Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ezellover25

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 23:36

Wat is er gebeurd dat je zo blauw bent?

Ik ben daar 2 jaar geleden geweest en ik ben heel huids terug gekomen.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 07:48

Mijn benen en heupen komen ook zo thuis als ik een dagje bij de Huttenheugde ben geweest en 100x door de wildwaterbaan ben geweest :')

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:15

Ik zag de foto's van tirzasarah10 en dacht zo iets moet ik ook nog op de foto hebben.
Gevonden! :D Bij mij was het een operatie aan mijn enkelband.

Let op! Foto is van dichtbij.
Spoiler:
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:45

:7 echt zo niet nice van die ritssluitingen.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:47

Dat is ook een flinke jespri!!
Donderdag gaat hier het gips er af en als ik er aan denk zal ik een voor en na wassen foto plaatsen _O-
Ik kan met mijn hand in het gips maar voel extreem veel velletjes haha, ik wil zo graag in mijn voetenbad voor de jeuk enz.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 23:10

tirzasarah10 schreef:
Dat is ook een flinke jespri!!
Donderdag gaat hier het gips er af en als ik er aan denk zal ik een voor en na wassen foto plaatsen _O-
Ik kan met mijn hand in het gips maar voel extreem veel velletjes haha, ik wil zo graag in mijn voetenbad voor de jeuk enz.

Fijn dat het gips er af mag! Ik was ook zo blij dat ik na toen 6 weken gips eindelijk weer normaal kon douche en in bad kon.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:56

Afbeelding

Als ik jullie enkels zo ziet ben ik toch wel blij dat ze onderhuids gehecht hebben. Was ook na een ok aan enkelbanden en uiteindelijk het maken van 10 microfracturen om het botoedeem op te lossen.

Dit was trouwens na 2 weken gips

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:18

Ow, enkel heb ik genoeg horror foto's van. Maar, die heb ik denk ik al wel eens gedeeld.

Nu, vers van de pers:

Gister, met verwijderen van hechtingen.
Niet heel bloederig, maar toch even spoilertje.
Geplande ok aan sl letsel..

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:21

MaNdiii schreef:
[ Afbeelding ]

Als ik jullie enkels zo ziet ben ik toch wel blij dat ze onderhuids gehecht hebben. Was ook na een ok aan enkelbanden en uiteindelijk het maken van 10 microfracturen om het botoedeem op te lossen.

Dit was trouwens na 2 weken gips

Denk dat het kwa hechten ook afhankelijk is van de grote van de wond die ze moeten dichtmaken.
Hoe groter hoe meer druk en dan als er veel kans is op zwelling is onderhuidse hechtingen niet sterk genoeg.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 17:59

Ezellover25 schreef:
Wat is er gebeurd dat je zo blauw bent?

Ik ben daar 2 jaar geleden geweest en ik ben heel huids terug gekomen.

In de wildwaterbaan gebeurde er een ongelukje ik geloof dat ik draaide door de stroming en knalde met de arm net banketstaaf

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 18:00

SayaJones schreef:
Mijn benen en heupen komen ook zo thuis als ik een dagje bij de Huttenheugde ben geweest en 100x door de wildwaterbaan ben geweest :')

Ja Ecaxt dat gebeurde want die waterglijbaan is echt tof hahah

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:50

Niet aan toegekomen nog om het goed schoon te poetsen, vandaag was dag 3 ziekenhuis en meer dan aan het einde van mijn latijn 8)7

De röntgen:
Afbeelding

Sorry voor de verschrompelde pootjes :+ ga morgen eerst scrubben en korsten pulken(arts gaf het als advies *\o/* ), van de week maar even een voetmasker ofzo
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Binnenkant hoop ik blijer mee te zijn als de korsten er af zijn, lijkt toch nog wel erg strak te staan en een soort hobbel. Als het zo is hoop ik in iedergeval dat ik geen last er van krijg.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:53

Mag je al biodermal oid smeren? Misschien helpt dat met de elasticiteit en het herstellend vermogen zodat die bobbel wat minder wordt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:22

Ik zou geen korsten krabben. Gewoon alleen even scrubben onder de douche. En na het douchen goed insmeren met wat vettigs.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 23:34

Aantal keer enkelband operatie gelezen de laatste dagen.
Daar heb ik ook nog wel foto's van.

2x geopereerd enkelband en syndesmose. Helaas nu 5 jaar na de eerste operatie en 6,5jaar na de verzwikking geen uitzicht op herstel meer |( Morgen gaan ze opnieuw een zenuwblokade doen, kijken of dat nog wat helpt met de pijn.

Hopelijk bij jullie meer succes en goed resultaat ervan.

Enkelband:
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding
ging niet goed dicht, heeft iets meer als een half jaar geduurd voor het dicht was.
Litteken is ook nog steeds lelijk.

Syndesmose:

Deze herstelde wel goed en zijn nu bijna niet meer te zien.
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 23:51

Xpablobokt, ja die heb ik al klaar liggen :) vorige keer gebruikt en echt geweldig resultaat :D al stond de huid toen niet zo gekkig.

Marcella, dit is het advies van de arts, Vorige keer deed hij het tijdens consult zelf. Nu liep het uit en gaf hij aan dat ik thuis zelf mocht krabben. Snap je gedachte wel want zover ik weet is het zoveel mogelijk afblijven, hoe moeilijk het ook vaak is voor mensen :))

Kosseh, oee wat ontzettend naar! Helaas met de zenuwblokkade ervaring en de prikken zijn echt gemeen. Hier heeft de operatie vorig jaar voor deze enkel niet geholpen en zit er helaas nog zenuwpijn in. Ik krijg ook nog iedere 8 weken injecties, helaas. Zitten ook echt rot bijwerkingen aanvast en veel schade op lange termijn :( succes en sterkte

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 00:17

Van afblijven weet ik ook alles af vooral dat het 9 van de 10 niet lukt. _O-

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 18:02

Marcella schreef:
Van afblijven weet ik ook alles af vooral dat het 9 van de 10 niet lukt. _O-

Nee het heeft ook echt aantrekkingskracht _O-

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even goed schoongemaakt vanmorgen en een laag vette crème er op, kon vanmiddag de korsten en heel makkelijk afhalen. Zaten nog wat stukjes hechting in, dacht ik al van het leek wel of er stro in mijn sok zat zegmaar :o
Ondanks poetsen en laat vet is de volgende lading velletjes er al weer bah. Ziet er wel echt stuk fijner uit en iets meer rust over hoe het nu staat, nog wel een hobbeltje maar dat zou echt nog weg kunnen trekken.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 18:54

Ohhh vingers met pulkkriebels hier :') :')

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:01

Jeetje wat een operaties zeg... Mag ik jullie vragen wat precies de klachten en motivatie om te opereren waren voor de enkelbanden?

Ikzelf heb mijn enkelbanden zo vaak gescheurd dat het enkel nog littekenweefsel is (aan de buitenzijde van beide enkels) Aan 1 kant lijkt er ook een stuk bot te zijn afgebroken in het proces. Er zit een keiharde bobbel, al heb ik er geen last van.

Ik heb jaren met steunzolen gelopen tot ik een jaar terug een wat duurder soort wandelschoenen vond. Sindsdien zonder. Eens de zoveel tijd gebeurt er iets (waarschijnlijk losscheurend littekenweefsel of verklevingen ofzo) waardoor het voor een minuut of 10 onmogelijk is om te lopen (niet alleen door de pijn) en dan gaat het langzaamaan weer.

Vandaag de dag kan ik zonder pijn door mijn enkels gaan (even los van de keren dat er iets van littekenweefsel lijkt los te schieten) en met deze nieuwe schoenen heb ik ook geen last van mijn platvoeten.

Wat is jullie traject geweest?

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:48

Mijn motivatie was vooral dat ik steeds minder kon. Ook afentoe niet lopen. Ik had ook meer last van het botoedeem dan de banden. 1 botje heeft nog steeds botoedeem. Maar het scheenbeen na operatie niet meer en zorgt gelukkig dus ook niet echt meer voor irritatie aan banden en pezen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 00:31

Thirzasarah10, wat ziet je litteken er al netjes uit!

Xyris, nadat ik er ooit door heen was gegaan heb ik er altijd last van gehouden.
Ik basketbalde veel, wat alleen nog maar kon met brace. Ook met brace had ik erna last, maar de brace was het verschil tussen de dag erna kunnen lopen of niet.
Verder last met werken (ziekenhuis), maar ook vaak verzwikken.
Zo kon ik niet rennen zonder door m'n enkel te gaan en was ik onzeker op oneffe ondergrond.
De operatie zou dat allemaal verhelpen en zou na 12 weken weer kunnen basketballen en na 8 al weer hardlopen.

Nu denk ik had ik de operatie maar nooit gedaan. Voor de operatie kon ik nog basketballen (met brace), staand werk doen en normaal lopen.
Nu is 10 minuten staan vaak al te veel en lopen doet ook al snel pijn.
Ook zitten doet pijn, door als nog de druk erop. Maar ook m'n sok of deken kan te veel zijn.
Soms ga ik wel over m'n grens heen (voor een mooie wandeling bijvoorbeeld), maar dan heb ik wel gelijk weken extra last.
Als ik dit vooraf had geweten had ik nooit de eerste operatie gelezen daar.

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 12:54

Even een update van het oog, de hechtingen hadden helaas wel los gelaten, maar het ziet er nu al super netjes uit vind ik zelf!

Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:33

Ohh daar kun je niets van zeggen!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 21:54

Wilde een fles olie pakken, die gleed uit m’n handen boven een glazenkom met brood deeg erin. Wilde m’n deeg redden dus was heel snel. Daarbij schaafde ik alleen m’n vingers langs het gebroken gedeelte. Gister middag gebeurd. Vanavond pleister er af zodat t kon luchten maar het bloedde dus nog steeds..

Klein plekje maar kwam veel bloed uit

Afbeelding