebt? Natuurlijk! Maar dat kan nu blijkbaar nog niet, dus moeten we roeien met de riemen die we hebben.

Kan je sowieso in quarantaine te gaan bij klachten? Sure, maar ik verwacht dat een positieve test meer incentive geeft om het ook daadwerkelijk te doen (en sommige bedrijven te overtuigen dat je toch maar beter thuis kan zitten).

@bigone: ik snap sowieso niet waarom sommige mensen zo moeilijk doen over mondkapjes. Je gaat niet dood aan een beetje oncomfortabel gevoel hoor :') . Ik als brildrager vind ze ook poedersuiker, maar nu het weer zwaar word aangeraden doe ik er toch een op mijn smoel. Eens over het verplichten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:49

Janinevv schreef:

Maar er zijn ook heel veel mensen die zich er niet fijn bij voelen als anderen geen mondkapje op hebben. En velen daarvan hebben daar een veel betere reden voor dan dat jij hebt voor het níet dragen van een mondkapje.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:55

Janinevv schreef:

Ik wil liever ook geen mondkap op.
Ik wil liever ook niet dag in dag uit achter mijn computer zitten.
Ik wil liever naar de universiteit waar ik 3000 euro per jaar voor betaal.
Ik wil liever ook niet dagenlang niemand zien of spreken.
Ik wil liever ook het terras op.
Ik wil liever ook mijn verjaardag vieren.
Ik wil liever ook dat corona voorbij is.

Maar alles als onzin en angstzaaierij bestempelen wat vanuit de overheid komt. Gaat corona niet weg krijgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:57

Janinevv schreef:

Dit zijn twee totaal verschillende testen waar je het nu over hebt.
De PCR test of er op het moment van afnemen een corona virus zich in jouw lijf heeft geïnfecteerd. Als je een corona-infectie hebt ben je in de meeste gevallen ook besmettelijk en daarom moet je in isolatie.

Als ze je pfeiffer terug konden zien hebben ze het via je bloed getest en dan testen ze op antistoffen. En als je die hebt heb je het al doorgemaakt en ben je idd niet meer besmettelijk.

En nee, een mondkapje is niet tof, maar ik draag er de hele werkdag een en het went toch best wel :+