Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:23

Dames (en wellicht heren); gezellig even off-topic kletsen is natuurlijk geen probleem, maar laten we weer terug naar gezellig en on topic gaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:28

Heb je er een probleem mee dat borstvoeding net zo goed als vaccineren een beschermingsmiddel is om in te zetten in de kuddeimmuniteit, waarmee je bijvoorbeeld de premasturen en zwakkeren helpt te beschermen.
Iedereen verwacht dat een ander de gezondheid van zijn kind daarvoor inzet.
Maar een simpele en aangetoonde toepassing als borstvoeding mag wel worden weggewuifd met excuses?
Als dat al een aantijging is dan moet je eens nagaan hoe ouders van kinderen met vaccinatieschade zich wel moeten voelen bij het lezen van dit topic.
Niet zo hypocriet doen.

Edit:typo
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-02-19 21:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:29

Oké, het onderwerp beslaat een breder veld dan alleen wat spuitjes.
Maar ik zal het grote geheel vanaf nu niet verder toelichten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:30

Je wordt persoonlijk, dan neem ik iemand niet meer serieus.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:31

Gut, ben je ook al lactatiedeskundige?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:32

Dat het een gevoellig onderwerp is, is begrijpelijk. Dat het veelomvattend is, maakt dat de discussie ook veelomvattend mag zijn. Maar laten we terug gaan naar het onderwerp, en allemaal respectvol naar elkaar reageren, en niet op de man, maar op de bal spelen.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:57

Met het gedwing wat de D66 en VVD nu wil wordt helemaal maar dan ook helemaal niks bereikt. Mensen laten zich echt niet dwingen om te vaccineren.

Mijn eerste kind heeft alle prikken gehad. Met de tweede ben ik halverwege gestopt omdat ik me erin ging verdiepen.

Ikzelf ben nooit gevaccineerd ( vanuit geloofsovertuiging). Heb bof, mazelen en rode hond en waterpokken gekregen maar ben verder weinig ziek geweest.

Dat je de bof etc kreeg was in die tijd gewoon normaal. Nu worden de mensen zo bang gemaakt en wordt je als niet-gevaccineerd mens afgeschilderd wordt als potentieel gevaar.

Weet je wat ik gevaarlijk vind en waarschijnlijk door een hoop mensen in dit topic wordt geaccepteerd:
Kinderen die vuurwerk afsteken en het geaccepteerde drankgebruik door minderjarigen.

Kinderen die al weken voor oud en nieuw met vuurwerk de straat op worden gezet met een zakken met vuurwerk.

Mijn deels gevaccineerd kind loopt gevaar door die vuurwerk afstekende gevaccineerde kinderen.

En de zuipende gevaccineerde minderjarigen waarvan hun ouders het hebben laten gebeuren (omdat ze in hun tuin een indrinkkeet hebben neergezet). Deze minderjarigen brengen in hun beschonken toestand op welke wijze dan ook mijn kind in gevaar.

Zouden deze ouders ook allemaal gekort kunnen worden op allerlei toelages? Ben bang dat de D666 meute en de VVD daar ineens geen gevaar in zien vanwege het geaccepteerde gevaar van vuurwerk en drank.

Ik snap er iig niks meer van en stap als het tot vaccinatieplicht komt graag met Repelsteel in haar vliegtuig naar een beter oord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:03

paleoceen schreef:
Met het gedwing wat de D66 en VVD nu wil wordt helemaal maar dan ook helemaal niks bereikt. Mensen laten zich echt niet dwingen om te vaccineren.

Mijn eerste kind heeft alle prikken gehad. Met de tweede ben ik halverwege gestopt omdat ik me erin ging verdiepen.

Ikzelf ben nooit gevaccineerd ( vanuit geloofsovertuiging). Heb bof, mazelen en rode hond en waterpokken gekregen maar ben verder weinig ziek geweest.

Dat je de bof etc kreeg was in die tijd gewoon normaal. Nu worden de mensen zo bang gemaakt en wordt je als niet-gevaccineerd mens afgeschilderd wordt als potentieel gevaar.

Weet je wat ik gevaarlijk vind en waarschijnlijk door een hoop mensen in dit topic wordt geaccepteerd:
Kinderen die vuurwerk afsteken en het geaccepteerde drankgebruik door minderjarigen.

Kinderen die al weken voor oud en nieuw met vuurwerk de straat op worden gezet met een zakken met vuurwerk.

Mijn deels gevaccineerd kind loopt gevaar door die vuurwerk afstekende gevaccineerde kinderen.

En de zuipende gevaccineerde minderjarigen waarvan hun ouders het hebben laten gebeuren (omdat ze in hun tuin een indrinkkeet hebben neergezet). Deze minderjarigen brengen in hun beschonken toestand op welke wijze dan ook mijn kind in gevaar.

Zouden deze ouders ook allemaal gekort kunnen worden op allerlei toelages? Ben bang dat de D666 meute en de VVD daar ineens geen gevaar in zien vanwege het geaccepteerde gevaar van vuurwerk en drank.

Ik snap er iig niks meer van en stap als het tot vaccinatieplicht komt graag met [naam] in haar vliegtuig naar een beter oord.

_/-\o_
Helemaal mee eens!

Je bent welkom +:)+

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:04

Wat een vreemde aanname, dat mensen hier het drinken van alcohol en vuurwerk afsteken wel ok vinden bij kinderen? Hoe kom je daar nou weer bij, en wat heeft dat met vaccineren te maken?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:06

paleoceen schreef:

Hi, welkom. Mooie aanname. Nee dat vind ik niet acceptabel en ik denk de meesten niet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:07

Vaccinaties, borstvoeding, dronken gevaccineerde kinderen, vuurwerk, politieke voorkeur.. ik wist niet dat dat allemaal samenhing := _O-

Oh.. ik vaccineer, mijn kind mag een sterretje afsteken en ik drink niet.
Past het in het plaatje?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:09

Helemaal mee eens Paleoceen, zo’n verplichting lijkt me ook bijzonder ingewikkeld. Want welke vaccinaties of alle dus incl. HPV? Of alleen enkele b.v. mazelen maar dan moeten ze het monovaccin weer op de markt brengen want bof is echt niet gevaarlijk voor een meisje en rode hond niet voor een jongen dus bmr kunnen ze nooit hard maken dat dat beslist noodzakelijk is.

Heb je een groot vliegtuig Repelsteel, ik wil ook mee :P .

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:10

Sharani schreef:
Helemaal mee eens Paleoceen, zo’n verplichting lijkt me ook bijzonder ingewikkeld. Want welke vaccinaties of alle dus incl. HPV? Of alleen enkele b.v. mazelen maar dan moeten ze het monovaccin weer op de markt brengen want bof is echt niet gevaarlijk voor een meisje en rode hond niet voor een jongen dus bmr kunnen ze nooit hard maken dat dat beslist noodzakelijk is.

Heb je een groot vliegtuig Repelsteeltje, ik wil ook mee :P .

Ja.. en dan ga ik toch weer het rondje maken.
Ik geloof toch in die groepsbescherming..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:12

Hebben jullie geen polio vaccinatieplicht? Hier wel. Ik heb een papiertje gekregen bij de eerste enting. Bij de laatste moet ik het papiertje bij de gemeente indienen als bewijs.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:13

Nope... hebben wij niet.

En mijn kind mag ook geen alcohol drinken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:13

Kwanyin schreef:
Hebben jullie geen polio vaccinatieplicht? Hier wel. Ik heb een papiertje gekregen bij de eerste enting. Bij de laatste moet ik het papiertje bij de gemeente indienen als bewijs.

Nee geen enkele vaccinatie is verplicht in Nederland.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:14

verootjoo schreef:
Nope... hebben wij niet.

Ik geef die van mij een drup wiskey in de fles. Slapen ze lekker

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:18

quera schreef:
verootjoo schreef:
Nope... hebben wij niet.

Maar gelukkig vaccineer je niet!

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:18

Ryder schreef:
Wat een vreemde aanname, dat mensen hier het drinken van alcohol en vuurwerk afsteken wel ok vinden bij kinderen? Hoe kom je daar nou weer bij, en wat heeft dat met vaccineren te maken?

Omdat dat mijn beroepservaring is. Geen aanname. Als een burgemeester de drank en horecawet wil handhaven krijgt hij de gemeenteraad over zich heen doordat het volk ( lees: sportverenigingen) hen benaderen en het handhaven veroordelen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:19

quera schreef:
verootjoo schreef:
Nope... hebben wij niet.

Kind dat goed slaapt is blij..
Blij kind is blije mama..win win!

Paleoceen: wat doe jij dan als ik zo vrij mag zijn?
Mijn beroepservaring is anders hoor..
Mogelijk omdat ik niet in de biblebelt woon of werk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:22

Sharani schreef:

Heb je een groot vliegtuig [naam], ik wil ook mee :P .

Groot zat *\o/*

Wat het korten op toelages betreft mogen ze inderdaad wel wat eerlijker ermee om gaan in het systeem.
Wil je korten dan moet je op alles gaan korten dat een gevaar kan vormen voor een ander.
Zoals pmarena schreef, het is wel duidelijk waar hem om gaat, dat deze maatregel alleen bij vaccineren wordt ingezet. Flink kassa voor de overheid, voor zolang het duurt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:22

Misschien kan er een topic komen over kinderen met vuurwerk en alcohol?

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:24

[quote=“

Paleoceen: wat doe jij dan als ik zo vrij mag zijn?
Mijn beroepservaring is anders hoor..
Mogelijk omdat ik niet in de biblebelt woon of werk?[/quote]

Als ik zeg dat ik burgemeester van Staphorst ben geloof je me dan? :-)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:26

Je kan me van alles wijsmaken

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:26

MarcoBorsato schreef:
Misschien kan er een topic komen over kinderen met vuurwerk en alcohol?

Nutteloos