Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:01

Ik ben gisteravond getest, vond het heel erg meevallen! Voor je het weet is het al klaar.
Was wel enorm druk bij de teststraat, waardoor aan iedereen die met twee mensen in de auto zat en er maar één getest hoefde te worden, gevraagd werd om de auto te parkeren en lopend door de teststraat te gaan.
Uiteindelijk duurde dat langer dan met de auto haha, toen ik eenmaal aan de beurt was waren bijna alle auto's al geweest. Maar de drukte was natuurlijk te verwachten als je buiten werktijden gaat :j

En nu is het afwachten!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:14

Had sinds vorige week hoofdpijn en vanaf donderdag het gevoel verkouden te worden, maar niet noemenswaardig. Vanaf vrijdag wat genies er bij en af en toe een beetje een loopneus en heel erg moe, dus mijn leidinggevende geïnformeerd wat te doen (werk in het ziekenhuis) en die heeft geregeld dat ik gisterochtend getest kon worden. Helaas dus positief getest....inmiddels ook mijn reuk en smaak verdwenen helaas, verder weinig klachten. Verkoudheid al zo goed als weg, nog wel last van de vermoeidheid en de hoofdpijn. Had niet verwacht dat ik positief getest zou worden met deze milde klachten,dus zou zeker laten testen ook al denk je dat je een verkoudheidje hebt!

amber15

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:38

Het valt me op dat dat vaak voorbij komt. Amper klachten en toch positief. Veel klachten en negatief.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:41

Oh ik heb ook flink hoofdpijn en was verkouden, wat hoesten en algeheel wat bwehhh. Heb ook laten testen (met name ook vanwege de hoofdpijn) maar was (gelukkig)negatief.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:07

Balen BlackBerry. Ik hoop op een goed herstel voor je.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:10

Blackberry28 schreef:
Had sinds vorige week hoofdpijn en vanaf donderdag het gevoel verkouden te worden, maar niet noemenswaardig. Vanaf vrijdag wat genies er bij en af en toe een beetje een loopneus en heel erg moe, dus mijn leidinggevende geïnformeerd wat te doen (werk in het ziekenhuis) en die heeft geregeld dat ik gisterochtend getest kon worden. Helaas dus positief getest....inmiddels ook mijn reuk en smaak verdwenen helaas, verder weinig klachten. Verkoudheid al zo goed als weg, nog wel last van de vermoeidheid en de hoofdpijn. Had niet verwacht dat ik positief getest zou worden met deze milde klachten,dus zou zeker laten testen ook al denk je dat je een verkoudheidje hebt!

Flink balen dat je positief bent getest! Hopelijk herstel je vlot en blijft het bij milde klachten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:28

Blackberry28 schreef:

Goed herstel gewenst!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:29

Dank jullie wel, hoop het ook! Niet naar het werk, niet naar stal, dus bokken en t.v. kijken maar dan!

Moet zeggen dat de GGD er wel echt bovenop zit met contactonderzoek en dergelijke, doen ze wel goed!

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:34

Beterschap Blackberry! Hier nog geen uitslag na 2.5 dag.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:02

Dat is balen zeg _Cindy, wat dat betreft een geluk dat ik in het ziekenhuis werk en je het dezelfde dag nog te horen krijgt. Hadden ze gezegd dat het langer kon duren of dat niet?

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:06

Nee! De testmevrouw zei dat de uitslag de volgende dag online zou staan, dat was gisteren. Maar hoorde van collega uit een andere regio ook dat het langer duurde.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 00:51

Mijn dochter is maandag getest in Etten-Leur, met keelpijn en vermoeidheid, en dinsdag al uitslag negatief. Vind het heel netjes binnen 24 uur met deze drukte.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:16

Dat is zeker snel Jobamara,dan zit je niet onnodig lang te wachten!

Hopelijk krijg jij vandaag een goede uitslag _Cindy!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:16

Napie schreef:
Ik werk met mondkapje dus met praten besmet ik niet iemand. Ik kan natuurlijk ook geen weken thuis blijven met elke vage klacht die ik voel. Vandaag voelen de holtes weer normaal. Ik ben wel gisteren om 9 uur weer naar bed gegaan en een uur geleden wakker geworden. De restverschijnselen zijn poedersuiker.

Wel een volledig sluitend medisch mondkapje dan neem ik aan?
De chirurgische houden niet de kleinste drupjes tegen.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:24

jobamara schreef:
Mijn dochter is maandag getest in Etten-Leur, met keelpijn en vermoeidheid, en dinsdag al uitslag negatief. Vind het heel netjes binnen 24 uur met deze drukte.

Zo, dat is echt enorm snel! Heel erg fijn, en uiteraard fijn dat de uitslag negatief was.

Als het goed is krijg ik vandaag ook de uitslag, het is nu 36 uur geleden. Blijft spannend :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:52

Sizzle schreef:
Napie schreef:
Ik werk met mondkapje dus met praten besmet ik niet iemand. Ik kan natuurlijk ook geen weken thuis blijven met elke vage klacht die ik voel. Vandaag voelen de holtes weer normaal. Ik ben wel gisteren om 9 uur weer naar bed gegaan en een uur geleden wakker geworden. De restverschijnselen zijn poedersuiker.

Wel een volledig sluitend medisch mondkapje dan neem ik aan?
De chirurgische houden niet de kleinste drupjes tegen.

Een gewoon FFP1 masker die we ook als wegwerp op OK dragen. Ik vertrouw op onze microbioloog en infectiepreventie van ons ziekenhuis. Hoe lang zou ik anders met een masker op moeten leven denk je? Mijn man is proefpersoon. Heeft geen besmetting en wij zoenen echt wel samen. Zonder masker.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:02

Ik doel meer op de consistentie in de maatregelen. Of je bent nog besmettelijk of je bent het niet.
Blijkbaar ben he niet meer besmettelijk maar dan zouden voor jou ook geen andere maatregelen meer moeten gelden als voor anderen.
Ben je nog wel besmettelijk dan zou je gewoon niet aan het werk horen te zijn.
Dat is absoluut niet tegen jou persoonlijk gericht hoor, jij hoort immers gewoon de interne maatregelen te bevolgen. Ik wordt echter zo simpel van die halfslachtige twijfel maatregelen die overal anders zijn.
Dat is meer een persoonlijke frustratie :o

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:27

Sizzle toen ik begin april geen koorts meer had maar wel nog aan het hoesten was moest ik zonder mondmasker aan het werk ( waren er niet genoeg, dus geen mondmaskers). Ik heb toen, wonderbaarlijk genoeg, niemand besmet. Ik heb gewerkt vanaf 2 weken na besmetting. Hoesten heeft nog een week of 2 aangehouden.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:18

Ik ben negatief :) Heerlijk dat ik weer naar mijn paard kan straks, ik heb in totaal een week gewacht op de test en uitslag.

Gummybear123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:05

Hey! Als je positief blijkt te zijn, hoe gaat dit dan in zijn werk? Wordt je dan gebeld, gemaild oid? En hoe gaat het bron-contact onderzoek? Moet ik daadwerkelijk alle mensen doorgeven waarmee ik in contact ben geweest? Kan ik dt niet zelf doen?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:29

Ik kreeg de uitslag van mijn bedrijfsarts en de volgende dag nogmaals van het GGD. Ik had zelf mijn contacten al geïnformeerd. Het GGD heeft alleen mijn privecontacten uiteindelijk van mij gekregen (was alleen mijn partner, verder geen contacten gehad) Mijn collega’s en patiënten is een interne aangelegenheid. Dat was wel even onduidelijk en heen en weer bellen. Het GGD wou perse de gegevens hebben van mijn collega’s en die moest ik binnen 10 min maar even zien te vinden. Ik heb niet van iedereen een telefoonnummer paraat. Ik had via Facebook hun bericht gestuurd. Uiteindelijk ging het intern. Ze informeren ook je huisarts. Mijn partner kreeg alle aanwijzingen om besmetting te voorkomen en is later nog eens gebeld om te checken of hij niet ziek was geworden.
Volgens mij is het contactonderzoek afgeschaalt en worden alleen kwetsbare mensen in je omgeving gevolgd en moet je zelf de rest informeren.

Gummybear123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:41

Als ik de ggd zeg dat ik in die 2 dagen niet heb gewerkt en dan zelf mijn collega’s op de hoogte breng, is dat ook iets? Ik ben groot voorstander van coronabestrijding, daar jiet van. Maar ik breng liever iedereen zelf op de hoogte dan via GGD.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:11

Volgens mij mogen ze je niet verplichten telefoonnummers af te geven in kader van de privacy

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:12

Je moet alleen contacten doorgeven waarmee je in de laatste drie dagen langer als een kwartier contact heb gehad binnenhuis binnen 1,5 meter

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:18

Gummybear123 schreef:
Als ik de ggd zeg dat ik in die 2 dagen niet heb gewerkt en dan zelf mijn collega’s op de hoogte breng, is dat ook iets? Ik ben groot voorstander van coronabestrijding, daar jiet van. Maar ik breng liever iedereen zelf op de hoogte dan via GGD.

Ik zou dat echt niet oké vinden hoor, wat is het probleem, als de ggd belt?