[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 23:02

Dat had ik ook. Verdwijnt vanzelf,niks om je zorgen over te maken.Niet aan komen,gewoon laten zitten.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 23:41

Hoi jongens, een vraagje. Mijn vriendin wil graag een navelpiercing laten zetten, maar ze gaat binnen drie weken op archeologisch veldwerk (een periode van 7 weken). dus veel bukken, graven, sjouwen. Er zouden dan maar 3 weken tussen het zetten en het veldwerk zitten. Persoonlijk vind ik dat te kort, omdat mijn navelpiercing echt heel veel tijd nodig had.

Wat denken jullie?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 00:02

Niet verstandig.Vieze omstandigheden zijn funest voor een genezende piercing. En voor haar nog eens extra kans ergens tegen aan te stoten/ achter te blijven hangen.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:21

Dat vond ik ook..ik denk dat ze hem beter in augustus kan laten zetten, anders zou het zonde zijn.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:19

Ik vind het persoonlijk wat onzin, ik neem aan dat ze niet in haar blote buik door het zand gaat rollen. Als we ons hier allemaal aan dat advies zouden houden zou er geen paardenmeisje meer een navelpiercing laten zetten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:25

Zand is niet zo het probleem, steeds bukken enz met een verse navelpiercing is niet zo fijn. :) Lijkt me fijner om je nog niet druk te moeten maken op die piercing als je zo iets gaat doen.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:00

Ayasha schreef:
Hoe populairder piercings worden, hoe onzinniger de mensen die er mee rond lopen. Best jammer. Alsof het uit maakt hoe je het noemt. Iedereen weet toch wel wat er bedoelt wordt. IPV te discu-zeuren over namen zouden ze beter hun piercings degelijk verzorgen dat ze hier niet hoeven te zeuren dat MD's zoooo slecht zijn want ze groeien uit.

En als je dan TOCH wil zeuren over namen. Doe het dan goed. Een stretcher heeft nl niks met je oor te maken maar is dit;
http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... w&dur=1116

Ik heb het ook niet over stretchers, maar over stretches. Dat scheelt weer. :)

En ik heb geen ervaring met MD's en zal er dan ook niets over zeggen, heb ik ook nog nooit gedaan hier.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:59

Als je werkelijk correct wil spreken heb je het over "stretched ears" en eigenlijk nog liever "stretched earlobes". Tenzij je die laatste altijd gebruikt, verbaster je het evenzeer en heb je een ander er dus eigenlijk niet op aan te spreken. Iedereen weet hier wel waar het over gaat. Of je nou "stretcher" of "stretches" of "stretched earlobe" zegt. En begrijp je het woord niet (gezien elke piercing in elke gemeente een andere naam kan hebben) dan vraag je het even. Kleine moeite.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:04

Ik vind stretched earlobe afkorten tot stretch iets anders dan de naam van een voorwerp eraan geven. De betekenis begrijp ik prima, maar ik heb er een hekel aan dat het zo genoemd wordt en dat geef ik even aan. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:08

In onze beperkte taal hebben woorden nu eenmaal meerdere betekenissen. Als je dat irritant vind moet je een taal gaan leren die dat niet heeft (als die bestaat) en daar gaan wonen. "stretch" heeft nl ook meer dan één betekenissen. (lopers stretchen nl ook).
Een stretch, stretcher... Beide hebben nog een andere betekenis dan wat wij er in dit topic mee bedoelen. Dus ja... of het nu eerlijk is om moeilijk te doen over het één, maar niet het ander? :+

Anyhow, ieder zijn ding. :)

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:12

Ik snap je punt, maar het woord tunnel of plug hééft niet deze betekenis. Een tunnel zou je er inderdaad nog in kunnen zien omdat het een buisje in je oor is, maar ik blijf het zonde vinden omdat het voorwerp dat je erin stopt dan opeens ook tunnel heet. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:17

Meestal steekt het juweel er toch wel in als je zo iets hebt (gezien ie anders toch krimpt?) dus snap ik wel dat mensen zeggen dat ze een tunnel hebben. Die hebben ze immers ook.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:24

Navelpiercing nemen vlak voor je veldwerk gaat doen zou ik ook niet doen :n

Was zondag in A'dam, rook was weer vervelend dus hup even bij een piercingshop naar binnen gestapt. Dacht dat het misschien kwam doordat er wellicht chirurgisch staal in zat in plaats van titanium. Maar volgens de medewerkster zat er wel titanium in. Ze schrok wel dat hij er zo geïrriteerd uit zag, hij had er na 4 jaar niet zo uit mogen zien := Dus dan maar bioplast erin. Zou ze er direct wel even in doen. Godsamme! Deed zoveel pijn, ze kreeg de bolletjes niet los dus hoop gefrut en gepruts en ondertussen zat ik daar maar "aaaaauuuuuwwwwww" te denken :') Oor heeft ook de hele avond/nacht zeer gedaan :(:)
Bleek dat het staafje wat erin zat gewoon echt te kort was waardoor hij geen ruimte had en constant geïrriteerd raakte. Bioplast zit er nou twee dagen in en mijn piercing is zoveel rustiger. Het is alleen zo lelijk, zo'n lang zwart bioplast staafje. Maar hé, alles voor een blij oor :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:44

Awtch Berdien! Mooi zwart is niet lelijk :(:)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:01

_Friemel schreef:
_Micha_ schreef:
Dan heb ik ook nog een vraagje aan Friemel of aan iemand anders die het weet :)) waar haal je die kleine knopjes? En dan het liefst ook nog van groot naar nog kleiner formaat. Want alles wat ik vind bij sieradenwinkels zijn veel te groot voor naast mijn tunnels en ziet het er al snel erg rommelig uit. Ik zoek stad en land af maar kan niks vinden :')

Ik draag neuspiercings, ik heb teveel oorbellen om met die slotjes te k*tten :=

N.a.v. deze reactie even gaan zoeken voor neuspiercings. Heb ook het probleem dat m'n oren er al snel te druk/rommelig uit zien, maar de gaatjes leeg laten vind ik ook zo zonde.
Maar draag je dan zulke neuspiercings:
http://www.ebay.com/itm/6-Pcs-Stainless ... 43b0f664dc
of met een recht uiteinde?
http://www.ebay.com/itm/20-X-Stainless- ... 3f1aceb320

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:34

Hellow bokkers,

Hopelijk is niet al letterlijk dezelfde vraag gesteld (heb gezocht)... Ik zit namelijk met het volgende:
5 weken geleden heb ik met 3 vriendinnen een traguspiercing laten zetten in Portugal (ow dear.. ja echt, ik ben al 25 hoor ;( )
In ieder geval de eerste weken ging het goed, niet ontstoken en enkel gevoelig als ik tegen het lelletje kwam.
Tot 2,5 week geleden ik ineens het befaamde vochtbultje kreeg. Omdat hij alleen maar roder en groter (?) werd ben ik afgelopen maandag langs een piercer geweest. Conclusie: geïrriteerd door te lang staafje en wist ook niet zeker of het materiaal goed was.
Met mijn goedkeuren heeft ze er een teflon-staafje ingedaan en ook het advies niet meer te zee-zouten maar te uni-cura-en omdat zee-zout het te erg irriteert. Vanaf dat dit staafje erin zit is eigenlijk alle pijn eraan weg (dus ook met ertegen komen) en lijkt het bultje al minder rood/geïrriteerd. Nu word ik iedere dag wakker met de hoop dat het bultje weg is (ik ben als de dood voor keloïd vorming). Ik heb het idee dat hij iets gekrompen is maar dat kan ook whisfull thinking zijn.
Nu komt na een lang verhaal de vraag:

- hoe lang duurde het bij jullie voordat het blaasje weg was?
- zijn er ook mensen bij wie het blaasje nooit weg is gegaan? (dus eerder richting littekenweefsel)

Stel mij gerust lieve bokkers!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:37

Ik had het ook bij een geschoten helix en die is pas weggegaan toen ik de piercing eruit heb gehaalt en het heb laten genezen. Nu opnieuw laten piercen en nooit meer problemen mee gehad.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:44

Letterlijk nog in een ander millenium heb ik ook een helixpiercing gehad. Ik had met die ook problemen maar ik meen niet zo'n blaasje. Heb die eruitgehaald omdat ik er gewoonweg niet op kon slapen en hij altijd bleef irriteren. Mijn traguspiercing is (gelukkig) niet geschoten en voor de rest ook geen enkele tekens van infectie. Ik heb er inderdaad al over gedacht om hem eruit te halen maar mij is verteld dat dan ook weer de kans bestaat dat het bultje blijft...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:48

Die kans is er ook. :) Is nu toch nog weinig aan te doen. :) Behalve eventueel uit halen en kijken of het beter wordt of laten zitten en er mee leren leven.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:57

Ja dat is een beetje de twee-strijd waarmee ik zit... eruit halen of niet. Daarom hoop ik op wat ervaringen hier of er ook mensen zijn bij wie het wel weggaat en wanneer ik het moet opgeven en het gewoonweg hopeloos wordt

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:10

Ik had met mijn forward helix ook een bultje erachter zitten, alleen was dat meer vlezig geworden (klinkt heel naar als ik het zo zeg :') ) en later ook groter. Uiteindelijk heb ik de piercing eruitgehaald en is het wel helemaal weggegaan, gewoon uitgedroogd en eraf gevallen. Maar dus wel pas toen het sieraad er uit was.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:51

Ik heb helaas afscheid genomen van m'n rook. Balletje er bovenop was kwijt dus hij was even uit geweest. Krijg hem er nooit meer op en hij is dik en hard. Jammer :(

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:04

Targaryen schreef:
_Friemel schreef:

Ik draag neuspiercings, ik heb teveel oorbellen om met die slotjes te k*tten :=

N.a.v. deze reactie even gaan zoeken voor neuspiercings. Heb ook het probleem dat m'n oren er al snel te druk/rommelig uit zien, maar de gaatjes leeg laten vind ik ook zo zonde.
Maar draag je dan zulke neuspiercings:
http://www.ebay.com/itm/6-Pcs-Stainless ... 43b0f664dc
of met een recht uiteinde?
http://www.ebay.com/itm/20-X-Stainless- ... 3f1aceb320

Beide, de gouden zijn met een haakje en mijn zilveren zijn recht :)

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:30

blondies schreef:
Hellow bokkers,

Hopelijk is niet al letterlijk dezelfde vraag gesteld (heb gezocht)... Ik zit namelijk met het volgende:
5 weken geleden heb ik met 3 vriendinnen een traguspiercing laten zetten in Portugal (ow dear.. ja echt, ik ben al 25 hoor ;( )
In ieder geval de eerste weken ging het goed, niet ontstoken en enkel gevoelig als ik tegen het lelletje kwam.
Tot 2,5 week geleden ik ineens het befaamde vochtbultje kreeg. Omdat hij alleen maar roder en groter (?) werd ben ik afgelopen maandag langs een piercer geweest. Conclusie: geïrriteerd door te lang staafje en wist ook niet zeker of het materiaal goed was.
Met mijn goedkeuren heeft ze er een teflon-staafje ingedaan en ook het advies niet meer te zee-zouten maar te uni-cura-en omdat zee-zout het te erg irriteert. Vanaf dat dit staafje erin zit is eigenlijk alle pijn eraan weg (dus ook met ertegen komen) en lijkt het bultje al minder rood/geïrriteerd. Nu word ik iedere dag wakker met de hoop dat het bultje weg is (ik ben als de dood voor keloïd vorming). Ik heb het idee dat hij iets gekrompen is maar dat kan ook whisfull thinking zijn.
Nu komt na een lang verhaal de vraag:

- hoe lang duurde het bij jullie voordat het blaasje weg was?
- zijn er ook mensen bij wie het blaasje nooit weg is gegaan? (dus eerder richting littekenweefsel)

Stel mij gerust lieve bokkers!

Bij mij is het nu na een week of 8/9 bijna weg, maar ik heb het idee dat er iets littekenweefselachtigs achterblijft inderdaad.
Maar dat is heel klein en niet zo zichtbaar, dus als ik jou was zou ik daar niet te bang voor zijn.
Bij mij ziet het er nu zo uit:
Afbeelding
De bovenste is 8/9 weken oud. (:

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:40

Ik kom ook even binnenvallen hier, met een vraagje.

2 maanden terug was ik testpersoon voor iemand die zijn piercingexamen deed, hij heeft daarvoor een tepelpiercing gezet. Tijdens het zetten ging hij voor mijn gevoel "diep achterlangs", het voelde alsof de naald recht m'n borst in ging. Verder heb ik van het zetten zelf en later geen pijn gehad, het is niet rood of geïrriteerd, maar er zit nog steeds elke dag een opgedroogde vloeistof aan de uiteinden. Als ik dat zachtjes weghaal komt er een sliert slijm mee van binnenuit. Het stinkt niet en lijkt ook niet meteen op pus, het is lichter en het lijkt een andere consistentie te hebben. Kan er uberhaupt pus uitkomen als het niet ontstoken is? Kan het zijn dat hij te diep gezet is? Het sierraad zelf is makkelijk te bewegen en het is niet gevoelig als ik er aan zit.

Ik wil niet graag aan de piercer zelf vragen wat het kan zijn, aangezien hij verder niet heel ervaren is. Is het zinvol om hiermee naar een andere piercer te gaan, of moet ik het gewoon even afwachten?