[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:18

Roosch schreef:
Nee, helaas niet met rust op te lossen, wel met flinke behandelingen van de therapeut en elke dag minimaal een half uur wandelen. Maar dat is helaas niet mogelijk ivm onveilige omgeving hier, dus zit te kijken voor een loopband maar jeeeee... wat zijn die krengen duur. ;(

Balen zeg!! Ik heb ook gekeken naar een loopband, maar het is inderdaad een vrij grote investering..

Roosch

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:20

Tel daarbij op dat ik er eigenlijk helemaal geen plaats voor heb, maar met een beetje wil lukt alles.
Ik ga alleen echt niet in m'n uppie in het donker hier in het dorp rondlopen, is niet verantwoord en niet veilig. Dus ik wilde kijken naar een loopband maar verschoot er echt van hoe duur ze zijn. :o

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:20

Ik heb ook een gevoelig scheenbeen, en als ik die te veel belast zit ik ook weer met een dikke ontsteking. Wel erg vervelend, je moet er met hardlopen etc. altijd zoveel rekening mee houden. Loopbanden zijn helaas erg duur inderdaad :\

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:41

Dianta schreef:
RubyRed schreef:
He, akelig zeg Dianta. Heel veel sterkte!

Dankje RubyRed!! Ik heb jou al vaker in afvaltopics gezien, lukt het bij jou?

Mijn begeleiding zei me dat een gezond lijstje er minstens zo uit zag: 300kcal ontbijt, 400kcal middag, 500kcal avond, en dan nog 3x tussendoortjes.

Nou, niet echt heel goed, langzaam val ik wel wat af maar doe er niet superveel moeite voor. Heb ook medicatie met als bijwerking dat je er dikker van wordt, dus als ik dan langzaam afval vind ik het prima.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:45

CCCCC schreef:
Mijn ontbijt is meestal 200, lunch ook rond de 200-300 en diner meestal 500-600. Ik neem ook vaak tussendoortjes, daar zit het meest in. Een trosje druiven is bijv al 100 kcal.

Ik zit elke dag zo rond de 1400 a 1500 kcal, en dan heb ik geen honger (gehad).

Ja misschien is het een lijstje om te stabiliseren. Ik denk dat het ook wel goed is als je +100kcal tussendoortjes eet en misschien dan een beetje minder ontbijt? :)

Ik probeer me er toch aan te houden omdat ik in die bekende spaarstand zat. Ik at op het einde 300- max1100kcal per dag en sportte dan nog eens enorm veel ter compensatie. Doe het niet na want ik viel geen gram af :=

Maar iedereen is anders en het is belangrijk dat je luistert naar je lichaam. En af en toe lief zijn voor jezelf :D

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:22

Zou ik me ook mogen melden?

Ik ben Kim, ben 20 jaar en ben sinds een paar maand aan het proberen om iets af te vallen.
Ik ben 1.60 groot en woog 66 kilo. Ik ben nu al afgevallen tot 63 kilo en zou graag weer onder de 60 willen komen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:36

Jeetje ik had er toch weer 2 kilo af!! -9 zit ik nu op!! :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:38

Wat supergoed Roos!!!! Dat is een mooie opsteker zo naast je blessure (echt rot trouwens! :( )

Ik was gisteren alleen in het bos wezen lopen, echt genoten ondanks de regen. Begint mijn ma vandaag te 'zeuren' (ze bedoelt het goed) dat ik als meisje alleen niet zou moeten gaan :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:53

Dat begrijp ik ook wel een beetje, Dais, maar toch, je bent oud en wijs genoeg, toch?

Ik vertik het om dus alleen te gaan lopen hier, voel me nog veiliger in het bos dan in dit gehucht. :')
En ja, een mooie opsteker, ben stiekem heel blij. :) Toch nog goed nieuws vandaag!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:00

Roosch schreef:
Jeetje ik had er toch weer 2 kilo af!! -9 zit ik nu op!! :D

Super zeg!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:46

Wauw lekker Roosch! heb je misschien al eens gekeken voor een 2e hands?
en CCCCC wauw wat een fijn gevoel moet dat zijn geweest om in en broek te passen van 3 jaar geleden!
Ik heb me net afgebeuld in de sportschool

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 01:27

Hey Kim, super dat je op tijd begint met afvallen. Hoef je maar een paar kilo, lijkt me relaxed.
Ik heb eigenlijk vandaag te weinig gegeten. Wel veel fruit en groente. Heb genoten van het gourmetten op sinterklaasavond dus dan ben ik waarschijnlijk de komende dagen streng voor mezelf, terwijl dat niet eens de bedoeling is.
Dit weekend een verjaardag.
Misschien is een tweedehands loopband wel goedkoop aan te schaffen? Lijkt me eigenlijk niks, zo'n ding in je huis, wij hebben toch al niet zo'n groot huis. :Y)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 08:18

Even een snel berichtje op deze koude ochtend: die krengen kosten tweedehands nog een euro of 200-400. :+

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:08

Joellover, lekker bezig geweest in de sportschool! Doe je nog iets bijzonders van les, of puur fitness?

Roos, 200 euro is nog te doen :j Maar blijft hoe dan ook een klap geld en bovendien moet je er de ruimte voor hebben :j

Hannahaapje, wat bedoel je precies met te weinig gegeten? Te weinig in de zin van maar 3 x? Of te weinig qua hoeveelheden?

Calimero, welkom hier :D Dapper om te beginnen in de moeilijkste maand van het jaar! Nog 3 kilo, moet goed te doen zijn :j

CCCCC, super dat je weer in je broek past van 3 jaar terug *\o/*

Sinds dinsdag heb ik die app op mijn telefoon en ben me die dag rot geschrokken van het aantal kcal dat ik naar binnen werk op een dag. Woensdag en donderdag een stuk strenger geweest. Ik heb dingen afgewogen en nee moeten zeggen tegen een banketstaaf, chocoladekransjes, chocoladeletters, kerstkoekjes... Kortom, het waren zware dagen :D Maarrrr, ik ging vanochtend op de weegschaal en die stond precies op 75,0 *\o/* Dat is voor mij toch wel een magisch getal! *\o/*
In totaal is er nu 11,1 kg af :j

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:48

Qua hoeveelheden.

Weekend! :D

Haha dat met die kcal is herkenbaar. Nu niet meer zo, maar vroeger schrok ik ze telkens rot. Een reep chocolade is zo'n 600 kcal. En dan te bedenken dat ik jaren geleden er makkelijk twee op kon tussendoor.
Laatst ook, met chocoladepepernoten. Ik had een bakje genomen. Achteraf toch even op internet opzoeken hoeveel erin zat want het was zo lekker dat ik nog wel wat lustte. Wat zat er veel kcal in. :oo oeioeioei, ook al was het te verwachten.
Gefeliciteerd met de 75,0 !!!

Mijn moeder doet ook mee met afvallen. :) Wel leuk om een afvalmaatje binnen de familie te hebben.

Ik vind het trouwens echt stom van mensen om op 1 januari te beginnen met afvallen. :P Alleen het waarom lukt me dan weer niet om te verwoorden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:50

haha! ja die pepernoten! was zaterdag bij Hou van Holland een vraag 'hoeveel calorieen zitten er in deze zak'. Ik op de app opzoeken, de hele familie schrok zich rot van de hoeveelheid! haha! En iedereen nam vervolgens nog een stuk marsepein :') want we waren sinterklaas aan het vieren.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:57

Wauw, Amaris, nog maar een kilo voor ''het magische getal'' :D Ach ik doe 't ook in me onderschrift. Eerst even wegen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:14

Ik ben ook blij :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:19

Me moeder heeft daarnet een broek van me heet gewassen. Het slobberde om me kont heen, kon twee armen bij me been erbij in stoppen, enz. Nu is die een maat gekrompen en zit die als nieuw. Ben helemaal blij, het is net alsof ik een nieuwe spijkerbroek heb in de goede maat. :')

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:27

Superhandig Hannahaapje! :).

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:40

Haha hannah dat is wel handig!

Ik doe het vaak afwisslend het sporten de ene keer cardionafwisselen met kracht en de andere keer ga ik bodypumpen of bbb(buikbillenbenen). Ik probeer dit zeker 3x per week tedoen. Als ik dat haal heb ik ook een voldaan/trots gevoel over mezelf.

Ik hoorde trouwens dat vanaf 1 januari de dietist weer in het pakket komt? Ga ik maar eens naar kijken.
Bij ons op de sportschool hebben ze ook benfit, kent iemand dit?

Roos heb je niet net buiten je dorp iets van een meer of iets dergelijks? Een groot park ofzo? Snap idd dat zo'n loopband even teveel van het goedeis qua prijs, of misschien een sportschool? Basicfit is geloof ik vrij goedkoop?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:33

Hebben jullie dat nou ook? Bij bijna alle dieëten die ik tegenkom waar ze voorschriften gebruiken voor O/L/A, ze kennelijk nooit rekening houden met het feit dat werkende vrouwen écht geen tijd of gelegenheid hebben om uitgebreide lunches te maken. Vind dat nogal stom en niet van deze tijd.
Om vantevoren thuis wat klaar te maken (zoals salades etc.) gaat 'm ook niet worden - het lijkt me niet lekker om dat na uren uit je plastic bakje te gaan eten.
Het wordt tijd voor handige lunchgerechten die werkmensen zonder al te veel gedoe tussen de middag verantwoord kunnen eten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:35

Jannepauli schreef:
Hebben jullie dat nou ook? Bij bijna alle dieëten die ik tegenkom waar ze voorschriften gebruiken voor O/L/A, ze kennelijk nooit rekening houden met het feit dat werkende vrouwen écht geen tijd of gelegenheid hebben om uitgebreide lunches te maken. Vind dat nogal stom en niet van deze tijd.
Om vantevoren thuis wat klaar te maken (zoals salades etc.) gaat 'm ook niet worden - het lijkt me niet lekker om dat na uren uit je plastic bakje te gaan eten.
Het wordt tijd voor handige lunchgerechten die werkmensen zonder al te veel gedoe tussen de middag verantwoord kunnen eten.

:j

daarom ben ik zo blij met de calorieteller en eerst met WW omdat je daar zelf kunt bepalen wat je eet.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:43

Mag ik me hier ook melden?..

Ik ben van de zomer begonnen met afvallen.
Na het zien van een vakantiefoto wist ik dat het nu echt klaar was, ik woog ruim 84 en met mijn 1.68m is dat toch echt veel te veel. Een gezond gewicht zou voor mij 68 kilo zijn.

Nu ging het erg goed. Ik haal niks ongezond meer in huis (geen chips, koekjes en snoep die ik niet lust).
Ik begin in de ochtend met 2 bruine boterhammen met 30+ kaas en achterham. Als tussendoortje neem ik een stukje fruit.
Smiddags eet ik 3 bruine boterhammen, 2 met 30+kaas en 1 met achterham. In de middag neem ik vaak 2 stuks fruit en in de avond gewoon avondeten. Over de hele dag drink ik 2.5 liter water en ongeveer 8 bakken thee.
Ik heb op het werk alles af kunnen slaan (zit op kantoor en we hebben hier regelmatig gebak of anders ongezonde dingen)

Inmiddels ben ik 6 kilo kwijt, maar......

Maar sinds een paar weken mis ik motivatie, ik kan me er moeilijk meer tot zetten. We hebben hier onbeperkt pepernoten (EN DIE VIND IK ZO LEKKER :j ), de relatiegeschenken komen er weer aan (Lees veel gebak). Natuurlijk heb ik zelf niks in huis, maar op het werk (32 uur) kan ik het gewoon niet meer weerstaan..

Wie weet de tip om weer verder te gaan?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:45

Leg 's uit, hoe doe je dat dan? Ga je bij alles wat je eet eerst kijken hoeveel calorieën erin zitten?
Dus je pakt twee boterhammen, plakje kaaas, beetje boter, appeltje.. en dat dan optellen?