Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:35

Duc_je schreef:
AP vind ik voor mezelf een beetje te duur :o ik sta ook nog open voor ideeën, doek mag zeker ook tweedehands zijn.

Ik heb overigens mijn oog laten vallen op de isara quick half buckle. Iemand ervaring? Lijkt mij wel handig.

Ik vond de schouderbanden niet fijn.
Van de ISARA the one wel, als enige drager ongeveer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:40

Klopt Butterfly!

Tula ringsling
Little Frog ringsling
Tulipe Turquoise
Woven Wings
PinkNova
Yaro
PinkNova
Woven Wings

En dan de dragers
ByKay
Neko
Neko

:D

Geen ervaring met de Isara Quick

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:40

Met mijn babygirl vond ik mijn dunne gladde doek ineens niet meer fijn! ze bleef nooit recht.
Toen ben ik over gegaan naar merino/katoen en gong het knopen wel fijn!

Ik ben totaly in love met mijn Woven Wings Geo Greenwich park! Toen ze kleiner was pakte ik ook Woven Wings Geo Hyppogriff echt super fijn voor newborn, zo zacht als een kattenbuikje, half merino half egyptisch katoen.

Voor rugdragen heb ik een katoen/linnen van, ja ook Woven Wings.
En als RS heb ik nu een super fijne doek van agossie!

Ook merino katoen van Pinknova geprobeerd maar de Woven wings fijner. Ik vond mijn Greenwich park ook een fijne prijs (2e hands)

Ik heb een AP gehad, maar 1 dus weinig ervaring maar kon er moeilijk goed mee knopen. Te dik en zwaar.

RS gebruik ik nu pas meer, als newborn vond ik het moeilijker.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:42

Butterfly, ik vond het ideaal om hem alvast om te hebben, wel even opletten dat het einde van je doek ook binnen de auto is voordat je de deur dicht doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:44

MizzMontana schreef:
Butterfly, ik vond het ideaal om hem alvast om te hebben, wel even opletten dat het einde van je doek ook binnen de auto is voordat je de deur dicht doet!

En ook niet op de rails ligt als je je autostoel verschuift := Zo is de mijne onherstelbaar verwoest :(
Doet nog steeds zeer aan mijn hart ;(

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:44

Duc_je schreef:
AP vind ik voor mezelf een beetje te duur :o ik sta ook nog open voor ideeën, doek mag zeker ook tweedehands zijn.

Ik heb overigens mijn oog laten vallen op de isara quick half buckle. Iemand ervaring? Lijkt mij wel handig.

Stille meelezer bemoeit zich ermee.
Wij hebben deze voor onze dochter van 4 maanden. Ik vind hem heerlijk! Echt heel erg blij mee.
Afbeelding

Kan zo gauw geen betere foto vinden haha

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:47

MaritB schreef:
Duc_je schreef:

Ik vond de schouderbanden niet fijn.
Van de ISARA the one wel, als enige drager ongeveer :D

Wat vond jij er niet fijn aan?
Ik heb de pure baby love draagzak, maar die zit nooit lekker op mijn schouders..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:49

Ik vond een rs juist top voor een iniminie baby en vind het later juist minder fijn worden. En met grotere dreumessen/peuters die op dat moment graag gedragen willen worden zijn ze ook fijn. Enkel de periode dat ze alles willen zien en dan alle kanten op bewegen en hangen, dat werkt voor mij niet met een rs.

Afbeelding
Dit is een deel van mijn doekjes, sommige zijn nog op reis en m’n rs ligt in de auto.

Butterfly

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:53

Goeie tips van de auto _O- ooohh ik zie het voor me :=

Anne, ik had die van jullie inderdaad ook al gezien in het zwanger-topic. Dat was de reden dat ik ook naar dat type ben gaan kijken toen. Heeeel mooi!

Britt, moooie collectie <3 kom ik aan met binnenkort 1 _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:54

Ik vind Dreamtime mooi <3 en Mozes! En uiteraard Mr K :=

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:18

Sowieso het halfbuckle principe heel erg fijn. Knopen zien we beide niet zitten en een draagzak is toch weer een hoop vertellen als we er beide mee willen dragen (ik heb maatje 48 mijn vrouw 36 dus nogal een verschil)
Ga regelmatig 1 a 2 uur wandelen. Is heel goed te doen hihi

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:43

De banden van de half buckle zijn net breder dan de full buckle en ik had t gevoel dat t van m’n schouder zakte.. dus zat er steeds aan te duwen, t zat prima. Maar t formaat van de banden was m niet voor mij.

Ik heb een pas sessie gedaan met consult en er bleven er 2 over , maar in 1 zat mijn dochter niet mooi dus bleef the ISARA over. Ik gebruik m elke dag, ligt in m’n auto voor bij de paarden.

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:52

Hier vind ik een rs ook super fijn voor newborn .
Ook heel handig voor brengen en ophalen van school als we met de auto of fiets zijn
Heb er nu een paar en heb er nu 1 te koop.
Een pinknova. Mocht iemand interesse hebben ?

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:00

Duc_je schreef:
Duc_je schreef:

Wat vond jij er niet fijn aan?
Ik heb de pure baby love draagzak, maar die zit nooit lekker op mijn schouders..

Als je de pbl gekocht hebt zonder consult en die zit je niet fijn, dan zou ik nooit zomaar een andere kopen. Het is zo verschillend wat iemand fijn vindt (en best een dure hobby) Ik had ook allerlei draag zakken uitgekozen die ik mooi vond voor onze peuter en een consulent gezocht die ze bijna allemaal had, plus nog wat extra. Ze zijn allemaal afgevallen en we zijn thuisgekomen met de draagzak waarvan ik dacht dat we hem niet fijn zouden vinden. Ik wilde er graag een van doekenstof, maar het is de tula toddler geworden. Zowel mijn man, als de peuter vonden die het fijnst. Dat zag je gelijk aan hoe zij er ook in ging zitten. Meteen ontspannen ook.

Britt, die middelste doek van de bovenste stapel <3 . Hij is nog steeds fijn. Als we morgen middag een droog momentje hebben weer eens proberen of het lukt met mijn schouder. En we hebben weer een lang weekend, dus dan kan ik ook eindelijk de dh proberen :)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:27

Ik zou idd ook een consult doen. Heb ervaring met iets aanschaffen zonder en nu testen met, doe mij dat laatste maar. Zo zou ik niet aan de draagdoek, veel te ingewikkeld (oké, da's momenteel soms letterlijk zo met achterlangs kruisen _O- ). En zie mij nu...

Overigens twijfel ik tussen 3 -O- op de kleur kan ik het al niet kiezen, ze zijn namelijk allemaal aqua :')
Ik heb nu op de lijst:
- Yaro Elephants Aqua Grad Bamboo
- Yaro Stars Aqua Grad Grey
- Yaro Four Winds Aqua Grad Natural Hemp

Was eerst wat huiverig voor de laatste vanwege de hennepvezel, maar er staat specifiek bij dat hij makkelijk zacht wordt. De Stars is de goedkoopste, maar dat is ook de enige die geen blend is haha. Manlief lijkt ook overstag te gaan en die is snel warm, vandaar de keuze voor de blends, met de zomer coming. De Elephants is de enige die niet op voorraad is, de andere twee wel.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:37

Ik heb die eerste en ben er zooooo blij mee. Heerlijk zacht, meteen al. En na een paar keer knopen nog meer. Goed te spannen, fijn om mee te dragen. Door de bamboe in de zomer ook nog aangenaam. In de winter draag ik met jas en dan maakt de dikte (voor mij) iets minder uit. En ik ben er nog steeds verliefd op. Zo mooi vind ik hem <3

Afbeelding

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:04

Ik heb de AP dusky Leopard en Zebra (rs) gehad voor mijn kleintjes en die vond ik echt heel zacht en makkelijk te knopen.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 00:14

Ik vond een korte doek met een schuifknoop fijner dan een RS. Niet die vervelende ringen bij je schouder/borst en toch het gemak van een RS.

Alle nieuwe AP doeken ken ik niet meer. Mijn jongste is al drie en ik droeg de laatste jaren alleen met handgeweven doeken.

Maar van de oudere AP doeken vond ik Two Birds Mono, AP China Lilac hele fijn voor een newborn maar mijn favoriet met newborn was Argus Desir.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 07:27

Dank dames! En voor een draagzak kan ik indd beter een consult plannen. Hopelijk kan dat weer over een paar maandjes.
Een doek heb ik eerder gebruikt dus dat durf ik wel aan. De doek die ik heb (moet even opzoeken welke) heb ik alleen gekocht zonder advies en vind ik te stug en knapt niet zo fijn. Daarom wil ik een andere. Ik ga alles nog eens nalezen op een rustig moment. Dragen is zo fijn!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:06

Ik heb een stashsale! Gebruik alleen nog maar mijn isara, dus de doekjes mogen gaan:

AP peacock dusty pink maat 6
Yaro four winds roze maat 6
Ringsling pinknova zena savanna
Ellevill zara barcelona maat 5

En een lilliputi draagjas maat S

Als je foto’s wil kan ik die maken!

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:33

MaritB schreef:
De banden van de half buckle zijn net breder dan de full buckle en ik had t gevoel dat t van m’n schouder zakte.. dus zat er steeds aan te duwen, t zat prima. Maar t formaat van de banden was m niet voor mij.

Ik heb een pas sessie gedaan met consult en er bleven er 2 over , maar in 1 zat mijn dochter niet mooi dus bleef the ISARA over. Ik gebruik m elke dag, ligt in m’n auto voor bij de paarden.

Waar heb jij een passessie met consult gedaan? We wonen namelijk niet zo ver van elkaar vandaan volgens mij

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:46

Egooo *\%/*
Net mijn dochter in de doek gedaan en buiten tussen de buien door een rondje gelopen om te voelen hoe dat was.
Nou, dat was wel wat <3 dochter vond alles prima *\o/* en het voelde voor mijn rug ook heel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:53

Nog een egoooo:

Afbeelding

<3

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:03

Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd!

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:22

Van harte yalou!!!