In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:24

Leuke pet hoor, knap werk Anke! :j

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:50

Kruip ook weer uit de meelees modus.... super leuke pet!!
Echt heel leuk en speciaal dat ie door een mede bokker gemaakt is.
Zet m op Esther!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:53

Balen zeg :(:)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:08

LiVetime schreef:
yvonnedv schreef:

Is het niet juist andersom? veel bloedverlies minder witte bloedcellen?

Dat leek mij inderdaad ook logischer, maar misschien kan het ook andersom.

Voor zover ik weet heeft je menstruatie niks met witte bloedcellen te maken maar met rode bloedcellen.
Een hevige menstruatie oftewel verhoogd bloedverlies kan wel tot een bloedarmoede leiden door het verlies aan rode bloedcellen maar dat hierdoor minder witte bloedcellen zijn heeft er denk ik niet veel mee kan doen.
Ik denk dat je lage hoeveelheid witte bloedcellen vooral door de chemo komt, maar dat weet ik ook niet zeker. Ik ben immers ook (nog) geen arts.

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:40

De pet staat je echt supermooi. Inderdaad tof dat ie door een bokker is gemaakt.
Ik duim voor je dat je toch de 3e chemo kan ondergaan. Dubbel is dat. Je wenst niemand chemo toe, maar nu hoop ik dat het toch door kan gaan.

Geniet van Meagan. Lekker lijkt me dat je knolletje "naast" je. Hou je haaks Esther!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:54

Eefske schreef:
Voor zover ik weet heeft je menstruatie niks met witte bloedcellen te maken maar met rode bloedcellen.
Een hevige menstruatie oftewel verhoogd bloedverlies kan wel tot een bloedarmoede leiden door het verlies aan rode bloedcellen maar dat hierdoor minder witte bloedcellen zijn heeft er denk ik niet veel mee kan doen.
Ik denk dat je lage hoeveelheid witte bloedcellen vooral door de chemo komt, maar dat weet ik ook niet zeker. Ik ben immers ook (nog) geen arts.

Voor zover ik weet, is het zo dat wanneer je bloedwaardes laag zijn, de kans op bloedingen groter.. Dus bijv. ook bloedneuzen e.d. Maar misschien haal ik de verschillende ook wel door elkaar *twijfelt*

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:05

Ben benieuwd of mijn kadootje vandaag binnen komt *\o/*

Frederique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:08

Hihi nou ben ik ook benieuwd :=

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 13:29

Ik ben ook erg benieuwd!!!

Deze ochtend even een dip-ochtend gehad. Af en toe moet de enorme klap aan spanning even z'n uitweg vinden.

Frederique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:33

Hihi, moet je tegen je kussen gaan slaan ofzo :)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 14:07

Gewoon alles eruit janken helpt ook. Ik ben niet altijd agressief aangelegd :P

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:05

ievie schreef:
Eefske schreef:

Voor zover ik weet, is het zo dat wanneer je bloedwaardes laag zijn, de kans op bloedingen groter.. Dus bijv. ook bloedneuzen e.d. Maar misschien haal ik de verschillende ook wel door elkaar *twijfelt*

Volgens mij is dat eerder als je trombocyten laag zijn... Of dat ook geldt bij lage leuco's weet ik niet.

Balen van je dip Esther! Wel fijn als even huilen oplucht :j

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:45

Als huilen oplucht moet je dat vooral af en toe doen!
Mooie pet overigens, staat je goed!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:54

Hey Esther, zo te lezen sla je je er aardig door heen!
Bij mij lagen gelijk na mijn eerste chemo mijn eierstokken plat. In ruil daarvoor lijkt het wel of deze activiteit zich heeft "verplaatst" naar mijn neus. Ik heb non stop last van bloedneuzen, om gek van te worden. Het verkouden zijn kan van de Herceptin komen (volgens mij krijg jij deze ook toch?) mijn neus lijkt af en toe wel een kraan die niet meer dicht wil gaan :-) Ik zit inmiddels ook op de helft, ik heb donderdag mijn 9e kuur gehad, nog 9 te gaan! Ik heb trouwens een tijdje pure Aloe Vera drank van de Tuinen door mijn sapjes heen gedaan. Ik heb eerst aan de arts gevraagd of dat mocht. Schijnt je weerstand wat op te krikken, het is alleen mega smerig spul. Sterkte!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 18:58

Pfoe en dan heb ik 'maar' 6 kuren. Jij 18??? Iemand die naast mij zat op dagbehandeling eerste keer, die had ook steeds bloedneuzen. Ben erg blij dat ik dat (nog) niet heb! Lijkt mij ook om gek van te worden.

Wat ik nu toch vond vanmiddag in de bus!!! Een scrabboek van mij een Meagan. Zo vreselijk lief!!! En zo vreselijk mooi gedaan!
Ik ben niet zo heel snel geraakt door iets, maar dit... pfff... had een brok in m'n keel. Foto's van mij en Meagan, gedichten, rake teksten.. Aan iedere pagina is veel aandacht besteed. Wauw! Dit gaat mee naar het ziekenhuis maandag.
Gemaakt door Vrouwke _/-\o_

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:00

LiVetime schreef:
Pfoe en dan heb ik 'maar' 6 kuren. Jij 18??? Iemand die naast mij zat op dagbehandeling eerste keer, die had ook steeds bloedneuzen. Ben erg blij dat ik dat (nog) niet heb! Lijkt mij ook om gek van te worden.

Wat ik nu toch vond vanmiddag in de bus!!! Een scrabboek van mij een Meagan. Zo vreselijk lief!!! En zo vreselijk mooi gedaan!
Ik ben niet zo heel snel geraakt door iets, maar dit... pfff... had een brok in m'n keel. Foto's van mij en Meagan, gedichten, rake teksten.. Aan iedere pagina is veel aandacht besteed. Wauw! Dit gaat mee naar het ziekenhuis maandag.
Gemaakt door Vrouwke _/-\o_

graag gedaan meid, ben blij dat je het mooi vind. :(:)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:03

Top van Vrouwke!

Frederique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:39

+:)+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:49

Wat leuk dat iedereen zo zijn best doet! En de gehaakte pet is erg mooi geworden! :j

ievie schreef:

Maar bloedingen hebben ook weer niets te maken met witte bloedcellen. Witte bloedcellen regelen in principe je immuunsysteem (niet helemaal goed verwoord zo). Bloedplaatjes (dus ook geen rode bloedcellen) zorgen ervoor dat bij een bloeding het wordt gestopt.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:00

Ik had al bijna het idee om een stel tampons in mn neus te doen :-p tja leuk is anders... je pet staat je erg goed. Misschien nog een tip voor je cap: ik heb een dun mutsje bij de primark gekocht. Deze zit lekker ook lekker in mijn nek. Daarover heen heb ik een soort pet als jij hebt. Als ik ga rijden laat ik het mutsje op, cap er overheen en niemand die wat ziet.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 20:31

Jullie hebben vast al wel opgemerkt dat ik op m'n blog ruimte heb gemaakt voor advertenties.
Ben eigenlijk op zoek naar sponsoren die willen adverteren op m'n site. Eigenlijk puur omdat ik nu nauwelijks inkomen heb (geen recht op ziektewetuitkering) en me het liefst niet ook nog eens druk wil maken over zoiets als geld. Als jullie een passend bedrijf weten?.. Let me know.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:44

LiVetime schreef:
Jullie hebben vast al wel opgemerkt dat ik op m'n blog ruimte heb gemaakt voor advertenties.
Ben eigenlijk op zoek naar sponsoren die willen adverteren op m'n site. Eigenlijk puur omdat ik nu nauwelijks inkomen heb (geen recht op ziektewetuitkering) en me het liefst niet ook nog eens druk wil maken over zoiets als geld. Als jullie een passend bedrijf weten?.. Let me know.

Ben je zelfstandige dat je daarom geen recht hebt op ziektewetuitkering?

Hopen dat maandag alles netjes op peil is en je aan je 3e chemo kunt beginnen....

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 20:46

Ben inderdaad zelfstandige... En had wel een baantje erbij, maar geen vast dienstverband.
Ik hoop nog steeds op het winnen van de staatsloterij. Ooit.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:49

Heb je geen arbeidsongeschiktheidsverzekering? Wel balen zeg!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 20:51

Nee, ik was pas net zelfstandige geworden. Had nét de boel een klein beetje op de rit. En echt een week later stortte alles al in.