Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loolotte schreef:Sorry maar ik heb voor zover ik weet echt geen overgewichtJammer dat het zo wordt opgevat, ik dacht dat we elkaar steunden en niet afzeken
Maar prima, dan hoor ik hier niet thuis. Ik ben geen geweldige fitgirl die zeven dagen in de week in de sportschool is en ik wist niet dat ik alleen die mensen in dit topic mochten zijn.
Pradaatje schreef:Precies! Moet je eens kijken wat je al hebt bereikt!! Moet je toch hartstikke trots op zijn. Je kan jezelf altijd wel blijven vergelijken en meten met andere, maar hun zijn jou niet dus de vergelijking zal ook nooit kunnen.En dat is mijn fout ook geweest, altijd maar naar andere gekeken en gedacht 'Oh ik heb niet zo'n platte buik of mijn benen zijn niet zo dun'. Nee dat klopt, maar als ik nu naar mn eigen lichaam kijk hoeft dat ook helemaal niet. Ik zou er misschien nog 2 kilootjes af willen maar dat is indd aan mij en dan ben ik ook weer tevreden!
Loolotte schreef:Edit: Meh ik wil niet zeurderig klinken maar ik word hier wel verdrietig van. Ik hoef niet af te vallen (nee, heb geen overgewicht), maar ik wil wel flexibeler worden en meer spiermassa krijgen. Iedereen moet toch ergens beginnen? Ik doe mn best maar ik moet wel een ritme opbouwen en het is fijn om dan juist een duwtje in de goede richting te krijgen in plaats van te worden afgezeken
Loolotte schreef:Ik heb mn post ondertussen even aangepast want volgens mij kwam het niet helemaal goed over. Ik wil niet vervelend of boos klinken. Zo bedoel ik het namelijk niet.
Pradaatje schreef:Loolotte schreef:Edit: Meh ik wil niet zeurderig klinken maar ik word hier wel verdrietig van. Ik hoef niet af te vallen (nee, heb geen overgewicht), maar ik wil wel flexibeler worden en meer spiermassa krijgen. Iedereen moet toch ergens beginnen? Ik doe mn best maar ik moet wel een ritme opbouwen en het is fijn om dan juist een duwtje in de goede richting te krijgen in plaats van te worden afgezeken
Dit is al een hele andere reactie als net. Maar hoe wil jij dat duwtje hebben dan? Want ik heb ook niet de vriendelijkste duwtjes gehad toen ik fitter wilde worden. En eerlijk gezegd, hielpen die vriendelijke duwjtes ook helemaal niet bij mij. Maar goed dat is natuurlijk per persoon anders! Ik bedoelde het iig niet zoals je het nu opvat.......
Precies Tango! Je haalt de woorden uit mn mond
Tango1979 schreef:Herkenbaar Emmaa en mooi gezegd!!! Een ander bepaalt niets voor je... niet dat je fitter moet worden en niet wanneer je stopt. Ik krijg nu ook opmerkingen van: nu Is t wel genoeg hè. Alsof ik graatmager ben of ongezond bezig ben. Net wat Gribaldi zegt, alsof je meteen richting eetstoornis gaat als je ns een x wat afslaat.
Ik wil nog wel iets in de groep gooien hier: gezondheid. Ik vind het hele gewicht verhaal ergens heel hypocriet. Alsof mensen met een 'gezond' BMI goed bezig zijn terwijl je met overgewicht 'slecht' zou zijn. Niet persoonlijk bedoeld naar iemand hier hoor maar ook al heb je geen overgewicht dat zegt niets over vetpercentage en gezondheid. Heel die focus op gewicht kan er voor zorgen dat mensen domme diëten volgen en veel te weinig eten om maar dat gewenste bmi te halen. En dat terwijl je gewenste doel misschien met jou lichaam helemaal niet haalbaar is. Eigenlijk zouden we het hele gewicht als vergelijking moeten laten vallen en veel meer naar vetpercentage moeten kijken bij het beoordelen of iemand gezond is.
Samengevat: trots zijn op verloren kilo's maar nog blijer met een daling van je vetpercentage zijn.
Las laatst iets in de trant van: kilo's verliezen zorgt dat je er mooi uit ziet met kleren aan. Vet verliezen zorgt dat je er fantastisch uitziet zonder kleren
secricible schreef:Hmm maar subjectief kijken valt ook niet mee. Ik probeer tegenwoordig eerst in de spiegel te kijken of ik tevreden ben en dan pas op de weegschaal te gaan. Dat zorgt ook dat ik langzaam begin te zien wat er gebeurt en mijn lichaam leer kennen.
secricible schreef:Hmm maar subjectief kijken valt ook niet mee. Ik probeer tegenwoordig eerst in de spiegel te kijken of ik tevreden ben en dan pas op de weegschaal te gaan. Dat zorgt ook dat ik langzaam begin te zien wat er gebeurt en mijn lichaam leer kennen.
Bhriseis schreef:Havermout is nasty, je moet het eerst zo veel x niet lusten eer je het wel lust. En dan ben je verslaafd ofzo![]()
In dezelfde discussie: ik vraag me af hoe gezond intensief 6/7 sporten nu eigenlijk is. Dus niet elke dag een klein half uurtje cardio, maar echt knallen. Als ik merk hoe hard mijn weerstand omlaag gaat bij supermega intensieve periodes, en hoe hard ik mank als ik 's ochtends uit bed kom op mijn rustdag...