Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:05

Ik heb net les 20 van Evy 2006 gedaan. 5-6-7-8 en dat ging lekker! *\o/*
We zijn goed bezig allemaal!

sazsie

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:56

Hallo dames,

Ik wil ook gaan starten, na hier een en ander gelezen te hebben en Evy te hebben gedownload (dank je wel daarvoor). Maar wat ik me afvraag.....is het zo dat ik les 1, de eerste dag dat ik ga lopen volg....en les 2 de tweede dag ga lopen enz.? Of blijf ik les 1 een aantal keer lopen tot het me makkelijk af gaat en ga daarna naar les 2?

Ik vind wel dat jullie allemaal super goed bezig zijn. Ik heb geen idee of hardlopen mijn ding is, maar ik heb het altijd eens willen proberen. En nu ik niet meer hartje centrum in een stad woon en ik in een wat rustiger dorp woon, waar ik minder na gefloten ga worden ect (was echt een ramp) wil ik het toch weer gaan proberen.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:14

@sazsie, je start met les 1 op dag 2, en dan sla je een dag over, dan volg je les2, sla je weer een dagje over en volgt les 3 en dan sla je 2 dagen over. Je loopt dus 3 verschillende lessen in 1 week. Succes!!!

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:06

Oke, dank je wel voor de uitleg Issy. Ik heb net les een gelopen, ik ben nu wel moe en voel wel een aantal spieren, maar moet zeggen dat het me niet tegen viel. De laatste 3 minuten, waren wel even doorzetten, maar ik had verwacht dat het me moeilijker af zou gaan. In ieder geval een goed begin om ook door te zetten naar de volgende les.

Op naar die 5 km!!!! *\o/*

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:22

Top miriam91!!
Goed bezig sazsie!! de smaak ook te pakken?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:44

Vriendlief en ik hebben een uurtje geleden les 19 van Evy2011 gedaan, opstarten ging moeizaam maar toen ik eenmaal het tempo te pakken had ging het lekker :j Dit was 5-7-7-5 hardlopen. Komend weekend les 20, dat is 8-10-8 hardlopen. Ben benieuwd!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:41

Zo, weer thuis na een druk maar geslaagde dag werken.
Wie o wie weet eigenlijk waarom de opbouw van Evy 2006 anders is als de versie 2011?. Welk idee zit hier achter. Vind de opbouw van Miriam van les 20 met 5-6-7-8 prettiger als die ik loop 8-10-8.
De hele dag na mijn slechte training vanmorgen rillerig gebleven, dus benieuwd hoe de volgende training gaat. Trusten!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:54

Geen idee... Omdat in 5 jaar de inzichten veranderd zijn?
Ik vond 2006 prima...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 23:16

Ik heb me er niet toe kunnen zetten vandaag -O- Maar morgen móet ik van mezelf.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 23:38

Nu staat het zwart op wit Warbling :j Je kunt niet meer terug...Succes morgen!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 23:42

Heb ik ook al tegen m'n moeder gezegd :') Zei "als ik nou niet ga, dan prop je m'n oordopjes in m'n oren, trek m'n hardloopschoenen aan en gooi me gewoon de deur uit" Thanks! Het is vooral om m'n bovenbeen die niet zo meewerkt.. De eerste 5 minuten doen gewoon pijn en daar heb ik geen zin in. Maarja moet er gewoon doorheen lopen en dan is het ook gewoon over en gaat het prima.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:22

Bij mij is het er vandaag (gister..) ook niet van gekomen dus ook ik moeett morgen (vandaag...)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 08:54

Goedemorgen!

Zo even een aantal pagina's bijgelezen.

Mensen bij wie het niet lekker ging en die last hebben een dikke knuffel!

Hier ook al een kleine 2 wkn niet echt wat gedaan. Ik zit nog een beetje met mijn scheenbeen en durf eigenlijk niet goed. Maar eens kijken of ik vanavond nog een stukje kan lopen op de band.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:04

Morgen ga ik weer. Dan loop ik daarna weer mooi op het werkschema. En nu verdorie sneeuw! Weer!!

Maar vanaf volgende week schijnt het eindelijk lekker weer te worden.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:13

kay27 schreef:
Droomster schreef:
Bijna constant buiten adem geweest, heb echt als een debiel lopen adem halen :+
Helaas mijn afstand van vorige les niet kunnen behalen daardoor en ik ging ook iets langzamer (logisch :))).

Ik denk dat je toch serieus te hard loopt als je steeds zo buiten adem bent. Probeer de volgende keer eens een tandje langzamer, zodat je niet zo achter je adem komt. Het gaat nu nog niet om de afstand die je loopt, je moet conditie opbouwen.

Eigenlijk is de 'regel' qua tempo dat je een gesprek moet kunnen blijven voeren. Als je dan toch graag harder wil lopen doe dat dan bijv. alleen de laatste interval.

Dit was de enige les dat ik buiten adem was en ik heb juist langzamer gelopen dan normaal :') Het was echt de constante tegenwind, die ervoor zorgde dat ik moeite had met mijn ademhaling goed houden :=

Een gesprek voeren vind ik sowieso dus al een moeilijk iets, aangezien ik echt alleen adem door mijn mond. Dus praten verstoord mijn ritme qua ademhaling. (chronisch verstopte neus, dus ademen door mijn neus is heel lastig vooral met intensief bewegen)

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:47

De volgende ochtend na mijn eerste les gisteren.....heb wat pijntjes ontwikkeld, maar dat zal er wel bij horen denk ik zo.
Morgen zeker vol goede moed les 2.

Dit topic is natuurlijk wel super om elkaar te blijven motiveren. Ik probeer mijn vriend zo ver te krijgen dat hij af en toe eens mee gaat lopen. Maar alleen lopen vind ik ook wel prettig. Gewoon even lekker verstand op nul, zeker na een hectisch dagje werken in de zorg. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:21

Ik hou inderdaad ook van alleen lopen. :)

Hoofd leeg kunnen maken is fijn!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:28

Ik heb net gelopen, les 4, maar vond het zo koud op de dijk, dat ik het wandelen tussendoor heb overgeslagen. Ik heb 22 minuten hardgelopen in een rustig tempo, en dat ging eigenlijk verbazingwekkend goed.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:03

Gister les zes gelopen, ging lekker :D Ben nu wel echt klaar met dat koude weer! Ik zou eigenlijk morgen weer moeten, maar heb een dagtripje gepland. Even kijken of ik op tijd terug ben en nog wat energie over heb.

Mijn vader kwam trouwens ook met het idee om toch tegen de zomer fatsoendelijke hardloop schoenen aan te laten meten. Weet iemand of er in (zuid) limburg een winkel is die dat doet? Of heeft iemand ervaring met de (duurdere) schoenen van bv. Decathlon? De hardloopschoenen die ik nu heb, heb ik daar namelijk gekocht, maar waren de goedkoopste die ze hadden vorig jaar (omdat ik dus niet wist of ik het wel vol zou houden + ik ben student, dus moet elke cent tien keer omdraaien := ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:05

Ik ben bij Runnersworld geweest in Haarlem. Weet niet precies waar ze verder zitten maar ik zou even googlen. En verder Run2Day, die is ook erg goed :j

Goede schoenen hoeven niet duur te zijn. Mijne waren 170, maar ik kon ook voor goedkopere gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:31

Ik loopt gewoon op mijn nikes. Zijn een van de weinige schoenen waar ik geen rugpijn van krijg. Maar er zit wel een soort gas in de zool, waardoor het goed mee veert.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:51

Droomster schreef:
Dit was de enige les dat ik buiten adem was en ik heb juist langzamer gelopen dan normaal :') Het was echt de constante tegenwind, die ervoor zorgde dat ik moeite had met mijn ademhaling goed houden :=

Een gesprek voeren vind ik sowieso dus al een moeilijk iets, aangezien ik echt alleen adem door mijn mond. Dus praten verstoord mijn ritme qua ademhaling. (chronisch verstopte neus, dus ademen door mijn neus is heel lastig vooral met intensief bewegen)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zit te wachten op een fijn gesprek tijdens het lopen hoor. :+ Ik heb hetzelfde als jij, ook chronisch neusverkouden en ik adem ook altijd door mijn mond tijdens het lopen. Maar ik zorg er wel voor dat ik niet buiten adem raak (sterke tegenwind daargelaten) en ik heb daarvoor ook een flinke stap terug gedaan in het begin. Nu merk ik, dat ik tijdens versnellingen ook steeds beter op adem kan blijven en mijn basistempo weer hoger ligt dan in het begin.

Als je buiten adem raakt gaan je longen zeer doen, krijg je een rooie boei en uiteindelijk heb je driedubbel de tijd nodig om te herstellen. Kan beter je tempo iets lager zijn dat je langer door kunt gaan. :) (even in z'n algemeen, dus niet naar jou gericht Droomster)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:04

love_western schreef:
Ik loopt gewoon op mijn nikes. Zijn een van de weinige schoenen waar ik geen rugpijn van krijg. Maar er zit wel een soort gas in de zool, waardoor het goed mee veert.

Als jij er lekker op loopt dan moet het kunnen, zou wel even goed opletten dat je nergens last van krijgt. :)

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:33

Ik adem ook altijd door mijn mond en een goed gesprek zit er dan niet in want dan raak ik echt buiten adem..een rooie boei krijg ik altijd wel haha..

Wow!! issy..22 minuten :-0 ik was al blij met 5 minuten achtereen ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:38

Of je nou door je mond of door je neus ademt maakt toch niet uit?

Ook als je door je neus ademt kan je niet ademen en praten tegelijk hoor :+

Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens!