We zijn goed bezig allemaal!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dit was 5-7-7-5 hardlopen. Komend weekend les 20, dat is 8-10-8 hardlopen. Ben benieuwd!
Maar morgen móet ik van mezelf.
Je kunt niet meer terug...Succes morgen!
Zei "als ik nou niet ga, dan prop je m'n oordopjes in m'n oren, trek m'n hardloopschoenen aan en gooi me gewoon de deur uit" Thanks! Het is vooral om m'n bovenbeen die niet zo meewerkt.. De eerste 5 minuten doen gewoon pijn en daar heb ik geen zin in. Maarja moet er gewoon doorheen lopen en dan is het ook gewoon over en gaat het prima. kay27 schreef:Droomster schreef:Bijna constant buiten adem geweest, heb echt als een debiel lopen adem halen![]()
Helaas mijn afstand van vorige les niet kunnen behalen daardoor en ik ging ook iets langzamer (logisch).
Ik denk dat je toch serieus te hard loopt als je steeds zo buiten adem bent. Probeer de volgende keer eens een tandje langzamer, zodat je niet zo achter je adem komt. Het gaat nu nog niet om de afstand die je loopt, je moet conditie opbouwen.
Eigenlijk is de 'regel' qua tempo dat je een gesprek moet kunnen blijven voeren. Als je dan toch graag harder wil lopen doe dat dan bijv. alleen de laatste interval.
Het was echt de constante tegenwind, die ervoor zorgde dat ik moeite had met mijn ademhaling goed houden

Ben nu wel echt klaar met dat koude weer! Ik zou eigenlijk morgen weer moeten, maar heb een dagtripje gepland. Even kijken of ik op tijd terug ben en nog wat energie over heb.
). 
Droomster schreef:Dit was de enige les dat ik buiten adem was en ik heb juist langzamer gelopen dan normaalHet was echt de constante tegenwind, die ervoor zorgde dat ik moeite had met mijn ademhaling goed houden
![]()
Een gesprek voeren vind ik sowieso dus al een moeilijk iets, aangezien ik echt alleen adem door mijn mond. Dus praten verstoord mijn ritme qua ademhaling. (chronisch verstopte neus, dus ademen door mijn neus is heel lastig vooral met intensief bewegen)
Ik heb hetzelfde als jij, ook chronisch neusverkouden en ik adem ook altijd door mijn mond tijdens het lopen. Maar ik zorg er wel voor dat ik niet buiten adem raak (sterke tegenwind daargelaten) en ik heb daarvoor ook een flinke stap terug gedaan in het begin. Nu merk ik, dat ik tijdens versnellingen ook steeds beter op adem kan blijven en mijn basistempo weer hoger ligt dan in het begin.
(even in z'n algemeen, dus niet naar jou gericht Droomster)