Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:54

Netjes, sunshine!

Lillytjuh, naar van je knie zeg! Beterschap :(:)

Negerzoen, waar heb je je hartslagmeter eigenlijk gekocht? Ik zit ook te denken om er een te kopen - ik zie ze overal maar ik wil wel een goeie :Y)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:04

Ik ga zo ook even half uurtje lopen... heb het schema van Evy afgerond en loop nu nog de laatste lessen als herhaling.. weet nog niet precies wat ik verder wil. Beetje door trainen naar de 4 mijl iig.
Ben ook aan het kijken naar een hartslagmeter... zijn er wel echt heel veel verschillende... dus zie door de bomen het bos niet meer... ben ook aan het bedenken wat ik het liefst zou willen meten naast hartslag... denk dat aangezien ik niet standaard met smartphone loop het misschien ook wel lekker zou zijn als het ding naast hartslag ook afstand en snelheid meet. O ja.. en daarnaast die borstband... moet wel passen... mijn omvang is maar smal.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:23

Jullie gaan wel hard hier... maar ik haak weer vrolijk aan :D
Ik heb nog een hartslagmeter van polar. Antiek ding vergeleken met de hartslagmeters die je op het moment kunt kopen, maar laatst weer uit de kast getrokken, nieuwe batterij in het horloge en gaan met die banaan. Wel kwaliteit dus :j Overigens gebruik ik hem zelf niet meer, maar mijn man wil hem gaan gebruiken met lopen, omdat we beide het vermoeden hebben dat hij te diep gaat en de hartslag te ver laat oplopen.
Maar ik zou het iedereen aanraden om met een hartslagmeter te lopen, zelf heb ik door dat ding goed ontdekt hoe het moet voelen als ik op de juiste snelheid loop zeg maar. Iets waar ik nu nog steeds profijt van heb.

Ik zag trouwens ook kleding bij de Action in de folder, iemand dat al bekeken? En is het wat?
Gisterenavond voor het eerst weer met reflecterend hesje gelopen, met een katoenen shirt er onder, maar mijn rug werd aan het einde toch flink koud door het zweet... vandaar :)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:58

Iedereen is lekker bezig! Ik loop vaak in het Julianapark in Utrecht en daar wemelt het van de hardlopers. Vrouwen, mannen, heel oud en heel jong. Alles door elkaar. Verder hoop ik als ik op conditie ben vaker in natuurgebieden te kunnen rennen. Wandelroutes van een x-aantal km ofzo.

Van paardrijden raak ik ook wel vermoeid en bezweet hoor. Ik rijd niet zo heel veel en als ik dan weer een uurtje stevig aan het trainen sla dan merk ik dat :) Alleen wel anders dan hardlopen, daar voel ik mezelf meer een sporter.

Oeh, voor de mensen onder jullie die wel eens naar een feestje gaan, vinden jullie het ook zo lekker dat je kater minder is als je meer sport? :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:28

@fenn: hoe bedoel je dat? Kater minder?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:44

Als student komt het vaak voor dat ik in de avond nog even in de kroeg zit, wat biertjes drink, naar huis ga en wel vroeg op moet staan. Hoe meer ik sport hoe minder moeite ik heb met het vroege opstaan en hoe minder last ik heb van een kater (gammel, moeheid etc). Gisteravond was het toch weer half drie en ik stond fluitend naast mijn bed vanochtend :)

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:12

Fenn schreef:
Iedereen is lekker bezig! Ik loop vaak in het Julianapark in Utrecht en daar wemelt het van de hardlopers. Vrouwen, mannen, heel oud en heel jong. Alles door elkaar. Verder hoop ik als ik op conditie ben vaker in natuurgebieden te kunnen rennen. Wandelroutes van een x-aantal km ofzo.

Van paardrijden raak ik ook wel vermoeid en bezweet hoor. Ik rijd niet zo heel veel en als ik dan weer een uurtje stevig aan het trainen sla dan merk ik dat :) Alleen wel anders dan hardlopen, daar voel ik mezelf meer een sporter.

Oeh, voor de mensen onder jullie die wel eens naar een feestje gaan, vinden jullie het ook zo lekker dat je kater minder is als je meer sport? :D

Haha daar merk ik geen verschil in..
Vind het wel erg lekker om op zondagochtend hard te lopen!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:19

Fenn schreef:
Als student komt het vaak voor dat ik in de avond nog even in de kroeg zit, wat biertjes drink, naar huis ga en wel vroeg op moet staan. Hoe meer ik sport hoe minder moeite ik heb met het vroege opstaan en hoe minder last ik heb van een kater (gammel, moeheid etc). Gisteravond was het toch weer half drie en ik stond fluitend naast mijn bed vanochtend :)

Hardlopen heeft voor mij veel voordelen, en idd ook makkelijk om vroeg op te staan. In mijn studententijd merkte ik dat mijn zweet dan ook vaak enorm naar bier stonk na een avondje doorzakken :j :')

Wat ik ook heel bijzonder vond... deze vakantie heb ik voor het eerst geen blaren aan mijn voeten en geen darmproblemen gehad (verstopping). En ik kan me eigenlijk geen andere oorzaken bedenken dan het hardlopen. Want we hebben enorme afstanden gewandeld deze vakantie (en ik ben nog 3 keer wezen hardlopen) maar dit keer echt geen centje pijn aan de voeten. En de voeding was ook veel minder vezelrijk dan ik gewend ben, maar op dat vlak dus dit keer ook geen problemen. Heerlijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:26

Hardlopen is goed voor de stoelgang inderdaad, door de schuddende beweging stimuleer je het vanzelf (om die reden moeten veel marathonlopers structureel tijdens de wedstrijd naar het toilet/bosjes etc :') )

Evelijn; zo'n band moet passen hoor :) is goed verstelbaar immers. De omvang van de meeste fanatieke hardloopdames is ook niet groot maar die lopen ook met een hartslagmeter om voor de training.

Ik heb met dit weer geen idee wat ik nu aan moet trekken met lopen :=

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:36

Haha ik moet ook vaak naar het toilet inderdaad na het hardlopen :+

Ik heb ook een polar hartslag meter, kwam mijn schoonvader mee aan zetten, en raad eens waar hij vandaan kwam?
Van de rommelmarkt, voor 5 euro :')
Die mensen die hem weg deden zeiden dat hij het niet goed deed, ik dacht dat het toen was dat hij geen contact maakte met de borstband of zoiets...
Mijn vriend en schoonvader hebben dat ding weer gemaakt, zat toen iets los geloof ik in het horloge zelf, ding werkt perfect en dat voor 5 euro!!!!
Het is overigens wel een echte hoor, geen na maak.

Ik zag vorige week al hardloopkleding liggen bij de action, maar ik heb het niet gekocht omdat ik kleding genoeg heb voor het hardlopen.
Weet dus niet of het wat is.

Trouwens, mijn schoenen liepen wel lekker, moet er alleen nog even aan wennen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:43

Niet gek dat je vaak naar de wc moet, je breekt met hardlopen en bewegen altijd veel afvalstoffen af.

Wij hebben ook een hartslagmeter van Polar. Zo'n borstband doet het alleen als je 'm even nat maakt. Net zoiets als met stroom, wordt ook geleid/versterkt door water.

Hmm... Action is ook nog wel een idee! Lidl hoef ik niet meer te proberen. :+

Danseresje, je had het erover dat je je telefoon niet kwijt kon tijdens het rijden? Als ik alleen reed, dan deed ik 'm altijd in een zakje van m'n jas. Vaak zo'n speciaal telefoonzakje. Verder gewoon beschermhoesje erom en dan kan er weinig gebeuren als je valt hoor. Ik had 'm altijd bij me, zodat als er wat gebeurde, ik meteen hulp kon bellen. :P

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:44

sunshine schreef:

Hier idem :+

En hardloopkleding kan je toch nooit genoeg van hebben. :)) Hoe meer hoe beter!
Heb jij trouwens die nike schoenen waar ook een uitsparing inzit voor de sensor?

Met dit weer loop ik trouwens nog steeds in korte broek en shirtje. Warm krijg je het uiteindelijk toch wel (en ik ben echt een uberkoukleum)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:49

Stacey schreef:
sunshine schreef:

Hier idem :+

En hardloopkleding kan je toch nooit genoeg van hebben. :)) Hoe meer hoe beter!
Heb jij trouwens die nike schoenen waar ook een uitsparing inzit voor de sensor?

Met dit weer loop ik trouwens nog steeds in korte broek en shirtje. Warm krijg je het uiteindelijk toch wel (en ik ben echt een uberkoukleum)

Uhhh kan dat dan ?? :))
Geen idee eigenlijk, denk het niet anders had die mevrouw van runnersworld dat wel gezegd hoop ik...

Ik moet alleen nog iets van een jas hebben voor het hardlopen...voor de winter dus, ideetjes?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:53

Ik ga in de winter voor thermokleding, loopshirt met lange mouw en dan een softshell jack erover :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:38

Ik heb nooit een kater, zo ver laat ik het niet komen. :D

Ik heb ook een softshell jack en ik loop met een gewone trainingsbroek en een shirt of trui. Het is me al snel te warm als ik aan het lopen ben. Voor mij dus geen thermokleding. :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:55

ik sla even over met lopen,voel me echt totaal NIET lekker ;(
gaat hier ook van alles rond aan griep nu en denk dat ik toch iets te pakken heb.
maar even aan mezelf denken nu,lopen kan volgende week ook wel weer :j

thermokleding heb ik sowieos wel ,moet in de winter ook bij de paarden warm kunnen zijn en dat kan ik ook bij het lopen gebruiken.
ik fietste gisteren een tijd achter een jongen,die was dus echt aan het rennen he,die ging denk ik wel 15km per uur..wat een snelheid en dan zo lang volhouden.....poeh!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:57

ellepel schreef:
ik sla even over met lopen,voel me echt totaal NIET lekker ;(
gaat hier ook van alles rond aan griep nu en denk dat ik toch iets te pakken heb.
maar even aan mezelf denken nu,lopen kan volgende week ook wel weer :j

thermokleding heb ik sowieos wel ,moet in de winter ook bij de paarden warm kunnen zijn en dat kan ik ook bij het lopen gebruiken.
ik fietste gisteren een tijd achter een jongen,die was dus echt aan het rennen he,die ging denk ik wel 15km per uur..wat een snelheid en dan zo lang volhouden.....poeh!

M'n vader vertelde gisteravond dat hij de spinninginstructeur tegenkwam op de sportschool, die had net 2 uur spinning gegeven en ging hardlopend nog even 20km naar huis... En die liep ook niet bepaald langzaam. Hij zei dat hij er twee uur over deed, of twee en half... Echt wow...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:57

Beterschap ellepel!

Ik heb toch maar in hemdje gelopen, heerlijk in het zonnetje langs het water :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:16

Mijn overbuurvrouw loopt ook 20 km in 2 uur. :j Erg knap!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:23

Netjes is dat! Al moet ik zeggen dat ik blij word van het feit dat ik volgens mij aan snelheid aan het winnen ben op het moment. Voor mijn vakantie zat ik in een dip wat dat betreft, het lukte me maar niet om aan de 10 km/u te komen, terwijl ik daar eerder in het jaar zelfs boven zat. Nu red ik weer makkelijk 10,3 gemiddeld.

Maar is triathlon dan niet iets voor die spinning meneer?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:26

Mijn rondje van 5,5 km loop ik met 11 km/u, maar als ik verder ga lopen gaat dat vast wel naar beneden. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:29

Mijn schoonvader zit op 10.5 gemiddeld, maar hij loopt wel 42 kilometer := dat red ik zelfs niet in 1 keer op de fiets haha

Ik heb langzamer gelopen zag ik 6.90, erg harde wind op de dijk dus speelt toch wel mee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:40

Geen idee Wendy, maar volgens mij is hij een sportaddict, wat niet zo heel gezond is volgens mij.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:56

net les 9 gelopen! ging echt goed! nu 2 dagen rust...
pff weet echt niet hoe hard ik loop , volgens mij niet supersnel! heb ook alleen maar een ieniemienie zakje in mijn broek waar alleen de sleutel in past! dus foon blijft thuis.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:58

Ik heb ook geen telefoon mee, wel een sporthorloge met stopwatch, dus die tijd vul ik in bij afstandmeten.nl en dan krijg je vanzelf je snelheid.