Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:34

Lovely schreef:
Kennen jullie die mop van dat meisje dat ging hardlopen vandaag.... :D. Eerst braaf ingewandeld en gestretcht, bleek mijn telefoon leeg te zijn. Voor het idee heb ik toch maar een rondje om artis gelopen en was ik bij de volgende bui alweer bijna thuis. Morgen probeer ik het nog wel een keer als het weer een beetje meewerkt.

:')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:10

Ik kan woensdag terecht bij de fysio! *\o/*
Eigenlijk kon hij volgende week maandag pas, dus godzijdank.
Nu ben ik echt energieloos, hoofdpijn, alles vast.. Waardeloos dus.

Straks richting sportschool, zal wel niet veel zijn i.v.m. die nek en rug maargoed..

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:18

Mirkim schreef:
In goede doen ben ik een snelle. Momenteel zit ik fysiek gezien niet heel lekker in elkaar, dus is mijn tempo op het moment zo´n 10 km/h.

Ik vond dat ik met mijn 10km/u 'snel' was, niet dus... }:0

Moonfish: de fysio hier in de buurt heeft iedere maandagavond inloopspreekuur voor sporters. Ideetje voor je jouwe?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:19

Neuh, ik kan bijna geen aanraking verdragen dus het is al heel wat dat mijn fysio wel wat met mij kan.
Zelfs mijn ouders kunnen me niet aanraken, dus ''effe'' een andere zit er helaas niet in!
(Lang verhaal, heb het Syndroom van Asperger, vorm van Autisme.)

Ik loop altijd 9 km/h trouwens, maar veel harder wil je ook niet als je bergop loopt. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:57

Zo, mijn vakantie is officieel weer voorbij helaas.
Heb bar weinig gelopen de afgelopen 3 weken, dus ga vanavond toch maar even weer de laatste les van Evy doen.

Overmorgen dan maar weer met mijn eigen muziekje een half uur lopen.
Ben benieuwd hoe het gaat, zal wel kapot zijn aan het eind :')

MightyJoe

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:01

oeps.. heb al een week niet gelopen! Heb een beetje een hardloop dipje.. Omdat ik telkens last krijg. Ik ga denk ik binnenkort me even aanmelden bij de sportschool en dan beginnen op de hardloop band. Want ik baal zo dat als ik dan ver van huis ben en dan moet k nog zo ver terug wandelen terwijl ik dat eigk wou rennen :P

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:18

Blabla1980 schreef:
Ik heb juist last van het ademhalen, mijn beenspieren willen best nog. (maargoed, ik ben dan ook pas bij les 1 :'))

Maar toch zijn mijn spieren het er vandaag niet mee eens :') jezus heb me toch een partijtje spierpijn! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:29

Juist in het begin heb je last van je ademhaling omdat je conditie op moet bouwen.
Je spieren voel je vaak pas 1 of 2 dagen later ;)

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:35

Moonfish: ik bedoelde dat jouw fysio inloopspreekuur moet gaan houden zodat je eerder terecht kunt :-)

he Anc! Welkom terug. Jij was toch naar een heeeeeel lekker oord geweest? Vietnam? Of zeg ik nu iets heel doms?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:38

Hij is erg druk bezet over het algemeen, denk dat ie daar niet eens tijd voor heeft. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:44

Was dat maar waar!
Moet echt een fantastisch land zijn.

Wij zaten in Cyprus, ook erg lekker hoor :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:58

EllenB schreef:
Mirkim schreef:
In goede doen ben ik een snelle. Momenteel zit ik fysiek gezien niet heel lekker in elkaar, dus is mijn tempo op het moment zo´n 10 km/h.

Ik vond dat ik met mijn 10km/u 'snel' was, niet dus... }:0

Ik weet niet hoelang je al loopt, maar 10 km/h is een heel mooi basistempo en knap dat je dit al stukken kunt volhouden! :j
Dus het is snel, en dan heb je zeker potentie om sneller te worden als je zou willen... Ik bedoel als je met 10 makkelijk en lekker loopt en geen strijd aan wilt gaan tegen de klok, zou ik lekker zo blijven lopen :j

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:31

Ik loop 6 a 7 km/h, langzaam maar heb net wel les 7 helemaal uitgelopen zonder problemen :D Ben weer fier op mezelf

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:34

Ha, ha, Anc! Sorry hoor, beetje in de war... Er was hier toch wel iem die naar zo'n lekker oord ging?!?

Mirkim: ik loop ong 3 mnd. Heb de cursus van Evy gedaan en loop nu zo'n 2 wkn 'vrij' rond. Ik heb pas 1 keer 5km aan een stuk gelopen en gisteren dus 7. Het lukte me gewoon niet echt in mijn eentje. Dus morgen begin ik met les 1 van de 10km cursus. Waarschijnlijk gaat het met coach Evy toch beter...

BTW ik heb me zojuist ingeschreven voor mijn eerste 'profi' run. Ha, ha, ha mijn dochter van 7 wil graag meedoen en dat kan alleen als er een ouder meedoet. Mag ik 3,33 km hollen met mijn kind. Die houdt dat echt niet vol...

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:33

Haha leuk toch, dat je dochter daaraan mee wilt doen? Daar kon ik vroeger een voorbeeld aan nemen: Mijn moeder vertelde me een keer een leuk (waargebeurd ^) ) verhaal. Toen ik 6 was deden we mee aan de kinder avondvierdaagse een paar dorpen verderop, het was in totaal maar 1,5 km. Na 10 minuten begon ik al: ''Mama, waarom lopen we hier eigenlijk?'' Dus mijn moeder legde uit dat we een medaille kregen. ''Een medajie? Loop ik hier nou helemaal voor een stukje ijzer? Ik wil helemaal geen stukje ijzer.'' En alle kinderen in de buurt begonnen ook tegen hun ouders. ''Ja mama, waarom lopen we hier eigenlijk?'' Heeft heel wat boze blikken opgeleverd. :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:51

Wendy31 schreef:
Ik loop 6 a 7 km/h, langzaam maar heb net wel les 7 helemaal uitgelopen zonder problemen :D Ben weer fier op mezelf

Ah, ik maakte me al zorgen. Ik loop ook zoiets, maar het wordt al wat sneller, neigt nu eerder naar de 7 of net er over. Maar ik ben dus bij les 13 en de lessen die wij lopen hebben natuurlijk veel lange wandelstukken die het gemiddelde omlaag halen.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:51

Ha, ha, ja heel leuk dat ze mee wil doen, maar volgens mij heeft ze geen idee hoe het is om 3,3km te rennen. Ik verwacht dat ze na 100m alweer naar huis wil... Ik krijg een dry fit shirt en mijn tijd wordt geregistreerd, maar dat zal wel niet spectaculair zijn...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:00

Ik kom mij hier ook weer melden. Na een vakantie/pauze van zo'n bijna 2 maanden denk ik wel, ga ik woensdag toch echt weer beginnen met lopen. Hoe slecht het weer ook moge wezen, ik ga het gewoon doen! Heb er ook wel weer zin in, even weer actief bezig zijn. Ik ben gestrand bij het einde van week 4 van Evy, dus ik begin gewoon overnieuw bij week 3/4. Meteen les 11, die van continu 2 minuten lopen. En dan vrijdag les 12, als dat allemaal prima gaat ga ik gewoon verder met week 5. Wil het nog niet geheel soepel loop ik hem gewoon nog een keer. Ben heel benieuwd hoe 'verslechtert' mijn tot nu toe opgebouwde conditie is. ^^

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:42

Ik was een paar weken geleden ook goed begonnen met hardlopen, maar heb toen helaas m'n rug overvraagd met het gevolg dat ik geen gevoel meer in mijn benen/onderlichaam had, en helse pijn in m'n rug. Uiteindelijk weer beter geworden, en toen wou ik het weer op gaan pakken. Kreeg toen last van een heel erg ontstoken, ingegroeide teennagel. Gewoon lopen lukte haast al niet, laat staan hardlopen :+ Die is nu uiteindelijk genezen, en ben vandaag voor het eerst weer wezen lopen! Viel ontzettend tegen, conditie is echt 0,0 := Morgen weer en dagje rust van het 'sporten', en dan ga ik het woensdag weer rustig proberen. Ik ren overigens niet de hele tijd. Vooral veel snelwandelen en af en toe een stukje rennen. Lange stukken hou ik nog niet vol, maar daar ga ik mooi naartoe werken! :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:59

_Mara_ schreef:
Ik kom mij hier ook weer melden. Na een vakantie/pauze van zo'n bijna 2 maanden denk ik wel, ga ik woensdag toch echt weer beginnen met lopen. Hoe slecht het weer ook moge wezen, ik ga het gewoon doen! Heb er ook wel weer zin in, even weer actief bezig zijn. Ik ben gestrand bij het einde van week 4 van Evy, dus ik begin gewoon overnieuw bij week 3/4. Meteen les 11, die van continu 2 minuten lopen. En dan vrijdag les 12, als dat allemaal prima gaat ga ik gewoon verder met week 5. Wil het nog niet geheel soepel loop ik hem gewoon nog een keer. Ben heel benieuwd hoe 'verslechtert' mijn tot nu toe opgebouwde conditie is. ^^

Nou, ben benieuwd of je dat redt. Ik was tot les 13 gekomen en kreeg toen een peesontsteking waar ik twee maanden mee zoet ben geweest. Toen ik weer opnieuw begon (was wel in totaal na 3 maanden) kon ik echt weer gewoon bij les 1 beginnen en die was al moeilijk genoeg. Maar misschien lukt het jou wel meteen, zou wel fijn zijn he.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 00:02

Ik hoop dat het gaat lukken! Ik merkte wel laatst bij paardrijden dat me conditie nog wel aardig op peil was. Ook dat had ik al 2 maanden niet meer gedaan. Maar kan zijn dat les 11 inderdaad wat te hoog gegrepen is, maar terug naar les 1? Ik hoop van niet. :') We zullen het zien.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:09

Zit net even les 1 van Evy 10 te luisteren, is de geluidskwaliteit heel slecht... Maar even een ander 'setje' kiezen en downloaden. Dit is niet te doen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:57

ik ga zo even een rondje rennen. Gewoon kijken hoe ver ik kom en als ik last krijg van mn zij moet ik maar ff een minuutje gaan wandelen.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:02

hahah, Ellen, het is een beetje vervelend idd de geluidskwaliteit slecht is, je kunt niet nog eens vragen van: 'wat zeg je?' :D

en ik ga ook zo :j Kijken hoe het vandaag weer gaat! :j Ik ga weer voor 5 kilometer!

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:28

Ik heb eindelijk weer een rondje gelopen. 3x 4 en 1 keer 2,5, dus niet super. Er zijn bij ons bouwvakkers bezig waarvan ik 1 echt super leuk vind. Gelukkig was hij ergens anders bezig zodat mijn bezwete rode kop inclusief petje en bril (heb normaal lenzen) heeft gezien.
Ik vind wel dat er heel veel blessures voorbij komen. Dat baart me wel een beetje zorgen.
Groetjes s