Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 03:11

De reden waarom ze met skepsis werd bejegend, was omdat haar onderzoek niet klopte. Er is namelijk weliswaar een correlatie tussen vaccineren en wiegendood, maar dat is een negatieve correlatie. Het klopt dat er in Japan twee baby's kort na het vaccineren aan wiegendood gestorven zijn. Alleen wil dat niet zeggen dat er een causaal verband is, want kijk je naar een grotere onderzoeksgroep, dan blijkt dat er minder wiegendood onder gevaccineerde kinderen voorkomt. Nou wil dat ook niet direct zeggen dat daar een causaal verband tussen is, maar er zijn resultaten die erop wijzen dat vaccinatie een kleine invloed op het terugdringen van wiegendood heeft. Dus precies het tegenovergestelde van wat zij beweert.

Maar weet je wat het grote verschil is tussen die antivax-goeroes en wetenschappers? Als jij in de deuropening van een vliegtuig staat om per parachute eruit te springen, dan zegt die goeroe dat het levensgevaarlijk is om met parachute te springen. Er is namelijk wel eens iemand doodgevallen omdat de parachute niet openging en dat bewijst dat het zonder parachute veiliger is. Terwijl de wetenschapper met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durft te zeggen dat je met een parachute veilig beneden komt en ook met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durft te zeggen dat je het zonder parachute niet overleeft.

Dat is het grote verschil tussen de absolute waarheden van charlatans, die gebaseerd zijn op leugens en halve waarheden aan de ene kant en de slag om de arm van wetenschappers, die gebaseerd is op wetenschappelijk onderzoek. Alleen dan baseer ik mij heel wat liever op die slag om de arm van wetenschappers en doe toch echt die parachute om.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 03:15

Avalanche81 schreef:
Nou, dat was niet met een open vizier hoor, want ze negeerde alles wat niet in haar straatje paste. Hou toch op. Ze was sowieso al van plan vaccins de schuld te geven van wiegendood, en dus zocht ze naar een manier om dat de bewijzen.

Wetenschappelijk onderzoek, peer reviewed, met reproduceerbare resultaten accepteer ik als bewijs. Bij Youtube is het maar net wie het filmpje heeft gemaakt, kom op, dat kan toch geen zinnig mens als bewijs zien? :') En antivaxx sites gebruiken elkaar als bron _O- serieus, wie denk je hiermee voor de gek te houden?

Geweldig, die meninkjes. Nu nog even het boek lezen. Wellicht dat je daarna wat minder de behoefte hebt om klakkeloos meninkjes na te praten, wegens een ernstig gebrek aan dossierkennis.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 03:17

Karl66 schreef:
De reden waarom ze met skepsis werd bejegend, was omdat haar onderzoek niet klopte. Er is namelijk weliswaar een correlatie tussen vaccineren en wiegendood, maar dat is een negatieve correlatie. Het klopt dat er in Japan twee baby's kort na het vaccineren aan wiegendood gestorven zijn. Alleen wil dat niet zeggen dat er een causaal verband is, want kijk je naar een grotere onderzoeksgroep, dan blijkt dat er minder wiegendood onder gevaccineerde kinderen voorkomt. Nou wil dat ook niet direct zeggen dat daar een causaal verband tussen is, maar er zijn resultaten die erop wijzen dat vaccinatie een kleine invloed op het terugdringen van wiegendood heeft. Dus precies het tegenovergestelde van wat zij beweert.

Maar weet je wat het grote verschil is tussen die antivax-goeroes en wetenschappers? Als jij in de deuropening van een vliegtuig staat om per parachute eruit te springen, dan zegt die goeroe dat het levensgevaarlijk is om met parachute te springen. Er is namelijk wel eens iemand doodgevallen omdat de parachute niet openging en dat bewijst dat het zonder parachute veiliger is. Terwijl de wetenschapper met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durft te zeggen dat je met een parachute veilig beneden komt en ook met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durft te zeggen dat je het zonder parachute niet overleeft.

Dat is het grote verschil tussen de absolute waarheden van charlatans, die gebaseerd zijn op leugens en halve waarheden aan de ene kant en de slag om de arm van wetenschappers, die gebaseerd is op wetenschappelijk onderzoek. Alleen dan baseer ik mij heel wat liever op die slag om de arm van wetenschappers en doe toch echt die parachute om.

Wouwww absolute waarheden! Charlatans! Gooi er nog wat krachttermen tegenaan..
Jij leeft echt in een heerlijke sprookjeswereld waarin het verschil tussen goed en kwaad direct te zien is, en, vooral: waarin wetenschappelijk onderzoek( en de uitkomsten daarvan) niks met geldschieters te maken heeft. Wetenschappers die nooit hier en daar water bij de wijn doen voor hun opdrachtgevers, ook al betekend dat het einde van hun officiële carrière.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 04:43

MarlindeRooz schreef:
bigone schreef:
Nou , wanneer je je dochter geen hpv vaccinatie hebt gegeven zou ik haar toch een levenslange voorraad condooms geven.

Ik heb hem toen niet genomen hoor. Was toen de eerste lichting en er waren allemaal wazige verhalen over. En het voelde toen niet goed, dus niet genomen.

Heel dapper van je en wijs. Hier een uitzending over de hpv vaccinatie https://youtu.be/TVJM19buuwc

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 05:10

Je kunt wel heel denigrerend doen maar dan lijk je alleen maar dommer, en kun je aub je berichten in 1 post zetten?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 07:34

Avalanche81 schreef:
...En antivaxx sites gebruiken elkaar als bron _O- serieus, wie denk je hiermee voor de gek te houden?

Dat doen wetenschappelijke onderzoeken ook. Het zou mij dan ook niets verbazen dat iemand die er niets van begrijpt, onderzoek om die reden afwijst als betrouwbare bron.

Dat is ook het gevaar van alles als "ook maar een mening" en dus gelijkwaardig zien: mensen gaan serieus denken dat ze gedemoniseerd worden, omdat er van elkaar citerende complot(video)sites dingen niet als onderbouwing worden geaccepteerd die 'de wetenschappers' wel mogen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 08:15

Pocca_Locca schreef:
Avalanche81 schreef:
Nou, dat was niet met een open vizier hoor, want ze negeerde alles wat niet in haar straatje paste. Hou toch op. Ze was sowieso al van plan vaccins de schuld te geven van wiegendood, en dus zocht ze naar een manier om dat de bewijzen.

Wetenschappelijk onderzoek, peer reviewed, met reproduceerbare resultaten accepteer ik als bewijs. Bij Youtube is het maar net wie het filmpje heeft gemaakt, kom op, dat kan toch geen zinnig mens als bewijs zien? :') En antivaxx sites gebruiken elkaar als bron _O- serieus, wie denk je hiermee voor de gek te houden?

Geweldig, die meninkjes. Nu nog even het boek lezen. Wellicht dat je daarna wat minder de behoefte hebt om klakkeloos meninkjes na te praten, wegens een ernstig gebrek aan dossierkennis.

Meninkjes? :')

Peer reviewed onderzoeken zijn geen meninkjes.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 10:18

Geweldig, die meninkjes. Nu nog even het topic lezen. En de wetenschappelijke onderzoeken die in dit topic genoemd zijn. En de vragen beantwoorden. Wellicht dat je daarna wat minder de behoefte hebt om klakkeloos meninkjes na te praten, wegens een ernstig gebrek aan dossierkennis.

Vragenlijst Pocco schreef:
    - Avalanche81 - En waarom exact denk je dat deze persoon expert is op het gebied van vaccinaties? (over Viera Scheibner) Maar je vertrouwt deze persoon meer dan de expertise van mensen die er zeker 10 jaar aan medische studie op hebben zitten, en zich steeds laten bijscholen? Ook haal je een anekdote aan van een vriendin van je. Is er een autopsie gedaan, en een rapport opgemaakt? Is het verband tussen de dood en de vaccins aangetoond?
    - Bigone - heb jij het autopsierapport gelezen ?
    - Karl66 - Er is een negatieve correlatie tussen vaccinaties en wiegendood, wat valt er meer over te zeggen?
    - Bigone - En je dochter, jaar of 17, nergens voor gevaccineerd ? Want dat heb je als verantwoordelijke ouder toch zeker helemaal uitgezocht en besloten niet te doen neem ik aan??
    - Diddykong - Als ik lees met welke symptomen hij op de huisartsenpost kwam, dan vraag ik me af waarom er niet aan hersenvliesontsteking is gedacht?
    - tmr001 - Je zegt dat we alles over die dame ff hebben gegoogled, maar jij baseert je hele kennis op 1 boek en 1 verhaal? Hoe zit het met ál die onafhankelijke onderzoeken en de informatie die daaruit komt? Ik ga je gewoon weer dezelfde vragen stellen waar ik nog steeds best benieuwd naar ben: wat precies is vaccinatieschade? Hoe zorgt de vaccinatie voor deze schade, wat gebeurt er in je lichaam? Waarom zou de overheid een programma financieren wat de bevolking potentieel zieker maakt, wat voor voordeel hebben ze daarbij? hoe check jij je bronnen, wanneer is een bron voor jou betrouwbaar?
    - Janderegelaa - Wat stond er nou in het autopsierapport van Freek?
    - MarlindeRooz - Maar welk belang heeft de overheid in hemelsnaam bij zieke kinderen? Heb je enig idee wat een nachtje ziekenhuis alleen al kost?
    - Gianti - Maar hoe zie jij de rol van een arts hierin dan? Wordt deze voorgelogen/ dom gehouden? Houdt deze dan ook financiële gewin als motivatie? :)
    - Enzino - Met zoveel mensen die van het complot weten, waarom is er niet een die naar buiten komt? Een politicus die op zijn sterfbed de waarheid prijs geeft, of een familielid die na een ruzie naar de pers stapt en verteld dat een minister onderdeel van het complot is? Waarom is iedereen die tegen inentingen is koekwaus? En waarom enten artsen hun kinderen wel in? Waarom maakt Rusland of Noord-Korea dit inentingsschandaal niet bekend om westerse regeringen te ondermijnen? Of zitten die ook in het complot?
    - Imandra - En als farmaceuten dan echt alleen op gewin uit zouden zijn: wanneer komt de omslag? Wanneer slaan de studenten die de studie beginnen vanwege altruïsme om in mensen die alleen geld willen krijgen? Of beginnen alleen mensen met geldwensen aan een opleiding in het gebied van gezondheidszorg? Maar dat is toch niet het makkelijkste en betrouwbaarste beroep om geld te verdienen ook?
    - Verootjoo - Je weet dat een vaccinatie beschermt tegen virussen? Er zitten dode of verzwakte virussen in maar geen bacteriën. En die zogenaamde slechte farmaceuten die alleen maar uit zijn op zieke kinderen; je weet dat die mensen zelf ook kinderen hebben? Die ze doorgaans ook vaccineren?
    - Bigone - Autopsierapport, eigen dochter wel/niet geeent ??
    - tmr001 - Inderdaad ja, zijn alle medische studenten en artsen geldwolven die graag mensen ziek maken of zo?
    - secrible - Heb je ook iets fatsoenlijker dan een YouTube filmpje? Het autopsieverslag bijvoorbeeld? Iets van deze arts zelf?
    - imandra - Maar volgens jou zijn al die 100000'en onderzoeken en al die 1000'en onderzoekers dus niet betrouwbaar? Wie was overigens de Italiaanse arts waar je het over hebt? Tullio Simoncini?
    - tmr001 - Je roept dat het Lareb niet onafhankelijk is. Dat is het dus wel. Wat is je bron?
    - karl66 -als er dan zoveel met die onderzoeksresultaten gesjoemeld wordt, dan is het toch doodsimpel voor de antivaxxers om het onderzoek te reproduceren en met de juiste uitkomsten van dat onderzoek het resultaat te falsificeren? Ik vraag me af waarom dat dan nog nooit gebeurd is.
    - Askja - Pocoloco, zou je een ander standpunt innemen als er binnen de medische wereld meer begrip zou zijn voor twijfel inzake vaccineren, een betere voorlichting en van overheidswege meer openheid over het hoe en waarom van vaccinatieprogramma's en over de eventuele risico's van vaccineren? Of maakt dat niets uit omdat je het eigenlijk toch wel zeker weet? Want je zegt hierboven dan wel geen echte antivaxxer te zijn, maar je antwoorden eerder in dit topic wijzen daar nogal uitdrukkelijk wel op. Heb je spijt dat je je kind hebt laten vaccineren? Geloof je ook in ontstoren e.d.?
    - Goeroe - Je hebt natuurlijk gelijk dat niet alle kinderen hetzelfde zijn, maar het rijksvaccinatieprogramma scoort goed op effectiviteit en veiligheid en is daarmee een relatief weinig invasieve manier om een goede populatiebescherming tot stand te brengen. Als alternatief zou je misschien kunnen titeren, maar of dat voor het kind nou een verbetering is? Ik ben benieuwd hoe jij dit hebt aangepakt.
    - tmr001 - Is jouw hele beeld rondom vaccinaties gebaseerd op 1 film? (En ohja, 1 boek, en 1 arts in Italië, en een verhaal). Hoe valideer jij de betrouwbaarheid van je bronnen?
    - Astorga - Ik ken geen zorgcollega die zicht niet heeft laten vaccineren tegen hepatitis B. Wat zegt dat?
    - goeroe - Er zijn ook heel veel mensen die geen condoom gebruiken. Blijkbaar zien ze daar het nut niet van in. Dat zegt toch niets over het feit dat zo'n ding in de meeste gevallen uitstekend doet waarvoor het gemaakt is?
    - Shadow0 - dat is toeredeneren naar wat jij toch al als doel had. Je vindt de mening van medewerkers in de zorg niet belangrijk (want als ze besluiten geen griepprik te halen tel je het mee als 'bewijs' maar als al die mensen wel zorgen dat hun kinderen ingeeent zijn neem je het niet mee), en het gaat je er niet om dat patienten in de zorg daadwerkelijk beter beschermd worden (want het idee dat inentingen daar kunnen helpen wijs je ook af), dus je bent nu eigenlijk alleen maar aan het stoken om, weet ik niet, de zorg meer dwars te zitten ofzo?

BigOne

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 10:37

Het is verdorie net alsof de antivaxxers om de zoveel tijd iemand op roepen om even heerlijk te gaan rellen, echt niet normaal . Net of er een handleiding is om even flink te keer te gaan met de grootst mogelijke onzin die er bestaat. En het meest treurige is is dat ze dat doen in een land waar hun of hun kinderen/ kleinkinderen weinig kan gebeuren omdat velen van ons wel hun verantwoording nemen. Pocca, indien jij mijn buurvrouw was en er brak brand uit zou ik je ook niet geloven aangezien je nogal veel onzin uitkraamt en in sprookjes geloofd .

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:40

Pocca_Locca schreef:
Nog even over dat boek: Vaccinatie, het einde van een mythe van Viera Scheibner. Verwacht niet dat ik een boek van ruim 330 pagina’s eventjes kan samenvatten hier. Maar neem maar van mij aan dat het een heel erg degelijk boek is, waarin alle wetenschappelijke onderzoek met naam en toenaam genoemd wordt. Alles is verifieerbaar.

Zoals iemand eerder al zijn is Vera Scheibner niet medisch onderlegd (ze is paleontoloog, oftewel iemand die fossielen onderzoekt). Daarnaast zijn wederom de uitspraken die ze doet door veel kundig onderzoek weerlegd.

Sterker nog, de auteur van dit boek heeft in 1997 de Bent Spoon award gekregen:

WikiPedia schreef:
In 1997, the Australian Skeptics awarded her the "Bent Spoon Award". This award is presented annually to the Australian "perpetrator of the most preposterous piece of pseudoscientific piffle":

"The unanimous choice of the judges was Dr Viera Scheibner for her high profile anti-immunisation campaign which, by promoting new age and conspiracy mythology and by owing little to scientific methodologies or research, poses a serious threat to the health of Australian children."[3]

Je krijgt deze award, ik zal het even voor je vertalen, voor het zijn van de "dader van het meest belachelijke stuk pseudowetenschappelijke troep (ik gok dat piffle troep betekent).

Dus, we hebben Andrew Wakefield, een fraudeur wiens onderzoek retracted is en Vera Schneibner, iemand die in fossielen graaft en een prijs ontvangt voor het verkopen van pseudowetenschappelijke nonsens. Dus ik vraag het je gewoon nog een keer:

Hoe valideer je de betrouwbaarheid van je bronnen?

Wat maakt dat je wat de Andrew Wakefields en Viera Schneibners roeptoeteren aanneemt als zoete koek en wat gerenommeerde medici en wetenschappers roepen (nee, niet roepen maar degelijk onderzoeken) niet? Ik heb ook vaxxed voor je geluisterd, daar ga je niet op in en nu moeten we weer een boek gaan lezen?

En ga nou alstjeblieft eens in op alle vragen die je gesteld worden in plaats van alles keihard te negeren en weer nieuwe onzin en vage theorieen het topic in te gooien?

Wat bigone zegt inderdaad. Je buurman voorbeeld slaat kant noch wal. De mensen roepen niet nee, het is onzin want het is van die club (dan gaan we de slachtofferkaart weer trekken - ik ben superzielig, niemand gelooft me) en die is gek. De mensen roepen nee, wat een onzin, want het is onzin, kijk maar - de gehele medische wereld is het erover eens want kijk al deze correct uitgevoerde, peer reviewed onderzoeken. Kijk al deze data over bijwerkingen (Lareb). Kijk al die mensen die nu mazelen krijgen en die doden die het veroorzaakt.
Laatst bijgewerkt door nps op 21-12-19 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:45

Meninkjes :')

Je zou er bijna een tegeltje van willen maken: "Wetenschap is ook maar een meninkje"

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 12:11

@Pocca_Locca, het klopt dat er door wetenschappers gefraudeerd wordt. Andrew Wakefield is daar een nogal opvallend voorbeeld van. Maar dan praat je steeds over individuen, niet een volledige beroepsgroep. Die individuen kunnen het een poosje volhouden maar worden dan toch weer betrapt. Dat is namelijk hoe wetenschap werkt, niks wordt met zekerheid voor waar aangenomen, onderzoeken worden peer reviewed, onderzoeken worden gereproduceerd en dan komt de fraude vanzelf aan het licht. Uiteindelijk vallen ze vanzelf door de mand, of het nou om iemand als Wakefield gaat of nationaal, Diederik Stapel of Roos Vonk.

Maar het zou prettig zijn als je ook inhoudelijk zou kunnen reageren en met argumenten voor jouw stelling komt. In de plaats van alleen maar wat algemene kretologie over fraude en big pharma. Heb je dus ook wat namen en rugnummers van onderzoekers die gefraudeerd hebben en over welke specifieke onderzoeken het gaat?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 12:26

oomens schreef:
Avalanche81 schreef:
...En antivaxx sites gebruiken elkaar als bron _O- serieus, wie denk je hiermee voor de gek te houden?

Dat doen wetenschappelijke onderzoeken ook. Het zou mij dan ook niets verbazen dat iemand die er niets van begrijpt, onderzoek om die reden afwijst als betrouwbare bron.

Dat is ook het gevaar van alles als "ook maar een mening" en dus gelijkwaardig zien: mensen gaan serieus denken dat ze gedemoniseerd worden, omdat er van elkaar citerende complot(video)sites dingen niet als onderbouwing worden geaccepteerd die 'de wetenschappers' wel mogen.

Inderdaad, je zou er, als een beetje weldenkend mens toch op zijn minst wantrouwig van worden. Ik bedoel, vanwaar die ronduit agressieve houding over het algemeen die er heerst onder gevestigde “ wetenschappers”. Zou toch totaal niet nodig zijn, als er helemaal niks te verbergen viel.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 12:36

Pocca_Locca schreef:
oomens schreef:

Inderdaad, je zou er, als een beetje weldenkend mens toch op zijn minst wantrouwig van worden. Ik bedoel, vanwaar die ronduit agressieve houding over het algemeen die er heerst onder gevestigde “ wetenschappers”. Zou toch totaal niet nodig zijn, als er helemaal niks te verbergen viel.

Mijn excuses voor de verwarring. Blijkbaar was ik wat onduidelijk, maar ik heb nergens de indruk willen wekken dat ik je als weldenkend mens omschreef.
Volgens mij had ik het enkel over "iemand die er niets van begrijpt".

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 12:46

Oh, vergissen is menselijk. Een driedubbele vergissing dus. Ook van mijn kant.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 12:49

Pocca_Locca schreef:
Oh, vergissen is menselijk. Een driedubbele vergissing dus. Ook van mijn kant.
Geen probleem.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:10

Als je nu nog enigszins serieus genomen wilt worden Pocca-Locca, ga dan eens in op tenminste een deel van de hier tot vervelens toe herhaalde vragen (zie post Imandra)
Want ik neem aan dat je hier meepraat omdat je het belangrijk vindt het exacte hoe en waarom van je standpunt uit te dragen. En niet om de trol uit te hangen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:33

Die Australische prijs _O- Ik ga stuk hier. Komt vast omdat ik gevaccineerd ben. :=

Mijn moeder werkte in het ziekenhuis, moest ook de griepprik halen, deed het vaak niet. Deels omdat ze het te druk had en dat het er gewoon bij inschoot, deels omdat er echt een stukje onwetendheid lijkt te heersen, zelfs bij medisch personeel. Juist bij hen. Die denken dan "maar ik meld me heus gewoon ziek als ik toch ziek word, echt, en ik kan de symptomen al echt vroeg herkennen!" Alleen weten ze niet dat je daarvoor al besmettelijk kan zijn en dat je zelfs als je een ijzeren weerstand hebt misschien niet eens symptomen hebt (of het afdoet als een verkoudheid) en intussen kun je wel je kwetsbare doelgroep aansteken. Daarnaast, als de halve afdeling de prik niet haalt lijkt het ook niet veel nut te hebben om hem zelf wel te halen. Tegenwoordig kwamen bij haar dus een soort mobiele teams langs zodat je in de pauze even de prik kon laten zetten. Een stuk makkelijker en heel effectief, toen ze er wegging (pensioen) nam bijna iedereen de griepprik weer.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:26

- Avalanche81 - En waarom exact denk je dat deze persoon expert is op het gebied van vaccinaties? (over Viera Scheibner) Maar je vertrouwt deze persoon meer dan de expertise van mensen die er zeker 10 jaar aan medische studie op hebben zitten, en zich steeds laten bijscholen? Ook haal je een anekdote aan van een vriendin van je. Is er een autopsie gedaan, en een rapport opgemaakt? Is het verband tussen de dood en de vaccins aangetoond?
Antwoorden: ik weet niet of het mijn exacte bewoordingen zijn geweest dat Viera Scheibner een expert is op dat gebied. Wat maakt dat ik haar (boek) vertrouw, is het feit dat zij een zeer grondig wetenschappelijk onderzoekster is gebleken. Citaat uit het boek: “Honderd jaar gedegen onderzoek toont aan dat vaccins het immuunsysteem van het lichaam ondermijnen”. En dat is dan samengevat in een boek van ruim 330 pag. Waarvan een kwart bestaat uit verwijzingen en bronnen.
Ik heb geen bewijzen van de absolute onafhankelijkheid van artsen en artsenopleidingen. Ik neig meer naar het tegendeel helaas. Het is algemeen bekend dat artsen regelmatig een “ artsenbezoeker” over de vloer krijgen. Een verkoper in dienst van geneesmiddelenfabrikanten. Dat is geen complot theorie. Over Freek Hagoort: ja er is bij autopsie vastgesteld dat hij aan een “ zeldzame combinatie van bacteriën” overleed.( ik zal hier nog op terug komen)

- Bigone - heb jij het autopsierapport gelezen ?antw: Nee natuurlijk niet
- Karl66 - Er is een negatieve correlatie tussen vaccinaties en wiegendood, wat valt er meer over te zeggen? Antw:Daar staat tegenover dat er ook een positieve correlatie is aangetoond.
- Bigone - En je dochter, jaar of 17, nergens voor gevaccineerd ? Want dat heb je als verantwoordelijke ouder toch zeker helemaal uitgezocht en besloten niet te doen neem ik aan?? Hier heb ik al op geantwoord
- Diddykong - Als ik lees met welke symptomen hij op de huisartsenpost kwam, dan vraag ik me af waarom er niet aan hersenvliesontsteking is gedacht? Antw.Waarom, dat is een goede vraag. Daarbij zou ik het ook een goede vraag vinden waarom per definitie het verband met het daags tevoren gegeven cocktail vaccin sowieso terzijde werd geschoven.
- tmr001 - Je zegt dat we alles over die dame ff hebben gegoogled, maar jij baseert je hele kennis op 1 boek en 1 verhaal? Antw: pardon, ik wist niet dat jullie ook het boek hebben gelezen.-
Hoe zit het met ál die onafhankelijke onderzoeken en de informatie die daaruit komt? Antwoord: welke precies?
Ik ga je gewoon weer dezelfde vragen stellen waar ik nog steeds best benieuwd naar ben: wat precies is vaccinatieschade? Antwoord: dat is iets dat vele vormen kan aannemen.
Hoe zorgt de vaccinatie voor deze schade, wat gebeurt er in je lichaam? Antw: het intramusculair -en dus op onnatuurlijke manier-toedienen van lichaamsvreemde stoffen kan de weerstand erg verzwakken. Soms gelukkig tijdelijk, maar het kan ook een acute gevaarlijke stress veroorzaken. Waarom zou de overheid een programma financieren wat de bevolking potentieel zieker maakt, wat voor voordeel hebben ze daarbij?antw. De overheid financiert niet zozeer,” de overheid”( politiek) staat in dienst van grote farmaceutische bedrijven. hoe check jij je bronnen, wanneer is een bron voor jou betrouwbaar? Antw. Door heel veel te lezen, luisteren en goed op te letten, en een bron is voor mij betrouwbaar als er daarnaast geen enkele schijn van ( financiële ) belangenverstrengeling is.
- Janderegelaa - Wat stond er nou in het autopsierapport van Freek? Antw.Kom ik nog op terug.
- MarlindeRooz - Maar welk belang heeft de overheid in hemelsnaam bij zieke kinderen? Heb je enig idee wat een nachtje ziekenhuis alleen al kost? Antw. Ik zeg nergens dat de overheid belang heeft bij zieke kinderen. Farmaceuten hebben er wel belang bij. Elke genezen patiënt is een verloren klant.
- Gianti - Maar hoe zie jij de rol van een arts hierin dan? Wordt deze voorgelogen/ dom gehouden? Antw. Ik weet dat artsen inderdaad geen volledig onafhankelijke informatie krijgen over vaccineren tijdens hun studie. Het is zelfs zeer pover en summier.
Houdt deze dan ook financiële gewin als motivatie? :) antw: wat ik eerder al schreef, inderdaad artsen worden regelmatig gepaaid door de farmacie.
- Enzino - Met zoveel mensen die van het complot weten, waarom is er niet een die naar buiten komt? Een politicus die op zijn sterfbed de waarheid prijs geeft, of een familielid die na een ruzie naar de pers stapt en verteld dat een minister onderdeel van het complot is?Antw. Wie zegt dat die er niet zijn? Misschien wordt dat vaak als banketstaaf weggezet?
Waarom is iedereen die tegen inentingen is koekwaus? Antw. Dankjewel voor het delen van je mening.
En waarom enten artsen hun kinderen wel in? Antw. Degene die dat doen, geloven er oprecht in omdat ze dat geleerd hebben.
Waarom maakt Rusland of Noord-Korea dit inentingsschandaal niet bekend om westerse regeringen te ondermijnen? Antw. Rusland en Noord Korea.. zou iemand het überhaupt serieus nemen denk je? De Russen zijn toch gek? En die noord Koreanen...
Of zitten die ook in het complot?antw. Niet nodig
- Imandra - En als farmaceuten dan echt alleen op gewin uit zouden zijn: wanneer komt de omslag? Wanneer slaan de studenten die de studie beginnen vanwege altruïsme om in mensen die alleen geld willen krijgen? Antw. Die omslag is al gaande. Maar het is niet zo makkelijk om tegen zo’n machtig bolwerk in te gaan en kritische vragen te stellen.
Of beginnen alleen mensen met geldwensen aan een opleiding in het gebied van gezondheidszorg? Maar dat is toch niet het makkelijkste en betrouwbaarste beroep om geld te verdienen ook? Antw. Er is een verschil tussen werkers in de gezondheidszorg en de medicijnenindustrie.
- Verootjoo - Je weet dat een vaccinatie beschermt tegen virussen? Er zitten dode of verzwakte virussen in maar geen bacteriën.antw. Dat was een slordigheidsfoutje van mij.
En die zogenaamde slechte farmaceuten die alleen maar uit zijn op zieke kinderen; je weet dat die mensen zelf ook kinderen hebben? Die ze doorgaans ook vaccineren? Antw. Ik beweer nergens dat farmaceuten uit zijn op zieke kinderen. Wel op geld verdienen.
- Bigone - Autopsierapport, eigen dochter wel/niet Antwoord al gegeven.
- tmr001 - Inderdaad ja, zijn alle medische studenten en artsen geldwolven die graag mensen ziek maken of zo? Antw. Nee dat zeg ik niet
- secrible - Heb je ook iets fatsoenlijker dan een YouTube filmpje? Het autopsieverslag bijvoorbeeld? Iets van deze arts zelf? Antw. Waarom zou een YouTube filmpje niet fatsoenlijke info kunnen bevatten?
- imandra - Maar volgens jou zijn al die 100000'en onderzoeken en al die 1000'en onderzoekers dus niet betrouwbaar? Antw. Welke precies doel je op?
Wie was overigens de Italiaanse arts waar je het over hebt? antw. Ik zal het aan Thanh Hagoort vragen.
- tmr001 - Je roept dat het Lareb niet onafhankelijk is. Dat is het dus wel. Wat is je bron? Antw. Het feit dat ze werkten voor het RIVM. Hier kom ik ook nog op terug.
- karl66 -als er dan zoveel met die onderzoeksresultaten gesjoemeld wordt, dan is het toch doodsimpel voor de antivaxxers om het onderzoek te reproduceren en met de juiste uitkomsten van dat onderzoek het resultaat te falsificeren? Ik vraag me af waarom dat dan nog nooit gebeurd is. Antw. Dat is dus niet doodsimpel als je beseft wat een enorme macht het gevestigde bolwerk heeft.
- Askja - Pocoloco, zou je een ander standpunt innemen als er binnen de medische wereld meer begrip zou zijn voor twijfel inzake vaccineren, een betere voorlichting en van overheidswege meer openheid over het hoe en waarom van vaccinatieprogramma's en over de eventuele risico's van vaccineren?
Antw. Jazeker. Het probleem is, dat er juist al veel artsen zijn ( geweest) die openlijk hun kritische vragen en kijk durfden te uiten daaromtrent, en hun artsenlicentie daarom kwijtraakten.
Of maakt dat niets uit omdat je het eigenlijk toch wel zeker weet?antw. Ik ben voor openheid en eerlijke genuanceerde informatie. Altijd.
Want je zegt hierboven dan wel geen echte antivaxxer te zijn, maar je antwoorden eerder in dit topic wijzen daar nogal uitdrukkelijk wel op. Antw. Mensen labeltjes opplakken vind ik een zwaktebod.
Heb je spijt dat je je kind hebt laten vaccineren? Antw. Ik ben blij dat ik af heb geweken van het rvp. Geloof je ook in ontstoren e.d.? Antw. Daar heb ik me niet zo in verdiept.
- Goeroe - Je hebt natuurlijk gelijk dat niet alle kinderen hetzelfde zijn, maar het rijksvaccinatieprogramma scoort goed op effectiviteit en veiligheid en is daarmee een relatief weinig invasieve manier om een goede populatiebescherming tot stand te brengen. Als alternatief zou je misschien kunnen titeren, maar of dat voor het kind nou een verbetering is? Ik ben benieuwd hoe jij dit hebt aangepakt. Antw. Het is gebleken dat de onderzoeken naar de veiligheid en effectiviteit van het rvp door dezelfde partij wordt gedaan als die dat rvp promoot.
- tmr001 - Is jouw hele beeld rondom vaccinaties gebaseerd op 1 film? (En ohja, 1 boek, en 1 arts in Italië, en een verhaal). Antw. Nee. Hoe valideer jij de betrouwbaarheid van je bronnen?antw. al gegeven.
- Astorga - Ik ken geen zorgcollega die zicht niet heeft laten vaccineren tegen hepatitis B. Wat zegt dat? Antw. Dat zegt dat jij geen collega’s kent die zich niet hebben laten vaccineren tegen hep.B..
- goeroe - Er zijn ook heel veel mensen die geen condoom gebruiken. Blijkbaar zien ze daar het nut niet van in. Dat zegt toch niets over het feit dat zo'n ding in de meeste gevallen uitstekend doet waarvoor het gemaakt is? Antw. Al gegeven
- Shadow0 - dat is toeredeneren naar wat jij toch al als doel had. Je vindt de mening van medewerkers in de zorg niet belangrijk (want als ze besluiten geen griepprik te halen tel je het mee als 'bewijs' maar als al die mensen wel zorgen dat hun kinderen ingeeent zijn neem je het niet mee), en het gaat je er niet om dat patienten in de zorg daadwerkelijk beter beschermd worden (want het idee dat inentingen daar kunnen helpen wijs je ook af), dus je bent nu eigenlijk alleen maar aan het stoken om, weet ik niet, de zorg meer dwars te zitten antw. Al gegeven
[/list]
[/quote][/quote]

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:33

Wauw geen woorden voor. Nogmaals bevestiging dat je echt nul komma nul snapt van wetenschappelijk onderzoek en bronnenonderzoek.
Heb je zelf ooit het vak wetenschappelijke vaardigheden gevolgd aan de universiteit?
Dat zou denk ik al heel verhelderend zijn.

Althans ik neem aan dat je dat hebt gedaan gezien je weet waaruit het curriculum van de studie geneeskunde bestaat.

Overigens is het helemaal niet gek dat een arts niet ontelbaar veel vakken krijgt over vaccineren ansich. Ze krijgen veel kennis over het immuunsysteem en later in hun specialisatie leren ze veel over hun gebied. De Immunoloog of Viroloog zal daarom veel kennis op doen van vaccineren. De kinderarts ook relatief meer dan bijvoorbeeld de radioloog of neuroloog

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:41

[quote="_lautje_"]Wauw geen woorden voor. Nogmaals bevestiging dat je echt nul komma nul snapt van wetenschappelijk onderzoek en bronnenonderzoek
Bedankt voor je mening.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 16:01

Ik heb geen zin om je hele lijst met meningen door te werken, dus beperk ik me tot een antwoord op een vraag van mij:

Citaat:
als er dan zoveel met die onderzoeksresultaten gesjoemeld wordt, dan is het toch doodsimpel voor de antivaxxers om het onderzoek te reproduceren en met de juiste uitkomsten van dat onderzoek het resultaat te falsificeren? Ik vraag me af waarom dat dan nog nooit gebeurd is. Antw. Dat is dus niet doodsimpel als je beseft wat een enorme macht het gevestigde bolwerk heeft.

Wat een ongelofelijke dooddoener. De wereld hangt tegenwoordig aan elkaar van schandalen. Of het nou gaat om Trump die zijn presidentiële macht voor eigen gewin gebruikt, of om een belastingdienst die mensen onterecht als fraudeurs wegzet Of het gaat om een bombardement van de luchtmacht, waarbij 70 burgers omkomen, of het gaat om Cambridge analytica die de Britse burgers voorliegt. We kunnen het natuurlijk ook over de gezondheidszorg hebben, bijvoorbeeld de vergiftiging van burgers in Flint, of de risico's van borstimplantaten. Dit lijstje kan zonder problemen tien keer zo groot gemaakt worden en bewijst dat de gevestigde macht prima aangesproken kan worden op fouten die er gemaakt worden. Waarom zou dat voor vaccineren niet gelden? Waarom kunnen er wel allerlei insinuaties door antivaxxers gemaakt worden, maar waarom kunnen ze onderzoeken niet falsificeren. Je praat met dit antwoord echt uit je nek, omdat je geen inhoudelijk weerwoord hebt.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 16:17

Als ik je antwoorden lees, kan ik alleen maar erg verdrietig worden. Je hebt echt geen flauw benul van de werking van het lichaam, van het immuunsysteem, wat een vaccin is en wat het doet. En met hoeveel ziekteverwekkers we dagelijks te maken hebben.
Als antwoord op jouw vraag. In het ziekenhuis is juist wel aangenomen dat de klachten door het vaccin komt bij Freek. Daarom is de situatie ook vreselijk onderschat. De arts is ervan uitgegaan dat de koorts een reactie was op het vaccin. Als dit zo was dan was de koorts niet erg geweest, want een vaccin maakt verder niet ziek, alleen het immuunsysteem gaat aan het werk en daar kan koorts bij horen. Echter had deze jongen helemaal geen reactie op het vaccin. Er zijn hele andere bacterien gevonden, samen met een longontsteking, en het griepvirus. Deze komen niet uit het vaccin, hebben daar ook niet ingezeten en als ik lees dat er in het hersenvocht ook bacterien gevonden zijn, dan denk ik dat deze klachten heel goed kunnen passen bij een hersenvliesontsteking of een sepsis (bloedvergitiging, waarbij alle organen uitvallen) of beide. Beide zijn zonder vroegtijdige behandeling met antibiotica altijd dodelijk. Ik zou gewild hebben dat ze op de huisartsenpost bloed geprikt hadden, een ruggenprik hadden gedaan, waren gestart met antibiotica. Dan had hij misschien nog geleefd. Dat kan ik heel erg vinden ja.
Maar net zoals mijn dochter na de bmr buikgriep kreeg, kan iets helaas ontstaan na elkaar. Zonder dat het een de oorzaak is van het ander.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 17:13

Ik wil even terugkomen op het feit dat er niet dubbelblind wordt getest op vaccins voor ze op de markt komen. Iemand zei eerder dat dat onethisch is, omdat de personen niet kunnen kiezen in welke groep ze komen. Dat is inderdaad ook het officiële antwoord van de industrie. Dat is inderdaad het geval als het gangbare protocol opgevolgd wordt. Toch zijn er natuurlijk genoeg andere manieren waarop de farmacie de algehele gezondheid en ontwikkeling tussen de twee groepen ( op vrijwillige basis) kan volgen en in kaart zou kunnen brengen. Maar dan wel door écht bewezen onafhankelijke onderzoekers. En over een paar decennia gemeten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 17:18

vertel, op welke andere manieren kan dat?