Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:En met alle bovengenoemde voorbeelden snap ik gewoon echt niet waarom mensen zó negatief t.o.v abortus staan. Weg laten halen is, imo, beter dan dat je een kind het gevoel geeft ongewenst te zijn.
Echt heel erg voor alle partijen dat de verantwoordelijken daar niet over kunnen, willen of mogen nadenken. En uitvoeren.
Sizzle schreef:Palmera schreef:En met alle bovengenoemde voorbeelden snap ik gewoon echt niet waarom mensen zó negatief t.o.v abortus staan. Weg laten halen is, imo, beter dan dat je een kind het gevoel geeft ongewenst te zijn.
Echt heel erg voor alle partijen dat de verantwoordelijken daar niet over kunnen, willen of mogen nadenken. En uitvoeren.
Abortus na geboorte vanwege achteraf spijt schijnt niet te mogen
Sorro schreef:Dit klinkt echt alsof ik mezelf hoor, maar dan 14 jaar later.Bijna 39 en geen dag spijt tot nu toe. Denk ook niet dat ik ooit spijt ga krijgen. Als kind riep ik al dat ik geen moeder zou worden, speelde ook liever met lego en playmobil.
En nu.. nu heb ik vierbenige en vierwielige kinderen. Ik stop mjn liefde in mijn huisdieren en auto's.
Daarnaast heb ik 3 leuke neefjes en 1 pennynichtje, meer dan voldoende.
Sizzle schreef:Palmera schreef:En met alle bovengenoemde voorbeelden snap ik gewoon echt niet waarom mensen zó negatief t.o.v abortus staan. Weg laten halen is, imo, beter dan dat je een kind het gevoel geeft ongewenst te zijn.
Abortus na geboorte vanwege achteraf spijt schijnt niet te mogen
laetitia schreef:Toevallig net Zembla gekeken. Adoptiekinderen die niet meer gewenst zijn worden als een soort producten verhandeld.
Vreselijk. Bah. Eerst word je afgestaan door je eigen ouders. Daarna kom je bij een adoptiegezin, maar na 7 maanden zien ze het niet meer zitten en mag je jezelf zien te verkopen op een "modeshow".
Ik ben geen moeder maar dit deed me echt verdriet.
Varekaj schreef:Wanneer je meegeeft dat je geen kinderen hebt of wil, dan krijg je bijna automatisch de vraag:
"en waarom niet?" Sommigen omdat ze dan plots in een bekeer-modus schieten en alle heil van kinderen hebben willen prediken, anderen uit oprechte interesse. De ene takelt je motivatie met "ja maar hoor es..." gevolgd door een hele reeks argumenten die de jouwe tegenspreken, de andere vindt dat je het prima overdacht hebt en nog een andere boeit het helemaal niet