3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaimy10

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:19

haha ja hormonen Laura.... het is wat :=
Lekker doorgaan ga je van zelf weer naar beneden!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:31

Ohhh gelukkig! Schrok al :')
Ik zou t niet kunnen, zo saai eten. Mis ik de discipline voor haha

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:34

Dus je eet dan 4x per dag rijst/aardappelen/pasta met kip/vis en groente? Je moet het maar kunnen idd, mij niet gezien denk ik :))
Maar wat is het idee erachter dan? Ik heb nooit zoveel verstand van het bulken en cutten :Y)

En blijf volhouden laura! Ik heb dat ook heel vaak, mega frustrerend maar niet opgeven :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:36

bulken is uiteindelijk 'zwaarder worden' waarbij je spieren dus groeien.

cutten is afvallen met zoveel mogelijk spier behoud.

even heel Jip en Janneke gezegt.
Mja, nu zit ik wel onder onderhoud voor nog ruim 4 weken. daarna heel langzaam opbouwen. dat ik niet perse aankom zoals in een bulk maar wel voldoende eet voor extra spieropbouw :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 20:37

Jaimy blijft dat een week lang goed? Of doe je het in de vriezer? Als ik straks werk heb wil ik ook zoiets gaan doen denk ik!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:39

IMANDRA schreef:
Jaimy blijft dat een week lang goed? Of doe je het in de vriezer? Als ik straks werk heb wil ik ook zoiets gaan doen denk ik!

Ik maak het voor 3 dagen. Zondag of maandag en dan woensdag of donderdag. dus 2x p week kook ik.

invriezen kan ook maar vind k minder lekker persoonlijk :)) Zo vind ik het erg makkelijk. weeg ook me havermout en amandelen etc al helemaal af dat k in de ochtend zo de deur uit kan!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:41

Is er een reden dat je constant hetzelfde eet? Is op zich niet nodig toch, zolang je je macro's haalt? Lijkt me zo saai, ik zou het nooit volhouden :P

Ik ken een meisje dat ook zo eet, maar alleen tijdens prep. IIFYM werkt niet voor haar als ze maar zo weinig mag eten zegt ze, dan snap ik het wel op zich :j

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:44

iifmy werkt deels voor mij. is zeker beter vol te houden.
dit doe ik ook maar een mand strak (na de vakantie een maand, deze week is eraan wennen :')

Maar ik kan kh slecht verdragen in combinatie met gluten. Dus voor mijn buikje is dit het fijnst. Maar goed ik ga idd gewoon weer iifym doen hoor als ik weer in 't ritme zit.

Maar vind zo gepland eten wel fijn :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:47

Maar heb je het idee dat er voordelen aan zo clean bulken is?

Ik ga over 2 weken op vakantie en daarna ook langzaam bulken :D Vind het doodeng maar ik ga denk ik met 50 calorieën per week verhogen dus het duurt wel even voor ik echt verschil ga merken. Onderhoud ligt rond de 2000-2100, dus zeker met minder cardio ga ik denk ik ook maar tot de 2200-2300 of zo.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:50

ik ben 't type die dan alles gaat eten. haha en dan denk oh meer iets maar KH kan wel.
dan zit k kcal prima maar macro's ruk.

als k et zo klaarmaakt etc hou k me eraan :))
en ja me buik reageert hier veel rustiger op dan wanneer ik heel verschillend eet.

Maar beide kanten kunnen natuurlijk. ik doe dit nu zo een 3 jaar cutten/bulken etc. en dit is voor mij gewoon het fijnst! :))

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:42

Ik zou dat ook niet kunnen zoveel hetzelfde op een dag :=
Ik vind paar dagen achter elkaar ontbijten met hetzelfde al een dingetje _O-

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:46

Knap zeg Jaimy! Ik kan dat ook niet hoor, steeds hetzelfde eten. :') Merk wel dat nu ik geen vlees meer eet ik het wel moeilijk vind om de variatie erin te houden.

Vanaf zondag ga ik ook weer preppen. Vind dat toch wel prettig, hoef ik me niet zo druk te maken over wat ik moet eten én dan kan ik geen smoesjes verzinnen zoals 'verslapen, geen tijd etc.' om iets te kopen in de kantine op werk of bij de supermarkt. :))

Vandaag:

O: havermout shake met chocolade whey en halfvolle melk
T: twee handjes blauwe bessen en kop koffie
L: salade van volkorenpasta, gemixte sla, zalm, rode ui en zeewier met dille dressing.
T: 2 maiswafels met karamel zeezout pindakaas :9
T: stukjes kokos en kop koffie
A: gemixte groenten (ui, paprika, zure komkommer, broccoli en boontjes) met tempeh en tahoe
eventueel T: schaaltje magere kwark met handje noten en zaadjes

Drinken: water en thee
Beweging: 40 minuten fietsen (ik ga op de fiets naar werk), 30-45 minuten paardrijden.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:26

Ik denk dat ik binnenkort een periode mn koolhydraten weer meer ga beperken, niet helemaal koolhydraatarm (daar ben ik wel klaar mee na meerdere pogingen :') ), eens kijken hoe dat bevalt. Ga dan ook vooruit mn dagen plannen, anders weet ik nu al dat ik snel ongemerkt te hoog zit.

Vandaag lekker veel khd :+
O: havermout met halfvolle melk en kokos
T: 2 vitalu crackers met slankie sambal
T2: magere high protein kwark
L: volkoren wrap met kipfilet, sla, tomaat en beetje aioli
T: mineola
A: 2 pannenkoeken met spek, kaas en beetje stroop, 1 naturel pannenkoek met kaneelsuiker :9
T: niks :+

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:26

Hallo allemaal! Ik wil me ook weer melden hier, de hele zomer afwezig geweest. Er is vanalles gebeurt, ben in Juni afgestudeerd, heb van de zomer nog op een strandtent gewerkt & begin maandag met werken bij een Uitzendbureau als Junior Recruiter voor 40 uur per week. Wil dan ook weer op m'n eten gaan letten dus wil het weer gaan bijhouden. Ben ook al 7 weken niet in de sportschool geweest maar vond dat ik wel genoeg aan het bewegen was bij de paarden en op het werk. Vanaf maandag ga ik weer proberen lijstjes bij te houden :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:34

Welkom terug :D

Vandaag naar de kermis geweest met de kinderen en alle lekkere dingen genegeerd :+
Me ingeschreven voor een afval-uitdaging van de sportschool, weer ff wat extra motivatie om ervoor te gaan *\o/*

Lijstje van vandaag:
O: optimel yoghurt met schepje smart protein poeder
T: breaker high protein
L: waldkornbol met geitenkaas en rucola
T: vitalu cracker met kaas
A: spaghetti carbonara, tomatensalade
T: aardbeien

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:37

lekker lijstje hoor <3

Wat doe je precies bij zo een challenge?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:51

Bij deze challenge is het vooral wat extra begeleiding en motivatie, en extra wegen/meten. Je stelt voor jezelf een doel, bijv hoeveel je wilt afvallen in die 5 weken in kg of cm. Denk dat er ook nog wel wat extra buikspier oefeningen bijkomen, maar dat weet ik niet zeker, moet het ervaren :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:46

Raak je terug uit je plateau, Laura? Lastig is dat, des te meer als je er zooo hard voor werkt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:03

Nee hang er nu nog op, hoop dat dit een steuntje in mn rug is om nog even wat harder door te pakken. Wil vooral nog wat meer sporten/bewegen, dat heeft het vorige keer wel goed op gang geholpen. Maar dat gaat pas vanaf volgende week weer, dan is het zomerrooster bij de sportschool weer voorbij.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:18

Ohh vandaag was rampzalig wat eten betreft. Ik had me verslapen voor een afspraak met mijn tante en nichtje (die kwamen naar mijn nieuwe pony kijken) en we hadden geen eten meer in huis. Ik heb dus van 9 tot 3 geleefd op een croissantje en een blikje monster.. zucht.
Vanavond maar even wat gezonds maken en meteen boodschappen halen voor de komende dagen zodat dit niet meer mis kan gaan := Avond eten wordt denk ik zalm van de gril met een maiskolf en zeewiersalade. :9 zo nog even wat maiswafels met pindakaas en een fruitsalade.

Heeft iemand nog leuke en lekkere lunch tips voor op kantoor om mee te nemen? :) Ik hou me aanbevolen!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:49

Bij mij zijn wraps op het moment favoriet, met bijv kipfilet of zalm. Lading rauwkost erin en smullen maar :9 salades vind ik ook lekker!

Wij zijn vandaag bij sprookjeswonderland geweest en gaan zo bbq-en, niet de beste dag qua eten haha. Wel lekker veel gelopen en ontzettend genoten :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:53

Gisteren mezelf goed vermaakt in de efteling, we gaan het maar niet over het eten hebben :')
Maar vanaf morgen weer echt school, dus dan wordt het ritme denk ik wel weer een stuk makkelijker.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:24

Laura: goede tip, dankje! Ga vanavond eens bedenken wat daar lekker op is. (Ik eet geen vlees).
Misschien humus en falafel of tahoe en tempeh van de toko. :9 En zalm natuurlijk, da's altijd lekker haha.

Kim: ach als het maar leuk was, toch? :)

Vandaag weer op het goede pad :D

O: Brinta wakeup shake met halfvolle melk
T: kop koffie en twee maiswafels met pindakaas
L: salade met een beetje pasta, gerookte zalm, kappertjes en zeewiermix + dilledressing
T: appel
A: uit de oven met olijfolie en rozemarijn: wortels, courgette, paprika, ui en tomaatjes. Gamba's met olijfolie, citroensap, peper en zout.
T: kwark met stukjes perzik en banaan

Beweging: 35-40 minuten fietsen (retour werk) en 45-60 min baantjes trekken in het zwembad. (gewoon schoolslag, ben niet zo een zwemwonder)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:39

*duikt onder steen vandaan* ik vindt een wrap met falafel, rauwkost en knoflooksaus echt 1 van de lekkerste maaltijden ooit.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:54

Maar wraps zijn toch helemaal niet zo gezond? :=