Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esplendido

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:43

Suzy wat ontzettend pijnlijk een borstontsteking. Regelmatig je borst goed legen is heel belangrijk, eventueel door te kolven. Je kindje veel aanleggen vooral aan de ontstoken borst, eventueel de tsr opwekken door eerst even aan de andere borst aan te leggen en zodra de melk goed stroomt je kindje aan de pijnlijke borst leggen. Warmte stimuleert de doorstroming van de melk dus verwarm je borsten voor en tijdens de voeding bijvoorbeeld met warme doeken. Verder is het belangrijk dat je voldoende rust neemt.

Je kunt een lactatiedeskundige inschakelen. Zij weten echt veel en veel meer over bv dan kraamverzorgende en de huisarts. Via de site borstvoeding.com kun je een lactatiedeskundige bij jou in de buurt vinden. Zij kan je helpen de bo te bestrijden en wellicht de oorzaak achterhalen zodat je het in de toekomst kunt voorkomen.

In het forum borstvoedende bokkers bij MW, posten inderdaad veel moeders die al langer borstvoeding geven, waaronder ik. Je kunt altijd aansluiten en vragen stellen. Er is daar een hoop kennis en ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:48

Hier was het echt noodweer gisteren :=
We waren rondje aaan t stappen met de paarden en halverwege zagen we donkere lucht al aankomen := 500m voor stal begon het heel hard te waaien, paarden al dribbeldribbel en bij het hek was het *woesh* binnen 5sec doooornat. ik ben van Ko afgesprongen en de stal ingerend, door de stallen weer door deur naar onze stallen toe. de goot kon het niet aan, [***]'s stal had een waterval en stond binnen enkele tellen blank en zo nog 5 stallen := hagel ook := Het was echt best eng even.

Denk je ontspannen rustig rondje te gaan stappen :+

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:25

Dat is inderdaad best eng, Suze.

Gisteren hadden we bbq met familie vanwege de verjaardag van mijn vriend. Gelukkig hadden we schitterend weer. Na de bbq kreeg iedereen eencupcake met blauwe topping. Nu weten de opa's en oma's en de ooms en tantes dat we een zoontje verwachten.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:41

Bij ons ook flink gehoosd en veel onweer. Maar als je dan een straat verder keek stonden de mensen tot halverwege hun benen in het water op straat!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:26

nou dan heeft het zich hier opgebouwd want gister een hele hoop gerommel in de lucht maar kwam niks uit heb zelf nog moeten sproeien pfff ....

en het gevoel van bij iedereen is het gelijk raak ja dat ken ik wel....toen ik nog bezig was met klussen werd iedereen ook gewoon zo zwanger ...alle bij de buren links en rechts van ons huis de overburen en in m'n familie ook...m'n oude klas genoten hadden er meestal al 3 of derde was op komst...dan komt het zo oneerlijk over waarom hun wel en ik niet...bij iedere dikke buik en wandelwagen is net of je eierstokken heavy metall aan het spelen zijn en je gevoel van ik mis iets word dan ook versterkt...het idee van m'n eigen kleine in de armen van m'n sterke vriend doet m'n hart smelten keer op keer...dat gevoel ken ik maar al te goed ook nu nog ook al klus ik niet op het moment het enige verschil ik weet dat in ongi word....maar het gemis is er nog steeds....(vind het ook erg moeilijk hoor om het los te moeten laten vandaar dat ik hier lekker rondneus en hier me gevoel ten minste kwijt kan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:53

Bij mij in de omgeving is er ook een gigantische babyboom.. de één na de ander komt met nieuws..
Lief vriendinnetje is al langer bezig met 2 mk's en ow dan huilt mn hart voor haar.. iedere nieuwtje is toch een dreun dan :(:) We hebben nu zelfde nod, aan de ene kant wil ik voor mezelf natuurlijk liefst meteen zwanger zijn, maar aan andere kant zou ik het vreselijk vinden als ik pos. zou testen en zij neg.
het kan idd heel oneerlijk zijn.
voordat we begonnen was ik al jaloers op degenen die het aan t proberen waren :')

boompje :(:) snap het heel goed hoor dus

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:11

Ik herken dat ook heel erg. Ik ben nu 30 maar al bijna 13 jaar samen met mijn vriend. Rond mijn 20ste begon het gezeur al wanneer ik zwanger zou worden. Ik heb ik weet niet hoe vaak verteld dat ik daar nog helemaal niet aan toe was.
De eerste zwangerschap was dan ook helemaal niet gepland en is gebeurd met ac. Ik schrok van de pijn, het heftige bloeden en het wezentje dat uit me kwam. En heel hard ik was eigenlijk blij dat het mis ging, ik was nog lang niet zover. Mijn omgeving reageerde heel anders, van goh dat werd wel eens tijd tot dat ze het erg vonden.
Pas een dik jaar later kreeg ik een kinderwens en er gingen nog 2 miskramen aan vooraf tot ik ben waar ik nu ben. In die periode vond ik het ook heel moeilijk om te zien dat vrouwen zomaar zwanger werden. Want ook heel veel pogingen liepen op niks uit. Ik heb zelf een opmerking gehoord van "ik word al zwanger als mijn man naar mij kijkt." En daar liepen 2 kids rond. Niet echt iets wat je wilt horen.
Ik heb voor deze zwangerschap ook geen gewone periode gehad, ik ging van een miskraam over in een zwangerschap. Weer met ac, want ik had aangegeven om na 1,5 jaar eerst even een rust periode in te lassen en weer te gaan genieten van elkaar. Ik ben nu natuurlijk wel heel gelukkig dat het is gelukt, maar ik kan me het gevoel nog heel goed voor de geest halen dat je maar 1 streepje zag, of 2 streepjes en dan toch bloed. Dat gun ik echt niemand...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:14

Ik gunde op een gegeven moment helemaal niemand meer een kind :o . Zo erg zat ik er doorheen na 4,5 geen succes. Ik heb nu wel nog steeds moeite met mensen die zeggen dat je 'gewoon moet blijven klussen' oid. Bah, zo irritant :o .

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:17

Ja dat lijkt mij ook heel erg.
Ik had hier al gezegd dat als er na 2 jaar klussen of 5 miskramen nog niets was het feest dan over was. Ik heb een kinderwens, maar niet ten koste van mezelf of mijn relatie. Ik vreesde dat dat wel ging gebeuren.
Wel dapper dat je hebt volgehouden. Dat zou mij dus niet gelukt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:22

daisyree :(:) jullie hebben ook een heftige weg achter de rug dus... :(:)
wat is ac?

rinske ik heb een tijdje meegelezen ergens waar jij ook was en ik wist dus van jouw grote kinderwens. ik las weer toevallig ergens toen dat je zwanger was en ik was echt toen wel onwijs blij voor jou! gek he.. want jij kent mij niet eens en ik jou ook niet...

ik heb aantal kennissen waarvan ik weet dat het ook erg moeizaam was en voor hen ben ik superblij <3
er zijn er echter ook een paar met een ongelukje die op een manier met de zwangerschap omgaan, dat ik dat dus heel oneerlijk vind en niet begrijp waarom zo'n type wél mag en bjv. mijn vriendinnetje nog steeds niet terwijl zij zo'n geweldigde moeder zal zijn...

maarja. leven is hard en oneerlijk... helaas.
ik hoop vooral heel erg dat het lukt.. en ja liefst wel eerder gisteren dan morgen.. :o
ik ben gewend om de touwtjes in handen te hebben, tot nog toe als ik iets wilde hebben op welk gebied dan ook, dan zette ik alles op alles en dan lukte me dat. en hiermee kan dat niet, je kan het verdienen en je uiterste best doen en het toch niet krijgen. en dát vind ik het engste denk ik. iets zo graag willen en geen idéé hebben of het je gegund zal zijn.

maar voor nu ben ik superblij dat ik mag klussen en voor het eerste jaar ga ik er gewoon vanuit dat het goed zal komen! :D

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:26

suze_ schreef:
daisyree :(:) jullie hebben ook een heftige weg achter de rug dus... :(:)
wat is ac?

Anticonceptie, maar das zo'n lang woord...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:28

aaaah :D :)*

wat kan jij trouwens práchtig tekenen zeg!!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:30

ik vroeg me ook af wat ac is?! (edit, ik zie je post al)

rinske, 4,5 jaar?? pff wat lang zeg... dan snap ik dat je niemand meer wilt horen....
ik was na een jaar al vrij ongeduldig en bang dat ik gewoon onvruchtbaar was...

daisyree, heftig allemaal hoor :j hoe lang zijn jullie nu bezig?

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:12

Best kort als ik sommigen hier zo hoor. Vorig jaar augustus heb ik de knoop doorgehakt. Mijn vriend wilde al veel eerder, maar ik voelde me nog in staat om de verantwoording van een kind aan te kunnen. M
Maar hoe kort ook, het was wel heftig. De eerst miskraam was 2 jaar geleden in mei. Nu weet ik dat ik toen op 13 weken zat, het was ook nog eens 3 dagen na mijn verjaardag. Dubbel zuur.

suze_ dank je. De baby slurpt alleen al mijn energie en inspiratie op dus het gaat heel langzaam op het moment. Wilde nu net proberen om de hortensia buiten mooi op papier te krijgen.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:47

Als ik jullie verhalen lees, besef ik des te meer dat wij ontzettend veel geluk hebben gehad. Van de eerste was ik meteen na het stoppen met ac zwanger en tien maanden na haar geboorte nu zwanger van ons tweede kindje. Omdat ik enkele vrienden heb die niet of heel moeilijk kinderen kunnen krijgen, heb ik altijd wel beseft dat het niet iets vanzelfsprekends is. Ik zal ook nooit opmerkingen maken of het niet eens tijd wordt of iets dergelijks. Je kan daar mensen zoveel pijn mee doen.

Vrienden van ons hebben vijf jaar gewacht op hun eerste kindje en zijn de hele medische malle molen door geweest. We zagen er ontzettend tegenop op tegen hen te zeggen dat wij een kindje verwachtten. Niet omdat ze het ons niet zouden gunnen, maar omdat je ze zo confronteert met hun eigen verdriet. Gelukkig hoorden we toen dat zij ook net zwanger was.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:54

Dat lijkt me inderdaad heel moeilijk, in je omgeving mensen hebben die moeite hebben met zwanger worden en dan zelf wel snel zwanger zijn....
Ik zou dus ook nooit vragen of mensen al aan kinderen denken, het zou inderdaad maar moeilijk gaan, dan is dat heel pijnlijk om zo'n vraag te krijgen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:16

ja of mensen die zeggen nee je kunt beter wachten tot je een jaar of 35 bent dan heb je zelf ook nog een beetje geleefd |o ...of m'n moeder dan; nee in deze tijden kun je beter geen kinderen nemen }:0
soms denk ik dan hoe kun je dat nou zeggen....maar ja...
ff wat anders hier de zon schijnt!!! jeej!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:24

Dat wachten zodat je zelf ook nog een beetje geleefd hebt, alsof kinderen een opoffering zijn....

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:46

Ons is bij mijn eerste zwangerschap verschillende keren gevraagd of het wel gepland was. Daar kon ik zo boos om worden. we wilden gewoon graag een kindje en hadden heel veel geluk dat het meteen lukte, maar bovendien zelfs al was het niet gepland als je trots komt vertellen dat je een kindje krijgt dan horen mensen zo'n vraag toch niet te stellen?

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:34

Dat zijn inderdaad ook opmerkingen die pijn doen. Ik heb bij een heel jong collegaatje ook wel getwijfeld of ik blij moest zijn of niet toen ze me vertelde dat ze in verwachting was (net 20).
Ik heb toen gewoon gevraagd van volgens mij moet ik je dan feliciteren, toen ze begon te stralen heb ik dan ook een dikke knuffel gegeven. Probleem opgelost.

Ik heb er zelf voor gekozen om later aan kinderen te beginnen. Ik wilde eerst uitvinden wie ik was, en waar ik stond in het leven. Toen ik dat had uitgevogeld was ik 27 ik was ook totaal nog niet met kinderen bezig toen ik onverwachts zwanger werd. Dat kwam pas een dikke 2 jaar later.
Mijn vriend blij, die dacht dat ik nooit moeder zou willen worden. En hij wil al zo lang en zo graag vader worden. Ik ben blij dat ik heb gewacht, nu kan ik er echt voor gaan en ook eindelijk genieten.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:54

Omg mijn Barbapapa mobiel is binnen, hij is zooooooo leuk!! :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 19:09

Leuk Rinske! Hoe reageerde jouw werkgever toen je aangaf dat je werk te zwaar is geworden?

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:07

Hier ook van heel veel mensen de opmerking gekregen of het wel gepland was (ben er 21). Wij hebben ook het geluk gehad van direct zwanger te raken. Weet niet of ik dat (mentaal) had aangekunnen om jaren te proberen.

Wij zijn momenteel in het ziekenhuis beland. Arne is gisteren moeiiljker beginnen drinken. Vanacht van kwart na 11 tot 10 voor 8 niet gedronken (wel om 3 uur en om 5 uur een half uur zitten sabbelen, maar niet willen happen). En hij zag ook weer heel geel deze morgen, dus maar naar spoed gegaan.
Hij is op 2 dagen tijd 85 gram afgevallen... Niet goed dus!
Hij heeft nu wel al 2 keer netjes gedronken met 3 uur tussen. Laatste keer eerst afgekolfd, had ik 80ml melk waarvan hij er 70 heeft opgedronken. Nu dus een tijdje eerst kolven en dan in flesje geven zodat we weten hoeveel hij binnen heeft...
Denk dat het te maken heeft met dat ik zo koorts heb gehad...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:18

Suzzy ligt het niet aan een te kort tongriempje?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:21

Wat sneu van Arne!!
Hopelijk gaat het snel beter.

Ik moet morgen en zondag helaas nog werken omdat ze geen vervanging konden vinden :\ . Dan moet ik woensdag en vrijdag werken, maar dan sta ik samen met iemand anders. Vanaf 15 juli ga ik dan de ziektewet in en hoef ik nog maar 1 uur per dag therapeutisch te komen werken (tijdens de maaltijd). Dus morgen en zondag nog enorm doorbijten helaas.