Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 15:26

rockwitch

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:30

Nou recept voor de Provera en Clomid is binnen, dus morgen ophalen en dan wordt het weer spannend.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:01

Ik zag dat topic over eiceldonatie net en dacht: iemand is ladyfee voor :+ maar je bent het dus zelf.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 17:34

Dapper meid! Duidelijk topic, maar schrik eerlijk gezegd wel van de reacties zeg!! :oo

Spannend Rockwitch! Duimen draaien voor je :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:50

Ja, de reacties zijn niet mals. Ik had dat denk ik wel verwacht dat mensen er zo over denken. Ik dacht dat vroeger ook, maar toen wist ik nog niet hoe heftig en zwaar een onvervulde kinderwens kan zijn... Die reacties komen ook van mensen die zelf geen kinderwens hebben en dan kan je het gewoon niet voorstellen dat mensen zover gaan.
Ik ben in principe ook tegen zwangerschapsbehandelingen, en heb natuurlijk het geluk dat het uiteindelijk spontaan wel gekomen is. Ik weet niet hoever ik was gegaan als het uitbleef. Ik denk dat de kans groot is dat ik met mn principes misschien toch een traject in was gegaan. Dat onvervulde verlangen naar een kindje is zo heftig, dat het ondraaglijk kan worden :o

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:14

Ik ga het vanavond allemaal eens rustig doorlezen ;)
Ja de minder leuke reacties daar had ik wel rekening mee gehouden.

Dat mensen het bericht eerder gezien hebben dat kan kloppen, want ik had het hier geplaatst ter controle.

Rochwitch spannend hou ons op de hoogte! Ik duim!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 22:49

Vind je super dapper hoor meid, meen ik echt. Natuurlijk zat het er in dat je zulke reacties zou krijgen, maar dan kan het nog wel zeer doen. Hoop dat alles goed gaat met de huidige potentiele donors +:)+

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:29

Sommige reacties zijn inderdaad wel pittig maar ik denk ook wel te verwachten. Het zijn natuurlijk meningen en dat moet je vooral niet vergeten. En meningen kunnen veranderen naar gelang de situatie waar in zit veranderd. Dat zie ik bij mezelf ook. Ik had een hele duidelijke grens voor ik het fertiliteitstraject instapte...maar grenzen vervagen. Ook ik had en heb eigenlijk moeite met ICSI omdat er zo weinig aan natuurlijke selectie overblijft, het idee dat een laborant de beste eicel en de beste zaadcel kiest vind ik best lastig. Bij IVF doen de zaadcellen het nog zelf. Maar een wens, een soort van "oerdrang" eigenlijk kan zo sterk zijn. Nou ja dat hoef ik jullie natuurlijk allemaal niet uit te leggen en iemand die niet in die situatie zit kan je het amper uitleggen omdat je dat gevoel niet kunt beschrijven.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:46

Ben ook benieuwd hoe oud de dames zijn die reageren. Een 16 jarige bv reageert anders dan iemand van 20 pf 30.
en iemand zonder kinderwens of een ziekte reageert ook weer anders.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:00

We kunnen een enquente gaan maken en vragen of iedereen deze wilt invullen :+

Misschien kunnen we daar wat uithalen.

Iemand weleens zoiets gemaakt via een website?
Ben daar inderdaad ook wel benieuwd naar.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:56

Vind sommige bizar reageren..

Zou het graag willen doen maar kan gewoon echt niet tegen de hormonen. En groningen is helaas erg ver weg.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:01

Ja, heel bizar reageren.

Omdat ik schreef dat ik bij die hoge bedragen van adoptie het "gevoel" krijg van een kind te kopen, heb ik mijn kind gekocht doordat ik hulp heb gekregen via icsi |o :? |(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:03

chanel1985 schreef:
Ja, heel bizar reageren.

Omdat ik schreef dat ik bij die hoge bedragen van adoptie het "gevoel" krijg van een kind te kopen, heb ik mijn kind gekocht doordat ik hulp heb gekregen via icsi |o :? |(

Deze opmerking lokt wel weer die discussie hier uit en dat lijkt me niet de bedoeling.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:45

Ik wil geen mensen pijn doen met mijn topic.
Sorry!
Sommige mensen hebben geen idee waar ze het over hebben.
Ze weten niet beter.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 15:48

Je doet geen mensen pijn meid! Vind het super dapper dat je dat topic geopend hebt! Verbaas me soms over de reacties, maar niet iedereen kan het er mee eens zijn of er aan mee willen doen. Denk dat je een hele goede discussie op gang hebt gebracht. Het zet mensen toch aan het denken.

En jij doet lekker waar je je goed bij voelt! Heb je al een datum voor de afspraak?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:50

Ik heb het topic ook gedeeld op een fb groep over eicel donatie.
Een aantal zouden graag willen reageren of hun verhaal willen vertellen maar je moet helaas 25 nuttige berichten hebben om te kunnen reageren.

Ik ben nu op mijn werk maar later deze week lang weekend dan ga ik eens rustig zitten om alles goed na te lezen en een hoop onzin/onwaarheden op een rijtje te zetten.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:50

Ja volgende week vrijdag is het zover :D
Dan gaat de donor mee naar de kliniek voor een gesprek.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:54

Dat bv Groningen veel te ver is lees je hier niet alleen hoor.

Als iemand een donor aangeboden krijgt en de donor wil dichtbij zijn of haar huis alleen doneren willen sommige wensen ook niet die kant op rijden.
Dus ook wensouders zeggen weleens het is voor mij echt te ver.
Ja ook dan kan iemand zich afvragen hoe graag wil je dit?

Deze discussie pas ook gelezen op de facebook groep.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:59

Dikke knuffel

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:07

linnie050 schreef:
Sorry!
Ze weten niet beter.

Doe niet zo gek joh, ik vind het juist een mooi topic.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:23

Ik ga toch een enquete maken.
Hebben jullie nig vragen die er zeker in moeten?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:28

linnie050 schreef:
Sorry!
Ze weten niet beter.

Vind het juist heel dapper van jou. En zo zie je maar weer dat er rap dingen worden gezegd, die niet altijd correct zijn.

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:36

Nieuweling hier!

Ik heb PCOS. Nu 8 maanden in behandeling in Fertiliteitskliniek in Antwerpen.
Eerst gestart met clomid en stimulatie zodat het klussen nog thuis kon gebeuren.
Na enkele verloren cyclussen, op zoek naar de juiste dosis medicatie, 3 x kans gehad om zwanger te worden. Maar het mocht niet zijn.
Ondertussen zijn we overgestapt naar menopur en inseminatie (kwaliteit sperma is wel goed, maar niet perfect).
Vorige cyclus weer niets. Nu is de 2e cyclus bijna doorlopen. Woensdag mag ik bloed laten nemen voor de zwangerschapstest. In de namiddag weet ik het resultaat.

Hoe gaan jullie om met die onzekerheid. Eerst was het bij ons van.. we zien wel, het komt allemaal wel goed, heeft even tijd nodig...
Bij elke negatieve uitslag raak ik meer en meer in paniek, wat als niets lukt???

In mijn omgeving weten zéér weinig mensen over onze situatie. Enkel mijn ouder (niet de schoonouders), en 2 van onze beste vrienden (die goed weten dat we er eigenlijk niet willen over praten).
Ook mijn collega's weten niets van de behandelingen. Al stellen zij zich wel vragen bij de vele keer ziek, later komen omdat je eerst naar het ziekhuis moet...

Waar ik het ook lastig mee heb is dat ik me schuldig voel tegenover mijn man. Die wil super graag kindjes en zou ook een super papa zijn. 'dankzij' mij is dit tot nog toe niet mogelijk.
Hij is super lief tegen mij en steunt mij door dik en dun! Zelfs wanneer ik een kreng ben door de hormonen. Maar hij mag me zo vaak zeggen dat dit niet mijn schuld is en dat hij dit nog nooit gedacht heeft. Het gevoel gaat niet weg bij mij.

Kan iemand zich in vinden in dit gevoel? Hoe gaan jullie er mee om?
Groetjes!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:00

Het gevoel is een lastig iets en voor ieder persoon heel verschillend denk ik.

wat mij erg geholpen heeft is met mijn man ook echt bespreken wat als het niet lukt. De kinderwens kwam bij hem vandaan en ik merkte dat ik die bevestiging nodig had dat wij als stel sowieso door zouden gaan zelfs zonder kinderen. Ik had die bevestiging op dat moment gewoon even nodig.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 22:54

Welkom Gribeltje,

Ten eerste wat vervelend dat het niet wil lukken, maar in paniek raken gaat je niet helpen. Er zijn nog mogelijkheden genoeg om jullie te helpen. Ook al zijn de meningen erover verdeeld, ik geloof er echt in dat stress tegenwerkt.

Waarom willen jullie je situatie geheim houden? Schaam je je ervoor? Ik heb juist de ervaring dat het a) enorm oplucht b) mensen je kunnen steunen in moeilijke tijden en c) dat er veel meer begrip is (bijvoorbeeld van collega's). Weet je baas het wel?
Ik denk dat het jullie heel erg kan helpen om er over te praten, je staat hier niet alleen in. Er zal meer begrip zijn dan je nu denkt.

Probeer jezelf niet schuldig te voelen, dat heeft geen enkele zin en zal (zoals eerder gezegd) mijns inziens alleen maar tegenwerken.

Elke maand dat het niet lukt is een grote teleurstelling, daar weten alle meiden hier alles van. Maar probeer er positief naar te kijken, volgende ronde beter. Soms kan even een maandje (of langer) niet proberen ook heel verhelderend zijn. Bij mij is het tot 2 keer toe na een pauze gelijk raak geweest.

Mocht je dingen niet openbaar willen zetten, pb staat altijd open.