LillyMedley schreef:Eight schreef:Zijn hier bokkers die veel moeite hebben om er mee om te gaan en hulp krijgen van GGZ? Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?
Mag ik een korte uitleg van ggz? Ik kan het niet vinden...
GGZ is geestelijke gezondheids zorg. De reguliere zorg zeg maar die onder de basisverzekering (en het eigen risico) valt. Hulpverleners in de GGZ hebben vaak een BIG registratie en werken meestal volgens protocollen.
Daarnaast heb je de alternatieve zorg die (vaak) vergoed wordt vanuit de alternatieve verzekering en waarvan de hulpverleners meestal geen BIG registratie hebben.
Persoonlijk denk ik dat er zowel bij de GGZ als bij de "alternatieve" hulpverlening goede en minder goede hulpverleners te vinden zijn. Het ligt aan de persoon en "de klik" met de therapeut.
Het lijkt mij belangrijk iets te vinden wat bij jou, als mens, past in de begeleiding. Er zijn tal van mogelijkheden en wat voor de één heel goed werkt vindt een ander misschien helemaal niets en andersom.
probeer daar echt van te genieten. Ik wil je echt niet bang maken, maar zodra je stage gaat lopen en daarna werken wordt het allemaal wat drukker. Ik zou willen dat iemand het tegen me had gezegd zodat ik meer had genoten van die tijd
) mij dat wel eens gezegd, dat ik echt nú moest genieten van mijn vrije tijd want straks op de middelbare school werd het allemaal druk. Daar ging ik echt niet meer van genieten (zijn denk ik van die dingen die je zelf moet meemaken), maar het is me wel altijd bijgebleven. Achteraf had ik het op de middelbare eigenlijk helemaal niet zo druk. Achteraf had ik niet meer willen genieten, maar misschien wel meer interesse willen hebben in leuke dingen bijleren zoals bv een muziekinstrument bespelen of een martial arts sport leren (dingen die ik nu graag wil doen, maar niet zoveel ruimte voor heb).
Maar het meeste wat ik heb geleerd is door ervaringen, gesprekken met vrienden en (zelf)reflectie op situaties.
is erg gevoelig. Zij spiegelt me als geen ander. Wanneer ik me goed voel is dat alleen maar prettig, maar toen ik een tijdje in een diep dal zat kon ik haar nog niet eens wandelen of borstelen. Ze had geen idee wat ze met m'n gevoel aan moest. Ze wist al precies hoe het zat als ik de oprit op kwam rijden in de auto
Toen even een pauze ingelast, maar nu ik zelf weer helemaal in balans ben en meer van mezelf ben gaan houden, gaat het een stuk beter.
In mijn huidige baan voel ik me gewaardeerd, o.a. om mijn nauwkeurigheid, creativiteit, empathie/invoelendheid, eerlijkheid en hoe goed ik kan luisteren.
) omdat ik alles wat anderen zeiden voor waar aannam en me daardoor slecht over mezelf ging voelen.
Ik vond bij mezelf lief, eerlijk en goed-luisterend zijn altijd alleen maar onhandig, maar door mijn paard ben ik dat ook bij mezelf wel meer gaan waarderen omdat ik het bij hem zo ontzettend fijn vind.