Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:34

Hmm, volgende week eens kijken of we een tripje naar Den Bosch kunnen plannen en anders bij Lush online bestellen. Heb ik lang niet meer iets gekocht. Mijn geliefde Whooshh showerjelly is bijna op :( .

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:31

Max_en_Max schreef:
heeft een van jullie ervaring met het urban decay naked basics palet? Ik vind de naked & naked 2 best prijzig voor kleurtjes die ik waarschijnlijk niet zo vaak ga gebruiken, dit palet heeft meer matte kleuren en die gebruik ik haast dagelijks <3 .... Dusss ervaringen?

Geen ervaringen maar ik wil hem ook heel graag. Helaas geen Sephora in de buurt.. -O- We zouden eerst deze week naar Groningen maar het word een paar maanden later -O- Maar het schijnt een heel fijn palet te zijn. Zelfde kwaliteit als de Naked1 & 2

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:13

Glossi schreef:
Max_en_Max schreef:
heeft een van jullie ervaring met het urban decay naked basics palet? Ik vind de naked & naked 2 best prijzig voor kleurtjes die ik waarschijnlijk niet zo vaak ga gebruiken, dit palet heeft meer matte kleuren en die gebruik ik haast dagelijks <3 .... Dusss ervaringen?

Geen ervaringen maar ik wil hem ook heel graag. Helaas geen Sephora in de buurt.. -O- We zouden eerst deze week naar Groningen maar het word een paar maanden later -O- Maar het schijnt een heel fijn palet te zijn. Zelfde kwaliteit als de Naked1 & 2

ja zoiets dacht ik ook, goed gepigmenteerd, enzo... Alleen jamer dat er geen oogschaduwkwastje bij zit... Maar aan de andere kant, ik gebruik toch altijd mijn andere kwastjes voor oogschaduw dus.. ik wil hem zo graag..... <3

hoogstwaarschijnlijk ga ik hem pas kopen met mijn verjaardag (oftewel eind mei) :')

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:14

Even terug van weggeweest :)
Ga straks eens goed bijlezen :)

Even een vraagje, door mijn opleiding wordt er een zeer hoog niveau van Nederlandse spelling opgelegd. Toen ik vroeg hoe ik dit het beste kon oefenen zei de docent dat een blog ideaal was. Door alles te typen en zorgvuldig na te lezen kon je het beste leren uit je fouten. Nu had ik al een blog, maar ik weet niet zo goed over wat ik zou schrijven, ik denk aan een persoonlijke blog of een beautyblog. Nu wat denken jullie, mijn leven is niet zo boeiend dat ik er elke dag iets kan van schrijven, maar mijn stash is ook niet zo gigantisch.
wat is jullie mening ?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:31

Ik ben van mening dat er al heel veel beautyblogs zijn.. Dat is ook waarom ik t niet doe.
Wat zou jij toevoegen? Ben je anders dan de grote Bbs?

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:45

Waarom ga je niet gewoon een dagboek oid op papier bijhouden en dan gewoon schrijven! Merk dat gewoon schrijven op papier veel meer tot denken aanzet dan via de computer. Daar kan je makkelijk iets wissen. Daarnaast is het leuk voor jezelf om het later eens terug te lezen :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:49

De docent zei net dat online het makkelijkste was zodat andere je konden wijzen op je fouten en omdat dit een nieuw fenomeen is in de mediawereld (bestaat wel al even maar nog geen jaar bij wijze van spreke) en we op de hoogte moeten blijven van wat er allemaal gebeurd in de media :)

Hmmm een dagboek is misschien niet slecht, maar hoe weet ik dan of ik iets juist schrijf, ik laat die vertrouwelijke info niet door mijn docent lezen :P
Een verhaal is misschien wel een optie.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:28

Haha ja dat was ik even vergeten :+ maar kan wel een kleine zelfstandige oefening zijn. Is het zo dat anderen je op een blog zullen wijzen op fouten?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:59

Blog een nieuw fenomeen?
Nou denk dat de populaire blogs er al een jaar of 5 zijn hoor :)

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:09

Afbeelding

Dit is mijn dagelijkse look. Ik doe een beetje kohlpotlood op het bovenste ooglid en blend het. Daarna een beetje donkerbruine shadow erop en een beetje highlight in de binnenste ooghoeken en op mijn arcadeboog. Op de onderste waterlijn doe ik een beetje kohlpotlood en ook een beetje donkerbruine shadow. Daarna afwerken met mascara.

Aan mijn wenkbrauwen doe ik niets. Maar ik ben zelf best tevreden met de vorm en de kleur van ze, dus die laat ik lekker zo.

Voor het stappen, zet ik soms de make-up iets zwaarder aan of gebruik ik er goud voor highlights en/of groen als 3e kleur bij. Verder geen smeersels.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:44

Ook een nette ooglook. Hihi grappig dat je voor de rest niks heb.
Een vriendin van mij heeft ook maar een beperkte keuze.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:22

@bitje: Bij blauwe ogen staat bruin vaak mooi. Ik moet erbij zeggen dat dit niet altijd het geval is, als ik een verkeerde bruintint gebruik lijk ik ziek (net als met roze). Paars, blauw en grijs kunnen ook erg goed, en mijn favoriet bij blauwe ogen: groen. Het klinkt misschien vreemd, maar ik heb zelf in dit topic al eens foto's geplaatst van groene make-up en het haalt het blauwe zó mooi naar voren. Echt een aanrader.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:31

Maar dat die bruintint je ziek doet lijken, ligt niet aan je oogkleur maar aan je huidtint... Heb me zo eens een oogschaduwdoosje van 50 euro laten adviseren dat idd erg mooi was bij mijn oogkleur, maar die doet me er dus ziek uitzien. (Nu ja, kan 2 kleurtjes vd 4 en de highlighter wel gebruiken hoor)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:34

Ja dat klopt, maar daarom zeg ik er ook bij dat het niet altijd het geval is. Beetje banketstaaf als ze iets duurt gaat kopen en het dan niet blijkt te matchen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:48

Ik baal zo hard, ik wil zo graag make-up opdoen maar de exceem rond mijn ogen verpest alles, het gaat ontzettend branden, rood orden, schilferen kortom ik moet dus naakt op stage.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:23

Wat naar! Heb je er geen speciale zalf voor om het rustig te houden?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:42

Ja maar met dit koude gure weer helpt het niet zo veel, ik smeer het al 2x per dag (cortisonen :( ) en telkens als ik buitenkom nog eens een goede klodder vaseline erop om het zeker niet droog te laten worden.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:46

Probeer anders om aan de visolie capsules te gaan.. mijn broertje had ook exceem en dat ging daar mee wel weg.
De visolie is een natuurlijk vet dat ook goed helpt bij het herstellen van de huid. Denk alleen al maar aan wat bijv. zonnebloem olie doet met de vacht van je paard!

Natuurlijk duurt het wel een tijdje voordat je verbetering ziet.. maar het is zeker het proberen waard!

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:29

Ik heb vandaag een beetje geëxperimenteerd met make-up.
Een lichtgroene smokey eyes met witte eyeliner, heb wel een foto maar die vertekend zo :')
Het is even wennen aangezien ik nooit oogschaduw op heb maar het staat best leuk :D

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:42

Ml: misslipgloss schreef laatst een artikel over la roche lipikar schijnt te kunnen helpen met exzeem?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 01:02

ML, kun je niet een beetje BB cream erbij gebruiken? Ik heb helaas ook snel last van eczeem en mijn huid is ook erg gevoelig. De meeste BB creams zijn hypoallergeen en zit geen parfum en andere troep in. Heb nu zelf ook last van eczeem, bij mijn kaken. Dus hier helaas ook aan de zalfjes..

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:01

Escada schreef:
Ik heb vandaag een beetje geëxperimenteerd met make-up.
Een lichtgroene smokey eyes met witte eyeliner, heb wel een foto maar die vertekend zo :')
Het is even wennen aangezien ik nooit oogschaduw op heb maar het staat best leuk :D

Is wel gewaagd van niks naar redelijk veel! Witte eyeliner kan echt super mooi staan :+:
Stiekem toch wel benieuwd naar je foto!

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:08

Hallo! Ik vraag me af wat voor eyeliner jullie gebruiken ( de mensen die uberhaupt eyeliner gebruiken natuurlijk, haha )
Ik heb gehoord dat de eyeliner van MaXfactor goed werkte, maar die is ongeveer 7 euro, wat ik persoonlijk vrij veel vind,
maar aan de andere kant wil ik er wel gewoon eentje die goed werkt.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:17

Selly: ik gebruik heel veel verschillende. Het is maar net welke manier je fijn vind :)
Catrice heeft een fijne maar de fluitliner van Mac krijgt mijn voorkeur.
Ik vind de rimmel extravanganze ook erg prettig

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:14

Ik gebruik de gelliner van Catrice, daar ben ik erg tevreden over :j ik heb redelijk vette oogleden, maar deze loopt niet of amper uit