Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
coldsummers schreef:Gaby schreef:Sterkte, cs![]()
In hoeverre kun je deze obsessieve eetgedachten delen tijdens je individuele therapie en je groepstherapie?
Als ik eerlijk ben, niet. Ik durf het amper aan te geven aan de individuele psychologe, en al helemaal niet in groepstherapie.
Citaat:Ik denk heel snel dat ik dik word, en ik vind mezelf ook dik (ik weeg nu 59/60 kilo en nog vind ik dat teveel). Bij de psychologe wel aangegeven dat ik het liefst 45kg wil wegen en daar schrok ze wel van. Maar er is verder niets meegedaan.
...het is een soort van overleven, maar binnen deze soort is het nodig dat je pijn hebt. Honger, in jouw geval, en ondergewicht.Citaat:Ik werk mezelf echt de vernieling in en dat is het liefste wat ik wil, en niemand lijkt mijn schreeuw om hulp daadwerkelijk te horen want het is niet echt een schreeuw. Ik vertel niemand echt dat ik hulp nodig heb, dat ik gek word van mijn eigen gedachtes en de negatieve gedachten etc. Maar we zetten door.
coldsummers schreef:Als ik eerlijk ben, niet. .....
Ik werk mezelf echt de vernieling in en dat is het liefste wat ik wil, en niemand lijkt mijn schreeuw om hulp daadwerkelijk te horen want het is niet echt een schreeuw. Ik vertel niemand echt dat ik hulp nodig heb, dat ik gek word van mijn eigen gedachtes en de negatieve gedachten etc. Maar we zetten door.
coldsummers schreef:(...) Verder ga ik donderdag toch nog aankaarten dat het eten gewoon een enorm probleem is.
Citaat:Ik ben ook weer 2 kilo aangekomen en ik kan dat niet goed verwerken, ik wil dan gewoon helemaal niet meer eten en heb ook al geprobeerd om over te geven (gelukkig kan ik dat nooit, maar probeer het altijd nog wel). Ik vind mezelf gewoon idioot dik.
Janneke, ik ben echt aan het overleven; althans mijn hersenen willen mij dood hebben terwijl mijn "hart" probeert te overleven. Negen van de tien keer wil ik mezelf de vernieling in werken en ik moet hoe dan ook kapot.
Citaat:Ik heb echt hulp nodig, maar het lijkt alsof ik dichtklap bij de psycholoog en alles maar weg lach.
Amy schreef:Ik heb heel veel gedoe met werk op moment, dat zorgt voor stress. Ik durf dingen ook niet zo goed aan te geven. Vandaag eindelijk gebeld waar ik mee zat en dan word je weer verkeerd begrepen, en denk je, laat maar... En ondertussen ben ik een jaar verder en doe ik nog steeds werk wat eigenlijk niet kan ivm overbelaste schouder...
Gaby schreef:Kun je met een bedrijfsarts praten, of solliciteren naar ander werk?
Sheehan schreef:Hey, mag ik me hier melden?
Ik ben nog heel jong (17), maar heb al eerder een depressie gehad (of nog steeds, ik heb het gevoel dat ik er nog steeds een beetje in zit). Is ook door vastgesteld door psycholoog en huisarts.
Ik ben werkzaam in de muziek, een baan met veel druk en verwachtingen en voor mijn gevoel zak ik een beetje weg. Ik heb geen eetlust, veel paniekaanvallen, ik kan plannen wat ik wil maar alles gaat door elkaar, ik kan mijn bed niet uitkomen. Ik slaap super slecht en ben daardoor constant moe. Ook concentreren gaat super slecht, maar in combinatie met ADHD is dat niet heel gek. Ik heb op school gesprekken gehad en er werd daar gezegd dat ik misschien tegen een burn-out aan zit. Nu twijfel ik hier zelf aan, ik kan me niet voorstellen dat ik dat op zo'n jonge leeftijd al zou hebben. Soort halve ontkenningsfase?
Afijn, ik hoop dat ik hier mijn hart kan luchten als ik me even slecht voel, of om jullie te proberen te helpen
Amy schreef:Wie wil mij even helpen?
Wat betreft het werk wat ik hierboven al even noemde...
Ik werk dus voor een uitzendbureau. Vorig jaar al aangegeven lichter werk te willen ivm overbelaste schouder en cts. Jaar verder en niks veranderd. Heb een vast contract voor 15 uur per week.
Ik probeerde vorige week mijn contactpersoon te bereiken hierover. 3 dagen lang nam hij niet op. Toen appte hij mij dat hij niet kon bellen want hij had het erg druk etc etc. Ik heb een net appje terug gestuurd dat ik dat begrijp maar hoop dat hij mijn frustratie ook begrijpt. Dat we een jaar verder zijn en nog niks veranderd. Dat ik teleurgesteld ben in het uitzendbureau en me niet meer serieus genomen voel.
Een jaar lang ben ik door gegaan met pijn, en nu kom ik eindelijk voor mezelf op... Met een nette app...
En ik kreeg een grote bek terug. Een hele lange app waar kort maar krachtig in stond dat ze wel klaar zijn met mij.
Morgen hebben we een telefonisch gesprek. Ik ben er zo klaar mee, want ik heb gewoon altijd pijn met werken. Maar kan niet zomaar stoppen want heb het geld wel nodig. Maar dit werkt ook niet zo.
Heel veel stress en ik ben bang dat ik me morgen weer onder tafel laat praten, of dat het helemaal escaleert...
Tips en tricks? Heb hier zoveel stress van...
Amy schreef:Wie wil mij even helpen?
Wat betreft het werk wat ik hierboven al even noemde...
Ik werk dus voor een uitzendbureau. Vorig jaar al aangegeven lichter werk te willen ivm overbelaste schouder en cts. Jaar verder en niks veranderd. Heb een vast contract voor 15 uur per week.
Ik probeerde vorige week mijn contactpersoon te bereiken hierover. 3 dagen lang nam hij niet op. Toen appte hij mij dat hij niet kon bellen want hij had het erg druk etc etc. Ik heb een net appje terug gestuurd dat ik dat begrijp maar hoop dat hij mijn frustratie ook begrijpt. Dat we een jaar verder zijn en nog niks veranderd. Dat ik teleurgesteld ben in het uitzendbureau en me niet meer serieus genomen voel.
Een jaar lang ben ik door gegaan met pijn, en nu kom ik eindelijk voor mezelf op... Met een nette app...
En ik kreeg een grote bek terug. Een hele lange app waar kort maar krachtig in stond dat ze wel klaar zijn met mij.
Morgen hebben we een telefonisch gesprek. Ik ben er zo klaar mee, want ik heb gewoon altijd pijn met werken. Maar kan niet zomaar stoppen want heb het geld wel nodig. Maar dit werkt ook niet zo.
Heel veel stress en ik ben bang dat ik me morgen weer onder tafel laat praten, of dat het helemaal escaleert...
Tips en tricks? Heb hier zoveel stress van...