In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:19

Nou dan kom je maar met lege handen aan en zeg je di werkt biet voor mij. Je gaat voor jezelf naar therapie en de opdrachten zijn voor jou, niet voor de therapeut ;)

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:27

Yellowbird schreef:
Toen ik de opdracht van de complimenten kreeg ging ik me er echt slecht door voelen. Omdat ik het moest doen maar niets kon bedenken en dan werd ik weer onzeker en dat slaat dan door naar klote voelen. Dus de keer erop aangegeven dat dat niet werkt en waarom niet. En dan 2 gesprekken later krijg ik dus de opdracht mee om op te schrijven waar ik trots op ben.
Nu zit ik dus al drie weken te tobben omdat ik wel iets op papier wil hebben staan, maar ik krijg er gewoon niets uit. Ik kan alleen maar dingen bedenken die anderen benoemen, maar dan sta ik er zelf weer niet achter.
Ik heb volgende week pas weer een gesprek en ben bang dat ik dan dus weer met lege handen aan kom.
Ik had gewoon verwacht dat je een soort van handvatten mee zou krijgen, tips hoe je met dingen om kan gaan. Maar tegen me zeggen dat ik positiever moet denken en niet moet oordelen, dat helpt niet. Ik ga juist naar de psycholoog omdat ik niet weet hoe ik positief moet denken.
De dingen die de psycholoog me vertelt zijn dingen die mijn vriend me ook kan vertellen. Wat is dan het nut?

(sorry voor de ego-posts)

Je moet niet bang zijn om met lege handen aan te komen bij je psycholoog, zoals Joolien ook al zegt. Lukt het jou niet om iets op te schrijven, dan is het veel belangrijker dat je niets opschrijft, aangeeft dat het niet lukt en waarom niet dan dat je zomaar iets opschrijft. Met het feit dat het niet lukt om zulke dingen op te schrijven kan je dan aan de slag gaan samen met je psycholoog. Dat is minstens even belangrijk als het opschrijven van positieve dingen. Het geeft jou psycholoog ook een idee van hoe jij functioneert. Soms is het in therapie ook zoeken naar wat werkt en wat niet. Iedereen is immers anders en een behandeling moet dan ook afgestemd zijn op jou als persoon.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:04

Lastig Yellowbird, dit had ik kunnen schrijven in het begin van mijn therapie. Toen kreeg ik ook alleen maar opdrachten waar ik niks mee kon en ik was niet assertief genoeg om te zeggen dat het voor mij niet werkte zo.

Ik had net een afspraak met mijn eigen psychologe en de psychologe van de kliniek om een time-outprotocol op te stellen. Was moeilijk, doordat de psychologe van de kliniek mij herinnerde aan onze eerdere gesprekken over het seksueel misbruik in mijn verleden begon ik flink tegen dissociatie aan te zitten en heb ik de helft van het gesprek niet meegekregen.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:47

Het lijkt erop dat mijn therapeute mijn psychologe heeft gesproken. Vrijdag spreek ik haar. Ben echt benieuwd.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:21

Wat ontzettend fijn om te lezen dat ik niet de enige ben geweest met liefde voor paarden en toch nog psychotherapie volgen.

Ik heb zelf 2 jaar therapie gehad ik kan niet zeggen dat het mij geholpen heeft omdat ik zelf altijd zei dat je het nog steeds zelf moet doen.
Maar kan goed begrijpen dat je soms net even dat steuntje in je rug nodig hebt.
Op dit moment werk ik in de psychiatrie en dan merk je nog duidelijker dat er echt mensen zijn die die steun hard nodig hebben.

Ik zelf denk dat ieder mens een periode in zijn leven mee maakt waarin hij of zei wel wat extra steun/hulp kan gebruiken.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:18

Miranda40 schreef:
Het lijkt erop dat mijn therapeute mijn psychologe heeft gesproken. Vrijdag spreek ik haar. Ben echt benieuwd.

En, hoe ging het gesprek?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:06

Het is niet te geloven. Maar door bemiddeling van mijn therapeute gaat mijm psychologe nu een afspraak maken met de betreffende arts die toendertijd een 'fout' heeft begaan en gaat dan samen met
mij naar de arts toe zodat ik mijn verhaal kan doen. Daarna vindt er een evaluatie plaats met mijn psychologe, therapeute en ik zelf.
Reageerde wel opgelucht maar ook enigszins boos. Waarom lukt het mijn therapeute het wel maar toen ik er naar vroeg bij mijn psychologe sloeg ze de deir dicht? Mijn therapeute gaat nu doorgeven dat ik voorafgaand aan dat gesprek even nog samen met mijn psychologe wil zitten. Ik wil haar graag recht aan kunnen kijken tijdens het gesprek en niet dat ik me in de steek gelaten voel.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:38

Fijn dat het alsnog kan! Ik snap jouw gevoel wel een beetje. Probeer het boze los te laten, probeer je te focussen op het gesprek.

Mijn psychologe had laatst een keer gevraagd of ik mijn moeder mee wilde nemen naar een gesprek. Nou, dat gaat morgen gebeuren := Ben er stiekem toch wel een beetje zenuwachtig voor, bang dat er onderwerpen besproken worden waar ik het met mijn moeder erbij niet over wil hebben. Ik heb dit gesprek ook niet voor kunnen bereiden met mijn psychologe.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:19

Jorine sterkte vandaag met het gesprek. Lijkt mij ook niet fijn als er iemand bij zou zitten van de familie. Helemaal jammer dat je het gesprek ook niet hebt kunnen voorbereiden. Zelf zou ik dat ook wel fijn vinden.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:35

Het is gelukkig meegevallen :)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:41

Fijn om te horen. Was je moeder verbaasd over dingen of was het niets nieuws?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:45

Nee weinig nieuws, alleen wat psychotische ideeën en wanen waar zij niks van af wist. Ze gaat als het goed is nog een keer of twee mee om mee te werken aan het maken van een nieuw signaleringsplan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:32

_Jorine schreef:
Nee weinig nieuws, alleen wat psychotische ideeën en wanen waar zij niks van af wist. Ze gaat als het goed is nog een keer of twee mee om mee te werken aan het maken van een nieuw signaleringsplan.

Nou dat lijkt me juist wel prettig dat je moeder weet wat er speelt. Leuk is anders maar je krijgt er wel begrip en steun voor terug :)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:33

Joolien schreef:
_Jorine schreef:

Nou dat lijkt me juist wel prettig dat je moeder weet wat er speelt. Leuk is anders maar je krijgt er wel begrip en steun voor terug :)

Ja aan de ene kant wel, aan de andere kant schaam ik me voor omdat die klachten betrekking hebben tot mijn moeder en ik bang ben dat zij zich schuldig gaat voelen of juist heel erg op mij gaat letten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:48

Hier zit ik dan, bij de psych. Ben zenuwachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:59

purny schreef:

Succes!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:27

purny schreef:

Hoe is het gegaan?

Hier nog geen antwoord wanneer het gesprek met mijn psychologe en arts gaat plaatsvinden. Heb haar gisteren een mailtje gestuurd of dat ze rekening wil houden dat ik 29 januari een knieoperatie moet ondergaan. Kreeg een keurig mailtje terug dat ze er rekening mee zal houden en dat het wellicht daarna pas gaat worden (zegt zij die de termijn van afscheid op 3 maanden had gezet -> eind december 2013 :o )

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:16

purny schreef:

Hoe is het gegaan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:15

Intake gesprek gehad en een grote huilpartij. Ik krijg nog allemaal tests en gesprekken. Ook werd de vraag gesteld of ik wel eens aan zelfmoord gedacht had. Met mijn situatie was het wel van toepassing dat mensen met deze gedachtes rondliepen. Ik krijg nog een andere test waarbij er meerdere vragenlijsten van toepassing zijn met meerdere stoornissen.

Heb wel een leuke psych. Een jonge vrouw rond mijn leeftijd. Maar het was zwaar....

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:53

Het is toch al goed dat je wel een klik voelt met de pscyhologe waar je bij bent geweest. Hopelijk kan ze je goed helpen als alle tests achter de rug zijn, maar dat zal wel!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:47

Als het dezelfde testen zijn die ik toentertijd heb gehad heb ik het echt met je te doen (anders ook wel hoor meid). En dat je moe bent zegt al genoeg. Wel fijn dat het goed voelt bij je psych. Wanneer heb je weer een afspraak staan?

Hier een kleine dip. Slaap s nachts weer zo slecht ondanks de medicatie. Ben overdag weer aan het malen en denk weer terug aan de opname (wat ik echt niet wil). Normaal trok ik aan de bel bij mijn psychologe maar ja.........zal mijn therapeute een berichtje sturen, wellicht dat zij mij even kan helpen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:51

Volgende week vrijdag begin ik met de eerste vragenlijsten. Op mijn werk houden ze nu gelukkig een beetje rekening met me, zit alleen in een rotpositie.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:52

Ik meld me hier ook als dat mag. :) Ik ben aangemeld door mijn dokter dus nu is het afwachten tot ik een brief krijg..

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:56

Pink welkom ;) wil je vertellen waarvoor je bent aangemeld?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:01

Welkom Pink!