[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:10

Aahh.. Waarom A_man? Sterkte...

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:22

Sterkte, A-man altijd verschrikkelijk moeilijk zoiets!

Had de laatste tijd een ontzettende buikpijn, heb een spastische darm, en een opgeblazen buik, zag er niet uit in mijn jasje vandaag! Nu blijkt dat ik een glutenallergie heb en dat ik daarom klachten heb. Als kind heb ik het al gehad en heb er toen, naar een jaar glutenvrij eten, ''het schijt'' aangekregen en ben weer gluten gaan eten. Nu ben ik dus weer terug bij af, mijn darmen zijn flink beschadigd zei de dokter.. :n Baal er ontzettend van aangezien het echt lastig is, in onwijs veel dingen zit het!
Zijn er hier nog meer mensen die glutenvrij eten?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:30

Heel veel sterkte A-man!!

Amytj: ik heb een tijd glutenvrij gegeten, in het begin was het wennen maar het ging wel op zich... En als je er eenmaal aan gewend bent valt het allemaal wel mee, en ontdek je steeds meer dingen die je wel mag, wat dan weer leuke verrassingen zijn...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 08:29

Sterkte A-man!! Nooit leuk nieuws...... :(:)

Hier gewicht nog steeds stilstaand. Maar beeb groeit wel :) Dus al met al gaat het wel goed :).

Lees hier ook meer mee voor gezonde dingen en variatie tips dan dat ik nu fanatiek er mee bezig ben :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:07

Weet je wat ook goed werkt :D? Ziek worden :')
Heb 4 dagen amper gegeten en was gelijk 3 kilo kwijt! Alle gekheid natuurlijk, maar na een maand op de 71 te zijn blijven hangen blijf ik nu al een paar dagen op de 69 hangen en eet weer gewoon normaal :) Best blij mee dus :D

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:28

ik heb gister een ontzettende dikke vette SAS dag gehad nee viel eigenlijk best mee, mn lichaam taalde naar suikers dus eerst op de kermis hier net aan de japanse nootjes, daarna een lekker ijsje met 3bolletjes genomen. agh mag me deze tijd best eens verwennen.
vanmorgen woog ik nog maar 64.2 dus gaat wel lekker hoor! vanmorgen ook hardgelopen

waarom floor ingeslapen wordt zie hier mn topic:
[VVDD] Goodbye my lover, Goodbye my friend.. beslissing is gemaakt

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:46

Hoi!

Ten eerste sterkte Aman! 

Daar ben ik weer, nog steeds op vakantie. Niet echt bezig met dieëten maar ik probeer nu zo veel mogelijk te leren over eten. Dankzij Lynn weet ik nu dat ik dagelijks niet meer dan 1500 kcal eet. Daarbij maak ik duidelijk de verkeerde keuzes, puur omdat ik niet beter weet. Nu nog ben ik in de supermarkt een nerd. Ja op de vruchtensap staat 20g suiker en op de ander 10g. Wat is normaal? Is dit het sap uit het fruit of zijn dit toegevoegde suikers? Hoe zit het met de 'gezonde' muesli met gedroogd fruit? Ook 22g suiker. En ik maar denken dat het zo gezond is. Wat een puzzel, ik heb er nog niet mijn eigenweg in gezocht en ik weet niet of dat me lukt, wat moeilijk allemaal! :o

Ik kom ook lang niet aan de dagelijkse vitamines, is een vitaminepil dan een optie als opvangnet? Wat eet ik tussendoor? Zijn gedroogde vruchten een, lekker, maar bewuste keuze?

Hoe weet ik wat normaal is aan suikers en vet per product? Ik vind het zoo moeilijk! :+ ik hoop dat iemand misschien mij wat wijzer kan maken hier in. O:)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:06

Vetten heb je nodig, probeer alleen het verzadigde vet te vermijden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:07

Ik ben ook benieuwd of gedroogd fruit goed voor je is.. ik vind gedroogde abrikozen namelijk écht zo lekker :9

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:44

En hoe zit het dan met Jus? Hoe voorkom ik dat ik geen droge aardappelen eet maar wel een bewust alternatief kan kiezen?

Ik stel weer 10000 vragen en zal er vast niet allemaal antwoord op krijgen.. Maar ik hoop het stiekem wel. :o

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:01

Beetje in de supermarkt kijken welke jus het minst calorien heeft en ook een beetje naar de koolhydraten en suikers/vetten kijken! Verder kan je er appelmoes bij doen als vervanger?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:07

Geen aardappels meer eten :+ Een vetarme jus kun je maken met een gefruit uitje, bloem erover strooien en dan runderbouillon (van tablet) en aan de kook brengen. Je kan hier nog smaken aan toevoegen, bv ketjap of tomatenpuree.

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:27

Thuis doe ik eigenlijk gewoon water bijvoegen bij de pan waar ik het vlees in gebraden heb, kan dat ook? Appelmoes bevat soms ook veel suikers.

Waarom zou ik geen aardappels meer eten? Ik ben/wil niet op dieëet? :)

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:50

Allejandro schreef:
Hier gewicht nog steeds stilstaand. Maar beeb groeit wel :) Dus al met al gaat het wel goed :).

Dan gaat het toch juist goed en val je toch ook af? :) Je baby neemt toe in gewicht en jij komt niet aan, dus dat is goed toch? :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:54

Ja hoor je kan ook gewoon water toevoegen. Verdun je alleen wat smaak. Maar heb weinig ervaring want ik eet geen aardappel en dus ook geen jus.

Rebecca, gedroogde vruchten bevatten veel vezels, dat is het positieve. Echter ook suiker (koolhydraten) en vitaminen zijn grotendeels verloren ten opzichte van vers.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:00

Hoi, is het goed als ik me hier even kom bij aanmelden? (Ik twijfelde al een tijdje om hier mee te praten, vind het niet leuk dat bij Bokt je berichten kunnen meegelezen worden, maar nu toch gedaan :D)

Mijn naam is Magali (20, bijna 21 jaar) en zou zoals de meeste van jullie hier toch een paar kg's minder wegen :).

Ik ben 1.675 m en weeg zo rond altijd 63 à 64. Ben nu wel al eventjes bezig met op voeding te letten :) (nu ik er zo over nadenk eigl nog maar 2 weken, maar het lijkt al zo lang :p).

Doel: 57 kg. Zoveel woog ik vroeger (18 jaar) en als ik foto's zie van dan, vond ik dat ik er goed uitzag :D haha. Dus da's wel 7 kg ofzo, behoorlijk wat, en echt geen idee of mij dit gaat lukken, dit lijkt zo onreëel, omdat ik het al zoveel keer ging doen en op d'n duur wist ik al dat het niet ging lukken. Maar nu moét het dus ;)

edit: oja ik heb het hier gezet, omdat ik vind dat er hier nuttige tips worden gegeven enzo en in de huiskamertopics gaat het vaak over van alles en nog wat (en niet meer betreffende het onderwerp)

Ik weet trouwens nooit goed of ik nu al ben afgevallen of niet, maar geloof nu toch wel van wel. In mijn vorige examenperiode woog ik telkens rond de 65 a 66. Dan in de zomer soms echt weinig gegeten en dan woog ik na een festival 63. En nu de laatste week telkens in de 63 of laag in de 64. Dus denk toch dat ik dan mag besluiten dat er 2 kg af is :). En dat het niet gewoon schommelingen zijn van het gewicht. (schommelt trouwens enorm, kan van de ene op de andere dag 1 kg verschillen! Hebben jullie dat ook?!)

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:01

welkom!

je moet ook niet elke dag wegen! :n
en als je weegt op ongeveer dezelfde tijden, kan ook verschillen!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:18

Amytj schreef:
Dan gaat het toch juist goed en val je toch ook af? :) Je baby neemt toe in gewicht en jij komt niet aan, dus dat is goed toch? :D

Ja heb je ook helemaal gelijk in :D

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:37

Myrna_Kyra schreef:
welkom!

je moet ook niet elke dag wegen! :n
en als je weegt op ongeveer dezelfde tijden, kan ook verschillen!

Dankje haha !

Normaal doe ik dat niet echt maar nu heb ik een behoorlijk geregeld leven (examens) en sta ik er vaak op (puur uit verveling zelfs :+).
Ja, weeg me wel 's ochtends vlak na het opstaan (en toilet) :).

Zie vaak staan dat crackers nog een 'gezond' tussendoortje zijn, is dit ook zo? Jammer dat die altijd in een pack van 4 zitten, dan eet ik gegarandeerd die hele pack op :p en niet 2 zoals het het beste is

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:40

Als'k hier trouwens lees hoeveel sommige mensen al zijn afgevallen, echt chapeau! Petje af! :D

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:57

Hoi allemaal
Ik heb mijn Low carb/ Atkins geruild voor Weight Watchers en ik hoop dat dit goed gaat helpen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:00

Heel veel succes met de Weight Watchers. :D

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:04

Hallo allemaal,

Zou ik me hier ook mogen melden? Ben sinds vorige week begonnen met gezonder eten en sporten.
Ik ben 21 jaar oud, 1,83 en weeg nu 95.4 ( toen ik begon 96.2 )
Vanavond weer lekker Zumba, morgenvroeg/middag weer fitness! :)

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:05

Veel succes met Weight Watchers Woest. Ik vind het een fijn dieet.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:10

Welkom hier Blackflag, hoe ben je precies bezig? Meer sporten?