Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

croyslover

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:33

DJILNA prima pad, maar schijn bedriegt, het is los maar niet zo los als het eerst was, gelukkig!
beter zal het ook niet gaan worden

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:43

Djilna bedankt voor je uitleg, begreep al niet hoe je dat deed. Ja bij switchen moet je hem natuurlijk steeds opnieuw koppelen maar het voordeel daarvan is dan weer dat je niet de hartslag van iemand anders oppikt op je horloge.
Ja hier ook regen. Al lopende vind ik het helemaal niet erg. Maar vanmiddag op de fiets vond ik het toch minder leuk.
Croyslover vond het pad er ook heel prima bij liggen. Ja onverhard is nu eenmaal geen asfalt maar van het weekend heb ik mij wel door een heel ander soort zandbak voortbewogen. En dit ligt er nog eens mooi droog bij ook.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:20

Ik had die armband bij die Fitbit one ja. Maar enige wat mij daaraan boeide was de wekker en daar slaap ik lekker door :z ik was verder niet geïnteresseerd in het meten van mijn slaap dus daar kan ik je niet veel over vertellen.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:53

Helaas van mij ook geen blp,dat werkt gewoon niet zo fijn op mijn telefoon. Wel weer lekker bijgelezen: iedereen is erg goed bezig!
Ik loop sinds 2 weken ook met een loopgroep en dat bevalt erg goed. Gisteren core stability training gehad: na even ingelopen te hebben, gingen we eerst ongeveer 20 min, 2,7km rennen over een heuvelachtig ruiterpad (wat doe ik mijn paard eigenlijk aan? :') ) en daarna lekker fanatiek allerlei oefeningen. Ik vond het heerlijk!
Zaterdag ook al meegelopen en toen totale afstand 9 km inclusief in en uitlopen. Onderdeel van de 9 km was een duurloop van bijna 5 km die ook weer deels over ruiterpaden ging. Karma is a bitch! :+ Ik heb het maar niet aan mijn paarden verteld. ;)
Donderdag mag ik weer, tenzij ik morgen heel vroeg wakker word. O:)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 08:52

Nel dat is weer een mooie progressie! Goed bezig :D

Judith het lijkt me niet heel comfortabel, of blijft het wel goed zitten tijdens het lopen?

Croyslover dat pad lijkt zo vanaf de foto inderdaad wel goed te doen, maar mijn voorkeur ligt stiekem ook wel op asfalt hoor.

Greetje die trainingen van jou... jij hebt echt een mega conditie!

Zucchero haha verzwijg je dit gewoon voor je lieve viervoeters :P Lijkt me best een pittig training, maar wel leuk.

Ik had eigenlijk vanmorgen vroeg willen lopen maar dat is echt niet mijn ding geloof ik :+ Dus vanavond héél rustig lopen en dan morgen knallen 8-)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:13

Zo, ik meld me ook weer even! Trainen ging lekker hier afgelopen tijd, kuiten gingen ook echt beter. Doe elke dag een oefening om mijn kuitspieren langer te maken. Totdat ik gisteren een rustig rondje ging doen en ik toch wel heel veel last kreeg van mijn kuiten en uiteindelijk maar ben terug gelopen. Voel het nu ook nog behoorlijk. Dit weekend eerst maar voor nieuwe schoenen kijken, heb wel wat oudere schoenen maar wilde eerst kijken of ik echt ging doorzetten met hardlopen voordat ik een nieuw paar koop. Wellicht dat dit ook verschil maakt.

Heb je vanavond de wedstrijd Daan?! Heel veel succes!!

Djilna, poeh wat een afstand al! Dan moet ik nog wel ff doortrainen!

Susanne, ik train ook met endomondo. Is dat de betaalde versie waar je de intervallen mee traint? Of staat dat er standaard op?

Nelleke, ben je stewardess ofzo? Kan me voorstellen dat dat wel van invloed is op je lopen!

Horloges heb ik verder geen verstand van! Ga ik me nog wel eens in verdiepen, maar voorlopig maar eerst even opbouwen.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:33

Rol je wel je voeten goed af Naath?

Ik had ook altijd verzuring in mijn kuiten maar dat is vanzelf overgegaan zonder enige reden :=

Zucchero, klinkt fijn zo'n loopgroep! Ook pittig gelijk :=

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:13

Jeetje even niet online geweest en gelijk een heeeeeeele boel gemist heb niet alles helaas kunnen lezen.
Ben druk aan het pakken voor mijn vakantie.
Gister nog hard gelopen en ging echt super 5 km in 32 min ik ben zeer tevreden op vakantie wil ik ook gaan rennen heb ik 2 jaar terug en 3 jaar terug ook op vakantie gedaan toen 10 km in de bergen gelopen (man dat was ff zweten maar zooooo gaaf om te doen...) (wel lastig dat het langs de weg moest)
ik moet denk nog wel even wat muziek op mijn mobiel gaan zetten want loop altijd hard met spotify,.... of ik moet hopen dat het resort wifi heeft en een sportschool hebben ze sowieso *\o/*
vind het helemaal spannend haha...

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:43

@daan_O ja bij mij blijft die best goed zitten. Ik snoer um goed strak en heb de telefoon dan op de rug. Geen idee als dat moet, maar dat vind ik fijn. Ik had alleen wel toen ik een shirtje en een trui aan had dat die iets wat omhoog kroop, maar mij stoort het niet.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:03

Steffie, ik ga inderdaad ook lekker vooruit, al kwam dat dit keer echt meer door het weer en het tijdstip dan een miraculeuze verbetering van conditie hoor. :')

Crozylover, mooi pad hoor!

Greetje, klinkt als een pittige training zeg! Je loopt gewoon 'even' een halve marathon als training.

Patatkraam, succes morgen!

Zucchero, dat klinkt pittig! Moest je al een basisconditie hebben voor je loopgroepje?

Daan, komt nu al dichtbij! Spannend hoor. Echt heel tof!

Naath, ik ben inderdaad stewardess. ;) Wat vervelend dat je last hebt van je kuiten. Loop je nog steeds veel op hakken?

Bianca, veel plezier op vakantie. Je kunt spotify ook op offline zetten he? Dan slaat ie de nummers alvast op.

Ik heb vandaag een Fitbit Charge HR gekocht. Ik wil al heel lang een tracker en ben me al weken aan het inlezen en ik denk dat ik hiermee voorlopig vooruit kan. Hij meet slaap, stappen, trappen (verdiepingen), rusthartslag en hartslagzone's als je actiever bent. Hij is in hartslag met sporten niet zo accuraat als een sporthorloge met een band maar dat hoeft voor mij voorlopig ook niet. Heb wel een vrij lage rusthartslag. Steeds rond (en soms onder) de 50 slagen per minuut. Kan me niet voorstellen dat ik een sporthart heb. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:58

Wat zitten jullie allemaal al hoog qua tempo, dat Red ik echt niet.

Morgen mag ik weer! Hoop dat het beter weer is.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:07

Leuk robijntje
Ik mag morgen ook weer.
Verplicht twee dagen rust grhouden.
Ik had wat verzuurde kuiten, ga het morgen weer proberen.
rustig vijf km rondje

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:13

Bianca, zeer netjes die tijd! Ik vind het ook heerlijk om op vakantie te lopen! Andere omgeving verkennen is altijd goed. In Engeland vielen sommige heuvels me wel zwaar, die wegen lopen daar soms echt stijl omhoog en naar beneden ;')

Robijntjah, dat dacht ik eerst ook hoor, maar heb de vaart er steeds meer in. Zeker toen ik hier met een plaatselijk wedstrijdje zomaar 5 km in een half uur liep, terwijl ik met trainen er 35 min over doe haast. Zo heerlijk om die vooruitgang te zien! Jij komt er vast ook wel, goed blijven oefenen!

Croyslover, ziet er indd uit als een best pad, lekker op het randje blijven lopen of in het midden is wat ik zou doen op zulke paden.

Naath, inderdaad de betaalde versie. Heb een keer een jaarabonnement aangeschaft en vooralsnog geen spijt van! Fijn idee dat je schema's aanpassen aan ie niveau. Even twee printscreens, zodat je een week en een training kan zien

Afbeelding

Afbeelding

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:56

Zo, terug in Uruguay.
Het is echt heel erg koud dus houd ik me bezig met meer krachttraining.
Ik ga vandaag proberen 20 minuutjes interval te lopen.
Op zondag als het niet regent ga ik op de dijk 5km joggen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:02

Bianca alvast een hele fijne vakantie!!

Nel leuk dat je een fitbit hebt gekocht, mooi dingetje. Jeetje wat een lage hartslag! Ik zat gisteren met die tomtom op de bank en mijn hartslag zit dan tussen 68-74. Ik zag ook hartslagzone 4 staan, maar geen idee wat dat inhoud?? Moet sowieso de gebruiksaanwijzing nog even lezen.

Nanoukkie ik zie nu pas dat je in Uruguay woont, lijkt me best een bijzonder land om te wonen. Hoe lang woon je daar al?

Ik heb gisteren héél rustig een rondje van 2,7km gedaan. Vanavond wedstrijdje, heb er wel zin in :D Mijn zus gaat 10km lopen, zij hoopt onder de 41 minuten te lopen. Ben benieuwd hoe we het gaan doen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:18

Ik reageer straks even bij.
DAAN, gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag.
En alvast succes voor vanavond ook voor je zus!!!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:13

Zo, vandaag weer even gelopen, dit keer met fitbit. Was een stuk minder snel dan afgelopen keer want had last van een steek en had de hele tijd een snotneus dus kwam er niet lekker in.

Afbeelding

Volgens mij klopt dat "time in peak" niet helemaal, maar dat grafiekje eronder komt wel overeen met hoe ik gelopen heb. (Precies waar ik wandel zakt m'n hartslag en dat is duidelijk te zien.)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:01

Lekker rondje gelopen Nelleke! Volgens mij ook een mooie route! :j

Voor de loopgroep hoef je op zich geen basisconditie te hebben. 2 keer per jaar start hier een start-to-run groep die gaat over in Run-to-Start, en daarna kun je doorgroeien naar groep 2, 3, 4 en zelfs 5. Ik loop zelf met groep 2 mee, omdat ik zelf al conditie had opgebouwd met Evy. ;)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:11

Wij zijn weer een fijn rondje wezen canicrossen.
Voelden mijnkuiten nog iets, maar viel mee.
Was wel benauwd.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Later vanmiddag even een bijleespost maken.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:58

Lekker hoor! Wat is jouw Strava naam? :) (hoop dat ik nu niet een flater sla en dat ik je al op Strava heb O:) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:44

Ik ga zo m'n tempo wat lager houden en m'n afstand wat uitbouwen!
Ben echt lekker afwisselend bezig zo :-)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:50

Zucchero schreef:
Lekker hoor! Wat is jouw Strava naam? :) (hoop dat ik nu niet een flater sla en dat ik je al op Strava heb O:) )

Anouschka van der Linden is mijn strava naam en die van jou?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:51

Robijntjah schreef:
Ik ga zo m'n tempo wat lager houden en m'n afstand wat uitbouwen!
Ben echt lekker afwisselend bezig zo :-)

Succes.
Doe ik ook een keer per week.
Loopse

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:56

horsii schreef:
Zucchero schreef:

Anouschka van der Linden is mijn strava naam en die van jou?

Ik heb jou een uitnodiging gestuurd! Ik weet mijn naam eigenlijk niet eens. :')

Heb net uitgerekend dat ik sinds ik half april ben gaan lopen 191.5 km heb gerend. Is niet eens zoveel. :roll: ;) :')

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:13

Wat gaat iedereen lekker zeg!
Ik ben uit het werk ook gegaan! zelfde rondje gedaan als aan het begin ergens, en was nu 5 minuten sneller weer thuis, en kwam met evy der les precies weer voor de oprit uit haha! Wel een stukje iets minder, kreeg ontzettende steek.. maar ff goed op ademhaling letten en weer door haha!

@nelleke ben benieuwd hoe je horloge je bevalt!

Ik heb je ook toegevoegd op Strava Horsii

@Daan_O succes met de wedstrijd/hoe is het gegaan? (geen idee wanneer je dit leest haha)