B12 Tekort Deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:07

Het is geen waarschuwing om het ziek zijn. Kan er alleen verder niet zoveel over kwijt. Eventueel via pb kan wel.

Het is wel gekomen door mijn tekort wat we nu dus weten.

Hopelijk komt er iets uit Haasje!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:11

Wat een rot situatie nu. :\

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:54

Niet fijn als je het kwijt wil mag je pben.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:20

Jeetje Denies wat rot zeg. Kost allemaal weer extra energie.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:11

Jup. Zit er wel even doorheen. Maar dat is ook wat ze willen dus heh.

Komt wel goed.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 23:26

Hè bah denies, wat jammer dat het problemen geeft op je werk. Y;(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:21

Ik ben toch niet de enige die tegen 'problemen' an sich aan loopt? Deze ochtend ben ik de deur gewezen door de huisarts, ik snap niet dat deze persoon nog in deze functie aan het werk mag.

Omdat ik mij toch echt nog niet lekker voel en ik gigantisch veel verschil merk als ik de injectie één dag later krijg. Afgelopen week hadden we natuurlijk donderdag werk dag, koningsdag (ben ik naar stal geweest), zaterdag werkdag (na werk naar stal geweest) en zondag vrij dag ( naar stal geweest). Maandag kon ik dan lekker thuis rommelen en 's middags naar de dokter. De eerste keer dat ik weer wat 'intensiefs' heb gedaan.
En ik was gesloopt ... misselijk, hoofdpijn, moe, zere ogen enzovoort. Nu heb ik al de hele week last van al m'n spieren en dergelijke. Word ik wakker met hoofdpijn en ga ik naar bed met hoofdpijn. Doen mijn ogen gigantisch veel pijn. Dus ik dacht ... als ik weer naar de dokter ga voor die injectie kan ik mooi een afspraak plannen om eens raad te vragen.

Nou vergeet die raad maar. Vanochtend gaf de assistente aan dat mijn afspraken in de week na pinksteren verzet moeten worden. Ik krijg de injectie dan al twee dagen later. Het kwam er op neer dat beide afspraken in die week niet door konden gaan en ik dus eigenlijk geen prik kon krijgen. Toen ik zei dat ik dit wel lastig vind riep de dokter vanuit haar kamer dat dit geen verschil uit maakt. Waarop ik antwoorde dat ik dit zelf wel kon bepalen voor mijzelf of ik verschil merkte of niet.

Toen kwam ze bij het gesprek staan en zei van, 'Je kan echt geen verschil merken', nou dat kan ik dus wel. Ik wilde juist met u rond de tafel over het hoe en wat. 'Ja maar ik ga geen gesprek met jou aan over wanneer je wel of niet kan', nee daar gaat het niet om, over mijn klachten. 'Ja wij kunnen je dan niet prikken en als jij geen ander moment kan dan houd het op. Ik hoef ook geen afspraak want ik heb geen antwoord voor je. Ik weet niet waarom jij je zo voelt'. Nouja mijn emoties liepen op dat moment wel hoog op ... ze vertelde ook dat ik mij maar aanstelde en dat ik echt geen verschil kan merken en dat ze me niet meer kan helpen. Ik heb toen gezegd dat ik bij een dokter kom voor advies omdat deze er voor geleerd heeft en ik afhankelijk ben van de keus die zij maken. Maar helaas, ze kon echt niets voor me betekenen en schoof uiteindelijk een doorverwijzing naar een internist in mijn handen.
Ik had ook nog aangegeven dat ze niet zo fel tegen mij hoefde te doen, maar daar had ze geen antwoord op.

Vervolgens had ik degene die verkeerd prikt weer. Die doet de naald gebruiken waarmee ze het lucht er uit laat lopen (en dus sijpelt er ook wat vloeistof langs wat direct in je huid gestoken wordt) toen ik aangaf of ze het alsjeblieft net zo wilde doen als de andere assistentes kreeg ik een fel weerwoord en heb ik maar gezegd dat ik toch niets goeds meer kon doen hier en dat ik zo snel mogelijk weg wilde. (ik moest immers naar mijn werk....)

Ik heb uiteindelijk huilend de doorverwijzing aangenomen. Mijn ogen waren vuurrood toen ik op mijn werk aan kwam. Godzijdank was daar nu wel enige begrip.

Feit blijft wel dat ik nu straks 1,5 week geen injecties krijg. Ik mij heel beroerd voel, veel pijn heb en nog steeds ontzettend moe ben.
Andere kant ... ik voel mij wat opgewekter en kan 's ochtends makkelijker mijn bed uit komen. De 'donkere wolk' boven mijn hoofd is weg. Al zou je dat niet denken na het lezen van bovenstaande.

Ondertussen heeft mijn moeder haar vrije ochtend besteed aan het zoeken naar een nieuwe huisarts en ga ik maandag bellen voor een afspraak in het ziekenhuis. Al ben ik bang dat dit nog een dingetje gaat worden ....

Zucht. -O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:36

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:38

Jeetje wat rot zeg. Hier ook gedoe gehad bij de vorige huisarts. Nu een andere en die doet nog niet moeilijk. Houdt er wel rekening mee dat een nieuwe huisarts niet meteen betekend dat hij wel meewerkt ;).

Is de verwijzing een open verwijzing? Zo ja dan kan je ook naar het b12 instituut in Rotterdam.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:40

Sowieso snel een andere huisarts zoeken. Wat een ... |o -:(-

En Ja, je kunt het wel merken als je later geprikt wordt.
Laatst bijgewerkt door MoSt81 op 04-05-18 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:41

Het is ontzettend jammer dat er veel huisartsen zijn die het niet (willen) snappen.

Wat ik je aan zou raden is om iig zelf te gaan prikken (of iemand met wie je samenwoont), hierdoor heb je zoveel meer vrijheid!
Mijn man prikt mij tegenwoordig ook 2x in de week en dit is echt ideaal.

Ik lees trouwens dat wij veel dezelfde klachten hebben, ik heb ook steeds zo’n hoofdpijn en pijn achter mijn ogen.
Ben al naar een oogarts geweest maar er was niks te zien.

Goed dat je naar een andere huisarts gaat!
Ik zou persoonlijk een klacht indienen tegen deze huisarts, niet vanwege het feit dat ze moeilijk doet over de injecties maar omdat je absoluut geen ‘welkom’ gevoel ervaren hebt en dat het communiceren van je huisarts echt onprofessioneel was.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:44

Klopt, maar deze huisarts(of iig de assistent) had al meer begrip. Dus we gaan het zien.

De verwijzing is voor een Internist om aanhoudende klachten omtrent B12 te bespreken.

Zelf prikken mocht ik absoluut niet van deze praktijk. Anders was het natuurlijk al opgelost.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:45

Die klacht ga ik zeker indienen! Ook omtrent de nieuwe assistent die niet kan prikken en over patiënten praat terwijl de hele wachtkamer mee kan genieten.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:06

xDenies schreef:
Klopt, maar deze huisarts(of iig de assistent) had al meer begrip. Dus we gaan het zien.

De verwijzing is voor een Internist om aanhoudende klachten omtrent B12 te bespreken.

Zelf prikken mocht ik absoluut niet van deze praktijk. Anders was het natuurlijk al opgelost.

Staat er een naam of ziekenhuis op de verwijzing? Zo niet dan kan je dus naar een internist die je zelf wilt. En dus ook naar de b12 instituut. Als je nieuwe huisarts dan ook niet wilt meewerken kan je het via hun spelen ;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:10

Klopt, staat er niet op. Ze heeft deze in elkaar geraffeld. Ik zal maandag in ieder geval contact opnemen met het B12 instituut!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:30

Belachelijk dat een ha je zo behandeld zou zeker een klacht indienen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:59

Het B12 instituut is gewoon weg niet te bereiken. Ik heb ruim 15 keer op één dag gebeld en krijg gelijk de 'ingesprektoon'. Dat is dus iets wat voor mij een no-go is.

Vandaag bij de nieuwe dokter geweest voor een prik. Injectie ging goed, dus dat is al fijn. Wel weer gedoe over op welke dagen ik kan aangezien ik voor mijn werk moet. Vanwege Pinksteren moet ik nu dus nog twee weken wachten tot ik een gesprek met een dokter kan hebben om te bespreken hoe en wat. Ook werd er gezegd; deze injecties doen we nu nog maar we willen wel je waarde opnieuw bepalen.
Ergens heb ik het gevoel dat ik terug bij af ben....

Ik weet momenteel ook niet meer wat wijsheid is hoor. Op internet zeggen ze zus over B12, daar zeggen ze weer zo ... maar puntje bij paaltje loop ik nog steeds met klachten waar ik gewoon vanaf wil. De dokter gaf bij mijn moeder ook aan dat hij dan verder wil onderzoeken wat er nog meer aan de hand kan zijn ipv alleen B12. Nouja, geen probleem, als ik maar geholpen word.

Word er zo moedeloos van dat je zoveel moeite moet doen om gehoord te worden.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:10

Je waarde testen heeft geen enkele zin, die is vals hoog dan.
Zo’n injectie kan tot jaren in je bloed blijven waardoor je áltijd een scheef beeld hebt.

En laat hem maar onderzoeken toch! Misschien speelt er nog wel wat meer waardoor je klachten hebt.

Ik prik nu al een aantal maanden 2x p/w maar merk nog niet echt veel verschil helaas.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:26

Klopt, en het kromme is dat hij tegen mijn moeder zegt dat het niet in mijn bloed te zien is, en vervolgens krijg ik het nu wel te horen. Of ze willen het verschil gaan zien of het wel 'hoog' blijft.
Het zal me wat, maar ik wil van mijn klachten af. Links om of rechtsom :')

Ik heb nu zo'n 20 injecties gehad (incl de boost). Ik ken je gevoel met nog weinig verschil merken. Al merk ik toch op bepaalde punten wel positief verschil.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:21

Lastig Denies. Maar ik zou toch meer op mijn strepen staan als ik jou was. Prima dat ze andere zaken ook willen onderzoeken maar zolang er niets gevonden wordt waar jij achter staat. Eisen dat je tot dan minimaal de injecties krijgt. Wordt er niets gevonden ook injecties eisen. Met de agrumentatie dat het niet giftig is en het jou helpt.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:37

Dat doe ik ook :) maar word er een beetje moedeloos van dat ik er zo voor moet vechten. Van amper een kant begrip en daar baal ik van. Ik wil 'mijn leven terug' en gewoon weer de dingen doen die een bijna 25jarige hoort te kunnen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:13

Zijn er mensen die hier een activity tracker dragen die hartslag registreert? Ik draag hem nu 2,5 dag. Vanochtend prik gehad en ik noteer de 'gegevens' nu. Ik ga dit de komende dagen toen en dan zien wat er gebeurd als ik dinsdag de prik weer krijg.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:11

Ik zou vandaag om 12 uur teruggebeld worden door de internist met een plan van aanpak en alle resultaten van de onderzoeken 5 weken geleden. Nu was 12 uur een richttijd, vanaf hoe laat kan ik gaan bellen denken jullie? Ik snap dat die artsen het druk hebben, maar als hij om 3 uur nog niet gebeld heeft kan ik het proberen denk ik toch?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:10

Lijkt mij wel :) Zeker voor het weekend.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:39

Is het gelukt Haasje?

Ik heb vandaag gesprek met de dokter gehad. Ik mag pas over een maand weer een injectie en zodra ik dus het gevoel heb dat ik terug in die dip ga (dat zal gok ik eind deze week al zijn en anders is het alleen maar top) moet ik gaan bloedprikken. Dat mag op zich ook al morgen maar ik heb vandaag de prik gehad dus tsja …
Alles omtrent vit B wordt geprikt. B12, B6 etc. En ook B11 vanwege foliumzuur. Hij wilt weten waar we nu voor staan.

Als B12 'goed' is dan moet ik naar een internist.

Zijn er mensen die een tip/advies kunnen geven over iets werkgerelateerds?