Sterkte! Het is niet normaal om constant zo ziek te zijn en vooral niet gezien de medische mogelijkheden in dit land.. je zou bijna de media inschakelen.
He getsie TS, wat zit het je toch ontzettend tegen hè Ik wens je veel beterschap, hopelijk word je geholpen zoals jij dat graag wilt en behoefte aan hebt.
J1995
Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-19 10:21
Had primperan gekregen en ben weer naar huis gestuurd, omdat ze op de Hap niet meer wisten wat te doen. En ik had 2 uur later een afspraak met de uroloog. Dus net gebeld door de uroloog.
Hij heeft zijn excuses aangeboden, moet nu naar de spoed en word dan opgenomen. Krijg wss een verblijfskatheter en infuus. Morgen komt de uroloog bij me langs om te praten. Ik mag trouwens gewoon naar het Erasmus, dat vond hij prima.
Het licht zien en alsnog pas een dag later een dokter zien, dat past toch niet in 1 zin hoor bij mij Dit is toch echt niet normaal? Voor 't zelfde geld is er in je lichaam iets mega fout aan het gaan, ze doen enkel aan symptoombestrijding en er medicatie tegenaan gooien (en dan nog geeneens een pijnstiller), ik ben geen dokter maar dit lijkt mij echt niet normaal alleszins.
De uroloog is duidelijk niet zo'n snelle dus ik snap best dat hij nog een dag nodig heeft om de TS onder ogen te komen met een goed verhaal.
J1995
Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-19 14:01
Nou, urine was idd nog niet goed. Bloed was niet helemaal goed, maar niet heel hoog. Er is een echo gemaakt van mijn nieren en een foto van mijn longen. Beide goed gelukkig.
Ben nu opgenomen en heb een infuus. Ze zijn nog aan het overleggen welke AB ik nu moet hebben. Maar die gaat sowieso via het infuus.
Dat de uroloog vandaag niet komt is trouwens omdat hij in 2 ziekenhuizen werkt, die wel samenwerken. Vandaag is hij op de andere locatie. Morgen is hij hier en komt dan langs.
ach jee... Het is natuurlijk nooit fijn om opgenomen te worden, maar wel fijn dat er nu iets gedaan wordt weer. Hopelijk ga je je snel weer beter voelen!
Gebruik vandaag ook om een lijstje te maken met dingen die je wilt vragen aan de arts. Als hij naar Rotterdam gaan niet erg vindt, is het misschien ook wel mogelijk dat hij er een spoedaantekening bij zet. Overleg bijvoorbeeld ook wat er gaat gebeuren tot je in het Erasmus terecht kan. Wie is er verantwoordelijk voor jou zorg? De huisarts of de uroloog. Dat soort dingen. Bedenk voor jezelf wat je graag nog wilt bespreken en schrijf het op. Je kunt die vragen dan aan hem geven, of bijvoorbeeld aan iemand die erbij aanwezig is vragen of ze willen bewaken dat je wel overal antwoord op krijgt.
senna21
Geplaatst: 30-09-19 14:26
Het belangrijkste is dat TS nu goede zorg krijgt. En voor dit moment in dit ziekenhuis. Ts, heb je iemand die jou bij kan staan in dit gesprek morgen? Twee horen enweten meer dan één.
Neem gewoon met je telefoon het gesprek op zodat je dit nog terug kunt luisteren. En maak een brief met vragen , altijd goed.
Rivano
Geplaatst: 30-09-19 15:09
Dat het plaatsen niet goed gegaan is, vooruit, kan nog gebeuren. Het gaat om alles erom heen. Dat ze je op een willekeurige datum terug laten komen, terwijl je bijna alleen koorts gehad hebt, dat het te verwachten viel. Dat hadden ze beter kunnen plannen/voorbereiden. Dat ze niet echt mee willen helpen aan pijnbestrijding "omdat het erbij hoort". Dat je constant overal weer weggestuurd wordt. Weet je hoeveel AB kuren je het afgelopen jaar gehad hebt? Hoeveel dagen je koorts had? Hoeveel dagen je al thuis zit vanwege het katheteriseren? Sla hem maar met statistieken om de oren. Ik zou er even goed over nadenken wat je wilt zeggen en dat er inderdaad iemand bij kan zijn. Je voelt je al zo ellendig, maar nu is het moment! Al is het maar voorjezelf als opluchting dat je het uitgelegd hebt. En misschien vragen hoe hij dacht dat de geplande operatie door zou gaan als ze een datum in de toekomst prikken zonder voorzorg. Je hebt meer wel koorts dan geen koorts. Altijd wel ergens een infectie. en nu ook overgeven erbij. Voor hetzelfde geld was de operatie vandaag gepland geweest.
Succes! En hoop ook dat ze je kunnen helpen snel weer wat beter te voelen.
LibertyLucky
Geplaatst: 30-09-19 18:49
Ts ik lees al mee vanaf t begin,maar wat vreselijk voor je Wat jij allemaal.moet doorstaan ... Dan komt de operatie en mislukt het
Dan weer allerlei hap bezoeken en nu ben je nog nergens
Ik hoop over 2 mnd een update te zien en dat t dan zoveel beter met je gaat
Ts goede tip om vanavond al je vragen op papier te zetten gewoon alles wat je wilt bespreken.
Paar vab de belangrijkste vragen zijn denk ik: - kan hij zorgen dat je toch eerder geopereerd wordt(als je toch nog vertrouwen krijgt in hem) -hoe gaaf hij zorgen dat je zo goed mogelijk de operatie in gaat zodat operatie niet door koorts uitgesteld moet worden - wat tot die tijd doen tegen de onhoudbare blaaspijp stel bv de oxybutinine blaasspoeling voor om te proberen tijdens deze opname
Heel veel sterkte en Ga zo door zoals je bezig bent voor jezelf opkomen
Even iets positiefs dan als straks alles achter de rug is heeft dit je ook wat positiefs gebracht je hebt geleerd assertief te zijn en voor jezelf op te komen daar heb je altijd profijt van
Wendy_Komen
Geplaatst: 01-10-19 09:01
Hoop zooooooo dat het geluk nu eens aan jouw kant staat!!!
Ja, hopelijk volgen er vandaag toch stappen waar je iets aan hebt op korte termijn!! Dat gun ik je zo!
J1995
Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-19 11:07
Bedankt voor jullie berichtjes!
Ik heb goed nagedacht over wat ik wil bespreken en vragen
Net al een andere arts langs geweest. De AB lijkt te werken, want de ontstekingswaarden dalen. Wel blijken mijn nieren wat achteruit te zijn gegaan vergeleken met een tijdje terug. Morgen weer bloedprikken om te controleren. Kan gewoon schommelen, dus daarover weet ik morgen meer.
Voel me iig nog heel slecht. Pijn, super misselijk
Een stuk beter! Vandaag nog niet overgegeven, zelfs al appelmoes gegeten en 2 kopjes thee gehad.
Pijn nog wel, vooral in mijn zij als ik plat op mijn rug lig, of op mijn zij. En mijn blaas is pijnlijk. Maar daarvoor krijg ik nu langwerkende oxycodon en solifenacine.
Uit de kweek van mijn urine is niks gekomen. Wss omdat ik op het moment van de kweek al amoxiciline gebruikte, dus de kweek was niet echt betrouwbaar. Ik kreeg via het infuus 3x pd piperaciline/tazobactam en gistermiddag is dat iom microbioloog gestopt. Gisteren nog 38.0/38.3, maar vandaag 37,2.
Wat de kreatinine waarde was weet ik niet, maar gisteren bleek hij alweer wat verbeterd en vandaag is hij goed!
Als ik vandaag gewoon goed kan drinken en eten, dan MAG ik naar huis. Maar dat gaan we later vandaag bekijken.
Later even uitgebreider, want moe ben ik wel
genja
Geplaatst: 03-10-19 11:20
Fijn dat het wat beter gaat! Voordat je naar huis gaat zorg dat je met de arts samen een plan hebt hoe nu verder . Wat te doen als je thuis weer beroerd gaat voelen, catheriseren niet lukt etc. Nu kan je De arts spreken straks als je thuis bent grote kans dat het weer drama wordt om hem te pakken te krijgen . Stel bv voor dat in je dossier gezet wordt dat je laagdrempelig mag bellen voor overleg met de arts