Ik zit te twijfelen of ik ook op vakantie blijf hardlopen, ga naar italië zie het niet zo zitten om daar te gaan rennen met 35 graden. Weet ook geen looproutes ofzo... Maar twee weken er tussen uit...
Ik ga (waar ik ook ben) door met lopen, anders gaat mn conditie echt achteruit
Snippergroen
Geplaatst: 12-07-12 22:18
Dat dilemma had ik ook steeds.. ik was vorig jaar 4 weken naar Bali en heb mijjn schoenen wel meegenomen. Het kwam er alleen niet van.. overdag was het te heet, 's avonds is het binnen een half uur donker en ook al vroeg en 's ochtends kom ik niet vooruit. De eerste keer dat ik thuis weer ging rennen ging ik echt door een hell maar die keer daarna rende ik heter dan ooit tevoren! Ik denk dat die twee weken niet veel kwaad kunnen, helemaal niet als je wel gewoon veel blijft wandelen
Ja Deena je spieren zijn dan nog niet hersteld en worden sneller overbelast als je de dag er na weer gaat rennen. Het is beter om gewoon een rustdag te houden. Daarom ren ik ook niet op werkdagen, dan sta en loop ik heel de dag en als ik dan 's avonds ga rennen voel ik het al snel.
SSDesign
Geplaatst: 12-07-12 22:47
Bonjoy schreef:
Nu 3 weken, en bouw gewoon rustig op met Evy Doe sommige lessen twee keer, beetje afhankelijk van hoe het gaat.
Top Even volhouden, de eerste lessen zijn moeilijk, maar het zal steeds meer automatisch gaan Anoli, balen zeg dat je zooo lang moet wachten. Is frustrerend he Deena, ga je niett een beetje snel? Ik zou echt je rustdagen nemen. Het is geen verplichting om het programma in 10 weken uit te lopen. Negerzoen, is het allemaal goed gegaan? Oh top, zo te zien is het goed gegaan Capriz, jammer dat het niet zo goed ging. Maar dat hebben we allemaal wel eens helaas Romy, dat lijkt me inderdaad verstandiger
Ik heb ook wel eens 2 weken niet hardgelopen, was echt geen probleem om weer te beginnen (ja eerste keer wel, daarna niet meer).
Net terug van mijn tweede keer lopen. Heerlijk rustig overal, liep lekker. Heb de eerste les nog een keer gedaan. Onlangs blessure gehad, dus nog maar even rustig opbouwen. Maar mag niet klagen, was goed vol te houden en eigenlijk best heerlijk!
Als ik moet inhalen wat ik achterloop op mijn schema moet ik 3x per dag. Je kan beter langzamer gaan dan je schema en wel je rustdagen pakken Deena Je spieren moeten nu sowieso nog wennen gezien je bij les 8 bent en dan nog is het verstandig je rust te pakken. Dat voorkomt blessures en ellende in de toekomst. Als ik niet continu druk was met leren en examens had ik nu al op een uur hardlopen gezeten. Maar doe het vanaf nu gewoon weer rustig aan volgens schema. Je einddoel haal je wel, alleen wat later.. niks mis mee toch?
Op vakantie ga ik niet hardlopen, ben de meeste dagen al bijna van vroeg tot laat aan de wandel. Plus de wamte en geen route kennen. Je basis verdwijnt niet binnen 3 weken, volgens mij pas na 6 weken dat je het gaat merken. Bij thuiskomst gewoon een rustig rondje en na een week lopen kan je zeker weer gewoon verder waar je was gebleven.
Aantal weken terug heb ik meegeschreven in dit topic. was nog niet eens heel ver gekomen....moet nu maar weer eens gaan starten. vandaag lukt niet meer, want over een uurtje moet ik werken, maar wil morgen starten. ga weer met evy2011 rennen denk ik. heb nu 3 apps gedownload op mijn telefoon (nieuwe telefoon) en ga even kijken welke ik ga gebruiken. heb runkeeper, endomondo en sportstracker. deze laatste gebruikte ik vorig jaar ook al.... en moet ook eerst evy op mijn telefoon zetten, is misschien ook wel handig!
KarinvdM
Geplaatst: 13-07-12 14:58
Ik ga zo maar weer voor een rondje, het is niet helemaal droog, maar ik moet daarna toch onder de douche. Lekker muziekje erbij en gewoon dom doorlopen.
KarinvdM
Geplaatst: 13-07-12 16:19
Grrrr! Met hardlopen vloog er net een wesp tegen m'n been aan en dat klotenbeest stak direct.
Ik had dan dus meteen terug gekunnen! Ben allergisch voor die rot steken! Ik kom net thuis! Zo eten en boodschappen doen en hopelijk nog ff lopen anders moet dat morgen! Haha
Net even een derde keer m'n nieuwe schoenen ingelopen, nu ook ff drie stukjes hardlopen meegepakt. Voelde errug goed!!! Morgen ga ik evy er bij aan zetten
Ik ben vandaag niet meer geweest.. vrijdag de 13e haha. Vanmorgen stootte ik zo hard m'n kleine teen dat die tot de middag zeer deed. Thuis van werk voelde ik m'n knie dus ben maar niet gegaan. Eens zien of morgen gaat na hele dag werken.
Wat betreft de rustdagen kan ik ook aanraden die wel te nemen. Of in ieder geval één rustdag. Soms smokkel ik iets met die twee rustdagen dat ik er maar eentje neem. Maar anders krijgen je spieren het wel erg zwaar hoor. Opbouwen is het belangrijkste.
Gisteren heb ik les 20 gelopen! De eerste 8 minuten waren zwaar, steken in mijn zij, maar de 3x 8 minuten daarna gingen veel beter! Morgen les 21, dat is 10-10-12 minuten!