4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:14

Maanlicht, hopelijk heeft je bezwaarschrift nut. Mijn beste vriendin is ook heel bij dat haar zus en zwager er verstand van hebben en dit soort werk van haar over kunnen nemen. Maar het hele gedoe met UWV werkt alleen maar tegen bij het beter worden is mijn ervaring.
Ik zag vanmorgen inderdaad al op insta dat je op tijd aan de wandel was, wel lekker begin van de dag!

Janine, bizar dat een beetje Vitamine D zoveel verschil kan maken. Wel fijn dat het dus redelijk makkelijk op te lossen is.
Ik zou als ik jou was kijken voor een andere weegschaal. Ik kan bij mijn weegschaal vijf keer in 10 minuten er op staan en dan is mijn gewicht elke keer exact hetzelfde. Als je hem altijd op dezelfde stevige ondergrond hebt staan, dan zou er niet zo'n verschil in mogen zitten.

Kimmie, de oefeningen die je nu voor je therapie moeten zijn, zijn wel oefeningen die ook bij meditatie gebruikt worden. En aan mediteren heb ik het laatste jaar best veel gehad. Hopelijk gaat het voor jou ook zo helpen!

Fading, het zal met jouw werk ook wel heel snel opwarmen als je bezig bent? Ben je vast wel wat liters aan zweet kwijt :+ En oehh zo lekker al die keren barbecueën.

Dilan, ik koop ook vaak het fruit wat in de aanbieding is, dus deze keer waren dat frambozen. Morgen eens zien wat er dan in de aanbieding is.
Wat goed van je meting! Heel mooi resultaat :D

Leonie, ik verbaasde me er van de week over hoeveel andere mensen ook al vroeg gaan hardlopen en wandelen. Maar verder is het inderdaad erg rustig op straat.
Jij bent echt wel lekker bezig met je crossfit en kickboksen of niet! Heerlijk.

Ik heb net even een halfuur gewandeld en deze keer zowaar volledig zonder rugpijn *\o/* Geeft me ook gelijk goede moed voor woensdag. Ik wil rustig aan beginnen en hoop heel erg hard dat het weer gaan sporten ook positieve uitwerking heeft op mijn spieren. Is normaal wel zo, dus fingers crossed.

Zometeen loop ik met mijn vriend de stad even in om hier ergens te gaan lunchen, vanavond ga ik broodjes zelfgemaakte hamburgers maken met salade. Ik ga geen kcal tellen vandaag, maar wel opletten met overige snacks en drankjes. Verder een luie dag denk ik, lekker met een boek op de bank.

Lijstje van gisteren
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: frambozen, paar stukjes Tony chocola
A: wortels en aardappels uit de oven, geitenkaas, olijfolie
T: cracotte met kaas, olijven met feta
Totaal 1.561 kcal

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 16:50

Hmm... alweer een nieuwe weegschaal... Deze heb ik net een jaar... :7

Dilan, wat goed zeg!

Travel_Me, okeee dedication dus... Ik doe het je niet na... Als ik op de fiets naar m'n werk ga kom ik al half dood aan door de pollen in de lucht. Laat staan wanneer ht zo warm is als deze week :')
Mooi dat jullie watergevecht zo geslaagd was!

Maanlicht, wat goed dat je lopend naar CrossFit gaat! Dat niet voldoende hersteld zijn is wat minder. Neem je ook nog supplementen? Wel grappig dat je schrijft over voelen, herkenbaar stukje. Leer ik ook bij mijn coach. Goed stilstaan bij wat je voelt. Is niet makkelijk, maar wel leerzaam!

Ik ging vandaag met m'n juffie weg te jureren, dus ik heb lekker een frikandel met mayo gehad. Omnomnom!
En ik ben nog aan het overwegen of ik morgen vroeg op sta om te gaan rijden... Vannacht een paar uur wakker gelegen omdat er een mot op mijn kamer zat. Laat ik nu fobisch zijn voor alle vlinderachtigen. Stond ik om half 5 vanochtend met de stofzuiger te zwaaien en te gillen... }:0
Ben op zich dus wel twee beetjes moe :')

Kimmie25501

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:33

Janine, onkruid weghalen is idd heel saai :(:) Aan de andere kant, wel weer een extra sportmoment :)) Fijn dat je gemiddeld genomen toch afvalt *\o/* Bijzonder dat een beetje vitamine D zoveel verschil kan maken.

Twilight, fijn dat het goed ging!

Lis_Ol, mooie lijstjes heb je!

Mara, heerlijk lijstje en natuurlijk mag je jezelf af en toe verwennen!

Leonie, klinkt enorm leuk! Dit keer vanuit het niets. Ze stond in de weide te staren alsof ze een geest zag en echt volledig over de zeik. Ik zag daar helemaal niks overigens.

Lino, fijn dat je weer naar de sportschool kan!

Jip, lekker hoor, uit eten :9 In allebei de punten heb je helemaal gelijk. Van ongemakkelijkheid heb ik sowieso vaak last, maar daar gaan we ook mee aan de slag. Heel fijn. En ga het gewoon zo goed mogelijk proberen, misschien leer ik nog wat fancy dansmoves :P Hopelijk heeft je bezwaarschrift nut. Wat goed dat je lopend naar Crossfit gaat!

Fading, skeeleren klinkt als een fijne workout. Jezus die temperatuur bij jou is echt niet vol te houden.

Dilan, lekker bezig! Wat is creatine?

Gisteren niet per se gezond gegeten, maar oké weekenddag kan ik accepteren. Die wafeltjes als laatste T waren alleen niet nodig. Wel weer stukje gefietst en lekker paardgereden.
O: boterham met 100% pindakaas naturel. (146)
L: twee boterhammen met zalm en krabsalade, halfvolle melk. (340)
T: banaan. (124)
T: satésaus, stokbrood, cola zero en roomboter. (520)
A: salade van penne volkoren, paprika, cherrytomaatjes, mozzarella, komkommer en pesto, speklapje, zoete chilisaus, kippendij en drumstick (gekruid). (1019)
T: wafeltjes. (84)
B: 4000 stappen, 10 minuten fietsen, 60 minuten paard verzorgen, 45 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 2234.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:38

Wel bijgelezen, sommige dingen zelf 2x, maar even niet de puf om te reageren dus het word een egopost sorry guys.

Donderdagavond en vrijdagochtend met de warmte gesport maar dat ging prima lekker in de schaduw.

Vrijdag verjaardags bbq bij een vriendin en 's avonds vrienden op bezoek dus slechte dag qua eten maar ongeveer 1800kcal.
Zaterdag oefenwedstrijd gehad iets of de kcal gelet maar wel teveel koolhydraten gehad.
Vandaag hardgelopen korte thuis workout en cross gereden met mijn paard en na afloop mc Donalds gegeten dus vandaag weer boven de 1800 kcal en slechte dingen.

Dus moet echt weer gezonder gaan eten maar morgen nog uit eten bij de beren met vriendinnen iemand ideeën wat ik daar het best kan eten? In ieder geval geen saus/dressing en frites had ik bedacht.

Gefeliciteerd trouwens dilan met je meting ik moet ook weer maar durf nu eigenlijk dus niet omdat ik vrijdagochtend wel veel progessie had geboekt op de weegschaal maar nu dus weer veel slechte dingen gegeten en meer kcal.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:31

@Jip: haha ja snap ik. Ik kan niet eens 1 pull up XD
Echt chill dat je lopend heen kan. Ik ga het binnenkort ook eens proberen. Helaas starten bij ons de lessen pas om 9.00. Ik had liever rond een uur of 8 gegaan, maarja is niet anders..

@Linoleum: ja echt heh. Hier ook wel. Heel grappig, want iedere zondag kom ik hetzelfde oudere vrouwtje tegen tijdens mijn rondje. Ik begin niet standaard dezelfde tijd, maar toch kom ik haar iedere keer rond dezelfde plek tegen. Moeten we om lachen.
Fijn dat je geen rugpijn had! Hopelijk blijft het zo en kun je woensdag heel voorzichtig weer wat beginnen :)

@Janine: Oh ja daar heb ik gelukkig geen last van(pollen). Ik ben van nature iemand die niet kan stil zitten dus maak flink wat meters gedurende de dag. :)
Vroeg naar bed dan maar XD

@Kimmie: Oh dat is echt heel vervelend! Hopelijk gebeurd het niet nog een keer voor er wat met jou gebeurd

@twilight: geeft niks toch? Top dat je in de schaduw hebt kunnen sporten!
Hmm de Beren ben ik nog nooit geweest, dus kan helaas geen tips geven. Anders nog even een weekje wachten qua meten?

-------------------------
Hier op mijn vrije dag rustig aan gedaan. Vanochtend dan alleen even hardgelopen en net nog even een uurtje gewandeld. Probeer nu gedurende de dag meer water te drinken, want drink echt te weinig. Alleen uhh ik moet nog even uitvinden hoe ik dat doe, want nu moest ik echt rennen laatste stukje XD

Lijstje:
O: 350 gr magere kwark met rood fruit en chiazaad
L: omelet met cottagecheese en tomaat
T: 2 knackebrod met philadelphia, komkommer en kipfilet
A: Zoete aardappel, tomaat, kip en paprika
T: 150 ml cookie dough ijs
T: 250 gr Skyr

B: 3 km hardlopen en uurtje gewandeld.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:38

Travel, lekker druk dagje had je gisteren :j
Mijn streefgewicht zit tussen de 58 en de 60 kg :)

Linoleum, heerlijk om weer zonder rugpijn te wandelen :D

Kimmie, creatine is een energieleverancier voor je spieren. Is een lichaamseigen stof, maar je kunt het ook als supplement nemen. Dan kun je zwaarder trainen en herstel je sneller. Dus in feite een boost voor spieropbouw :)

Twilight, wel heel lekker altijd, maar zijn idd veel kcal. Ik plan mijn meting altijd op zaterdagochtend in. ben in de weekenden vaak wat losser met eten, dus dan zal ik maandag wel wat meer wegen en meer vocht vasthouden.

Ook dit weekend niet heel erg opgelet. Tenminste, gisteren niet. Veel lekkers gegeten en van genoten, dus vond het wel prima.

Vandaag opzich niet echt slecht gegeten. Wel 3 Btween zero reepjes (a 67 kcal per stuk) op tijdens een wandeling van 15 km. Maar mn lunch bestond dan weer uit een eiwitreep en minimagnum, dus niet echt een goede bodem voor een stevige wandeling :')
Ontbijt was dan een smoothiebowl met banaan, eiwitpoeder en spinazie. En mijn avondeten was een groentenquiche.
Straks nog een stukje appeltaart en dan is het weer mooi geweest :)

Zit rond de 1900 kcal vandaag. Qua beweging heb ik vanochtend een rustige buitenrit van 10 km gemaakt en vanmiddag dan 15 km gewandeld. Dus de schade valt imo wel mee.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 07:56

@Dilan: ohh dan zit je zeker op de goede weg :) Lekker bezig!
Haha nee niet echt een goede bodem inderdaad voor een wandeling. Was het makkelijk te doen die 15 km?

-------------
Hier erg slecht geslapen. Ik merkte de afgelopen tijd dat ik echt te weinig drink, dus gister geprobeerd om 2 liter te drinken. Dat lukte en heb het ook netjes verspreid over de dag... Alleen ben ik vannacht echt 4x wakker geworden om naar de wc te gaan..... Echt top, dus misschien moet ik eerst het maar een beetje opbouwen ofzo

Lijstje vandaag:
O: brinta met kwark, halve banaan, 25 gr pindakaas en 25 gr witte chocopasta
T: 150 ml skyr
L: 2 koolhydraatverlaagde boterhammen met Tomaat, kipfilet en kaas (in de oven)
T: 2 maiswafels met cottagecheese
A: Quiche lorraine

Totaal 1934
B: uur crossfit en uur wandelen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:03

Kimmie, in het weekend moet je ook prima eens wat minder gezond kunnen eten. Wanneer heb je ook alweer je eerste zumba les? Ik heb het in een ver verleden wel eens gedaan en is op zich heel makkelijk om mee te komen.

Twilight, met uit eten gaan, neem ik altijd proteïne bron (stuk vlees, vis, evt vega) en dan zoveel mogelijk de patat en brood laten liggen. Ik neem zelf dan wel gewoon waar ik echt zin in heb, maar de patat en broodje vooraf maken groot verschil. En goed voelen of je al vol zit of niet en dus beetje kritisch zijn of je nog een toetje neemt of die vervangt door kop koffie of thee.

Leonie, herkenbaar dat je vaak dezelfde mensen tegenkomt :') Dat meer water drinken raak je vanzelf aan gewend. Ik moet nog steeds wel regelmatig naar de wc, maar als het nodig is, kan ik het ook wel langer ophouden. Maar mezelf wel aangeleerd om voor ik van huis ga altijd even naar de wc te gaan, ook als ik niet hoef. Met wandelen wel eens dichtbij vriendin dat ik moest en dan maar even langs haar gewandeld :+
We hebben gisteren trouwens bij De Wheem geluncht en was erg lekker!

Dilan, eiwitreep en mini Magnum zijn inderdaad niet voldoende om 15km op te wandelen :') Dan zijn die b'tween repen wel verstandig om onderweg nog te eten. Het was gisteren wel lekker weer om te wandelen en rijden of niet!

Ik heb gisteren heerlijk van mijn eten genoten. Niet geteld, maar wel mijn gevoel gevolgd. Waardoor ik maar één broodje hamburger heb genomen in plaats van de geplande twee, aangezien ik weinig honger had en één dus genoeg was.

Gisteren:
L: broodje tuna melt op twee flinke plakken bruin brood
T: ijsje met 2 bolletjes roomijs (italiaanse citroencake en amaretto <3 )
A: broodje met zelfgemaakte hamburger, salade
T: blokje Tony chocola

Vandaag alweer lekker fanatiek begonnen, drie kwartier gewandeld. Nu even halfuurtje lezen op de bank en dan weer aan het werk.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:01

Jullie zijn weer hard gegaan :D

@Travel_me, Ik let inderdaad goed op het aantal eiwitten dat ik binnenkrijg! Ik probeer 2x mijn lichaamsgewicht in grammen aan te houden, om te zorgen dat mijn lichaam voldoende heeft voor spieropbouw.
Wat top dat je een van de snelste was, terwijl je relatief pas kort bezig bent. Voelt goed denk ik :D Qua water drinken, ik zorg altijd dat ik overdag heel veel drink, maar dan 's avonds wat minder, anders blijf ik inderdaad ook heel de nacht bezig..

@Kimmie, Ik kan me voorstellen dat het even een omslag is in denken als je naast kcal ook op andere dingen gaat letten. Het zit er zo ingebakken op een gegeven moment! Het gaat wel goed zo te zien :D Super balen dat je paard weer is ontploft, dat zijn van die lastige problemen.. Overigens klinken je sessie met de psychosomatisch therapeut erg goed en gericht! Logisch dat het aan het begin wat ongemakkelijk voelt, maar het gaat je zeker weten vooruit helpen!

@Maanlicht, Tegen een etentje zou ik ook geen nee zeggen! Dat zijn ook de momenten waarop je gewoon lekker moet kunnen genieten. Vind het wel interessant om te lezen over jouw creatinegebruik en wat het met je lichaam doet. Misschien heb ik eroverheen gelezen hoor, maar op wat voor termijn verwacht je dat het vocht wegtrekt en welke resultaten hoop je dan te gaan merken?
Fijn dat je weer wat meer richting hebt wat betreft het UWV. Ik vind het eerlijk gezegd ook apart dat ze direct je uitkering stopzetten. Lijkt met dat je bezwaar wel een grote kans van slagen heeft.

@Janine, Ik hoef niet meer af te vallen en ga echt voor spieropbouw/strakker en droger worden. Sterker nog, mijn valkuil is dat ik nu te ver doorsla in afvallen, omdat dat zo'n ritme is geworden dat het mentaal lastig is om anders te gaan eten. Toen ik nog resultaat kon meten met de weegschaal was het voor mijn gevoel tastbaarder of ik goed of slecht bezig was dan nu, daar worstel ik dan soms mee. Maar dat is ook gewoon een proces :D
Super dat je gemiddelden berekenen goed werkt! Het geeft toch ook echt het beste beeld. Nog gelukt om op tijd te gaan rijden of toch maar niet?

@Linoleum, Jij hebt zeker een nette bbq gehad, goed bezig! En wat mega fijn dat je eindelijk kon wandelen zonder pijn! Duimen dat dat in de sportschool zo doorzet!

@Fading, Als je net lekker aan het daten bent moet je ook lekker genieten joh :D

@Dilan, Pittige studie denk ik, maar wel heel leuk!! Netjes hoor, gewicht gedaald en minder cm's. Ga zo door! :D

@Twilight, Ik zou je niet al te veel zorgen maken hoor! Dit soort periodes zijn iedereen wel bekend denk ik, soms heb je even wat ongezonder eten mentaal ook gewoon nodig. Daarnaast vind ik 1800 kcal of wat daarboven nog niet erg schokkend. Gewoon weer met goede moed verder dus, zonder schuldgevoel! :D Met de beren heb ik geen ervaring.

Hier is het weekend weer goed gegaan! Precies weer op onderhoud (weekgemiddelde) kunnen eten, zoals ik mezelf als doel heb gesteld en niet over-eten. Daar hoorde o.a. een borrelplank bij, dus dat was top :D

Ik moet nu nog een week werken en heb daarna een week vakantie, waarin ik de teugels wat laat vieren omdat er wel wat etentjes e.d. gepland staan. Deze week is ook de laatste week van de uitdaging die ik met mezelf aanging (een maand meer eten en niet wegen). Zo benieuwd naar het resultaat aanstaande vrijdag!

Vandaag komt het broertje van mijn vriend eten en mijn vriend wilde graag hamburgers met friet maken. Neem zelf alleen de hamburger. Planning verder:
O: Havermouttaartje met 75gr kersen, 40gr havermout, 1/2 ei, 10gr whey vanille, 50gr magere kwark
T: Body & fit pro bar en 100gr aardbeien
L: Spanakopita
T: 150gr kvarg en een appel-kaneel-kwarkkoek
D: Broodje hamburger met spek, kaas en tomaat
T: ?
Totaal 1695 kcal, nog 100kcal over dus voor een tussendoortje 's avonds. Wilde deze nog even open houden omdat ik niet weet of er nog wat te snacken op tafel komt, of dat ik iets standaards pak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:30

Dilan93 Ja ik vind het skeeleren echt heerlijk <3
Lekker bezig met je gewicht *\o/* *\o/*

--> Ach lekker eten joh, anders ben je de motivatie zo kwijt toch? En als je wat meer beweegt is dat helemaaaal niet erg! 15km wandelen is toch een prima workout.

Travel_me Wat is de WOD? haha. Goed bezig met hardlopen en crossfit! Lekker lijstje heb je ook :)

--> Hardlopen is echt niet mijn ding, ik ga liever wandelen. En ik denk dat mijn knieen dat ook echt niet leuk vinden. En oeeeeeeh Cookie dough ijs <3

Maanlicht Hoever is het naar je Crossfit? Wel goed van je, meteen wat meer stapjes. Lekker lijstje heb je wel! Wat heb je nog bij je ouders gegeten? Merk je ook altijd dat als je op een ander eet dat je toch meer eet dan als je thuis eet?

linoleum Ja het is op mijn werk echt niet te doen, het was toen ik vrijdag binnenkwam 35 graden op de thermostaat. Toen ik ging 40 _O- Maargoed he lekker zweten en drinken. Daar kan ik weer wat meer marshmallows van eten toch? :P

Fijn dat je hebt kunnen wandelen zonder rugpijn! Mooi lijstje heb je wel :)

Janine1990 Whahaa, ik moet ook niks van motten hebben hoor. kreeg je m niet weg? Frikandel met mayo, lekker als je frikandellen lust denk ik ? :p

Kimmie25501 Haha af en toe wat minder mag toch ook wel. het moet wel leuk blijven!

Twilight1 Geeft niks hoor, heb ik ook wel eens en ik denk iedereen haha. Was het in de schaduw te doen ja. Hier koelde het nergens af haha.

m9ara Oeh, bijna vakantie! Heerlijk van genieten dan en niet te veel aan je eten denken. Dat komt daarna wel weer! Lekker lijstje heb je!

Zo, even bijgelezen. Ik heb een druk weekend gehad. Was helemaal niet de bedoeling maargoed op de een of andere manier krijg ik dat altijd voor elkaar om het helemaal vol te plannen -,-'

Zaterdag echt niet op mijn eten gelet, ik was vrij dus heb lekker uitgeslapen. Daarna met een vriendin naar haar paard geskeelerd, en 'savonds uit eten met mijn date.

Heb toch wel besloten om dat even op een laag pitje te zetten, merk dat ik er door mijn vorige relatie die echt rot is geeindigd meer tijd nodig heb en gezien hij mij toch wel erg leuk begon te vinden dacht ik dat dat niet zo handig was.. Dus aangegeven dat ik het wat rustiger aan wil doen.

Zondagochtend vroeg in de auto gestapt omdat een vriendin berichtte dat er iemand haar paard moet laten inslapen komende week en nog wat foto's wilde hebben. Dat was een uur heen en uur terug rijden. Daarna paard van vriendin even gedaan en 'savonds gebbqt met m'n beste vriend en later sloot een vriendinnetje ook aan.

Al met al weer kei ongezond gegeten dus ga mijn lijstje niet delen haha!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:29

Dilan, lekker bezig op zo'n bodem 15km lopen :') Word je dan niet enorm duizelig? Ik denk inderdaad niet dat je schade hebt opgelopen gisteren :')

Travel_Me, slecht slapen doen veel mensen momenteel geloof ik :') Naar de wc gaan doe ik bijna slapend. Pas wanneer ik veel lig te dromen en regelmatig wakker wordt slaap ik slecht. Ik weet niet of je water drinken moet opbouwen, misschien helpt het juist wel om je bij het naar de wc gaan neer te leggen. En dan bijvoorbeeld een uur, anderhalf uur voor je op bed gaat niet meer te drinken?
Ik drink soms 's avonds 3 grote mokken met thee, maar daar heb ik eigenlijk geen last van. Ja soms lig ik net een uur te slapen, word ik wakker omdat ik moet plassen en heb ik het idee dat er al een halve nacht op zit, heerlijk om dan te zien dat het nog maar een uur was.

M9ara, ik kan me voorstellen dat het lastig is om van het 'afvallen idee' af te stappen. Maar je kan de weegschaal toch gewoon blijven gebruiken? Op gewicht blijven is toch ook goed meetbaar? Geeft ook een indicatie of je goed bezig bent...

Fading, de mot is vermoedelijk naar buiten gevlogen. Ik heb er gisteren een hor voor gemaakt en uit wantrouwen staat de stofzuiger nog op mijn kamer :7
Gelukkig zijn de buren niet wakker geworden van mijn gegil en gestofzuig :')

Vanochtend na krap 6 uurtjes slaap toch maar weer op tijd gaan rijden. Ik ga vanavond weer proberen vroeg op bed te gaan :') Het eigenlijke doel vandaag is om het schuurwerk af te krijgen en eventueel nog te gronden, maar volgens mij krijgen we regen vanavond.
Weegschaal wilde vanochtend niet meewerken :') Twijfelde tussen 100,4 en 99,7 :+ Maar toch gemiddeld weer -0,6kg ten opzichte van vorige week, heb het gewicht van gisteren maar aangehouden. Enigszins balen, ik moet nog -0,9 tot ik een les mag plannen. Gaat m'n juf op vakantie t/m 17 juli _O- Nouja, het is d'r enorm gegund natuurlijk.
Ik wil nog even wat lager in de 99 en dan bel ik voor de botoxkliniek. Maar ik keek online en ik denk dat ik heel snel terecht kan *\o/*

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:21

Het is weer druk hier!

Janine, naar dat je last hebt van pollen. Daar heb ik zelf gelukkig geen last van. Hahaha zoveel angst voor een mot! Die snap ik eerlijk gezegd niet helemaal, maar aan de andere kant heb ik dat weer bij andere insecten :j Zoals een spin boven m'n bed bijvoorbeeld, dan spring ik ook uit bed haha.

Twilight, geeft niks hoor! Lekker hoor, maar zijn idd wel altijd veel kcal. Als ik uit eten ga, neem ik gewoon waar ik zin in heb. Meestal wel wat meer de basisdingen, dus bijvoorbeeld bij pizza een met margaritha. Maar ik ga wel gewoon genieten. Ik betaal er niet voor niks voor en ga dus ook lekker genieten van het eten. Je moet je niet al te veel zorgen maken hoor!

Leonie, lekker hoor, een dagje rustig aan. Ik vraag me ook wel af wat WOD is!

Hardlopen is ook echt niet mijn ding. Ik hoop dat ik het straks kan vervangen voor groepslessen in de sportschool.

Lino, heerlijk dat je weer zonder rugpijn kunt wandelen *\o/* Ik heb vandaag mijn eerste zumbales. Iedereen zegt dat het heel leuk is, dus ik ben echt heel benieuwd. Je hebt een nette bbq gehad, goed bezig!

Dilan, aha. Bedankt voor je uitleg! Je zit op de goede weg! Een eiwitreep en een mini magnum lijken me idd niet het best om 15 km op te gaan wandelen -O- Klinkt als een pittige studie, maar wel heel leuk! Gewoon lekker eten hoor, het moet wel leuk blijven.

Fading, als je net aan het daten bent moet je ook gewoon genieten ;) Hoewel ik best snap dat je het wat rustiger aan wilt doen.

Jip, hoe ver is het eigenlijk naar de Crossfit?

Mara, oeh, bijna vakantie! Ik snap dat het lastig is om van het afvallenidee af te stappen.

Gisteren weer niet zo gezond gegeten, wel gefietst en bewogen. Het is zo moeilijk!
O: twee boterhammen met krabsalade en 100% pindakaas naturel. (261)
L: een tosti van twee boterhammen met halvarine en kaas, ketchup en cherrytomaatjes. (372)
T: banaan en een slokje ouzo, gatver zeg :') (144)
A: half stokbrood, roomboter, roomboter met plantaardige olie, salade van penne volkoren, paprika, komkommer, cherrytomaatjes, mozzarella en pesto, friet, Toscaanse carré, kippendij, shaslik, satésaus, kruidige cocktailsaus en mayonaise. (1305)
T: wafeltjes en pindarotsje. (149)
B: 5000 stappen, 10 minuten fietsen, 60 minuten paard verzorgen en 30 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 2231.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:31

Twilight1, fijn dat je wedstrijd goed ging! :D

Lis_Ol, wat goed dat je het bij 3 blokjes chocola kon houden.

Travel_me, leuk zeg! Wij hebben sneldrogende shirts op werk dus wij doen geregeld een watergevecht. Met de baas ook. We hebben namelijk sowieso een waterpistool tegen de duiven liggen. _O-

Maanlicht, wat een zooi zeg met het UWV. Hopelijk krijg je gelijk! :j En lekker met je vader uit eten! :9

Kimmie25501, nog succes met de laatste loodjes met school!

linoleum, frambozen <3 En slim aangepakt met die barbecue door bob te zijn! :j En fijn dat je rugpijn wegbleef bij het wandelen!

Janine90, lekker een frikandel! Ik ga woensdag ook echt weer een broodje vega frikandel eten. :9

________

Oke morgen is mijn laatste dag vegan eten. Maar kon mezelf niet weerstaan om me vandaag al te wegen. Aangezien ik deze maand echt elke week 2 zakken chips, domino's, patat, speciaalbier etc heb gegeten voor het leven... En ik heb dus geen kcal bijgehouden. Dacht ik van nou, ik ben vast 2 kilo aangekomen ofzo. Is er gewoon 2 kilo af. _O-
Komt denk ik toch door het anders eten. En kon natuurlijk niet een dikke (vega) kapsalon of een diepvriespizza eten ofzo. Moest alles zelf maken en dan zijn je keuzes al gezonder. Maar was zelfs 2x uit eten geweest en had ook echt vaak wat besteld. := Ik ontbijt nog steeds niet want heb dan gewoon geen trek. Dat ga ik gewoon zo volhouden. Komende maand ga ik ook echt sterven want ik moet echt 40 uur per week in de horeca werken en dat betekent warmte, staan en veeeel tillen. Mijn bazen gaan op vakantie en de uren van 2 man personeel moeten we dus opvangen. En dan moet ik ook dingen doen zoals inkopen / bestellen etc. Druk druk dus! En de sportscholen gaan natuurlijk weer open. Ga woensdagochtend direct er heen haha.

Vandaag:
O/L: Ceasar salade met 1 kropje romaine sla, pittenmix, croutons, 2 vega schnitzels (maar 189 kcal per stuk), komkommer en een sausje van vegan mayo, olijfolie, citroen, peper, zout en oregano. Heb het bord niet op gekregen dus denk dat ik vanmiddag de rest op eet.
T: Koekje en fruit
A: Gok domino's pizza (vegan bbq) en een magnum

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:31

@Lino: Wat fijn dat je geen rugpijn had bij het wandelen! Fijn dat je genoten hebt van de hamburger en goed dat je het bij 1 hebt kunnen houden. Je tuna melt klinkt ook heel goed!

@Janine: Ja, ik neem supplementen: magnesiumcitraat, BCAA's, l-glutamine, beta-alanine en creatine. Dus daar ligt het niet aan, haha. Oh wat naar, een mot in je slaapkamer. Ik heb een hekel aan insecten, dus ik snap je heel goed.

@Twilight: Ja, lastig die sociale dingen.. Vooral als het zo veel is moet je echt gedisciplineerd zijn om gezond te blijven eten op die momenten.

@Travel_Me: Ja, op maandag starten de lessen bij ons ook pas om 9:00 uur, ik vind dat eigenlijk te laat. Maar volgens mij gaan ze het rooster weer omgooien als we ook weer binnen kunnen trainen. Dat water drinken is inderdaad wennen. Ik drink nu gemiddeld 3,5 liter per dag, maar zal wel weer minder worden nu ik naar een normale dosis creatine ga en het wat minder warm is (gelukkig).

@Dilan: Die smoothiebowl klinkt goed! Hoe ging het wandelen?

@m9ara: Het vocht is voor mijn gevoel al wat aan het wegtrekken, dus dat gaat vrij vlug. Het wisselt volgens mij ook best wel per persoon hoeveel "last" je ervan hebt. Ik hoop door creatine te nemen meer uithoudingsvermogen te hebben in de workouts en dus meer herhalingen te kunnen doen en meer spieren op te bouwen/sterker te worden. Fijn dat je weekend goed is gegaan!

@Fading: Het is 2,5 km lopen naar CrossFit, dus heb ik al 5 km gehad als ik heen en terug loop. En ik ben gelijk opgewarmd :). Bij mijn ouders heb ik simpel gegeten, gekookte aardappels, kaasschnitzel, peultjes en snijbonen. Viel mee qua hoeveelheid. Goed om rustig aan te doen met je date. Het kost veel tijd om over een relatiebreuk heen te komen. Reageerde hij er goed op?

@Kim: Je avondeten van gister klinkt heel lekker, krijg er spontaan honger van haha.

@Marlinde: Wow, wat knap! 2 kilo lichter terwijl je dacht aangekomen te zijn. Lekker bezig!

Ik neem even twee rustdagen. Vanmorgen weer getraind en het was echt om te huilen :+. Merk dat ik niet voldoende herstel en misschien dat ik mezelf toch ergens wat tegen werk met dat vele wandelen erbij (gister weer 11 km gewandeld). Mijn lichaam is moe. Dus donderdag mag ik pas weer trainen. Heb ook vrij drukke dagen voor de boeg, morgen begin ik bij mijn nieuwe baan en woensdag fotoshoot (als het door gaat, slecht weer voorspeld).

Mijn lijstje voor vandaag:
L: magere kwark (200 gram) met volle kwark (200 gram), 100 gram kersen en 25 gram fruit en noten muesli
T: nog even kijken waar ik behoefte aan heb
A: ovenschotel met veel broccoli, ham, ei en geraspte kaas
T: magere kwark (200 gram) met volle kwark (200 gram) en 100 gram kersen
B: CrossFit

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:10

@linoleum Wat fijn dat wandelen zonder rugpijn ging gister. En die hamburgers waar je het over had, wat is je recept? Ik heb heel lekker recept van mijn moeder maar sta open voor nieuwe opties :D

@Janine1990 Jammer dat de instructrice op vakantie gaat, maar dan heb je wel iets om naar uit te kijken. Het leven is een stuk makkelijk als je iets leuks op de planning hebt staan om naartoe te leven. En fijn dat je waarschijnlijk snel terecht zou kunnen bij de kliniek

@Kimmie25501 Het eten ziet er niet per se ongezond uit, als ik kijk naar je avondeten gok ik op bbq, heb ik dat goed? Tip die ik online tegen kwam is om te proberen te beginnen met salade, en dan niet de aardappelsalade. Mijn eerste instinct is om brood te gaan eten en hoewel dat wel vult is het toch vaak witbrood en dat is dan weer wat minder gezond. Andere tip is om 1 sausje te kiezen en daarbij te blijven, Dat sausje is dan misschien niet voor alles de ideale combinatie en dan eet je er minder van.

@Twilight1 Ik heb even online op de kaart van de beren gekeken, zou Carpaccio, Kabeljauw en het toetje overslaan en in plaats daarvan een lekkere koffie of thee ofzo doen een optie zijn? Ik ben zelf een hele kieskeurige eter dus ik zou zelf andere keuzes maken maar dat is dus meer omdat ik echt veel niet lust (De meeste rauwe groentes bijvoorbeeld)

@Travel_me Mij lukt het nu eindelijk om meer water te drinken door een 0,5 liter fles naast me neer te zetten als ik aan het werk ben. Nu doe ik zittend werk dus dan is het makkelijker. Maar een fles water binnen handbereik hebben maakt het makkelijker om ook echt eer water te drinken. En jezelf een doel stellen. Begin bijvoorbeeld met 3 halve liters op een dag of voor 12 uur de eerste keer je flesje leeg hebben ofzo, je kan zelf op je telefoon bijhouden hoeveel je al gehad hebt als dat makkelijker is. En dat heel veel naar de wc gaan word weer minder als je lichaam went aan de hoeveelheid vocht. Maar het blijft natuurlijk wel dat als je eer vocht binnen krijgt je ook eer vocht kwijt moet. Als dat niet zo is dan hou je vocht vast en dat wil je ook weer niet.

@Dilan93 3 keer 67 kcal is niet overdreven als je 2½? uur gaat wandelen lijkt me. 15 km is een behoorlijk eind.

@m9ara Fijn dat het gelukt is te eten zoals je vooraf wilde. Een weekje vakantie, veel plezier.

@Maanlicht Verstandig om het wat rustiger aan te doen als je merkt dat je lijf moe is. En veel plezier morgen bij de eerste dag bij je nieuwe werk.

Bij mij heeft de neuroloog vanochtend het zelfde gezegd als de huisarts donderdag, waarschijnlijk een hernia. Vanavond een mri en dan volgende week de uitslag. Ik heb gelukkig geen last van mijn rug. Alleen mijn linkerbeen doet met vlagen zeer, vooral als ik langer dan 5 minuten sta of loop en dan gaat lopen beter dan stil staan, en als het zeer doet dan komt het wel door alle paracetamol en ibuprofen heen. Duurt tot nu toe dan als ik ga zitten of liggen tussen de 30 en 45 minuten voor het weer weg trekt. Niet ideaal maar wel uit te houden zegmaar. En mijn voet en onderbeen voelen een beetje raar. Alsof het net geslapen heeft en weer wakker aan het worden is of gaat slapen maar net niet helemaal. ik voel wel gewoon als je er aan zit maar het voelt anders dan normaal en aan mijn andere been. Het is wel een goed teken dat ik er eigenlijk vanaf vrijdag al minder last van heb dan dat ik donderdag had en ook niet meer met zo veel pijn ben wakker geworden.

Een geluk bij een ongeluk is dat ik geheel pijnvrij kan fietsen en ook vooral veel mag bewegen als het maar geen pijn doet. Ik mag niet fietsen met als doel het onderste uit de kan te halen maar er is geen verbod op de racefiets dus daar ga ik de komende tijd dankbaar gebruik van maken. <<)

Zitten is wel de slechtste houding voor je rug dus dat moet ik gedoseerd doen. Deze week in ieder geval nog niet werken en dan in overleg met de neuroloog en fysio eventueel kijken of ik de komende tijd verspreid over de dag tot een uur of 4 werken kan komen. Ik merk ook dat als ik een tijdje gezeten heb, mijn been sneller na het opstaan zeer gaat doen dan wanneer ik gelegen heb.

Ik ben gister wel lekker naar mijn wielercursus geweest, ik had de eerste twee lessen gemist doordat ik met mijn hamstring zat en omdat fietsen dus echt makkelijk gaat en zo ongeveer de fijnste houding is die ik e kan bedenken momenteel wilde ik mezelf niet thuis houden. Uiteindelijk 4 uur van huis geweest: 40 minuten heen met 15 minuten extra speling om de weg te zoeken, 2 uur training en een uur terug want ik was moe en had niet genoeg gegeten vooraf om de inspanning vol te houden en was ook vergeten iets met suikers terug mee te nemen. Heb daarna met een fruitsnack en een blikje energy drink op bed gelegen tot de suikers in mijn lijf opgenomen werden en omdat staan om te koken niet per se een goed plan was en ik pas op 515 callorieën voor de dag zat spare ribs besteld. Ik ben voor een kinderportie gegaan, dat is dus echt de ideale hoeveelheid voor mij. Was een half stokbroodje met kruidenboter en 300 gram spare ribs met knoflooksaus.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:04

@linoleum: haha ja ik was van te voren gegaan, maar halverwege moest ik alweer.. Irritant.
Oeh leuk! Ik hoop binnenkort ook weer richting Meppel te gaan. Dan ga ik ook een kijkje nemen. Ben erg benieuwd. De foto's zijn iig prachtig :)
Goed bezig! Zowel met je wandelen als met maar 1 burger!

@Marlinde: Hahah echt leuk! Wij helaas geen sneldrogende shirts en ik had een spijkershort aan. Gelukkig hadden we geen gasten meer daarna XD Anders had ik wel voor banketstaaf gestaan. Maar ach. Mijn baas is net zo fanatiek als mij. Echt leuk :)
Haha das chill. Niet opletten en toch 2 kg kwijt. Heerlijk!
Pff klinkt als een drukke tijd! Succes

@Mara: Ah ja ik probeer dat inderdaad ook (2 gram). Voelde inderdaad echt heerlijk :) Ga vanavond een poging wagen met iets minder drinken. Kijken of ik dan wel normaal slaap..
Ben heel benieuwd naar je resultaat vrijdag :) En qua vakantie. Uh ja ik zou het er lekker van nemen idd. Het is niet vaak vakantie toch?!

@Fading: Jaa cookie dough is echt favoriet hier ook :P
Bedoel je wat WOD betekend? Dat is namelijk de workout of the day. Vandaag was het thrusters, ring rows, touwtje springen en burpee box jump..
Beter dat je nu meteen aangeeft dat het te snel voor je gaat! Hopelijk houdt die daar rekening mee.

@Janine: Ja t probleem is vooral dat ik echt water naast mij moet hebben, want anders krijg ik paniek voor t slapen.. Echt dom maarja. Ik drink dat ook regelmatig een klein slokje. Maar moet denk ik gewoon na het avondeten wat minder drinken. Dan komt t wel goed.
Slaap lekker alvast! :P Wel jammer dat je juist nu een les wou plannen, maar dan ben je misschien wel nog wat verder weer als ze terug is van vakantie :)

@Kimmie: Workout of the day. Dat is dus iedere keer wat anders. Het is wel bijna altijd flink intensief en duurt meestal tussen de 20-30 minuten :) Dit keer viel het opzich mee, maar had al flink wat oefeningen daarvoor gedaan, dus voel hem nu wel.
Opzich ziet je lijstje er niet heel ongezond uit, maar wel veel koolhydraten gok ik (daar is opzich niks mis mee, eet ik ook best veel). Daar zou eventueel wat in te verbeteren zijn.

@Jip: pfieuw 3,5 krijg ik echt niet weg :+ Ik vind 9 eigenlijk ook te laat, maar is niet anders. Wel fijn dat ze het bij jullie misschien omgooien. Bijna alles weer open! Nu trainden we deze week ook stiekem wel deels binnen. Maar het is in een loods, waar de hele voorkant ong open kan. Niet echt veel anders dan de sportscholen die in een tent trainen dus. Maar we waren met veel en bijv za gingen we backsquat doen. We hebben buiten maar plek voor 4, dus ja dan sta je echt te wachten. Vandaar maar binnen deels.
Even rustig aan doen maar! En heel erg veel succes morgen!

@Immay: Ja daar heb je wel gelijk in. Ik deed nu een fles van 750 ml en die moest ik 3x leegdrinken. In de ochtend 1, middag 1en avond 1. Maar die in de avond is dus teveel. Misschien daar richting de halve fles gaan. Op het werk is het lastiger, omdat je vaak druk bezig bent en het dan vergeet. Dus ik denk dat ik ook maar mijn fles mee ga nemen morgen en kijken.
Oei wat vervelend dat het waarschijnlijk toch een hernia is! Ben je nog wel even zoet mee dan. Wel fijn dat je gewoon kunt gaan fietsen. Ennuh die hongerklop kent iedere wielrenner. Heel erg oliebol.. Ik heb het wel eens zo erg gehad, dat ik naar huis moest bellen om mij te laten ophalen. Kwam niet meer vooruit en werd door wandelaars ingehaald.. Oeps..

--------------
Ik ben vandaag erg moe. Gok dat het door de slechte nacht komt. Heb dan ook alleen in de ochtend wat gedaan. Ben naar de Crossfit Box gelopen, uurtje getraind en weer terug. Dacht neem een goed voorbeeld aan Jip en dat beviel heel goed. We hadden wel flink wat oefeningen voor de armen, dus mijn nek/schouders en armen voel ik flink. Ook een beetje last van mijn linkeronderbeen. Dus heb maar even mijn compressiekousen opgezocht. Voelt nu wel stuk beter.
Rest van de dag heb ik niks gedaan. Wou eigenlijk in de avond nog lopen, maar sla het over. Misschien dat ik nog even richting het park loop (5 min) en daar even ga zitten. Toch extra frisse lucht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:51

MarlindeRooz, waarom stop je met vegan eten/waarom ben je daarmee begonnen?
Wat goed dat je met relatief weinig inzet, als ik het zo mag zeggen, toch 2 kilo bent afgevallen! Dat geeft vast een hoop inzicht!

Maanlicht, heel verstandig! Je hebt je energie ook wel even nodig om woensdag over de drempel te stappen denk ik? Wandelen is wel ff lekker je hoofd leeg maken! Je supplementen zijn dus echt voornamelijk om je sporten te ondersteunen als ik het zo lees?
Ik kreeg btw een poosje terug in het vitamine D topic de tip om magnesiumbisglycinaat te nemen (ik heb nu een mix van citraat en bisglys), iemand daar had regelmatig last van trillende spiertjes. En dat had ik ook. dus ik ben over gegaan. Heb ook het idee dat het net een beetje meer doet, niet op basis van de hoeveelheid, maar de mate waarin het wordt opgenomen. Zeker nu ik een mix heb.

Imay, wat een poedersuiker zeg! Gelukkig mag je nog bewegen, maar doe alsjeblieft voorzichtig he!

Travel_Me, dat moet je me even uitleggen... Als er geen water naast je staat krijg je paniek voor het slapen? En je hebt gelijk hoor! Ik kan nog even een stukje verder knutselen. :D

Pfff, ik voel me ook echt half dood! Ik was vanochtend echt brak, vanmiddag topfit. Ik heb m'n kozijnen al helemaal geschuurd :D En m'n vader heeft gecheckt, ik kan mooi beginnen met schilderen. Moet het niet gaan regenen zoals helaas voorspeld :( Er kwam nog even iemand mijn oude afzuigkap halen. Echt bizar, die dingen kosten nieuw 122 euro en ze hebben de mijne gewoon nog opgehaald voor 25 euro... :7 _O- Maar hé, wat de gek er voor geeft he :D

Ik heb wel echt heerlijk gegeten! Vrijdag heb ik keto broodjes gemaakt, 1,2 gram koolhydraten per stuk. Daar heb ik vandaag dan een broodje hamburger van gemaakt met griekse salade erbij.
Echt suuuper lekker!

En nu vind ik het tijd om te douchen en zo languit te gaan voor Grey's en daarna Vikings.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 07:46

@Janine: Ohh ja das gewoon iets stoms. Ik drink erg weinig, maar als ik geen water mee heb/ in de buurt heb dan krijg ik paniek.. Niet als t een uurtje is ofzo, maar voordat ik in slaap val drink ik vaak nog kleine slokjes.

Weet niet wat het is, maar ik heb echt al sinds ik klein ben een flesje of glas water naast mijn bed (ik gok dat het komt, omdat ik als 3/4 jarige veel ziek ben geweest. Vaak oorontsteking en heel vaak spugen. Dus dan kreeg ik altijd weer water voor de vieze smaak.)

Stom is dat wel soms heh. Dat je echt heel slecht wakker wordt en dan in de middag opeens heel fit bent.. Hahah wauw.. wel weer mooi meegenomen die 25 euro XD
Je eten klinkt echt heerlijk!

------------
Ik werd vanochtend wakker met spierpijn in mijn nek en schouders.. met dank aan de snatch van gisteren gok ik. Wel echt lekker geslapen. Ennnn de weegschaal gaf voor het eerst in 4 weken een lager getal aan. 62,3 nu *\o/* En dat met spierpijn + iets meer spiermassa die de afgelopen maand is opgebouwd. Gaat mooi de goede kant op

Net 5 kilometer hardgelopen en dat ging echt fijn. Bijna in het half uur (30,38). Mijn doel toen ik 1,5 maand geleden begon met sporten om voor eind aug de 5 km te lopen en het liefst in het half uur. Nou dat moet zeker wel lukken. Moet alleen iets sneller beginnen, want ik loop afbouwend qua tempo en eerst kilometer is echt langzamer dan de laatste.
Straks werken van 9-17 en krijg een meeloper voor stage, dus ben benieuwd.

Lijstje:
O: 350 gr magere kwark met chocolade cruesli
L: tosti kaas met remouladesaus en broodje pindakaas
T: knackebrod met philadelphia en kipfilet
A: Salade met rauwe ham en pasta (alles wat ik heb liggen even bij elkaar in doen

T: 1950
B: half uur hardlopen en 8 uur horeca werk

Ben nu aan het kijken of ik wat later mijn avondeten kan doen, zodat ik in de avond niet meer wat hoef te eten. Ben nu daar best op gefocused namelijk (op dat bakje skyr bijvoorbeeld). Alleen als ik 's avonds train natuurlijk niet, want dan wil ik wel gewoon erna eten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:55

Lekker dat de weegschaal weer lief was Travel_Me! Succes met werken vandaag!
Janine, ik ging 4 weken vegan eten gewoon om te kijken of ik het vol kon houden en hoe ik het vond. Experimentje dus. En blijf niet vegan eten omdat ik het gewoon makkelijk / lekker vind om af en toe wel kaas oid te kunnen eten.
IMAY1990, een hernia klinkt niet lekker zeg... gelukkig mag je nog fietsen. :j

Ik heb vanavond (5 tot 8) een tentamen... Echt super irritant want ik werk al 5 dagen deze week rond etenstijd en op mijn vrije dag kan ik ook niet normaal eten. _O-

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:32

Lis_Ol, wat goed dat je het bij drie blokjes chocola kon houden.

Leonie, wat leuk! Mij lukt het nu gelukkig bijna altijd wel om genoeg te drinken. Heb bijna altijd een flesje water bij me staan en hoe meer je drinkt, hoe eerder je je dorstgevoel herkent. Ik zal eens kijken of ik wat kan minderen in koolhydraten. Fijn dat de weegschaal weer lief was!

Lino, frambozen :9

Janine, lekker een frikandel! Jammer dat je instructrice op vakantie gaat, maar dan heb je idd wel wat om naar uit te kijken.

Twilight, lastig idd die sociale dingen. Wat heb je uiteindelijk gekozen bij De Beren?

Dilan, die smoothiebowl klinkt goed!

Marlinde, wow wat knap! Ik snap dat je weer stopt met het vegan eten.

Imay, het was idd bbq! Goede tips geef je, ga ik idd proberen bij de volgende keer bbq. Wat poedersuiker zeg!

Mara, fijn dat het gelukt is om te eten zoals je vooraf wilde.

Jip, verstandig om het wat rustiger aan te doen als je merkt dat je lijf moe is.

Gisteren echt prut gegeten. Iedere maaltijd ongezond (ook niet meer bijgehouden) en 's middags bijna de hele koektrommel leeggekaand. Was klaar met allebei mijn tentamens (allebei gehaald *\o/* ) en daarna kwam alle stress eruit (of eigenlijk, erin _O- ). Ik was helemaal kapot, heb dus eerst heel veel koekjes gegeten en daarna de rest van de middag geslapen. 's Avonds dus naar Zumba geweest. Het was idd erg leuk! Wil dit graag vaker gaan doen. Verder een intakegesprek gehad en ingeschreven daar. Heel fijn, ze kunnen me namelijk veel begeleiding bieden bij de rugklachten die ik heb. Vandaag ga ik meteen al voor de eerste keer fitnessen, dus ik ben heel benieuwd. Vrijdag me ingeschreven voor small group training en zondag body balance. Maandag dan weer Zumba dus ik ben meteen helemaal gemotiveerd haha. 's Avonds ook de hele tijd misselijk geweest door al het eten, dus ik heb er wel van geleerd. Nu er weer keihard tegenaan.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:14

@travel_me, qua water drinken gewoon een flesje vullen en een timer of wekker zetten zodat die op die tijd op moet en opnieuw moet vullen. Dat werkt bij mij.

@dilan, hmm lekker appeltaart!

@linoleum, goed dat je je gevoel kan volgen en er dan 1 neemt ipv 2.
Ik had mijn toetje al uitgekozen en ingevoerd dus keek er erg naar uit en heb er lekker van genoten( Apple crumble) :9

@mara spannend ben benieuwd vrijdag of je tevreden bent!

@fading dat vol plannen van het weekend is er herkenbaar en daardoor extra moeilijk met eten.

@Janine bijna bij je subdoel wat fijn!

@kimmie, hoe was het zumbales. Ik ben waarschijnlijk een van de enige die dat echt verschikkelijk vind haha.
En je hebt ook wel gelijk dat het soms loslaten is maar had al 3 slechte dagen achter de rug en wil geen terugval krijgen dat het mij niet meer zoveel uitmaakt.
Edit: zie dat het leuk was, zumbales! Lekker gemotiveerd nu!
Gefeliciteerd met je tentamens

@marlinderooz, sneldrogende shirts? Heb je meer informatie daarover voor mij?

@maanlicht, zo te horen goed dat je nu wel je rust pakt helemaal voordat je nieuwe baan begint!

@Imay hoe was je mri? Of krijg je pad over lang de uitslag?
Echt spannend!
Poe weinig kcal en veel gedaan dus hopelijk waren je spareribs lekker.

Mijn lijstje van vandaag:
O: banaan
L: 2 fitbrood met kipfilet en 2 eieren
T:300gr magere kwark met aardbeien en eiwitshake
A: 300g oosterse wokgroente met tomatensaus en 150g kip
T: breaker bosbes/banaan high proteïn

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:41

Oooh ik ben ff heel erg ego hoor...
Maar jeeemig... Ik heb ff een BAAAAL moment/dag!

Vanochtend lekker uitgeslapen (tot 9 uur), daarna naar m'n mams toe. Toen was het intussen 2 uur, ff wat boodschapjes gehaald en naar huis. Meteen een pot grondverf uit de schuur gehaald, zodat het kozijn voor de regen in de verf zat en het zonnescherm omlaag kon (ik kan daar onder niet schilderen). Zo halverwege het kozijn begin ik te twijfelen aan de verf. Het smeerde niet echt lekker. Dus ik kijk eens op de pot... Heb ik watergedragen grondverf gepakt. 8)7
Dus ik meteen geprobeerd om het er af te krijgen, maar een deel was al wat droog. Dus er afbijt overheen gesmeerd en geschraapt. Nu ziet mijn tuin er uit alsof er een dixie in is geleegd en heb ik gewoon een dag verspild. Ik voel me ff zoooo ontzettend dom!
Morgen moet ik eerst nieuwe grondverf halen, en kwasten... :\ En ik moet weer gaan schuren... En dan weer in de grondverf zetten... En weer hopen dat we geen regen krijgen ;(

Ik kan wel gillen...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:54

Mara, netjes om inclusief weekend op een super net gemiddelde qua kcal te zitten. Mooi evenwicht ook zo, dat je het met het weekend kan opvangen.

Fading, hele goede reden voor marshmallows :+ Goed dat je even aan jezelf denkt en rustig de tijd neemt. Je had natuurlijk ook best wel al even een relatie en die is op een totaal niet prettige manier over gegaan. Dat heeft best wel impact natuurlijk.

Janine, fijn dat je hopelijk snel terecht kan voor je botox behandeling! Als je dan je doel bereikt hebt, wil je ook snel je beloning natuurlijk :D
Kozijnen schuren is echt verschrikkelijk werk. Doe mij dat verven maar, ik laat iemand anders wel schuren als kan :')

Kimmie, weet je ook hoe het komt dat je toch 's avonds ongezondere tussendoortjes kiest? Heb je dan honger of is het uit verveling of nog wat anders? Ik zie namelijk wel vaker dat het bij jou daar fout gaat.
Mooi dat Zumba ook leuk was! Hopelijk kunnen ze je straks ook daadwerkelijk goed helpen met de begeleiding voor je rug.

Marlinde, lekker dat je toch afgevallen bent! Zeker als je het totaal niet verwacht had. Ga je nu nog meer vegan eten dan je hiervoor deed? Of weer terug naar vega zoals je al deed?
Veel plezier morgenvroeg bij de sportschool, ik ga ook morgenochtend heen *\o/*

Maanlicht, is het voor je lichaam ook misschien niet teveel om naast 5 keer crossfit ook nog elke dag zoveel te wandelen? Herstellen doe je toch door rust en dat pak je niet zoveel. Ik ben bang dat je al te laat bent als je lichaam nu zo ontzettend moe is.

Imay , wat ontzettend rot dat je waarschijnlijk een hernia hebt :( wel heel fijn dat fietsen alsnog goed wil en je dat gewoon kan blijven doen. Beter dan enkel op bed kunnen liggen en verder helemaal niks. En oehhhhhhhh jouw spareribs.
Natuurlijk heb ik recept voor je! Super makkelijk zelfs en veel lekkerder dan kant en klare hamburgers :D

Voor 7 hamburgers:
500 gram (mager) rundergehakt
1 ei
1 rode ui gesnipperd
1 rode peper gesnipperd
peper
zout
paprikapoeder
knoflookpoeder
komijnpoeder

Alles door elkaar gooien en zeker absoluut niet zuinig zijn met de kruiden. Dan met de hand hamburgers vormen, ik vind het zelf het lekkerste als je redelijk dik zijn. Vervolgens paar minuten op elke kant bakken zodat de binnenkant nog beetje rood is.
Ik eet ze zelf op een kaiserbroodje met kaas (en soms bacon), beetje sla en gebakken uienringen erbij.

Leonie, lekker rustig aan doen en niet forceren als je moe bent. Luisteren naar je lichaam is altijd het beste wat je kan doen. En je hebt alsnog lekkere crossfit training gedaan gisteren, dus je mag tevreden zijn! Zo lekker ook dat de weegschaal eindelijk en daling weer laat zien.

Twilight, wat heb je uiteindelijk gegeten? Ik hou echt ontzettend van eten en vooral uit eten gaan, dus mag dat altijd graag weten :')

Ik heb gisteravond tijdens het eten koken een flinke migraine aanval gekregen. Ik heb zo fornuis uitgezet en ben in bed gaan liggen. Vier uur later werd ik weer wakker, toen maar pannen leeggegooid in prullenbak en nog even wat rijstwafels gegeten. Oftewel, veel te weinig gegeten.

Gelukkig gaat het vandaag weer een stuk beter, nog wel hoofdpijn, maar met wat pijnstillers zo goed als geen last van. Ik ben nu een poging aan het doen om gevulde paprika's te maken met wat gehakt en mozzarella wat ik nog in huis had. Hopelijk smaakt het ook beetje :+ Anders maar wat anders in elkaar flansen.
En vanmorgen was ik voor het eerst in weken weer onder de 70 kilo *\o/* Heeft echt heel wat weken geduurd, bleef echt maar rond die 70.5 kilo hangen. Maar toch net voor sportschool weer open gaat toch eronder. Wel echt super blij mee. Hopelijk komende maanden weer langzaam richting de 65 kilo.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:27

Wat een rust hier gisteravond en vanmorgen. Dan trap ik maar weer af :D

Gisteren waren mijn gevulde paprika's behoorlijk mislukt, de kaas en het gehakt was verbrand en het smaakte nergens naar :') Dus alles maar weggegooid en wat afbakbroodjes in de oven gegooid. Dat was een stuk lekkerder.

Lijstje gisteren
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: komkommer met tzatziki, blokje tony chocola
A: heel klein beetje gevulde paprika, 2 kaiserbroodjes ene met hummus, andere met kaas en mosterd, festini peer ijsje
T: chocoladekoekje, cracotte met kaas
Totaal 1.613 kcal

Vandaag ben ik vrij, maar wel lekker op tijd wakker. Ik hoop heel erg dat het om 9.30-10.00 droog is, dan wandel ik naar de sportschool in plaats van met de auto. En dus zo om 10.00 weer sporten *\o/* Ondanks dat mijn lichaam nog niet echt top is, heb ik er wel ontzettend veel zin in :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:50

@Fading, Begrijpelijk dat je het even op een lager pitje zet met je date als hij sneller gaat dan jij. Wel lekker hoor, uit eten en bbq!
@Janine, Ik zou de weegschaal kunnen blijven gebruiken inderdaad, maar ik werd er te obsessief van en dat pakte uit in onbewust toch focussen op afvallen. Dus voor mij beter de weegschaal even aan de kant te schuiven!
Wat jammer dat je juf precies op vakantie gaat, maar het is ook fijn te weten dat er een les aan zit te komen als beloning toch :D Echt mega balen van die verf zeg, dat zou mij ook kunnen overkomen. Schuren is echt een rottaak dus kan me voorstellen dat je niet zo blij was..

@Kimmie, Misschien niet zo gezond, maar wel een heel lekker lijstje! Ik kan me ook wel voorstellen dat je even een eetkick krijgt als de druk eraf is. Het heeft je toch al die tijd wel flink beziggehouden! Dan moet het eens kunnen toch. Helemaal nu je de stap hebt gemaakt naar de sportschool. Fijn dat de Zumba leuk is en ze nog zoveel meer passends voor je hebben! Hoe was het fitnessen?

@Marlinde, Kijk dat is pas chill, afgevallen zonder dat je het verwacht! Ik kan me wel voorstellen dat je stiekem toch gezondere keuzes maakt, omdat je automatisch bewuster moet zijn van wat je eet. En veel werken in de horeca betekent natuurlijk ook veel bewegen. Succes in de sportschool vandaag!

@Maanlicht, Klinkt inderdaad als fijn hulpmiddel als het bijdraagt aan uithoudingsvermogen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen over een tijdje! Ik kan me wel voorstellen dat je lichaam ook regelmatig wat meer rust nodig heeft, gezien je super fanatiek sport. Een idee om af en toe pro-actief bewust een wat langere periode van rust in te plannen? Heel veel succes bij je nieuwe baan vandaag!! :D

@IMAY, Helaas lijkt een hernia wel heel definitief dus.. -O- Fijn dat je relatief weinig last hebt en wel kan fietsen! Dan blijf je voor je gevoel ten minste nog bezig. Sterkte!

@Travel_me, Goed dat je wat rust pakt als je zo moe bent in plaats van extra wandelen. Top van je gewicht zeg! Altijd een fijn gevoel. Wat is de reden dat je na het avondeten liever niet meer wil eten?

@Linoleum, Oei migraine.. Daar ben je mooi klaar mee. Gelukkig is het redelijk snel weggetrokken. En top van je gewicht, vandaag weer naar de sportschool dus die lijn gaat zeker doorzetten! Veel plezier zo! En oh zo irritant als je eten mislukt :') Al zijn broodjes ook lekker haha!

Ik heb gisteren een super drukke dag gehad op kantoor, dus hier even afwezig geweest. Wel netjes gegeten. 's Avonds nog gesport, merk dat dat echt heel wisselend gaat. De ene keer gaat het enorm lekker en red ik mijn training gemakkelijk met mijn huidige top-gewicht. Maar gisteren bijvoorbeeld heb ik echt veel minder kracht en krijg ik het zelfs niet goed voor elkaar als ik gewicht al 5-10kg afbouw. Vraag me af waar die wisselingen vandaan komen. Uiteindelijk maar wat aangepaste, lichtere, oefeningen gedaan.

Vanavond ga ik op visite bij mijn oma. Ze heeft nog wel eens gebak oid als ik langskom, daar zit ik eigenlijk niet echt op te wachten -O- Ik heb 200 kcal overgelaten, hopelijk heeft ze niets speciaal gehaald wat dat overschrijdt.

Planning:
O: Rood fruit crumble van 125gr zomerfruit, 30gr havermout, 15gr becel light en zero suiker (probeerseltje)
T: 175gr magere kwark met 10gr whey crispy en een nectarine
L: Een gevulde batbot (nog bewaard in de vriezer van laatst :D) en 200gr melkunie protein
T: Smart bar crunchy
D: Kipfilet en mais in een homemade bbq-achtig sausje met paksoi en rijst
T: ?
Totaal 1600 kcal