Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dame23

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:46

Ik probeer hier mee te bereiken dat ik eens ga afvallen. Ik ben al bezig sinds de bevalling (september) door normaal te eten en ga sinds een maand fanatiek naar de sportschool 4 tot 5 dagen in de week crossfit en val geen moer af! Het stilstaan in me gewicht word ik zo depri van dat ik maatregelen ben gaan nemen. Ik heb gelezen over Cambridge dat je maar 500kcal op een dag binnen krijgt soms. Dat vond ik te overdreven dus heb zelf een pot eiwitshake gekocht en voeg en gewoon normaal avond eten aan toe en tussendoortjes en ik ben nu wel in 1 week tijd zag ik net op de weegschaal 1,5kg afgevallen door gewoon weinig kcal binnen te krijgen en hard er bij te sporten of genoeg te bewegen. En ik ben erg blij dat er nu beweging in zit en erg bang als ik meer eten aan me dieet toevoeg weer zwaarder zal worden... Maar als jullie zeggen dat het echt niet goed voor je is zal ik kijken of ik wat meer kan eten qua gezonde dingen, extra fruit of een smoothie met wat meer erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:49

Het gewicht dat je bij zulke diëten zo snel kwijt raakt is vocht. Het slechtste wat je kan doen is je lijf afbeulen en het niet voldoende voeden. Ik zou dus inderdaad kijken naar een dieet met meer kcal, welke gevuld is met verantwoorde voedingsmiddelen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 09:54

Dame23 schreef:
Ik probeer hier mee te bereiken dat ik eens ga afvallen. Ik ben al bezig sinds de bevalling (september) door normaal te eten en ga sinds een maand fanatiek naar de sportschool 4 tot 5 dagen in de week crossfit en val geen moer af! Het stilstaan in me gewicht word ik zo depri van dat ik maatregelen ben gaan nemen. Ik heb gelezen over Cambridge dat je maar 500kcal op een dag binnen krijgt soms. Dat vond ik te overdreven dus heb zelf een pot eiwitshake gekocht en voeg en gewoon normaal avond eten aan toe en tussendoortjes en ik ben nu wel in 1 week tijd zag ik net op de weegschaal 1,5kg afgevallen door gewoon weinig kcal binnen te krijgen en hard er bij te sporten of genoeg te bewegen. En ik ben erg blij dat er nu beweging in zit en erg bang als ik meer eten aan me dieet toevoeg weer zwaarder zal worden... Maar als jullie zeggen dat het echt niet goed voor je is zal ik kijken of ik wat meer kan eten qua gezonde dingen, extra fruit of een smoothie met wat meer erin.

Ga dan vooral zo door als je zo overtuigd bent van jezelf..
Ze willen je hier graag helpen..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:09

Ben je serieus aan het crossfitten? Als in bij een gecertificeerde box? Of bij de sportschool zo'n afgeleide ervan?
Want als je echt serieus met crossfit bezig bent op dat niveau, dan zou ik je wat minder gaan focussen op je gewicht en je cm gaan opmeten, dan bouw je spieren op als een malle... Wat ze in de sportscholen doen en crossfit noemen daar heb ik weinig woorden voor, dat is alleen maar blessures kweken.

Voor de rest ga ik er weinig over zeggen. Als jij je lichaam het groot in wil helpen moet je dat lekker doen :)

Sharon, nog ff over jou menu: ik heb geen tijd om het te berekenen en vind het ook moeilijk om zo een oordeel te geven over een losstaand lijstje. Ik zie iig veel variatie, zowel in vet eiwit als koolhydraten. Ik zou zeggen dat je eiwitten nog verder omhoog zouden kunnen en je koolhydraten wat omlaag, maar nogmaals: ik heb het niet berekend.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 10:16

secricible schreef:
Ben je serieus aan het crossfitten? Als in bij een gecertificeerde box? Of bij de sportschool zo'n afgeleide ervan?
Want als je echt serieus met crossfit bezig bent op dat niveau, dan zou ik je wat minder gaan focussen op je gewicht en je cm gaan opmeten, dan bouw je spieren op als een malle... Wat ze in de sportscholen doen en crossfit noemen daar heb ik weinig woorden voor, dat is alleen maar blessures kweken.

Voor de rest ga ik er weinig over zeggen. Als jij je lichaam het groot in wil helpen moet je dat lekker doen :)

Sharon, nog ff over jou menu: ik heb geen tijd om het te berekenen en vind het ook moeilijk om zo een oordeel te geven over een losstaand lijstje. Ik zie iig veel variatie, zowel in vet eiwit als koolhydraten. Ik zou zeggen dat je eiwitten nog verder omhoog zouden kunnen en je koolhydraten wat omlaag, maar nogmaals: ik heb het niet berekend.

Okee, dankjewel dan zal ik er eens naar gaan kijken :)

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:35

Hoi allemaal. IK ben Florien, 25 jaar en Ik lees al een tijdje mee. Door jullie berichten alleen al te lezen motiveert t mij om door te gaan met gezond eten, sporten met als hoofddoel afvallen en fitter te worden. :j K plaats nu toch een bericht zodat ik actief mee kan doen in dit topic. Ik vind het fijn om mijn eten te vergelijken met anderen zodat ik weet of ik wel goed bezig ben. Toch moet ik oppassen dat ik niet doorsla... Het gevoel van controle hebben over mijn eten is zo fijn, omdat ik dit in tijden niet heb gehad. Ik vind het soms lastig om te eten wanneer ik geen echte honger heb terwijl het etenstijd is.ik eet dan wel, maar het knaagt wel een beetje. In mijn dagelijks leven ben ik ook een persoon die alles of niets doet, zwart /wit. Dit zie ik ook terug in mijn eten. Al gaat het wel beter om ook te kunnen genieten van een taartje of chips zonder schuldgevoel. Ik houd mijn eten bij met de app fitness pal. Ik mag op een dag tegen de 1500 kilocalorieën eten. Verder beweeg ik op een dag niet super veel, behalve wanneer ik sport (paardrijden, skeeleren, hardlopen, fitness hoelahoepen) en wandel. Ik ben wat langzaam van mijzelf,daarom is het sporten zo belangrijk voor mij om mijn motortje aan te zetten. Zijn er mensen die zich herkennen in mijn verhaal?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:50

Welkom Florien :)

Hier motiveren we elkaar wel. Dus starten die motor ;)

Lekker je eet lijstje delen zitten hier een aantal meiden tussen die er veel verstand van hebben o.a. secricible.

Hoeveel wil je er af hebben, wat is je doel ?

Hoe groot en hoeveel weeg je nu ?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:58

Wauw Secricible! Echt ontzettend leerzaam, bedankt voor het delen!
Voor mijn doel gaat afvallen dus waarschijnlijk wel helpen, ik houd wel van spier dus blijf dan hoofdzakelijk kracht doen :) dan hardlopen en fietsen voor erbij.

Ik heb nu het volgende lijstje:

O: 2 volkoren boterhammen met vruchtenhagel
T: reepje taart (grrrr collega jarig, wel echt klein stuk genomen)
L: 300 gram magere kwark met verse bosvruchten doorheen mixen
T: 2 mandarijnen
A: Nasi met kip
B: half uur buik en benen krachttraining
1 uur springles met paard.

Omdat ik nu een stukje taart heb gehad laat ik mijn banaan maar schieten denk ik?

Welkom Florien! de focus op gezondheid voor sport/afval prestaties staat me hier erg aan :)
Als ik werk lukt het mij makkelijk om met regelmaat te eten maar als ik thuis vrij ben moet ik mij er wel echt toezetten. Plan het dan gewoon in op tijden, mijn vriend is ook bezig met goed eten dus vaak haak ik dan in op zijn eetmomenten.. alleen ik eet dan geen 4 boterhammen maar 2 crackers bv :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:07

Heeft een van jullie wel eens het appel dieet gevolgd ? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:17

Haha wat is dat dan weer? Mag je alleen appel? :')

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:19

Wat ik jammer vind van de my fitness pal is dat hij geen calorie verbranding rekent voor krachttraining? Lijkt me stug dat je dan niks verbrand.
Nu weet ik dus niet wat ik in moet calculeren..

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:27

gribaldi schreef:
Heeft een van jullie wel eens het appel dieet gevolgd ? :')

Dat zou niks voor mij zijn als je alleen appels mag.. ik haat appels :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:30

Ymke_Z schreef:
Wat ik jammer vind van de my fitness pal is dat hij geen calorie verbranding rekent voor krachttraining? Lijkt me stug dat je dan niks verbrand.
Nu weet ik dus niet wat ik in moet calculeren..

Klopt, dat is echt een gemis... :n

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:30

Kayleigh_ schreef:
Haha wat is dat dan weer? Mag je alleen appel? :')

Ja :') en 250ml yoghurt that's all.

Maar dit is dan op maandag, woensdag en vrijdag. En de rest normaal eten.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:35

Hoeveel kcal zou ik moeten rekenen voor:
leg extension 3x15 30 kg.
abductor naar binnen. 3x15 35kg.
Gluten 6x15 25Kg.
leg crul 3x15 20 kg.
abductor naar buiten 3x15 35kg.
leg press 3x15 70kg

En dan mag je appel met yoghurt 3x per dag of?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:36

Ymke, ik denk dat dat niet te zeggen is... Als je dat graag wil weten zal je al met zo'n hartslagmeter moeten gaan werken denk ik...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:38

Nou appel mag je onbeperkt eten heel de dag door en yoghurt enkel 250ml per dag.

Weet iemand een snelle auto hap? Vanavond naar Bert Visscher maar hebben geen tijd om fatsoenlijk te eten. Eierwrap misschien handig ?

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:41

zalm wrap <3

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 12:42

gribaldi schreef:
Nou appel mag je onbeperkt eten heel de dag door en yoghurt enkel 250ml per dag.

Weet iemand een snelle auto hap? Vanavond naar Bert Visscher maar hebben geen tijd om fatsoenlijk te eten. Eierwrap misschien handig ?

Ja doe een eierwrap :) vult erg goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:42

gribaldi schreef:

Bert <3 Veel plezier!
Ik zou inderdaad gewoon een wrap maken.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:44

Zalmwrap hebben we maandag al op :j

Ik zal eens zo'n eierwrap maken. Wat is daar lekker om op te doen? Sla tomaat of zo?

Voor de mensen met behulp van chocolade willen afvallen:

GEZONDE CHOCOLADE BEVORDERT GEWICHTSVERLIES EN STIMULEERT DE VETVERBRANDING

Gezonde Chocolade bevat 3 onderdelen waardoor jij gewicht verliest!

Door de hoge hoeveelheid antioxidanten
Doordat Gezonde Chocolade je bloedsuikerspiegel stabiliseert, door de lage glychemische index en de chroom die in cacao voorkomt, waardoor je hongergevoel en suikerbehoefte afneemt
Je mentaal stabiel(er) wordt door theobromine en tryptofaan
Al deze drie onderdelen worden hieronder nader toegelicht.

http://fatfit.nl/afvallen-met-chocolade/

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 12:44

Mijn lijstje tot nu toe:
O: Brinta
L: 2 broodjes 1 met kaas, kipfilet en komkommer en 1 met pindakaas
T: bakje perzikstukjes
T: banaan
A: raadsel
T: blokje 72% pure chocolade

Ik gooi altijd kipfilet, sla en komkommer ed erin :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:47

Tot nu toe mijn dag:

O: 3 rijstwafels met vleeswaren
T: 200 gr verse ananas
L: meergranenpistolet met 2 dunne plakjes brie en sla
T: appel met kaneel
A: potje groente met een aardappel en kipsnitzel
B: uur fitness, mix cardio/kracht

Ik geloof btw niet in die appel- of chocholadedieeten. Gewoon opletten wat je in je lichaam stopt en dat je genoeg verbrand lijkt me een heel stuk makkelijker :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:10

Sharon doe je dan kipfilet bakken in de pan of van die plakjes of kant en klare reepjes?

Haha nou ik heb eens het yoghurt dieet gedaan en dat ging als een malle :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 13:13

gribaldi schreef:
Sharon doe je dan kipfilet bakken in de pan of van die plakjes of kant en klare reepjes?

Haha nou ik heb eens het yoghurt dieet gedaan en dat ging als een malle :')

Ligt eraan wat er in huis is, soms bak ik plakjes mee en soms leg ik ze erop als het klaar is. Kipfilet bakken wordt me te zwaar, eet t meestal als lunch namelijk :)