Dankjewel! Ik heb m'n presentatie over 3 uurtjes, als ik dan nog geen reactie van de andere dames heb ga ik er bij deze toch maar even stilzwijgend van uit dat ik ze mag gebruiken . 't Is namelijk best veel werk om het nu nog aan te passen.
gewoon gaan gebruiken hoor! het is ook 'openbaar' op internet.
Ik heb het zelf ook steeds nagevraagd als ik iets van iemand wilde gebruiken, maar niemand doet er moeilijk over eigenlijk.En je noemt geen namen oid, dus zit wel goed dan denk ik.
Heb vandaag mijn eerste stage dag gehad op de gesloten verpleegafdeling... was erg spannend!! en het stomme is dat ik nog niet verteld heb dat ik diabetes heb
Hee Sofy, succes voor zo!!! Meikee, was t wat?? Jolandaa, verzorgend wel, ig niet hahahaha Vandaag is de 24 uursmeter ermee uitgescheden. Morgen inleveren. Vanmorgen ook naar de oogarts geweest en de hechtingen uit zijn elleboog laten halen (haha, ben bang dat ik er zelf nog 2 moet verwijderen) Ook waren ze erdoorgetrokken dus hadden geen nut, iets wat wij de volgende dag al hadden opgemerkt. Ach.. als het maar dicht gaat.
Ik vergeet het ook vaak te vertellen maar in een gesprek komt het dan wel naar voren. Ben op zich wel open over maar vergeet het soms gewoon. Toch is het wel belangrijk dat de omgeving het wee. Heb 1x gehad dat ik onderuit ging door een hypo. Gelukkig wisten ze het toen wel op het werk.
Hebben jullie ook moeite om op gewicht te blijven. Eigenlijk ben ik te zwaar maar het lukt me niet om af te vallen.
Hoi sorry dat ik zo kom beginnen.. maar ik vraag me af hoe voelden jullie toen jullie ontdekte dat je diabetes had? Ik moet de laatste tijd veel plassen en heb last van droge keel enzov. En ben vaak moe.
Als je twijfelt: gewoon laten testen Lau! Het is een testje van niks: 's ochtends even niks eten voordat je bij de dokter bent geweest, en die kan met 1 druppeltje bloed even kijken of je je terecht zorgen maakt of niet. Die ene vingerprik test is overigens niet voldoende om diabetes met zekerheid vast te stellen, maar wel om het met (bijna-)zekerheid uit te sluiten. Is veel fijner dan je zo onzeker blijven voelen!
Ik ben 2/3 jaar terug een keer geprikt door een vriendin, weet niet of het zomaar opeens kan komen? Het vervelende is dat me moeder denkt dat ik me gewoon aanstel..
Ja het kan opeens komen. Het is bij mij bijna mijn dood geweest. In 2 weken heel erg achteruit gegaan en kon niet meer lopen, heb rit naar ziekenhuis ook niet meer bij bewustzijn meegemaakt... Zou dus gewoon een testje doen bij de huisarts
Sofy
Geplaatst: 11-09-12 22:39
Als je die vriendin nog regelmatig ziet zou je ook haar kunnen vragen je nog een keertje te prikken, scheelt weer een tripje huisarts Overigens heb ik me altijd afgevraagd wat 'vaak' plassen dan is. Wat is daarvoor eigenlijk normaal? Normaal drinken heb ik wel een beeld bij: tussen de 1 en 2 L op een dag. Iemand enig idee? Edit: even gegoogled, normaal is blijkbaar tussen de 3 en 8 x per dag
Dan zou ik zowel eens heel nauwgezet gaan bijhouden hoe veel je drinkt en wanneer, en hoe vaak je naar de wc moet en wanneer. Gewoon eens 2/3 dagen doen. Want 8x per uur lijkt me niet realistisch (even suf gezegd, dan zou je op een dag meer tijd op de wc doorbrengen dan in bed bijv). Maar als je ieder half uur twee koppen thee wegtikt (wat ik me kan voorstellen op jouw stage ) dan kun je wel verwachten dat je ook een stuk vaker naar de wc moet .
Ja ik drink ook best veel denk ik. Anyway denk maar biet dat ik buiten de pauze om tijd heb om te drinken hoor haha. Maargoed daar gaat t nu niet om .
Ik drink denk ik ook veel waar je van moet plassen; cola, ijsthee drink ik erg veel.
Kentaro
Geplaatst: 12-09-12 07:41
Weinig op internet geweest. Zijn drúk bezig met verhuizen.... (zoiets is NIET goed voor je waardes ) Sofy, fijn dat je presentatie goed ging! Tootje, hoe gaat het nu?
Veel plassen merk je echt wel Als ik met m'n moeder mee ging naar het dorp (5 minuten van huis), moest de po mee, anders redde ik het niet... Naar een circusvoorstelling ging de po ook mee. Bij m'n nichtje werd het bij toeval ontdekt bij de schooldokter! Zij had dan weer lang niet zulke 'extreme' verschijnselen. Lau, ik zou inderdaad (indien mogelijk natuurlijk) ook die vriendin nog een keertje vragen te prikken. Als de waarde behoorlijk afwijkt, kun je een afspraak bij de huisarts maken.
Ships mijn reactie niet geplaatst. Ik zou zeker naar de huisarts gaan voor een test. Verschijnselen die ik had was sloom zijn, veel drinken en nog meer plassen. Weet er zelf niks meer van aangezien ik toen nog maar een half jaar oud was.
Heb wel goed geslapen vanacht. Qua suiker merk ik nog niks maar mijn "Chi" was amper te voelen dus ik moet deze week 3 keer. Dadelijk weer dus om 4 uur.
Moet ook 2 keer daags een hele vieze kruidenthee drinken voor de reiniging van het lichaam.
Naalden vielen echt mee. Bijna niks gevoeld op die in mijn voeten na. Maar dat is normaal zei ze. zitten veel zenuwen.
Smallheal
Geplaatst: 12-09-12 08:29
Wat is een 'Chi'? Ik g vandaag mn eet en drink gewoontes eens bijhouden