bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:14

Nancy....dat is toch bizar...120 in rust? Merk je dat? Doen ze er wat mee?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:40

Gister toevallig gebeld door de cardioloog (ongevraagd :') hij was bezig met mijn dossier)

Toch een cardioversie, meteen daarop volgend een slokdarm echo en daarna een fietstest.
Ja, allemaal op één dag, schijnbaar kan dat.
Dit wordt waarschijnlijk in augustus/september gedaan, volgende week de Nijmeegse Vierdaagse die ik gewoon mee mag doen.

Ik weet dat iemand een ablatie hier heeft gehad, maar heeft iemand ook een cardioversie gehad?
Heb zojuist de reacties van Margreet terug gelezen, niet heel positief om te lezen :+

Ik voel er vrij weinig van, hij bonkt niet hard en hij is regelmatig.
Ik merk het als ik even in volledige stilte zelf ook stil lig.
Maar dan zakt hij ook naar beneden.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:35

Zelf enkel een ablatie gehad, maar wel al veel cardioversies meegemaakt op het werk :-)
In ons ziekenhuis ben je 5 - 10 minuten in slaap, krijgen ze de shock en wanneer de patiënt goed wakker is, gaat hij terug naar zijn kamer op hartbewaking onder monitoring. Het gaat altijd heel vlot, in 90% van de gevallen (op mijn afdeling toch) hoeven ze maar 1 keer te shockken

pipo

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:00

Heb ik gehad paar weken na Mn aorta klep. Voelde me overreden door een vrachtwagen maar fat is omdat het borstbeen nog miet goed was uiteraard. Verder mocht ik daarna zo goed as gelijk maar huis.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 08:11

Het is de bedoeling dat ik na de cardioversie meteen een fietstest ga doen :+
Dus ze gaan er vanuit dat het vrij snel al goed moet gaan.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:34

Hoi Nancy,
Gaan ze niet eerst de slokdarmecho doen om te zien of er door de atriumflutter geen stolsels zijn ontstaan? Je gebruikt nog niet zo heel lang bloedverdunners toch en dan kunnen ze met de echo bepalen of het nu al kan of dat je langer de bloedverdunners moet gebruiken voor het kan.

Bij een cardioversie is het uitslapen vaak het langste van de hele procedure. Maar ik zie alleen de ingewikkeldere gevallen die op de uitslaapkamer gecardioverteerd moeten worden, zoals mensen met veel overgewicht of longproblemen.

Tot ziens op de 4Daagse!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:05

Superlotje, dat ook inderdaad, maar de arts wil ook graag beter in kaart brengen hoe de klep nu is geplaatst, want hij denkt dat deze onder een hoek is geplaatst, wat ook de ritmestoornissen kan verklaren.
Echter is het niet op ieder beeld even duidelijk te zien, vandaar dat hij het nu van binnenuit wil bekijken.

Zoals ik het begreep krijg ik de slokdarmecho NA de cardioversie.. Maar dat weet ik niet 100% zeker.

Ik gebruik voordat ik het onderzoek krijg al ruim 4 weken de bloedverdunners, dat moest ook van de arts, daarvoor zou het te kort zijn inderdaad.
Ik heb, gelukkig, geen overgewicht of longproblemen.. Ik hoop dat het in één keer goed gaat en het dan een keer klaar is.. Dat het geluk eens aan mijn kant staat :+

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:01

Nou, de vierdaagse uit kunnen lopen, ondanks dat mijn hartritme steeds zo hoog is.
Met de bergen/heuvels duidelijk veel meer moeite.

Nog geen nieuws uit het ziekenhuis gehad, ik ben nu wel klaar voor die cardioversie enzo dus laat maar komen :+

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:38

Knap gedaan!!! Heb je bètablokkers voor je hartslag? Lijkt me niet fijn als je hart overuren draait.

Ik ben begonnen met hartrevalidatie. Eerste keer liep ik tegen een plafond aan. Mn hartslag ging niet hoger dan 110 dus ik kwam niet ver op de loopband. Nu is er 1 vd 4 bètablok tabletjes af en het gaat een heel stuk beter. Mn hart gaat nu tot 127 slagen per minuut dus ik kan wat meer! Met nog 1 tablet minder blijft mijn hartslag in rust veel te hoog nog, 102 a 105 dus voorlopig maar met 3 tabletten bètablokkers ipv 2 of 4.
Had ook steeds pijn op de borst. Nu is de Rosuvastatine er tijdelijk af en de pijn is weg. Krijg nu een andere cholesterolremmer.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:26

Jee knap hoor!

Fijn dat de pijn nu weg is. En een tablet minder... fijn!

Ik slik maar 1 smorgens en savonds een halve bètablokkers en dan nog amlodipine. En bloedverdunnend uiteraard. Dat zijn er meestal 6. Heb een kies die eruit moet. Moest van tandarts dus contact opnemen met cardioloog, zegt ie drood leuk, als hij het niet weet stuurt ie je maar door naar de kaakchirurg... de eikel!! Heb t nu helemaal gehad met die banketstaaf. Heb aan de Trombosedienst gevraagd en mag gewoon door tandarts gedaan te worden alleen Mn int wat lager houden en antibiotica. Die regelt de huisarts. Dus meneer de vardioloog kan de pot op!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:27

Bravura:
Ja ik heb alleen Sotalol in een niet al te hoge dosis (2x 80 mg).
4 bètablokkers is nogal? Of nou ja, 3 stuks nog, maar dat zijn dus 3 verschillende?

Waarvoor heb je deze als ik vragen mag?

Pipo:
Lekker dan, dat ie zo reageert. Beetje raar. Logisch dat je tandarts je naar je cardioloog stuurt als er een kies getrokken moet worden. :j

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:51

Pipo...raar verhaal....die Cardioloog moet dat toch aan kunnen geven lijkt mij. Lekker weer....niet verder kijken dan hun eigen oogkleppen en vakgebied!

Nancy ik heb als bètablokkers Propranolol 10 mg per keer...dus lage dosis over de dag verdeeld. Anders ga ik plat. 8-)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:06

Oké, 16 aug gesprek anesthesist en cardioloog. Operatie zou volgens deze arts gewoon doorgaan. dusssssss even doorbijten. Helaas belde uitzendbureau op dat ik niet hoef te komen. Vanwege mijn beperking met tillen. Erg stom aangezien ik dat had gemeld tijdens sollicitatie , maar goed, komt wel goed uit want arts had ook zoiets van kan je beter toch nu even niet doen. Dus blijven nu gewoon thuis tot na operatie Op naar de operatie dan maar.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:44

Dat schiet op Pipo. Hopen dat de operatie ook zsm is.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:05

Ja ben ook blij met de switch. Krijg ook nieuwe cardioloog. Hopelijk een doortastend en eerlijk iemand. We gaan het zien. Hoopvol!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:19

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:45

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:20

Ja las en zag t op tv. Lijkt me ideaal!!! Heb nu een mechanische en het is net alsof je een wekker opgevreten heb. Mocht ik een nieuwe moeten ga ik hiervoor denk ik. Ben ik ook van het bloedprikken af enzo.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 15:07

superlotje schreef:
Deze link http://www.umcutrecht.nl/nl/Over-Ons/Nieuws/2017/Primeur-UMC-Utrecht-speciale-biologische-hartklep geeft meer informatie.

Een biologische hartklep bestaat al langer, alleen niet voor jonge patiënten omdat de levensduur van de klep korter is. Die kregen een meganische inclusief levenslang bloedverdunners. Nu is er dus een andere optie. Fijn!

Ik heb een bio (de 'oude' variant) ivm kinderwens met mijn 25 jaar.
Ik weet dus dat ik over een x aantal jaren nog een operatie moet ondergaan om weer een mechanische klep te krijgen oid.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 16:39

Ik ga voor je duimen Pipo +:)+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 07:21

Gister dus middagje in het Antonius doorgebracht. Ik sta op de wachtlijst voor de hersteloperatie van mijn stoma. Maar.... die gaat pas door als de cardioloog groen licht geeft. Mijn mechanische aortaklep lekt flink en waardoor gaan ze onderzoeken. Moet dus zo bellen voor een echo en fietstest met spoed. Blijft dus spannend en moet nog wat langer wachten. Kans is groot dat t weer een operatie word. We zien t wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:06

Pfff jeetje jij krijgt wel echt constant alles bij elkaar op je bordje... sjonge..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:32

Ik zeg maar zo oliebol happens haha. Tuurlijk baal ik. Maar baal er meer van dat ik zo mijn beroep van vrachtwagenchauffeur niet eens mag uitoefenen. Nu zit ik in de ziektewet, maar wou zo snel mogelijk na de operatie weer aan de gang, maar dat gaat m waarschijnlijk ook niet worden. Maar we wachten het af.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:46

Pipo, heftig weer hoor :( Alles weer op korte termijn zo te lezen?

Net hier iets heel raars, ziekenhuis belt, het is de apotheek. 'Mevrouw, u heeft volgende week een hartkatherisatie gepland, en.....'

Hartkatherisatie???? What :') Ik weet nergens vanaf.
Dus ik de poli bellen en vragen wat er aan de hand is, kreeg ze helaas de arts niet te pakken, dus die belt mij nog terug.
Ze vond het zelf ook raar dat de apotheek mij belde, want dat zijn echt de laatste mensen die ze inlichten over zo'n onderzoek, ofzoiets.

Heb weinig zin in weer een katherisatie, vorige keer in november 2016 knapte mijn ader in mijn lies en zat ik een aantal weken met een donkerpaarse, dikke lies waar ik amper op kon lopen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:07

Dat is raar. Helemaal als je zelf van niets weet. Hoop dat t gewoon een stom foutje is. Sterkte met wachten op antwoord.